1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740804 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Huge: "Känns som en värvning i Granströmklass."

Jo tjena!!

Huge: Ja det får vi ju inte i Lind.. ;)

70 Rodrigues: Känns som en värvning i Granströmklass.
Och då får vi dessutom en ung kille med framtidsutsikter...

GävleLasse: Ang Morgan, en ledargestalt med bra karaktär.

Se länk!

70 Rodrigues: Väntar du på genidrag från det hållet så lär du få vänta...

GävleLasse: Vi får väl se vad karln mäktar med. Inte så konstigt att AHL spelare har haft några klubbar, det är ju Morgan inte ensam om direkt. Nu är et med spänd förväntan jag väntar på Sundlövs nya genidrag :-)

70 Rodrigues: Det känns som en spelartyp som är en a de första att ringa sin agent om laget går dåligt eller om speltiden inte motsvarar hans förhoppningar.

Men siffrorna talar ju för att han vet vart buren står i alla fall.

GävleLasse: Jag vet inte, bara skrev inlägget, har aldrig sett karln spela?

70 Rodrigues: misslyckade försök i 5 NHL klubbar, 7 AHL klubbar...Vad talar för att han skulle lyckas i ES? Det känns som en floppvarning.

GävleLasse: SSK värvar center från AHL.

Se länk!

wap.hockeysnack.com
Läste i Moraboken att Bacon lämnar, han är väl inte för f-n på väg tillbaka igen? Kan tyvärr inte se länken i mobilen

rackham: Om man stoppar ett par av Brynässupportrarna i en burk och häller på vatten så har man byggt en ättikslag...

Att bygga ett kollektiv av ett gäng individualister är alltid svårt, om man inte gör som Borgerna, man kör med assimilering.

rackham: Man kan ju tycka det, men nu är det Brynäs vi pratar om. Rögle bestod till största delen av ratade ES spelare som inte ville annat än visa klubbarna som sparkade dom att dom var ute o cyklade, sen fanns det så mycket mer hjärta i Rögle än i Brynäs, tyvärr!

rackham: som stänger vägen för Markan, Ericsson, Lindbäck och Sahlin...
Om ett par år gärna men nu känns det mer som en stabil keeper som inte tappar in alla puckar vore bra. Samtidigt så krävs det att vi vårt försvar blir snäppet bättre, defensivt framförallt. Lars Jonsson är inte lösningen för att detta skall ske tyvärr...

70 Rodrigues:

Kan man bygga ett lag av Rögles spelare borde det gå att bygga ett lag av Brynäs spelare...

rackham: Med lite tur så kanske NC kan bygga ett LAG, men det beror helt påvad han får för material att jobba med, svårt att bygga någotr bra med en påse skit.

70 Rodrigues:

Ja, för att det inte blir ett LAG av Mormors inköp...

Huss:

Honken...?

rackham: Allt har inte varit kattskit, men tyvärr det mesta.

GävleLasse: "För jag tror att risken för floppvärvning är större än risken att både Markan och Lindbäck faller igenom."
Jo, men Markan och Lindbäck finns ju där ändå. Då är det väl bättre att ta in typ Tobias Lundström som en andrekeeper just om Markan skulle falera.
För ärligt talat så bra är inte Markström, i varje fall inte än.

70 Rodrigues:

Njae, kan nog se att en och annan värvning är ok, MEN tillsammans blir det kajko!

GävleLasse: Ja, med tanke på att det är Sundlöv som är ansvarig, med någon annan vid rodret så skulle nog ordet floppvärvning inte användas i liknande hög utsträckning som det görs nu.

70 Rodrigues: Nja, så länge man ser till att man har en buffert så tycker jag att man gör rätt. För jag tror att risken för floppvärvning är större än risken att både Markan och Lindbäck faller igenom.

GävleLasse: Frågan är om Markström och Lindbäck håller en hel säsong, dom är ändå bara tonåringar och hur mycket har Lindbäck tappat efter den långa frånvaron. Hade känts bättre med en lite äldre och mer rutinerad målvakt av klass, för jag vill inte se några fler Korhonen eller Sperrle.

sylf: Underbart :-)

70 Rodrigues: Om Markan/Lindbäck håller den kapacitet som P.A tror de har så är mycket vunnet. Jag skyller en stor del av årets kalkonresultat på målvakterna. Detta i kombination med ett lite bättre grundspel så känns inte ett slutspel helt omöjligt. Pratet om att "kunna producera" känns inte vidare akut. Det var inte bristen av produktion som gjorde att den här säsongen gick som den gick. Det var alla enkla mål som släpptes in.

Ett smartare grundspel i kombination med bättre målvakter är nyckeln. Men skall Brynäs utvecklas vidare så måste radikala saker hända. Dessa radikala saker kommer inte att hända förrän vi fått byta ut en hel del folk uppe på åsen. De personer som trodde att generallösningen var en arena sedan skulle det vara idel räkmackor framöver...

GävleLasse: "eurohockey.org/leftovers.htm"

Varför hela europa?

www.norskhåkki.3:esortering/amputees.htm

GävleLasse: Som sportchef så är det fan hans förbannade skyldighet att vara på plats under ett VM. Fast det är klart, han har väl redan bestämt hur det ska se ut, han förlänger med Molin och Månsson, skriver 5-års kontrakt med Pierre Johnsson och väntar o väntar på att AJ ska tacka JA, när han sen inte gör det så skyller han på att marknaden är död och nöjer sig med dom centrar vi har. Ett inte allt för omöjligt scenario? Förutom Jonsson så måste det in ytterligare en klassback och ett par ytterforwards som kan producera, det lär inte bli så men det borde bli så?

GävleLasse: :-)

70 Rodrigues: Nej, det skulle förvåna mig massor. Han sitter med eurohockey.org/leftovers.htm

GävleLasse: Undrar om Sundlöv är på plats och scoutar under stundande VM?

Peja: Som det känns så fortsätter Sundlöv att vara bekväm. Varför sitta och scouta spelare när man har sina gamla polare i närheten.

Vi behöver en ny sportchef, helt en person utifrån så vi får slut på inaveln.

BFG: Håller med. Brynäs måste göra sig av med Molin nu, det börjar ju bli pinsamt.

sylf:

Nej.

70 Rodrigues:

Jag håller med till 100 %.
Då är det bättre att satsa på Nolan 7 dagar i veckan.

Makkan: PJ får gärna skriva på för någon annan klubb, att Sundlöv ens funderar kring honom är ju skrämmande. Vi måste ha förstärkningar inga utfyllnadsspelare.

Hoppas verkligen inte Aftonbladet har rätt när dom skriver att Brynäs jobbar på att förlänga kontraktet med Ove Molin...Skrämmande i såfall!

70 Rodrigues:

Producera ? Pierre Johnsson kanske ? eller ;-)

sylf: Att dom ersätts lätt köper jag inte. Vi behöver inte 57 man i truppen men vi måste ha spelare som kan producera, det har vi inte särskilt många just nu.

70 Rodrigues: Angell/Nolander ersätts lätt av L.J/Andersen. Vi behöver inte 57 man i truppen. Centerfrågan är värre, Där måste till en riktig kanon!

rackham: Vi har som sagt inget i ett slutspel att göra, det går alldeles för fort, vi har inte den sortens spelare. Brynäs skulle behöva 4-5 klassspelare för att ha något i ett slutspel att göra. Vi får rikta in oss på ingenmansland. Oavsett om Jonsson och AJ kommer så är laget för svagt, tempofattigt och fysiken lyser med sin frånvaro. Vilka ska ersätta Angell och Nolander, räknar med att öven Nolander försvinner?

rackham: J.J?

sylf:

Ja, vi behöver andra spelare som chefar i ett slutspel.
Vår Davidsson...

rackham: Ja, jag håller med, jag vet att det inte är nån Gretzky vi snackar om. Det var ju därför jag skrev att det var 6-7 år sen han var bra i ett slutspel.

sylf:

Ja, och du skrev 6-7 år sedan... en hel livstid för en hockeyspelare som närmar sig 40 bast och har skadeproblem... dessutom är det inte en spelarkaraktär som liknar Mr Helmet vi pratar om...

rackham: Nej, men det var inte det saken gällde, det var frågan när han senast var bra i ett slutspel.

Pelle Borås:

Nä, men en transportsträcka är en transportsträcka...

sylf:

Om du tar Lind och sätter in honom i dagens krav i slutspelshockeyn ser du en kung då...?

rackham:
Va tusan. Man måste ju vara lite optimist nån gång också.
Att han blev 20:e i poängligan trots betydligt färre matcher kan ingen ta ifrån honom.

sylf: 2mål och 4 ass under slutspelet

« · 1036383 · »