Brynäs IF

714631 inlägg · 7953 ämnen

Silly season 18/19

« · 1900695 · » Till forumet


Sv: Silly season 18/19
Axle San: Brynäs vill inte säga när han beräknas vara tillbaka. Men man kan nog räkna med att han missar hela hösten med tanke på att dom tänker ersätta honom.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Inkazar: När kan Jocke vara tillbaka? Missar premiären är vad jag läst längre men än så måste det ju vara om det skall värvades ny målvakt. Finns någon matnyttig länk i ämnet?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
SvennEG: bla det. Men också at teman sparkade målvaktstränaren innan jul.

Samme målvaktstränare som vi nu har och som gjorde ett grymt bra jobb med Jönsson.

Har önskat mig Jönsson som en av två målvakter i sommar. Verkar som jag får hälften uppfyllt (Rautio skulle inte vara den andre)
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: Håller med. En mycket kompetent målvakt och med vår starka backsida kommer han vara väldigt stabil.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: Var väl våren som försämrade siffrorna senaste säsongen. Det skulle kanske kunna förklaras med stämningen i truppen? Låter som spelare mått ganska dåligt pga hur dåliga de har varit. Då känns det inte jättelätt att vara målvakt och spela så mycket som han behövt.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Daniel Lövve Lö: Kanonvärvning enligt mig om det blir klart! Han har väldigt bra underliggande siffror i ett KHK som släpper till väldigt många skott.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Daniel Lövve Lö: Man måste ha plus så ser bara detta som skrevs för 40 minuter sen.

(Johannes Jönsson skrev nyligen på för AIK Hockey. Men nu är han åter aktuell för spel i SHL. Enligt uppgifter till Blekingesport vill Brynäs ha den tidigare)

Är väl ingen här som har plus där väl?=) Hade gärna hört vad som sägs.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Chris11: Blekingesport skriver att Brynäs är ute efter Johannes Jönsson!
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
ellis: på vilket sätt då? Vilka spelare tror du Enaranger överskattar?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Enaranger: Optimismkalkyl så det sjunger om det...
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Ungefär så här skulle vi kunna komma upp i 135 mål framåt.

Gunderson: 4
Bertilsson: 2
Andersén: 2
Kilström: 2
Lundgren: 2
A. Boqvist: 2
Ersson: 1
Larsson: 1

Totalt för backarna: 16 mål.

Ny spelare: 18
Kellman: 17
Danielsson:17
Jensen: 7
J. Boqvist: 10
Rohdin: 10
Blomqvist: 10
Alcén: 7
Mannberg: 5
Granström: 7
Nilsson: 3
Bjuström: 3
Asklöf: 2
Westfält: 2
Forslund: 1

Totalt för anfallarna: 119 mål.

Och kan vi då sen hålla ner antal mål bakåt till
max 120 mål. Så bör vi kunna komma topp-6.

För det är ju så att, om man släpper in ett eller två mål
i en match. Då är ju chansen rätt stor att vinna matchen.

För numera är det ju mer vanligt att man vinner matcher
med typ 3-1 och 4-1 än 5-3 och 6-4. Så att försöka
få till ett betongförsvar är ju aldrig fel.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Inkazar: De nummer som står på hemsidan är korrekta. Har justerat Erikssons (30), Kellmans (11) och Forslunds (27) nummer också :)
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: Nu har eliteprospects bytt tillbaka.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Dalrt: Han har ju i alla fall tidigare varit med på vissa träningar så är det möjligt så bör ju Brynäs kunna kräva att han skall infinna sig i Gävle
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Axle San:
Beror väl på vad villkoren säger i försäkringen. Borde inte spela roll var han bor det är ju inte skattepengar som betalar.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Dalrt: Paille lär ju lägga av när sommarlovet är slut eller bor han permanent i Gävle? Han kan väl knappast få vara bosatt i Nordamerika och få sjukersättning utbetald.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: Med Brynäs kommunikationsavdelnings track record tar jag vilka andra källor som helst före www.brynas.se ...
#180605neverforget
#f5
#@aaron
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
luckyluke: Kan man lita på eliteprospects när det kommer till tröjnummer? På Brynäs hemsida står det fortfarande #94 på honom.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Tror inte Paille kommer tillbaka. Även om han skulle bli frisk vore det oerhört korkat att riskera stora livslånga komplikationer för att kräma ut ett par säsonger till. Hoppas för hans egen skull att han väljer att kliva av här även om det är ett tråkigt sätt att tvingas sluta på.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Ser på EP att Henrik Larsson verkar ha bytt nummer till #16, vilket var Daniel Pailles gamla nummer. Betyder detta att Paille gjort sitt i brynäströjan tro?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Axle San: Han blev uttagen till AHLs all-star lag. Säger ju rätt mycket.

Såg honom i slutspelet där var han riktigt bra. En hel del felstudsar. Kommer bli riktigt kul att se honom nästa säsong.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Rodrigo: Han gjorde det dessutom riktigt bra i NHL och framförallt i AHL
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
ellis: Han har fått prova på NHL-spel denna säsong och hade knappast något kvar att uträtta i SHL. Varför skulle han stanna? Finns ingen anledning.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Enaranger: Nu får vi passa oss:

”— Örebro Hockey Klubb har nu ett betydligt mycket bättre utgångsläge att utgå ifrån när vi nu på allvar tar nästa steg mot nya vision ”Örebro Hockey skall vara Sveriges bästa hockeyklubb både vad gäller sportslig kvalitet och total upplevelse”.”
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Så här kan man göra för att kunna lägga högsta budet på en spelare.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Auchinleck: Lasse Karlsson kanske kan få tjänstledigt från körskolan?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
bradberry:
Hur säljer BZ in vikariatet, Brad? Vem/vilka går för vikariat i det här läget? Man blir ju inte överraskad om urvalet blir begränsat desto mer suddigt vik-läget ser ut. Skall BZ landa nån kanon får han nog tänka säsongen ut och låta Hedesunda skynda långsamt (inkl ev utlåning)?
Kommentera


Sv: Silly season 18/19
Huss: Förmodar att du åsyftar Oskar Lindblom? Förresten, nu har inte jag följt honom slaviskt säsongen som gått men är man orättvis om man påstår att han fört en överraskande anonym tillvaro "there over"? OK, ny miljö och så men hade inte 1-2 år till i Brynäs varit mer klokt?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Lindström: Melins lön är ”bort trollad” ur nästa års budget genom att läggas in i 17/18 års bokslut istället.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Snart har kanslit flera anställda än före storstädningen. Hur mycket mera måste marknad dra in för att inte truppens budget ska minska?

Melins lön känns inspirerande att dras med ett år till.
Där har vi en klassspelare mindre i truppen...
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Helvete vilken dålig kvalité det är på årets medlemskort. Ser redan för jävligt ut..
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Är det fler eller färre än 20 spelare som floppat i Brynäs, under Bengtzéns tid som sportchef? Av de han värvat? Närmare 20 i alla fall.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
bradberry: Nu svär jag i kyrkan, men jag tror inte att Honken är en bra värvning för att ersätta Jocke. Han var bra ett par matcher i KHK, men blev egentligen sämre desto fler matcher han stod. Till slut blev han ersatt av Jönsson. Ett ålderstecken? Dessutom är han skadebenägen. Hux flux kan vi sitta med två skadade målvakter (Rautio är också han skadebenägen). Ett bra alternativ tycker jag vore Jonas Johansson. Visserligen har han kontrakt, men det borde han vilja bryta. ECHL kontra SHL borde det inte vara något snack om.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Ursäkta men vore inte Honken en idealisk värvning i nuläget...?

- Har kapaciteten
- Bra för gruppen
- Har klubbkänsla för Brynäs
- Accepterar (förmodligen) korttidskontrakt
- Bra PR-värvning
- Uttalat att han vill spela med Brynäs...

Alltså... Vad väntar Bengtzen på?

Är det stolthet som spökar...?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
KulaShaker: Eller hur omgivningen kring dem förändras.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
ellis: Det har väl inte så mycket med värvningen att göra snarare hur man förvaltar/förädlar den kompetens man värvat.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Alltså för ett år sen tyckte jag med tydlighet att Stefan Bengtzén 2016 gjort kanonvärvningar nästan rakt över. Men med den senaste säsongens facit av vad de spelarna uträttade jämfört med 16/17 har man ju tvingats omvärdera de SB jobbade hit för två år sen. Jensen sämre, Clark sämre, Gunderson i vart fall inte bättre, en Paille knapp att bedöma...

Spelare måste ju hålla sin klass mer än en säsong för att man ska fortsätta tycka de var odelat bra förvärv -16.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Rodrigo: Ju mer data desto bättre såklart.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Skulle man ha mer siffror på spelare man värvar blir det mindre chans för flopp. Jag vet inte ens om många sportchefer i SHL idag kollar på anomalier i skottprocent och sådant. Just sayin’.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Wesley: "Är det Djurgårdens sportchef VA/SC man ska spy galla över? Eller Ikonen själv?
Ska man höja BZ till skyarna?
Eller är det så enkelt att det är flera kriterier som spelar in om det ska bli bu eller bä?"

Man skall inte spy galla över någon!!
Flera kriterier spelar in helt klart. Passar spelsystemet spelaren? Hur fungerar tränartypen och spelartypen ihop? Passar personligheten in i lagbygget?Kommer spelaren att få chans att spela sig i form eller ställs krav direkt? hur är den sociala biten för spelaren,? osv. osv
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Axle San: Fast det är ju inte bara CVn som räknas när det gäller värvningar.
En välmeriterad spelare som floppar är för mig en dålig värvning, till och med sämre än en oprövad värvning som inte lyckas.
Det är ju massor av på förhand tänkt spets som har floppat i SHL och dessa kan vi inte kalla för bra värvningar. Inte heller kan vi kalla oprövade billiga värvningar som presterar bra för dåliga värvningar...
Det krävs mer av en sportchef än att bara EP-scouta.



Vi tar ett exempel.....
Djurgården värvade ikonen, han floppade i Djurgården.
Brynäs tog över Ikonen, han gjorde bra ifrån sig i Brynäs.

Är det Djurgårdens sportchef VA/SC man ska spy galla över? Eller Ikonen själv?
Ska man höja BZ till skyarna?
Eller är det så enkelt att det är flera kriterier som spelar in om det ska bli bu eller bä?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Huss: Vet vad? Jag säger att man inte kan veta
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Axle San: Men då vet du ju en massa saker som du uppenbarligen inte vet....
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Wesley: Fast det är ju inte bara CVn som räknas när det gäller värvningar.
En välmeriterad spelare som floppar är för mig en dålig värvning, till och med sämre än en oprövad värvning som inte lyckas.
Det är ju massor av på förhand tänkt spets som har floppat i SHL och dessa kan vi inte kalla för bra värvningar. Inte heller kan vi kalla oprövade billiga värvningar som presterar bra för dåliga värvningar...
Det krävs mer av en sportchef än att bara EP-scouta.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Jag kan ju säga att jag själv var väldigt chockad och besviken på några av värvningarna förra säsongen. Det som upprörde mig var beskrivningen av spelar karaktärerna dom sökte och sedan värvade motsatsen. Men att skrika ut mitt missnöje med personliga påhopp mm finns inte i min värld.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Wesley: och han i sin tur argumenterade mot någon som tvärsäkert skrev "att man inte vet vad man får" ....
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Huss: Ingen kan ju i förväg veta hur framtiden kommer att bli och det är fakta. Emil Forslund var duktig i TAIF men kanske inte ens platsar i Brynäs, vem vet.
Lundgren vet jag ingenting om förutom att han platsat i LHC och Lakers och även lirat i 3 kr.

Sen kan vi förstås gissa hur det kommer att bli men veta kan vi inte göra i förväg.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Huss: Men det rimmar illa med att både du och Axle San har bedömt nyförvärv härinne. Om jag inte missminner mig var Niclas Lundgren än uppgradering och Emil Forslund en grym bp tillgång t.ex.
Nog sjutton har SC kolla på spelarens egenskaper och kvaliteter när man värvar dem. Annars skulle de väl värva vem som helst eller hur?
Sen att någon lyckas bättre och någon annan sämre är en annan sak. Men de är snarare undantaget än regeln va?
En riktigt skum diskussion som tar slut här hoppas jag...;-)


Jag argumenterade mot ett tvärsäkert "Man vet var man får av en spelare eller inte"
Bara för att kunna klanka ned på en person.
Att bedöma spelare efter vad man tror, önskar eller gissar är helt annan sak.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Zanetti till KHL. Rimligt!
Kommentera

« · 1900695 · »