1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741423 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
GävleLasse: Ja, det kanske de gör - men maila ändå - annars stjäl jag din idé!

GävleLasse: Säg 2000 spänn om året för medlemmar som får guldkant på medlemsskapet för pengarna. Jag är på!

Anders Berg: Det fina i kråksången är att man inte nehöver maila... Brynäs scannar av HS med jämna mellanrum ;)

GävleLasse: Jag är med! Jag är känner mig redan lite som ett VIP-fan ;-) Men att göra verklighet av det här är ju en skitbra idé! Maila Brynäs och föreslå detta - så kan det gå ut med det på hemsidan! Man skulle kunna ha autogiro och så olika belopp varje månad, typ 100, 250, 500, 1000 osv. Kom igen, kör! Långt ifrån omöjligt!

Anders Berg: Detta är Sundlövs nya giv... Den breda truppen funkade inte. Iår skall Brynäs köra med tre centrari varje kedja. Man kanske vinner tekningsligan i alla fall.. :/

Anders Berg: Men Brynäs ska inte nehöva lova framgångar i form av guld inom en viss tid etc. Nu pratar vi om medlemmar med hjärta för föreningen som samtidigt kan ställa lite krav, Vad gör ni av våra pengar?

Ponera att man instiftar ett nytt medlemsskap där man förbinder sig att betala 100:-/månad året om. Detta "sällskap" skulle givetvis samlas minst en gång om året där willes restaurang står för maten. Hur många skulle nappa på en sån sak, en chans att bli medlem i en lite mer exklusiv skara supportrar.

Man kan givetvis utveckla en sån här sak mycket mer men jag tror att det skulle vara en start på något.

Givetvis så måste det även synas på laget så att man får kvitto på att satsningen bär frukt sas. Detta skulle kunna vara ett bra sätt för utomsocknes supportrar att visa sitt stöd på.

Brynäs har en del att jobba på när det gäller att öka intresset för Brynäs i Gävle. Nu har man äntligen lagt EN träningsmatch i LA på försäsongen och man hade en väldigt välbesökt ispremiär i höstas så det finns tendenser till att det blir bättre. Men det är inte nog.

Knut-Henrik Spets är på väg till Brynäs läste jag precis - perfekt ju, där har vi en center som gör mycket poäng, i alla fall i Allsvenskan!
(Nej, jag skämtade bara)

GävleLasse: Ja, det skulle ju funka! Men Brynäsfansen är lite väl bekväma och bara: "Fixa ett guld åt oss nu - vi kommer kanske på matcherna och kollar, men inte mer!"

Clarence:
Positivt:

1) Brynäs A klarade nytt elitseriekontrakt med det förmodligen sämsta lag som spelat elitserieishockey. (Brynäs - the untouchables)

2) Brynäs juniorverksamhet är bäst i Sverige.
Dom fyra bästa i juniorserierna:

J20
Frölunda
Brynäs
Malmö
Djurgården

J18
Färjestad
Frölunda
Brynäs
Djurgården

J16
Malmö
Brynäs
Färjestad
Djurgården

3) Vi har en av Sveriges bästa hockeyarenor.

4) Vi är snyggast i hela hockeysverige.

Anders Berg: Du är nog inte ensam om att drömma om såna saker.

Tänk om man fick ihop 1000 personer som satte in 100 kronor till brynäs varje månadåret om. 1 200 000 kanske inte skulle göra massor men det skulle inte göra ont att kunna öka på spelarbudgeten en smula.

Clarence: Tycker du MIF och masarnas storsatsningar har gått vägen ;-)

GävleLasse: hmmm..

" först då kan jag tänka mig att något eller några företag kan det bli en förändring."

Ska vara  först då kan jag tänka mig att något eller några företag kan våga satsa och kan det bli en förändring inom en överskådlig framtid.

GävleLasse: "Det sista jag vill se är en storsatsning med dagens organisation. Då skulle det lukta degradering lång väg."

Hmm... En storsatsning skulle betyda degradering? Låter mycket,mycket motsägelsefullt...

GävleLasse: OM jag vore mångmiljonär, då jävlar! Percy Nilsson skulle rodna! :-)

Anders Berg: Av det man hör så är de flesta sponsorerna ganska trötta på alla floppade satsningar. Men de fortsätter att hjälpa Brynäs med samma summa som året innan, alltså står man stilla iom att löner och andra kostnader stiger för varje år.

Jag tror det måste hända något radikalt i Brynäs för att något skall hända. En ny profil som verkligen tar tag i saken och det SYNS att det händer saker, först då kan jag tänka mig att något eller några företag kan det bli en förändring.

Är det någon som känner till företagarklimatet i Gävle, alltså på nära håll? Är det iskallt eller skulle någon kunna få för sig att: "Nej, nu jävlar ska Brynäs vinna guld inom tre år, kom igen så slantar vi upp nu!" Eller är det en utopi? (Jag tror jag vet svaret)

Hong Kong: Knugen är ju Gårdare.

Anders Berg: AIK lirar elitseriehockey inom fem år. Leksand, Malmö och Västerås står på tur. Brynäs måste upp ur gropen fort som fan.

GävleLasse: På tal om storfinansiärer. Skulle inte knugen få utökad veckopeng, nu vet vi var den tar vägen..=)

Jajjen: Ja, fast frågan är ju om han "behöver" pengarna, så att säga. Men roligt för honom att han kan tjäna bra i Allsvenskan!

Hong Kong: Ja det lär handla om diverse finansiärer som vill hjälpa AIK tillbaka till ES. Kanske känner de att de måste satsa för att vara med i snacket vid en eventuell utökning av ES. 

Hong Kong, Anders Berg: Tärnström får öronmärkta pengar av storsponsorer. Inga 10 mille men mer än nån brynäsare nånsin tjänat.

Jajjen: Tror jag knappast - vad skulle han få då? Tio miljoner per säsong?

Bissett19: Det finns en del mångmiljonärer som är Gnagare, bla. Suddens f.d svärfar. Han och Ankan Parmström hade något på gång för något år sedan, kanske dom som är i farten igen.

Anders Berg: Att Korhonen sänkte sin lön bevisar två saker. Han ville väldigt gärna spela i Brynäs och att han var rejält överbetald i Malmö.

Anders Berg: Men Tärnström är det skillnad med. Han spelar i AIK för att va schysst. Vilket jävla skämt! Han får så bra betalt att han inte kan tacka nej.

Anders Berg:

Har inte följt satsningen i Gnaget,men var kommer alla stålars ifrån?
Klara:
Melin
Tärnström
Heino

Porseland till Rögle - då slipper vi ju honom! Måste gjort många här inne väldigt glada!

GävleLasse: På tal om att gå ner i lön för att spela i Brynäs. Korhonen sänkte ju sin månadslön med 60 000 kronor när han bytte Malmö mot Brynäs. Sen läste jag idag att Heino-Lindberg får högre lön i AIK än i FBK - det var lite anmärkningsvärt tycker jag.

GävleLasse: På vilket sätt? Mer än den rena teknikaliteten. Skulle det göra Johansson mindre användbar, pålitlig eller vad?

Jajjen: Nej men de ser till att slutföra sitt kontrakt. Det är en jävla skillnad.

GävleLasse: Jepp. Och dom andra spelar bara för heder och ära.

Jajjen: En spelare som bryter ett kontrakt mitt under säsongen efter att ha fått ett bud från ryska ligan måste anses som en äkta hockeyhora...inget annat.

GävleLasse: Jaha? Men det gäller inte Andreas Johansson?

Jajjen: Det kanske har frångått dig att Sundlöv var tvungen att matcha bud från både FBK och FHC när man förlängde med Nick.

Det kanske till och med var så att Nick gick med på ett lägre bud från Brynäs bara för att han gillade laget. Innan du vet fakta så är det dumt att döma någon rakt av.

GävleLasse, Bissett19: Mmmm, till skillnad från Angell och dom andra hockeyh... med hjärta.

Bissett19: Precis...

"satsningen" gäller nog mer hur mycket de vill satsa på honom själv.

70 Rodrigues:

"- Så just nu åker jag runt och träffar lite klubbar och de berättar om hur deras satsningar ser ut och så."

Läs,det lag som betalar bäst.......;)

Peja: Alcéns genombrott kom ju inte i år.

GävleLasse: Man måste väl säga att Alcén håller också, fast det kanske du tog för givet.

Clarence: Ja det finns en del med Brynäs säsong. Fyra unga spelare har klivit fram och visat att de håller. Andersén, Carlsson, Sandin och Markström.

Ett flertal spelare som jag inte ville ha i Brynäs försvann. Bara det att DJ försvann var ju positivt.

Ja nästa säsong, det blir ingen dans på rosor, vi kommer att tillhöra de nedre regionerna av tabellen, absolut. Men som jag har skrivit innan så kommer vi att bli fast därnere tills vi fått ordning på Brynäs organisation. Det sista jag vill se är en storsatsning med dagens organisation. Då skulle det lukta degradering lång väg.

70 Rodrigues: ja varför är jag negativ irl och på tele? Kanske för att senast vi hade kontakt så var vi i kvalserien.
För det första.
Bara för att man inte gnäller så behöver inte det betyda att man är nöjd.

Men det finns ingen som helst anledning att älta samma argument om och om igen. Går man tillbaka 500 inlägg du postat så har du inte skrivit ett enda posiitivt inlägg. Det enda du gjort är att älta lallare och annat skit.

Om du läst lite nogrannare så hade du förstått vad jag vill.

Bygg om organisationen, byt ut sportchefen INNAN man satsar på att bygga upp ett slagkraftigt lag. Sundlöv har misslyckats med lagbygget för många gånger för att man skall vilja se honom bygga upp ett dyrt lagbygge.

Ja, vad är positivt med Brynäs A-lag.

Just nu är det inte mycket mer än att vi har några lovande spelare i laget. Men är man i läge att storsatsa som du vill?

För stor och dyr organisation som inte är effktiv. Ny tränare som ännu inte satt sin prägel på Brynäs. Hur vill Niklas att Brynäs skall spela. Vilka spelartyper behövs? Vilka spelare i dagens Brynäs passar inte in i Cz's lagbygge?

70 Rodrigues: Salle var lätt bättre än spelare som Spets, Danielsson etc. Tjänstefel att låta honom gå, men Sundlöv skulle väl hellre lägga ner än att kicka sina polare som Danielsson etc.

65selander: Vi fans är tyvärr inte så viktiga för dom.

GävleLasse: "Hittar du inte nånting positivt alls med Brynäs så kan du lika gärna sluta hålla på dem."

Dom orden trodde jag aldrig att jag skulle få höra från dig, snacka om att ha blivit präglad av Gävles jante, ja herregud.

wap.hockeysnack.com
Rodrigues: Kunde lägga lika mycket tid med utsmyckningen de har gjort i sponsorbaren, då jävlar snackar vi Arena.

Gusten: Lite fin är den allt :-)

wap.hockeysnack.com
Clarence: Lite nöjd måste väl du vara, tippade inte du att vi skulle rasa ur inför KS?

70 Rodrigues: Ishallen är långt ifrån perfekt, jävla optimistjolle!

GävleLasse: Finns det nåt givet "positivt" med Brynäs att orda om då efter en säsong som denna och som det de facto ser ut inför nästa??

« · 1034803 · »