1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740973 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
mattiaskarlgren: Nu ska jag vara petig! ;-) Han fyllde 18 den 31/1.

Uno Gordon: Timrå var (i alla fall i media) intresserad av Jonsson inför kommande säsong 08-09, men valde att inte gå vidare.

Förmodligen tyckte man att hans pris blev för högt?

70 Rodrigues: Klart den skulle hålla. Markström visade det sista i ES samt i KS att han håller. Dock behöver han bli lite jämnare, men han är ju då bara 17 år..

Uno Gordon: Ser ju onekligen tungt ut för Mora IK. Det tappar ju tamefan allting. 9st fram till dags dato. Och det är ju inga dussinlirare vi snackar om heller.

Skall "Luggen" koka soppa på en spik eller vad fan är det frågan om?

Lars Jonsson har som senior på en grundsäsong endast gjort fler än 5 mål en gång och fler än 11 assist en gång. Detta inträffade 05/06 då han gjorde 11 mål och 16 assist på 50 matcher.

I play off har han gjort 3 mål och 5 assist på 37 matcher.

Hoppas att statsen ljuger lite grann och att han är en riktigt vass kille framåt.

Bra jobbat Sundlöf nu närmar bärjar det kännas lite tryggare i alla fall.

Tikinmyheart: Jonsson lämnade Timrå för att truppen var spikad. Han valde att inte förlänga kontraktet på vårkanten utan ville avvakta ett NHL-bud ifrån Boston (som då ägde rättigheterna) och tog således en risk med att Timrå kunde värva andra spelare. Han tränade hela sommaren med Timrå IK men när sensommaren kom och inget bud hade dykt upp bönade och bad Lars om ett kontrakt ifrån Nubben. Men det var tvärstopp. Och sedan kom HV71 med i bilden.

Gusten: En lovande junis helt klart, 192 cm och 95 pannor.

70 Rodrigues: Hassel har jag aldrig sett...

70 Rodrigues: Nu har ju iofs Johnsson både styrka och kraft, hade nog passat jävligt bra tillsammans med Jonsson. Tydligen är det väl Johnsson och Granis som varit dom som haft som uppgift att stångas framför mål i PP.

Gusten: Då ser jag hellre Hassel än Johnsson, då får vi lite kraft och styrka också.

Gusten: Tycker då att det är bättre att satsa på en av våra juniskillar istället för Johnsson, han verkar ha stannat upp i sin utveckling, oavsett skador. På 122 ES matcher har han endast mäktat med 14 p, fördelat på 6 mål och 8 ass. Poäng är inte allt alla ggr men jag tycker ändå att det är lite för dåligt, även från en defensiv back.

Gusten: Skulle inte förvåna mig för fem öre, lite oroväckande att han varit skadad en del, men det har ju Jonsson också varit.Vi får hoppas att våra nyförvärv håller sig hela, eller ja, hela laget för den delen.

70 Rodrigues: Ska nästa backförvärv också heta Jonsson? Fast då med ett h insprängt

sylf: Ett par riktigt bra nyförvärv borde det kunna ordnas tycker man, för det behövs onekligen.

Målvakter: Markström(Lindbäck)

1:a Jonsson-Andersen Brendel-NY-Alcen

2:a Hietanen-NY Widing-NY(Beaduoin)-NY(Stapleton)

3:e Sundqvist-NY Dackell-Hansen-Hermansson

4:e Carlsson-Kankaanperä Danielsson-Granström-Sandin

Extra: Silfverberg, Thegel och Sundström, ev utlåning?

AD: Honken kommer nog hem...

70 Rodrigues:

Bra nyförvärv i Lasse Jonsson. Grattis!

AD:
mmm...den är ju lite knivig

men det e klart...en hungrig honken som inte enbart väljer brynäs för att det e praktiskt för familjen utan för att han brinner för brynäs o därmed även kan sänka löneanspråken vore ju bra på 3-år

markström lär väl dra t NHL e nästa säsong, men visst vore det surt att fimpa honom

i övrigt har jag ett stort bekymmer m denna breda Silly-tråden...här behandlas snart all ishockey...får försöka lösa det...

tjugo8: Problemet om Honken vill hem, hur ska vi göra då? låta han gå till Frölunda?

sylf:

Honken vore onödig. lägg degen på 2 centrar ist.

Har vi nu fått fram en av världens bästa målvakter (i åldergruppen) som kanske mest bidrog t fortsatt ES-spel vore det väl f-n om inte han vore mogen uppgiften.
Dessutom vore det en j-vligt pissig signal t unga spelare...

sylf: Det blir nog Markström och Lindbäck, en chansning, hoppas att den håller bara?

70 Rodrigues: Honken? Perfekt backup till Markström:-))

JanT: Och ytterligare en klassback samt 1-2 ytterforwards :-)

70 Rodrigues: Nu väntar vi bara på 1:e centern!

JanT: Trodde faktiskt inte det, men för 250 000 kr i mån så är det inte så konstigt. Sportslig utmaning, jo tjena. Bara det fins penagar kvar till fler värvningar av hyfsad klass. Lika mycket cred som han ska ha för Jonsson lika mycket kritik ska han ha för alla misslyckade värvningar han gjort till klubben. Hoppas nu bara att uppgifterna om Jonsson stämmer? Va kul det kunde vara om fler skribenter här på HS kunde göra avbön när dom har haft fel, men det är klart, för det krävs det lite stake :-)

70 Rodrigues: Nu får du allt göra avbön bäste bror... ;-)

Har för mig att du var "helt säker på att Jonsson aldrig hamnar i BIF"

Hur som helst så skall Sundlöv ha cred för denna värvning (om AB's uppgifter stämmer)

Dunc+andra neggosar: Jonsson är klockren. Jag tror att alla lag i serien skulle vilja ha en spelare med de kvaliteterna, de växer ju inte på träd direkt och det lär ju inte vara något problem att hitta någon defensiv klippa bredvid honom då 90% av elitseriens backar är av den sorten.

Grattis Brynäs!

Huge: Det kan bli riktigt bra under förutsättning att han får en mycket duktig defensivback att spela i lag med. Han var bra i Timrå men ofta blev det stora hål bakom han. Om poängskörden är större framåt än vad den är bakåt så kan det bli bra. Defensivbacken bör nog hellst också kunna ta för sig. Jonsson är inte så speciellt bra på den biten.

sylf: Jag har full förståelse för Weinhandl och Mårtensson. En säsong i Ryssland och de är näst intill ekonomiskt oberoende.

Sen har vi ju "särarter" som Kenny Jönsson som väljer sitt kära Rögle framför miljoner av rubler.

För egen del väntar man med spänning vad Hahl gör om han inte går till NHL. Väljer han Timrå gör han det för den sportsliga biten, och inte för pengarna från ex. Frölunda.

Peja:

Jag hoppas att du får rätt i dina observationer om Sundström fast jag tycker att han är precis tvärtom, kör rakt fram tills det tar stopp.

Gusten: När min chef snackar om min lön så är det 250k+ ett r efter. Behövs nog inga sociala avg för såna kaffepengar...
Men stod det inte att det skulle kosta BIF 6 mille för 2 år??

Skit samma, mycket pengar är det och han får bevisa en hel del.

Tikinmyheart: Ja, alla spelare kommer och går för den sportsliga utmaningen, behöver en nytändning etc. Hycklare hela bunten! Heder till Weinhandl som på frågan om ryssflytten svarade pengarna!

Huge: Sure. Timrå har knappast sämre ekonomi än Brynäs, men valde att släppa Jonsson. Undrar varför? Kan det ha att göra med hans upptrissade lön?

Klart han kommer till BIF för den sportliga utmaningen och inte för lönechecken.

Huge: Det är nog en symbios

Gusten: Jonsson kommer inte för pengarna, utan för den sportsliga utmaningen och dom sociala skälen, skulle jag tro.
Bra jobbat, mormor....

sylf: Frågan är ju om man med "Totala lönesumman" menar enbart de pengar som går till Lars Jonsson, eller om man menar den totala summan inkl arbetsgivaravgifter osv.

Skulle det vara det senare man menar så är det ju knappast något jättekontrakt han får. Någonstans mellan 130 och 160 tusen i månaden är ju ingen fantasilön för en bra back, det är väl snarare en rätt normal lön.

sylf: Jag är nog rädd för att det är 250K i månaden, när din chef talar om vad du får i lön så säger väl inte han lönen + sociala avgifter? Äh vafan vet jag mitt arma fnask...

sylf: Alla skall prestera i laget!

Blir intressant att se han på försäsongen om han nu inte går sönder på myren i sommar.

Gusten: Ja, Ossi och Beduinen vore mumma!

70 Rodrigues: Om det stämmer med 6 mille för 2 år så har han ju inte 250k i månaden, då skulle det bli typ 12 mille för 2 år, inkl sociala avg. Men 125 k i månaden kräver även det prestation.

Gusten: Låter som musik i mina öron!!

sylf: Ja lite hypead är han allt, säsongen i HV verkar ju ha varit poängmässigt bra. Men å andra sidan så brukar ju HV´s backar ligga högt i poängligorna.

Önskelista:

*Rejäl klasscenter
*Lind på ett år
*En Ossi/Skrbek-typ som kan bilda backpar med Jonsson
*Beadouin som ersättare för Månsson om han sticker

= Slutspel

sylf: Ska han ha 250 000 kr/mån så är det nog bäst att han presterar. Bara inte pengarna till andra värvningar är slut nu?

70 Rodrigues: Tror att han är överskattad, en typ Angell som är bra framåt men alldeles för petig i defensiven. Men visst får han gärna bevisa motsatsen. En center av högsta klass är prio1 nu.

Det börjar röra på sig!! Hoppas nu att inte pappret i faxen är slut..

Bissett19: En riktigt bra värvning. Lallarna är dock kvar.

Poffa: Är inte speciellt orolig vad gäller Jonsson, som är en spelskicklig back.
Dom tänker hockey och klarar sig alltid på det.
Är isf mer orolig för hemvändarnas generella tendens att underskatta Elitseriens kvalitet sas, och då främst den taktiska biten.

Bissett19: Äh, det där kan ju inte vara Sundlövs förtjänst?
Avgå, omedelbums!!!!!!!!!!!!!!!

wap.hockeysnack.com
Ingen dålig värvning av "Lallarna på Sätraåsen"

mattias - 74: Alla Leksingar gillar väl Brynäs??? ;-)

Känns då kul att läsa om Jonsson. Hoppas på några bra spelare till.

« · 1035380 · »