tompap71: Jag är inte säker på det nya avtalet. Trodde att Forsbergs kontrakt med LIF hade gått ut. Jag kan dock vara ute och snurra angående det. Han borde ju kunna skriva ett kontrakt med en svensk klubb dit Nashville lånar ut honom.
Synd att du inte tycker FF är något för oss. Själv vill jag se Lindholm-Forsberg-Lindblom i ES.
Tack för att du håller med mig om svensk/transatlant.
Kahn:
Forsberg är helt klart en bra spelare, men jag tycker inte han är riktigt den typ av spelare vi behöver just nu, jag hoppas man hittar mer renodlade målskyttar.
tompap71: I min kedja står Lindblom för målgörandet. Han är en snajper. Målskytt hos juniorerna, målskytt i ES med bra spelare omkring sig.
Sedan tråkar jag många här inne med min andra spelare som är målskytt: Omark. Tror inte han får chansen igen i NHL. Kanske i KHL. För en toppspelare borde BIF kunna konkurrera med Tyskland/Schweiz. Toppspelare i mina ögon. Och andras.
Redigerad kommentar
Kahn:
Lindblom, han har väl inte ens fyllt 17 än? Det är en sak att vara målspruta i u16 och j18. Till elitserien är tröskeln rätt hög, tror han behöver ett eller två år till på sig innan han kan aspirera på en plats i A-laget.
tompap71: Alla spelare behöver inte göra hela resan i U-16, J-18 och J-20. Det finns undantag. Jag tror efter det jag sett honom i år att han är mogen med rätt omgivning.
Se bara på Hägg i MoDo vilken talang!
Victor Arvidsson snuvar Elias Lindholm och William Karlsson på priset årets junior. Lite guldhybris från dom som utser vinnaren kan jag tycka.
Widing är klar för Blues nu enligt EP.
Redigerad kommentar
Linus Wickman:
Det är ju minst sagt otydligt hur många anfallare som
ska ingå i truppen nästa säsong.
Det sades ju att det skulle värvas tre anfallare, oavsett om Järnkrok
blir kvar eller inte. Hur man ska tolka det vet jag inte? Om det enbart
blir tre även om Järnkrok inte blir kvar, eller om det blir fyra om Järnkrok
inte blir kvar?
Om det enbart blir tre, ja då lär de inte bli bänkade.
För då blir det enbart 12 anfallare i truppen (13 om Emil Molin
ska räknas in där). Då lär alla anfallare behövas.
Men det verkar ju konstigt och riskfyllt att köra med så få.
Jag tycker att 14 skulle vara rätt lagom (om man vet att ingen
anfallare har några krämpor redan under försäsongen).