1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 747429 inlägg · 7967 ämnen

SILLY SEASON 13/14

Sv: SILLY SEASON 13/14
Carl Lejonkräk: så mycket tilltro har jag till Frölundas satsning ;)

Gamla nyheter i nytt format!
http://www.uppdragsport.se/lukas-kilstrom-klar-for-brynas
Kan inte slutspelen i alla möjliga ligor ta slut snart så vi kanske kan få lite nyförvärv? För misstnäker att det är det som gör det "dött" på Silly season, att slutspelen fortfarande är igång. 

HappyX3: lär väl vara över snabbt i Sverige nu.. Kan vara klart redan på torsdag va? Finland har jag mindre koll på.

Linus Wickman:

Brodin torskade första finalen

tjugo8: ska man hoppas att hans lag förlorar så han blir mer taggad inför nästa säsong? ;)

Linus Wickman: blir det någon Brodin om vi värvar tre forwards som gör minst 40p/skalle? ;)

Linus Wickman: man kanske räknar med att få bort Lauritzen och Nordqvist?

DavyDjoos: måste vara så, skulle förvåna mig om Brynäs bara värva tre forwards..

Davey_22: Tror att Brunnström hamnar i Leksand?

70 Rodrigues: Hanses förlänger inte med Leksand utan de går skilda vägar. Skulle inte det vara något för Brynäs och Alcén att hugga på. Tror mer på Honken/Hanses än Honken/Rahm...

Zappaholic: Hanses ska tydligen vara klar för Västerås?

70 Rodrigues:

Det blir Västerås, kommer snart att bli officiellt, Hanses är inte en förstamålis för Elitserien, han har visat tendenser på att vara väldigt mycket upp och ner men fick jag välja mellan Rahm och Hanses är valet självklart. Han väljer nog ett topplag i AS för att få mer speltid.

mattias - 74: Aha, Västerås alltså. Jag trodde han ville komma till ett topp fyra-lag i elitserien nästa säsong ;-)

Zappaholic:

Han är ingen Es målis. Jag tror att Hanses får sitt riktigt genombrott i VIK säsongen som kommer sedan blir det Es.

Tycker brynäs ska hugga på denna kille, tydligen så är Luleå intresserade på han.. 

Linus Wickman:

Jag säger som doktor Dängrot: jag är skeptisk.

Såg att en Emil Lundberg vart klar för Asplöven, men insåg snabbt att det inte var den Lundberg som ryktats till Brynäs. 

Redigerad kommentar

Davey_22: Emil Lundberg går inte ihop med en + 40 poängs forward direkt så kan skrivas av direkt. Kan tänka mig Almtuna för honom, om han platsar där dvs.

Huss: exakt, men en sak fattar jag inte, Sundlöv säger att han tänker värva tre forwards oavsett om järnkrok lämnar eller inte. Varför säger jag? Hittills har väl fem forwards lämnat, om Brynäs värvar Brodin ska man bara ha 12 forwards eller vadå? Var är bredden? Frölunda har runt 14 forwards, det är bredd. Brynäs verkar inte förbereda sig på skador precis...

Bryäns har några intressanta spelare i J20 också som måste få chansen under året så att ha förstor bredd är inte bra. Jag tolkar det som att vi ska värva 3 spelare som gör 40+ poäng! Sen kommer det troligtvis bli yttligare 2 spelare? 

Huss: Ja, Lundberg är väl mer en klassisk gnuggare,säkert bra på sitt jobb,men inte det vi söker och behöver.

HappyX3: De intressanta spelarna är nya från J-18 och det är väl bara Daniel Ljunggren och Nörstebö som provat på seniorhockey av dem. Flera lovande spelare men de saknar många kilon...
3 forwards och en back. Det är det enda som officiellt kommit från MS.

Verkar som det är klart att järnkrok åker över nästa säsong. Hittade detta på aftonbladet.

Brynäs åkte ut i fyra raka matcher i SM-kvartsfinalen mot Skellefteå.

Men för Calle Järnkrok, 21, fortsatte säsongen i Detroits farmarlag Grand Rapids Griffins där han gjorde tre assist på nio matcher.

– Svårt att komma in så där, det var annorlunda, säger Järnkrok till Sportbladet och låter inte helt nöjd med sin korta tid i AHL.

Men han fick åtminstone smaka på det hockeyliv som väntar nästa säsong – för nu är han förlorad för Brynäs.

– Det verkar så. Jag åker dit nästa säsong och försöker slåss om en plats, så mycket vet jag, säger Järnkrok.

Nu har han anslutit till Tre Kronors trupp för dubbelmötet med Tyskland i helgen och slåss för en plats i VM.

/Linus Norberg

Brodin fortsätter att producera i Finland! Har gjort 1-0-målet i final nummer 2. Många gamla bekanta i finska finalen ser jag, t ex Dale Clarke och Markus K!

Linus Wickman:

Skador? Då ersätter man väl med killar från juniorlagen? Eller? Alternativ värvar någon som inte platsar hos konkurrenterna.

atilla: klart wykp

Johan Norrström: ironisk eller inte?

Linus Wickman:

Jo lite ironisk, men samtidigt är det ju precis så det brukar se ut. Dessutom har man ju gett Alexander Lindgren A-lagskontrakt. Han tar ju upp en lönepost i spelarbudgeten. Så det är inte tre nya forwards utan fyra.

mattias - 74: Iofs Leksandsnyheter men VIKs sportchef säger att Hanses inte ligger högt upp på deras målvaktslista. Alltså lär han inte hamna i VIK.

Huss:

Då blir det Almtuna då eftersom Niklas Eriksson tränar laget nu och det var en artikel i UNT om det igår där Hanses var intressant.

Huss: Jag läste någonstanns att Masken var intresserad. Enligt EP är även Almtuna ett alternativ. Det står i samma artikel att Brynäs kommer att påbörja ett sammarbete med Almtuna.

Zzz:

Kanske är Sundlöv intresserad av att ta tillbaks Daniel Hermansson ;)

mattias - 74: Ja vem vet =).

Tycker det är bättre att Leksand tar honom, sen kan vi göra en bra deal på Nordqvist också.

Zzz:

Salo vill inte ha medelmåttor ;)

mattias - 74: Nordqvist hade gjort ett bra jobb hos er. Salo verkar inte vara så intresserad av att ta in spelare med rutin, men jag tror att Nordqvist skulle fylla en vilktig funktion hos er om det börjar blåsa snålt. Då behöver era unga spelare någon att hålla i handen.

Men nu blir han ju kvar hos så vi får hoppas att han gör en bättre säsong så får Salo betala dyrt säsongen efter istället =).

mattias - 74:

Annars har väl Leksand varit medelmåttornas högborg i många år.

mattias - 74: Hela Leksands IF består ju av medelmåttor :-)

mattias - 74: Salo vill inte ha medelmåttor? Ja då får han ju byta ut hela truppen eftersom er ende stjärna lär försvinna till NHL :-)

Johan Norrström:

Ja fast med Salo vid rodret har dessa medelmåttor tagit ett rejält kliv ;)

mattias - 74: Det var väl på tiden efter 87 återtåg...

Zzz: Vilket är jättebra, sen har vi väl en 6-7 gamla Brynässpelare där också.
Skall bli intressant att följa de unga killarna Näsman, Bergqvist och Larsson.

Huss:

Leksand - Brynäs i premiären den 14 September ;)

Borde inte denna tråd döpas om till Slow Season?

Johan Norrström: Brynäs är nog det enda utslagna lag som inte har presenterat något nyförvärv?

70 Rodrigues: Ja men det skulle ju vara lite känsligt om Sundlöv presenterade Holloway redan nu.. =)

70 Rodrigues: Vi har prestenterat Alexander Lindgren som nyförvärv och förlängt med Honken! ;)

Johan Norrström:

Eller Gold season.

Än så länge är vi stolta svenska mästare.

Nästan på dagen 1 år sedan den där ljuvliga guldkvällen i Gävle.

I värsta fall bara några timmar till och i bästa några dagar till vi är mästare

Mot sm-guld 14  13/14

HappyX3: Hmm

Zettergren:

All in the past. Nä det är Slow Season. Silly blir det i samband med att nyförvärven presenteras. Lite som när Robin Rahm presenterades i Juli förra året. :)

Zettergren: jag ska titta på guldmatchen nu, den ligger på hårddisken.

« · 1577058 · »