1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740768 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Läste just att A.J har Rögle som ett alternativ, blir mer och mer övertygad om att han inte är något för Brynäs, känns som en lyckosökare.

Tacka nej Sundlöf nu!!!

Brynäs_89: OM andralinan skall göra många mål, vad ska då vår leadingline göra? Siktar du på SM guld?

Brynäs_89: Dackell då? Virrpanna! :-)

bif_forever:
Aldrig att Johnson eller Jackman ska in i laget ser inte varför man ska ha dom där vi kommer ju att ha bra backar med dom 7 andra så varför ska han vara där.
Så här skadet se ut
Hietanen-Johnsson Brendl-Lind-Alcén Leding line
Jonsson-Andersén Månsson-Johansson-Widing ska göra många mål framåt
Carlsson-Sundqvist Danielsson-Granström-Hermansson
ska spela för att få 0-0
Kankaanperä är 7 sjunde back
Sundström-Hansen-Sandin som blir en bra fjärde femma som kan göra något inte vet jag.

tänk om både Jonsson plus AJ kommer man får behålla månsa, ersätter molin med jonas johnson ersätter angell med jackman och nolander med johnsson.

tänk laget då?
Markström-Lindbäck

Hietanen-Kankaanperä
Jackman-Sundqvist
Jonsson-Andersén
Carlsson-Johnsson

Brendl-Lind-Alcén
Dackell-Johnson-Widing
Månsson-Granström-Johansson
Sandin-Hansen-Hermansson
Sundström-Persson-Danielsson

Rätt bra lag! semi kanske

arnio: Jag tar hellre Markström än Kristan. Kristan är både Dyr och Ojämn, plus om Markström får sommarträna med A-laget så kommer han bli ännu bättre. Inser du inte vilken potential gossen har? Större än vad Lundqvist hade vid denna ålder.

Makkan: Men Sundlövs uttalande var ju mer ett omdöme om Backlund som spelare när det diskuterades KS. Jag har inte sett något konkret om att Brynäs var ute efter honom.

GävleLasse:

Det är möjligt, läste det i några tidningar för nån månad sen om något uttalande från Sundlöv.

Makkan: Backlund har väl aldrig varit ett rykte. Ett önskemål från olika namedroppare är inget rykte.

westerlind: Allsång på Skansen finns på Svt play, teaterpublik vete fan men biopublik brukar finnas på billiga piratkopierade dvd filmer som kan köpas på diverse gatumarknader i Thailand.

Jag länkar till en annan mycket intressant film där man får följa med under tillverkningen av en hockeypuck och dessutom får man mycket information ompuckens historia.

Ps. Tänk vad ballt det vore med Kristan i Brynäs igen, men nu är han säkert förlorad till NHL.

Nu kan avsriva ett rykte till.
Mikael Backlund är klar för Calgary Flames.

www.hockeysverige.se/news_show_nhl-kontrakt_klart_for_backlund.html?id=518650

wap.hockeysnack.com
Ang tyskan så går ryktena att Friesen har dumpat Dalom för Gävle.

wap.hockeysnack.com
Dem Bayerischen Reinheits Gebot Entsprechend gebrautes

arnio: Jättekul att se alla dessa filmer med hockeypublik.

Finns det några liknande sajter för t ex biopublik, teaterpublik eller allsång-på-Skansen-publik?

På tal om Jesus så hittade jag en film men hans lags fans som sjunger lite och de skulle piska upp Bifklacken med en klackspark lol

Första 7 ska sägas.

Fan Kristan e kung mot Kanada.

sylf: *ASG*

70 Rodrigues: Slog upp det i Wikipedia.

Glidare = Hauthonen, Wahlberg

Gusten: Vad definerar en glidare, är alla utlandsvärvningar glidare??

Bissett19: :))

Tonylainen: Nej vi kanske skulle ha värvat ytterligare en glidare? Granis kommer vara grym framför mål i PP! I Orsa kan vi tugga puck!!

Bissett19: Larv, det kan stå "chokladlåda" på tröjan, bara fanskapet kan göra så att Brynäs IF blir ett bättre hockeylag, och jag är väldigt tveksam till om Granström är en sådan spelare?

Gusten: Så summa sumarum, allt är Sundlövs fel :-)

Gusten:

Jag tror Tony hade varit nöjdare om det stått Joe Granstrom på tröjan.......:)

Huge: "Du är en klok man du, Gusten...."

Det är vinet Huge, viiiinet :)

Tony: Jag är ganska så jävla övertygad att vi INTE kommer bli besvikna på Granis. Han kommer göra jobbet varje kväll. Sen om Sundlöv har bestämt att han ska bli vår andrecenter så kommer vi kanske bli besvikna...men då är det fan inte Granis fel :)

Gusten: Du är en klok man du, Gusten....

Gusten: Jag hoppas verkligen att du får rätt ang Granström?

Bissett19: DK-CZE 2-2

BSKV_nu:

Adam Andersson?är du från vettet karl?

Klockrent inlägg  Gusten......

Huge: Nu lägger du ut dimridåer igen, jag vill ha ett konkret exempel på när jag har hävdat att Sundlöv har videoscoutat, hur jävla svårt ska det vara?

Morgan verkar ju bra kolla in detta klipp...

Gusten: Ja det ser ganska spännande ut med granström. Jag skulle vilja ha in honom i en 3:e lina tillsammans med t ex Hermansson och Alcén. Eventuellt Månsson om han ritar på igen. Hoppas bara att CZ inser att "Måsse" är en brunkare å ingen playmaker som "Shrek" tycktes tro.

Gusten: Amen!

70 Rodrigues: "Du är den enda som har använt ordet videoscouting. Jag väntar fortfarande på ett konkret exempel på när jag har använt det ordet???"

Hmm....
Går det att tolka nedanstående citat från dig som ngt annat än att du sysslat med videoscouting?
Speciellt den sista meningen, där du inte kan skylla på att det bara var en jämförelse mellan Hutten och Morans kvickhet på rören.

"Har sett Moran spela, han är inte ens i närheten att vara så långsam som Hauthonen, hade han varit det så hade det varit kört för honom i AHL, killen gjorde 77 p på 74 matcher och hade +19. Det klart bästa nyförvärvet till ES så här långt."

70 Rodrigues: Nu handlar ju inte allt om poäng kanske? Granström kommer tillföra en jävla massa hjärta och jävlar anamma. Kanske det absolut bästa alternativet när det gäller en 3-4 center. Nu behöver vi bara en till "offensiv" center och vips har vi en centerlinje som håller BRA ES-klass.

Läste långt ner att någon/några föredrar Nolander före Pirre Johnsson och jag måste bara säga att jag INTE håller med. Nolander har sen Sjödin dalat blivit sämre. Nolander är en typisk Brynässpelare, lite halvbra på alla kanter, Pirre å andra sidan har en tydlig fördel, han bangar inte att dra ett defensivt lass. Spelar mer fysiskt än Nolander. Med tanke på att vi kanske värvar LJ så behöver vi defensiva rollspelare som komplement till både LJ och Hietanen...Pirre kan vara en sån.

Men visst...hellre Ossi V än Pirre...men man måste ju rätta mun efter matsäcken.

GävleLasse: Ossi vore mumma!

BSKV_nu: Adam Andersson????? DJ upphöjt i kvadrat x 5000!!

BSKV_nu: Det känns inte vidare smart att värva ännu en offensiv back. A.A tillför inte mycket i dagens Brynäs.

Ossi Väänänen!!!

Det känns ganska klart med Lasse Jonsson. Men seriöst? Den sista backplatsen tycker jag att Adam Andersson är bättre än Pierre eller Ekholm. Han är ju i Mora fortfarande, har inte han någon klausel eller någonting??

Huge: Man behöver inte ens ta till videosouting för att konstatera att Granström har en bit kvar till Jasons kaliber.

Så vitt jag vet så har Granis harvat i tredje/fjärdelinan i mora. Det är skillnad på det och att vara på gränsen till NHL spel.

Sen är det ju bara att hoppas att Granström utvecklas i Brynäs :)

70 Rodrigues: Nja, det vette fan.Snarare ett "undrar va det där blir". Precis som det har varit med ett gäng utlänningar.

70 Rodrigues: Nu blir jag lite förvirrad, visserligen har westerlind försökt att övertyga mig om att Brynäs är bäst men jag har inte hört något från era talangscouter...

sylf: Hade Morgan värvats till Brynäs så hade alla hyllat den värvningen.

Huge: Du är den enda som har använt ordet videoscouting. Jag väntar fortfarande på ett konkret exempel på när jag har använt det ordet???

sylf: Du ska se att Tony sett honom på Viasat Sport.
Han vill bara inte erkänna att han har videoscoutat nu igen...

70 Rodrigues: Du hade ju aldrig sett honom spela???? Allt handlar ju inte enbart om att göra poäng heller.

sylf: Du får gärna hålla med Huge, men jag klassar Morgan som en bättre spelare än Granström. Morgan kommer att göra mer än dubbelt så många poäng än Granström när serien är färdigspelad.

GävleLasse: Jag kan ta smällen att Lind knappast står för några framtidsutsikter, när vi å andra sidan får behålla en av ES bästa centrar ytterligare 1 säsong....

70 Rodrigues: Håller faktiskt med Huge där. Vad är det som säger att en spelare per automatik är bättre bara för att han har ett engelskklingande efternamn? När det blåser snålt och det gäller att spela för klubbmärket väljer jag en svensk spelare 99 ggr av 100, undantaget är Brendl!

GävleLasse: Du vet väl att allt som värvas till Brynäs är kanonvärvningar, just bara för att dom värvas till Brynäs, då är det tanke bakom allt :-)

« · 1036709 · »