Brynäs IF

713098 inlägg · 7953 ämnen

Silly season 18/19

« · 1884934 Till forumet


Silly season 18/19
Snart dags för en nervös silly .
Vad tror vi ?
För mig såg jag gärna en ny sc .
Tycker har BZ misslyckats för mycke för att det ska accepteras .
Efterlyser lite ärlighet och en rak rygg från BZ . Känns mest som bz gömmer sig . Stor i käften är han när det är något possitivt med laget men denna säsong har han som oftast gömt sig .
Tycker han mest förstör för Brynäs IF som förening .
Om han sitter kvar är han då kapabel att bygga ett slagkraftigt lag .
Jag tvivlar starkt på det .
Fortsättning lär följa .
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Jan Grismöbel: Jag är en av de som försvarade Bengtzen till en början men kan erkänna mig överbevisad. Ifrågasätter främst den analytiska förmågan vad gäller flera nyförvärv såsom Lilljewall ("Jag har haft koll på Christopher ett tag nu och är väldigt glad över att han valt att skriva ett avtal över två år med oss"), Caporusso ("Louie är en spelare som har funnits med på vår radar under en längre tid") och Miller ("Drew är en riktig hockeyarbetare som främst kommer att bidra med erfarenhet och ett stort hjärta för att alltid finnas till för lagets bästa).
Hade stora förhoppningar på Bengtzen men kan vara ett bra läge att rensa rejält i leden inför 2018/2019 nu när vi även får en ny klubbdirektör i Campese och ny headcoach.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Pigalle: Håller med fullständigt . BZ s stora käft å säkra åsikter om flera spelare har varit totala fjaskon
Det värsta är nog fan hans uttalande ny första målis kontra Felix framtid som målvakt . " Vi kan inte ta in en bra förstamålvakt då slår vi undan fötterna på Felix " Vi sitter med en 2målvakt å en ja fan vet vilken nivå vi ska klassa Ferna .
Å felix gick till oskarshamn å sen Hv . Så vet inte riktigt hur BZ tänkte .
Han får gärna städa ut kontoret . Ser han mest som en storkäftad man som gärna skyller på andra lex Sundlövs lagbygge .
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Jan Grismöbel:
Är Hanses klar för er månne?
Kommentera


Sv: Silly season 18/19
Anders Berg: Att Ölund drar är ju för tragiskt. Någon som tror han är redo för NHL...?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
bradberry: Nej, men dom lär vilja ha honom i AHL för att spela in han i deras system samt på liten rink, det är min gissning.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Anders Berg: Ja han vill väl prova spela i Pittsburgh, tveksamt om han går in i deras lag, tror han får slita hårt för att platsa där och harva i AHL ett bra tag!
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Leonardo: Nu får väl Frölunda sparka tränare och sportchef det är ju ett måste 😇
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
pjåtor: Malmö imponerade på mig, tror de går till Final mot DIF :)
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Leonardo: Hoppas på dom i final 👍
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Enligt Sportbladet förlänger Rautio. Brynäs hoppas på Jocke E som den andra keepern.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Peja: Jag är mycket positiv till det.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Peja: Låter väl som en optimal lösning. Om vi nu landar Jocke.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Sara Grahn flyr från Brynäs.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Peja: Otroligt svårt med damlaget, dom måste ju ta nån miljon från herrlaget eftersom dom har så litet intresse runt sig själva tyvärr.

Luleå har ju en miljardär som verkar hjälpa till, Skellefteå och Frölunda och några har ju inte ens ett damlag.

Tycker ni att dom ska sänka budgeten för a-laget och lägga på damlaget eller hur gör man? Jag vet inte?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Daniel Lövve Lö: Det långsiktigt bästa vore en nystart. Gå ner en division, förankra damhockeyn och se till att knyta upp regionala klubbar som kan leverera spelare och ta det därifrån.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Huss: Ja det måste finnas tjejer att plocka upp från klubbarna runt Gävle, men tyvärr tränar dom med killar och då är det lätt att välja innebandy eller sånt istället där dom får spela med tjejer.
Där finns det mer att göra och vet dom försöker få till det.

Men kolla på Luleås lag med inköpta stjärnor, ska Brynäs haka på dom nu direkt kommer det bli dyrt!
Man får nog börja i rätt ände som du säger.

Men törs dom gå ut och säga det för känns dom kommer få skit då med?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Huss: Håller med dig. Man behöver tid att bygga upp en stabil organisation kring damhockeyn. Att plöja ned en massa pengar i det här läget känns väldigt osäkert.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Daniel Lövve Lö: En detalj i sammanhanget - men Skellefteå har faktiskt återupplivat sin damverksamhet, men de har inte gått upp i högstaligan än. Tror deras SDHL-playoff mot SDE fortfarande pågår.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Daniel Lövve Lö: Ja, om de väljer att lämna i år så kommer det bli rubriker. Men laget kommer vara en självklar nedflyttningskandidat till nästa säsong så även med en ny livräddningsaktion så är risken stor att de trillar ner ändå. Då kan de i lugn och ro bygga en stabilare dam/flick org, skapa nätverk för att få bredare underlag till truppen, långsamt förankra satsningen i föreningen och delvis bygga en egen ekonomi (ett försök att stå på egna ben). En nystart med ny målsättning. Bygga pyramiden med en bredare bas helt enkelt.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Huss: Som Henrik Glaas sa när han beskrev ungdomsverksamheten: -Totalt är det nästan 200 ungdomar i vår organisation. Största delen av dem är killar. Vi har fem tjejer i år. Det skulle behövas komma in fler tjejer. Vi håller på att se över detta tillsammans med förbundet nu.

Tycker det säger sig självt att antalet småtjejer som spelar hockey måste upp för att damlaget ska ha en framtid. Jag tror inte nödvändigtvis att man måste satsa stenhårt på dagens damlag för att locka fler 6-åringar till sporten, det handlar nog om annat. Det är ju betydligt fler småtjejer som spelar innebandy och fotboll, och Gävle har inga elitdamlag där.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Powerfade: FINNS DET INGA DAMER SOM ÄR SUGNA PÅ ATT ENGAGERA SIG I DAMHOCKEYN?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Peja: Precis, det blir en upp och ner vänd pyramid. Det är dömt att misslyckas. I flera Stockholmsföreningar satsar man på att bredda flickhockeyn och på ett par år har antalet spelare ökat rejält. Men att fortsätta in i junioråldern är en tuff utmaning då antalet spelare är så få att det kräver ett helt annat samarbete över föreningsgränserna.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Huss: Ja, det är väl på pga den typen av utmaningar som typ SDE finns. Det är alltid tufft att behålla spelare under tonåringen, gäller ju även grabbar, men i ännu högre utsträckning tjejer. Brynäs är dock inte där i.om att man knappt har småtjejer som spelar. Det är första steget, sedan kan man se över tonårsproblematiken.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Huss: Rom byggdes inte upp på en dag. Speciellt inte efter att Rom bränts ned av mongolerna. Nu har väl inte damverksamheten inte drabbats av mongoler direkt. Men BRA mår den inte.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Powerfade: Lill-Huge: (Ostro)goterna brände Rom, hunnerna/mongolerna pressade in goterna på romerskt territorium. ;-)
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Huss: Bollnäsmongolen härjade redan då alltså. Grämer mig fortfarande lite att han aldrig avrundade i Brynäs.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Peja: Nån som ser var chatten tagit vägen?
Kommentera


Sv: Silly season 18/19
inom ett par veckor kommer alltså tränarkonstellationen vara klar
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Dr Spec: Bra svar från BZ.
Raka, konkreta och han viker inte undan från svåra frågor så här långt.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Hej, jag är ny på forumet :)
Följer chatten med Bengtzén och jag har, som alla andra, varit missnöjd med hur föregående säsong gick samt "övertron" på lagbygget. Men måste säga att jag får en lite halv mysig känsla i kroppen när man ser Bengtzéns svar. Känns som han kan ha några ess upp i rockärmen som kommer få en att trilla av stolen!
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
"Vi får absolut inte 45 miljoner från TV-avtalet, det stämmer inte. Jag får en marginell ökning kontra fjolårets spelarbudget."
Det där kändes ju lite sisådär...
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
är det bara för mig som redan besvarade frågor kommer tillbaka?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Semic: Hej Semic=) Hoppas du har rätt känsla?
Vad tror du kan komma in? Rensfelth tror jag
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
atilla: tror han mer dementerar att man får 45 miljoner för att lägga på spelare, tror någon det så har man fått det nya avtalet om bakfoten. ser inte riktigt ut så
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Charles: Nej, det verkar vara lite "buggigt"
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Daniel Lövve Lö: Jag har en känsla av att Scott kan komma smygandes i vassen, så att (som folk har spekulerat i) Jensen blir vår tredje-center.
Tänker främst tillbaka på det han sa när han lämnade sist att just Brynäs är den enda klubben för honom i Sverige (Givetvis är det ingen garanti för att han hamnar här eller ens i Sverige) . Rensfeldt vore också en toppenvärvning :)
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Jag reagerade på en sak, rätta mig om jag har fel. Men i början skrev Bengtzén att vi har 6 backar i truppen just nu, och om jag räknar "rätt" så är Bertilsson då en av dessa 6. Eller är jag helt ute och cyklar nu?

Gunderson
Lundgren
Bertilsson
Larsson
Ersson
Kilström

Tänker att det inte finns någon garanti angående Boqvist pga draften. Kan ju vara så att klubben vill ha över honom nu.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Semic: Två till skall in sade han iaf :)
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Han svarar inte på min fråga om fler kontrakt kommet brytas
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Dallemas: Tror nog de flesta svar blir efter ett manus, men Kinnvall kommer att spela kvar för Timrå och Rödin sitter fast i ett kontrakt så dem kan vi glömma iaf denna säsong
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Dallemas: Frågade också det
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Leonardo: Ja, det känns mer som name dropping just nu. Inte så många intressanta frågor för tillfället....
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
"mer än så kan jag inte avslöja idag." Angående Clark och Palushaj. Avslöja alltså? Det ordet använder man väl inte i negativa sammanhang.
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
atilla: undrar vrf han inte vill svara på de?
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Huss: Ja mina har inte kommit ut iaf o snart stänger chatten :(
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Huss: Ja så kanske det var.. BRANN gjorde det i alla fall, vem som tuttade på är mindre vijktigt ;-)
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Herregud vilka dumma frågor som ställs. 90% rent skräp. Jag har ställt typ 10 frågor som vore jävligt intressant att få svar på. Nu svarar han på frågor som "kommer det någon transatlantvärvning?".
Kommentera

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: Jag har ställt 5 ingen kom med men ställde samma fråga om idrottspsykolog och det skall Brynäs ha för avsikt att använda inför denna säsong och det är bra tycker jag! Annars rätt färglösa frågor rakt igenom
Kommentera

« · 1884934