1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740929 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
70 Rodrigues: Bra tycker jag, VF,FBK,HV,LHC behöver näsor som får Pinocchio att baxna. Man kan ju alltid hoppas att HV var med och drog i L.J också.

mattias - 74: "enligt vissa " lösa " rykten så förhandlar Brynäs med Jackman och Petrovicky också men som sagt är det bara lösa rykten."

Var har du hört det någonstans?

Poffa: De finns dumma människor överallt, fast ibland verkar de vara överrepresenterade inom sportens värld....

Poffa: Agenterna som trissar priserna, de har väl inte råd att låta spelaren göra klart för sitt lag eftersom om spelet pågår länge så kanske de flesta hart fyllt sina lag redan

Izah: Det är klart att det pågår, men ingen är ju så dum att de går ut i media och säger att de begår ett kontraktsbrott, bara för att det sker.

Izah: Hehe. Jo det vet alla om men kontakt med spelare i NHL / AHL som fortfarande är aktiva och spelar är strängt förbjudet och kan leda till böter och liknande för parter som inte sköter det på rätt sätt. Därför kommer kommentarerna vara nej inget är klart fram tills dess att Jonssons lag spelat färdigt för säsongen.

Dragan 2k: Enligt min kompis som är spelare i DIF så pågår det under HELA säsongen, både från klubbhåll och agenthåll.

Det är nog bara ett önsketänkande att det ej skulle vara så!

Dragan 2k:

enligt vissa " lösa " rykten så förhandlar Brynäs med Jackman och Petrovicky också men som sagt är det bara lösa rykten. Tur att vi Leksingar kan bistå med lite duktiga hockeyspelare till Brynäs :)

Anders Berg: Vad ska Lasseman säga och agent säga? De får inte officiellt förhandla med någon under pågående säsongsspel.

Gefle Dagblad har idag en intervju med L. Jonsson och hans agent: Inget är klart!
Har vi hört den förut? Okej, det kanske inte är påskrivet - men inte ska han väl kunna hamna någon annanstans än i Brynäs? Nej, vi väntar tills bläcket torkar.

Bergfors kontrakt går ut i år.. Han kanske vill ha en nytändning i Elitserien och där tycker jag Brynäs borde vara med o hugga.

arnio: Jag tror att det blir förändringar ändå...

Lars Jonsson mot Sjödin
Jacob Markström mot två sopor
En riktig förstacenter mot Hauhtonen

Borde ge väl någon sorts effekt...

Bynäs behöver inte ersätta alla förlorade spelae med samma spelartyper tycker jag. Angell kan ersättas med en defensivt kompetent back och Sjödin med en allround kompetent back som är lite snabbare på rören och inte håller i pucken så mycket. Jonsson ersätter Sjödin med bravur tror jag då Sjödda bidrog till att dra ned tempot i spelet alldeles för mycket.

Brynäs behöver ett enklare spel med högre tempo och intensitet och då behövs lite andra spelartyper än de vi tappar.

Glöm inte att Brynäs kom sist så förändringar behövs.

Jaja Brynäs värvar backar å forwards till varje sässong men varför satsas d inget på mittfältare ? hehe . Hoppas d blir klart med Jonsson och ytterligare någon spelförande back. Hoppas att Hietanen tar både ett å två kliv framåt i år.

Peja: Uppspel i all ära, därutöver hade han inte många rätt i egen zon.

Hietanen får man väl dessutom räkna som en offensiv kraft.

JanT: Jag tycker att Brynäs behöver en till spelskicklig back utöver Jonsson. Angell var ju den enda med vettiga uppspel säsongen som var...

sylf: Apropå otrevliga personer; En av mina kollegor föreslog att BIF skulle plocka in Robert Mugabe som headcoach inför KS-avslutningen.

Tänk dig Mugabe i Brynäs bås iklädd paraduniform.....

Rubriker från Aftonbladet;

"Brynässpelare mystiskt försvunna efter hockeymatch"

"Svarta plastsäcker med okänt innehåll funna i Västerås hamn"

Med Robban i båset gäller det att backchecka.....;-))

Peja: Instämmer i ditt resonemang. Johnsson har defintivt framtidspotential och kan på sikt täcka upp för Nolander.

Angell? Är lite tveksam till vad det behövs för ersättare till en spelare som på sluttampen av serien inte platsade i ES sämsta försvar. Dessutom var han pinsamt överbetald sett till prestation den gångna säsongen.

Kan faktiskt tänka mig en yngre förmåga med potential istället för amerikanen.

Peja: Jag är inte så säker på att vi måste ersätta Angell med en ny spelare..

arnio: Angell måste ersättas med en bra spelare. Om Nolander lämnar kan nog Mora-Pierre vara en okej ersättare för Nolan.

Nja mina förhoppningar stannar vid att jag tror att vi kan ha en chans att undvika kvalserien och tom ha en liten chans till slutspel. Platserna 7-12 är vad det handlar om i vinter, allt annat vore ett mirakel.

arnio: Men snälla, skruva inte upp förväntningar igen. Hehe :-)
Trodde på guld i år jag, å det gick som det gick.
Men helt klart har vi bara en chans kvar att vinna guldet, annars försvinner en underbar svit :)

Tänk om Andreas Johansson kommer med...Gåshud.
Plötsligt känner jag en viss optimism men jag har mardrämmar om rubriker som fäljande:'

-Timrå snor Brynäs drämvärvning.

Peja: Ja det där var väl ersättaren stii Sjödin det där. En center av riktigt bra klass och en talanfull back så ser det ok ut. Härligt Sundlöf jobba på !

250k i månaden är en marknadsmässig lön för Lars Jonsson. Jag tror att han hade liknande bud från flera klubbar, men att Brynäs är det bästa alternativet både sportsligt och socialt.

sylf: Jo, visst är det så. Man får köpa på sig så man har ifall man får nattligt besök av någon annan än den man sover bredvid :-) Galaţi som vi ska till ligger förvisso en bra bit därifrån, men för att vara på den säkra sidan så...

Dream Team: Vlad Tepes, är inte det Drak-Ulla i egen hög person? Glöm inte vitlöken!

65selander: På tal om vlade så kommer jag under sommarhalvåret besöka Rumänien och då kanske även slottet Bran där Vlad Ţepeş härjade på 1400-talet.

TIKbiff: Visst att pengarna kanske avgjorde för Brynäs fördel kan vara sant, men samt att hans gamla kompisar han växte upp på hockeygymnasiet bidrog till stor del även det antar jag.
Jag tycker att det är bra att Brynäs betalade mest hursomhelst, visar att vi kan vara med o slåss om namn som varit mycket tjafs om innan att det inte gått

TIKbiff: Nu skall vi inte var oäven. Fråga sambon så kanske du får låna Brynäströjan av henne. Jonsson har alltit velat spela i Brynäs, att han vlade Timrå berodde nog på kosingen ;-)

70 Rodrigues: Precis 3 raka SM-guld och man kan börja fundera på att röra smilbanden lite uppåt :)

Lunkan: Jo tjena!! Jag kommer att vara glad om/när vi vinner SM-Guld igen, varför nöja sig med det lilla??

65selander:
Det gör du rätt i, Lars Jonsson säljer sig till högstbjudande.
Faan vad ni skall såga sundlöv när jonsson tappar lönespecen på stan efter att han floppat en av två säsonger ;-)

70 Rodrigues: Om vi samlar in namnlista och får Tommy att göra comeback då? Och kanske kanske efter mycket tjat kan få tillbaka Boork då blir du väl nöjd?? ;)

brynäs08: Glad är väl och ta i, men om ryktet stämmer så är det helt klart en bra värvning, men det är lååång väg kvar innan jag är nöjd :-)

Peja: Njae, inte många som höll undan i egen zon.

Anders Berg: Pierre är en stabil defensiv elitserieback som spelar fysiskt. Jag vet inte vad ni andra tycker, men Brynäs hade väl inte överdrivet många stabila backar förra säsongen...

wap.hockeysnack.com
Stär säkert i AB att Jonsson går till HC Ulan-Bator snart. Jag ropar inte välkommen förrän det står på Brynäs hemsida.

Ja, lite extra kul e ju att se rodrigues lite gladare, det smälter ju en hel glass härinne! =)

prosten: Ja, nån Scott Stevens är han inte.....

Anders Berg: Det är klart att han är bättre men dom har samma spelstil, pet pet pet...

prosten: Ha Ha! Du skämta med mig aprillo!? Daniel Johansson - Mr. "Jag kan inte tackla och inte passa pucken i egen zon". Näh! Lasse J är klasser bättre!

sylf: Ska bli intressant att se hur länge L.J. överlever på denna sida med tanke på att han nästan är en kopia av Daniel Johansson.

mattiaskarlgren: Det var ju en gammal nyhet! ;-) Men inte är väl Carlsson bättre? Pierre är ju ändå 24 och klart mer rutinerad. Men, men... Känns onödigt med alla dessa gissningslekar om spelare hit och dit - det blir de spelare som det blir. Men lite kul är det ju samtidigt! :-)

Såg nu att Brynäs intresserade av Pierre Johnsson? Allvarligt talat, vad ska han göra i Brynäs? Ska vi bli nästa Mora? Sperrle, Brendl, Granström och nu eventuellt Johnsson? Nej tack. Det måste finnas bättre alternativ på marknaden eller så satsar man på Carlsson samt Andersén som är klassen bättre.

Anders Berg: Eller nu var jag kanske lite för hård. Widing måste man ju vara mer än nöjd med - men ändå... Han stod och stampade ett antal matcher efter att han precis gjort sitt 20:e mål. Har en förmåga att ibland helt försvinna i matcher. Men säg så här: Jag tror att samtliga "Leksandskillar" i Brynäs blir ett snäpp bättre kommande säsong, å den jag hoppas mest på är Hermansson.

Uno Gordon: Ja i jämförelse med LIF är det en aning förvånansvärt. Nå`t virus Simons sprider kanske?

... på tal om Leksandsspelare som gillar Brynäs.

Men ärligt talat... Den enda som jag varit RIKTIGT nöjd med av dessa är nog... ingen. Sperrle - näh. Sundqvist - ja, jag vet inte - blev han kanske bra den här säsongen ändå, återstår att se kommande säsong. Hermansson - för ojämn. Widing - nja, kan ännu bättre. Jonsson - kommer dominera!

mattias - 74: Å Sperrle!

« · 1035564 · »