1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740863 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
70 Rodrigues: plus månsson som jag har enligt vissa källor kommer skriva på nytt 2års kontrakt!

rackham: Räkna in Jonsson, Johnsson, Marksström och 1:e center vem det nu blir av AJ, JJ eller någon annan halvfigur. Är fortfarande ingenting som ger skrämselhicka.

Gusten: Varför inte Stefan Ketola eller Jonas Ströpgeshopf?

70 Rodrigues: Krydda det där med en förstacenter och Beadouin/Månsson och jag är riktigt nöjd.

70 Rodrigues:

Ett lag för den nedre halvan... men det beror också på backsidan och målvaktslösningen. Det är inte klart än... ;-)

rackham: Om ryktet om Lind stämmer så ser forwardssidan ut som följer, inget som ger skrämselhicka direkt:

F Johan Alcén
F Pavel Brendl
F Andreas Dackell
F Björn Danielsson
C Jonathan Granström
C Mads Hansen
F Daniel Hermansson
F Emil Sandin
C Alexander Sundström
F Daniel Widing
C Micke Lind

GävleLasse:
Ja, kanske bättre att hålla sig till 82 och 86...

rackham: Det känns som en i raden av Sundlöv/Boorkavärvningar... "Han kan bli bra" Spets, Skoog...

GävleLasse:

Märklig värvning...

rackham: Jag tror att Sundström kan bli bättre den här säsongen. Nu har han en säsong under bältet. Men jag tror att han blir utlånad om Lind stannar.

GävleLasse:

Supertalangen Sundström kan man väl inte låna ut...?

Cicero: OM detta är sant så ligger en utlåning av Sundström nära tillhands. Kanske man även lånar ut Sandin... 

Cicero:

Källa?

Lind ville inte byta blåsig östersjökust mot alptoppar och fondue-kost; han har ritat på för ännu ett år i vårt kära Brynäs.

RavenLord: Man kan ju hoppas att det finns "ekonomi" för det..

Anders Bergström kanske ska ta sig an och träna hela BIF och inte bara Bäckström nu i sommar :)

Kaankanperä- En back som har mycket kapacitet, var med i landslaget i höstas, men hade en dålig period på slutet. Kan lyfta sig.
Hietanen- En back som jag älskade denna säsongen, var riktigt bra. Håller hög klass och blir bättre.
Sundqvist- Tyckte han var bra denna säsongen, rejäl o stabil. Utmärker sig inte så mycket, men bör skjuta mer, eftersom att han har en rejäl bössa.
Andersen- Defensiv bra back, som spelar enkelt. Tuff och svår att komma förbi. Framtidsback?
Carlsson- Var 1-2 bästa back i landslaget. Är kanske Brynäs snabbaste back, om ingen la märke till hans snabbhet. Kommer bli riktigt bra kan jag säga er.
Jonsson- Ni har nog hört det mesta.
Nolander???? En av de bättre backarna i Brynäs ifjol. Tycker jag iaf.

70 Rodrigues: Vet inte om Peja har samma [url=mrmadhawk.blogg.se]källa[/url]

Peja: Tack för den!!

Johan Björk är muntligt överens om en förlängning i Malmö. Känns inte som att han kommer att ändra sig. Han lär därmed inte hamna i Brynäs.

Huge: Klart du har. Du tror och gissar hela tiden men har inte en aning.

70 Rodrigues: "Nu tolkar du igen"

Stämmer.
Har jag tolkat dig fel?

Huss: Ja, fundera på den du... :-)

Huge: Inbegriper "hörsägen" rekommendationer från agenter, scouter och andra sakkunniga eller är det enbart skvaller som sprids från socken till socken? ;-)

Huss: För att det ska kännas bättre då, nöjd :-)

70 Rodrigues: Få se nu, vi ersätter tre ordinarie backar (Sjödin, Angell och Nolander) med en två backar, varav den ena knappt etablerat sig som elitseriespelare. Knappast en förbättring.

Huge: Nu tolkar du igen. Ge mig ett konkret exempel?

70 Rodrigues: ""Är det någon som vet om Sundlöv varit över till USA o Can och kollat in AHL något, eller har han som vanligt stannat kvar och väntat på att allt ska lösa sig av sig självt?"

Formuleringen "som vanligt" kan väl bara innebära en sak:
Att han enligt din mening i vanlig ordning suttit hemma och kollat på video eller gått på hörsägen.
Behövs det nåt mer exempel?
Du anser ju tydligen att han i stort sett hela tiden har värvat via video eller hörsägen....

Huss: Om nu Jonsson och Johnsson ryktena stämmer så ser backsidan ut som följer:

Niclas Andersén
Jonathan Carlsson
Juuso Hietanen
Markus Kankaanperä
Jörgen Sundqvist
Lars Jonsson
Pierre Johnsson

En riktigt bra backvärvning behövs nog för att det ska kännas bra.

70 Rodrigues: Topp 5-6 kan vi inte nå utan mycket pengar, men därefter borde vi kunna etablera oss

Huss: Summa sumarum, var i ligger problemet?

70 Rodrigues: Måste ju bero på något att vi nästan jämt får härja i dom nedre regionerna av tabellen?
Vi gör en liten jämförelse då, HV, LHC, FBK och VF är inte jämförbara då de har betydligt mer pengar att tillgå. HV har väl en 7-8 spelare med "Angell-lön". VF missade trots detta slutspelet för ett par år sedan..
Modo: Deras hemvändartrupp/mentalitet går inte heller att matcha. Sen har de iom det också fått pengar på banken....
De övriga lagen är vi jämförbara med och några av dem borde vi en fördel gentemot även ekonomiskt:
Timrå: Nubbens lagbygge är ett skolboksexempel. Se och lär.
SSK: Tänk vad två klassmålvakter kan göra skillnad. Där borde mommo lära sig att satsa på en bevisat duktig förstekeeper (Markström njaaee)
SAIK: Hade sin stund i solen, Rehnbergs sista säsong kryddat med ett par transatlanter som var över förväntan. Mäenpää och Martinen visade att det går att få klassförvärv under säsongen. Hemläxa även där.
Mora: Främlingslegionen som överlevde sig själv. Strongt av Mora att hänga kvar så länge. All heder åt Simons. Men inget recept för Brynäs.
DIF: Tänk vad en duktig målvakt och en fantastisk back kan betyda för laget. Förra säsongens överraskning. Är Jonsson våran Väänenen? Knappast. Men Jonsson OCH Väänenen, jösses då blir det semi.

AD: "Men Huge Sundlöv får betalt för att göra rätt beslut, om Rodrigues har fel så är det bara han som förlorar på det.

Dock är jag en av de få som vill ge Sundlöv en till chans, roligt o se vad han kan göra utan Boorks inflytande."

Vad skulle jag förlora på det, om jag nu skulle ha fel så betyder ju det att vi har fått en bra spelare som gör bra ifrån sig och producerar för laget, då har jag gärna fel och kan erkänna det isf. Du vill ge Sundlöv en chans till, hur många chanser ska ha få egentligen? Han har inte skött sitt jobb vidare bra oavsett Boorken inflytande eller ej. Måste ju bero på något att vi nästan jämt får härja i dom nedre regionerna av tabellen?

Huge: Du måste fan vara efterkonstruktionernas mästare. Sen undrar jag verkligen om du är i från Gävle, är det inte så att du är ifrån Åtvidaberg eller vad säger du Mr Facit?

Huge: Hur var det med dimridåer nu igen? Vill fortfarande ha ett exempel på när jag har skrivit något om att Sundlöv videoscoutar?

70 Rodrigues: "Säger mannen som skrev att Jamie Ram skulle bli årets värvning i ES, du hade väl förstås sett honom ett otal ggr när du skrev det inlägget?"

Jo, jag hade faktiskt sett honom skymta förbi i nån match på Supersport.
Och den typen av underlag verkar ju räcka, som det ser ut....

Peja: ""Man bör inte kritisera Sundlöv för att agera videoscout när man själv är en videoscout.
Oavsett om man får betalt för scoutingen eller gör det gratis härinne."

Ska man inte få ställa några som helst krav på Sundlöv eller vad menar du?"

Jo, du ska självfallet ställa krav på sportchefen.
Men ställs det i det här fallet inga som helst krav på den som anklagar Sundlöv för att vara videoscout, och som själv samtidigt scoutar via Viasat Sport?

70 Rodrigues: Hockeysocialen BIF lär ju ta sitt ansvar och ta hand om spelare som inte får kontrakt med andra...låta dom spela tills de tröttnat kring 40 och sedan får de någon syssla inom föreningen ;)

RavenLord: Sundlöv såg stor potential i Simon Skoog också. Vad ska vi med Johnsson till??

Huge:" Du får lägga ut hur många dimridåer du vill.
Det ändrar ändå inte på faktum: att du gnäller över Sundlövs påstådda videovärvningar samtidigt som du själv med lätthet verkar se att Moran är ES hittills bästa värvning, baserat på en Viasatmatch."

Säger mannen som skrev att Jamie Ram skulle bli årets värvning i ES, du hade väl förstås sett honom ett otal ggr när du skrev det inlägget? Sen vill jag att du ger mig ett ex på när jag har påstått att Sundlöv har gjort videovärvningar?

"Jag har iaf inte baserat mina påståenden via nån match på Viasat."

Skriver mannen som baserar sina påståenden genom att ha läst tetx-tv men givetvis bara när det har varit positivt för annars så är dom ju ett gäng onyanserade murvlar.

21olsson: Tydligen så vann Phantoms avgörande matchen i natt, så vi får nog vänta på besked ett tag.

RavenLord: Lasse Jonsson ska ju bli försteback är det tänkt.

RavenLord: Lästa att Lind hade ett kontraktsförslag med sig hem från Schweiz och enl min åsikt så är han dum om han inte tar chansen att få avsluta utomlands. Sista året utomlands och chansen att få ihop lite kosing, vem skulle inte tacka nej till det.

Skönt att läsa i AB/GD Sporten att Sundlöv iaf inte ser Pierre Johnsson som den förstaback man ska värva

"Vi har sagt att vi ska värva en förstaback och jag kan säga att Pierre inte är den, men han kan bli det på sikt. Han är en defensiv back med bra fysik och i en bra ålder, jag ser stor potential i honom."

Angående Brad Moran så handlar detta om kontakter. Mats Lindgren har bra kontakter inom Canucks organisation, därav värvningarna av Jason King, Lee Goren och nu alltså Brad Moran.

Huge: "Man bör inte kritisera Sundlöv för att agera videoscout när man själv är en videoscout.
Oavsett om man får betalt för scoutingen eller gör det gratis härinne."

Ska man inte få ställa några som helst krav på Sundlöv eller vad menar du?

Huge: Eller att han är i Thailand som han då är. Månsson o Hermansson(om jag minns rätt) åkte och lämnade Widing utanför (läs VM)

Anders Berg: Med tanke på att Sundlövs fullbordade värvningar ofta har föregåtts av total tystnad så säger tystnaden kring Månsson kanske att nåt är i görningen...

« · 1036095 · »