1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740819 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
rackham: 6-7 typ....

sylf:

Nåra år sen...?

rackham: "När såg du senast Lind vara kung i ett slutspel...?"

Han var jävligt bra när Timrå spelade slutspel för nåra år sen......

GävleLasse:

Månsson?

Huge: "Tyckte att  Boork inte riktigt kunde utnyttja Månssons kvaliteter"

Nej det var svårt när han stod i AIS bås under större delen av säsongen. ;)

Jompe:

Jajamän och så är han lika mogen i sitt uppträdande (på isen) som en grön banan...

Huge: Men vilka är de kvaliteterna? Det var Bäckis' smörpass som gjorde Mördarn bra det året han nosade på landslagsspel. Den här säsongen har han mest åkt runt och försökt störa efter bästa förmåga.

Huge: Månsson bör även se till sitt eget ego, gör han det så växer han annars så åker han nog på en propp på stan snart

Jompe: Enig angående Lind. Skönt att han inte gick till nåt annat ES-lag som då skulle få dra nytta av hans kunskaper och erfarenheter.
Men sen hoppas jag att Månsson också förlänger. Tror att Czarnecki vet precis hur han bör användas, från tiden i Bofors.
Tyckte att Boork inte riktigt kunde utnyttja Månssons kvaliteter.

Jompe:

Ja, eller faxen...

rackham: "Precis, spar de pengarna inför ev behov att shoppa längre fram på säsongen... kanske det finns några bra centrar eller backar på marknaden då... :-)"

Men då är väl marknaden "död"?

rackham:

... och sen kommer jag att tänka på "Lillen" Eklund när jag ser Sundström agera på isen. Vet inte varför...

Pelle Borås:

När såg du senast Lind vara kung i ett slutspel...? Han är möjligen kung under de matcher han inte vilar under transportsträckan ES... och nu ett år äldre.

Det finns en del kritik till att Lind fortsätter.
Visserligen brukar han vara borta 10-15 matcher efter jul, men ser man till övriga 40 matcher är han ovärderlig.
Hade Brynäs värvat vilken spelare som helst bland de 20 bästa i poängligan hade det räknats som en kanonvärvning.

Kommande säsong kommer han att vila sina obligatoriska 15 matcher i februari och sen blir han kung i slutspelet……

Sen en annan sak som lätt glömns bort här är att vi trots allt har ett helt annat läge på målvaktssidan.
Bättre en orutinerad målvakt som spelar bra i 40 av 55 matcher än två rutinerade som spelar bra tillsammans 30 av 55 (om det nu var ens så många).

Sen får vi se vad en ny tränare kan tillföra laget.

Jompe:

Precis, spar de pengarna inför ev behov att shoppa längre fram på säsongen... kanske det finns några bra centrar eller backar på marknaden då... :-)

Bra att Lind förlänger. Den minnesgode besökaren i den här GB:n vet att Jompe hela tiden sagt att han skulle förlänga.

Nu låter det som om Frölunda skrivit av Månsson. Kanske Blomdahl fyllde den positionen i deras lagbygge. Och nu vill Mördarn stanna i Gävle, enligt det alltid välinformerade Gefle Dagblad. Jag är inte sådär totalförtjust i Månsson. Ibland ser han mest ut som en upgraderad version av Spets i sin spelstil. Han forecheckar tills benen tar slut, men man ser inte mycket konstruktivt spel från honom. Månsson bör inte vara en topprioritet.

Lind är ju helt ok bara han är hel,men samtidigt hoppades man att han skulle dra så att det blev ytterligare ändringar i laget och en ny yngre center...men man får kanske va glad han stanna för man vet ju aldrig vad för halvfigur som ersatt.

Vad tycker ni om dom här femmorna då?

Markström(Lindbäck)

Hietanen-Kankaanperä
Brendl-Lind-Alcén

Jonsson-Andersén
Widing-Granström-Johansson

Damgaard?-Sundqvist
Månsson-Hansen-Dackell

Johnsson-Carlsson
Danielsson-Sandin/Sundström-Hermansson

Persson

Peja:

Jag tycker det är bra att Lind stannar. Han blir en utmärkt 2:a center bakom A.J eller vem det nu blir. Då har vi två högklassiga centrar, vilket är mer än förra säsongen. Jag utgår självklart från att Lind inte är Brynäs 1:a center kommande säsong, Sundlöv har ju lovat att en ny center ska in.

På backen har verkar ju Lasse halvklar? vilket är en kanonvärvning.
Faller alla bitar på plats har vi ett bättre lag än förra säsongen. Hoppas bara att vi slipper se lika många besvikelser och att alla gör vad man förväntar sig av dem. Då slipper vi förhoppningsvis kvala.

Peja: 11 forwards klara då:
Brendl
Lind
Danielsson
Alcén
Granström
Sandin
Widing
Dackell
Hansen
Hermansson
Sundström

plus månsson som kommer stanna och a.persson. då fattas de bara en center. tror de blir AJ.

Trupp nästa säsong?

Markström
Lindbäck
Eriksson

Jonsson
Johnsson
Hietanen
Andersén
Kankaanperä
Carlsson
Sundqvist
förslag på den sista?? mitt förslag är Niclas Wallin!

Lind
AJ
Granström
Sundström
Hansen

Månsson
Widing
Dackell
Danielsson
Alcén
Sandin
Hermansson
Brendl
Persson

Gusten:

Han har ju lovat en förstecenter juuuh........:)

Peja: Låter inget bra det där med förslitningen i höften, jag hoppas verkligen att Sundlöv fortfarande är inne på sin jakt efter en förstacenter.

Dåligt av Daniel Sandström att inte ställa "centerfrågan"

Peja: Hade hoppats på att han skulle lämna Brynäs...Snart får man väl läsa att Ove Molin skriver på för ett år till...och sen att Sjödin ångrar sig och vill fortsätta..Och vips har vi nästa samma jävla lag som förra säsongen!

arnio: Zenit slog Bayern med 4-0 idag. Stort.

arnio: Nä, dom kommer aldrig längre än till nadir.... :-)

Huge: Vissa spelare når aldrig ens Zenit trots långa karriärer.

rackham: Ja, men hur många spelare finns det inte som passerat zenit men fortfarande håller hög klass?

Huge:

Han har passerat zenit...

pinklake: Och vad har jämförelsen med övriga centrar med saken att göra?
Lind producerade mkt och servade även Brendl, trots massor av defensivt ansvar. En otroligt nyttig och viktig spelare med riktigt Brynäshjärta.
Spelade 44 matcher av 55 och det verkar som att man nu lokaliserat den egentliga skadan. Tydligen var det inte ljumskarna som var huvudproblemet vilket måste ses som klart positivt. Om man nu kan se nåt positivt med en skada.

Angel: Absolut, inga fler såna i Brynäs!

sylf: som sagt var, det var ett rykte och alla källor är ju inte helt trovärdiga. Dessutom tycker jag personligen att vi har haft nog med familjen petrovicky att göra...en bror får räcka.

Angel: Petrovicky har ju bestämt sig för att dra hem till Tjeckien av familjeskäl, va skulle han då till Gävle och göra?

Huge: Om Linds sociala liv skulle vara ett ess i röckärmen så skulle väl Sundlöv kunna behålla honom till en lägre lön. Annars är det ju inte mycket till ess.

Lind spelar ju bara 3/4 av säsongen och borde således ha 3/4 av vad han tjänat varje år.

Huge: Vår klart bäste center säger du. Och det sorgliga är ju att han inte hade mycket till konkurrens. Och det som är ännu värre är att vi inte verkar få en bättre centeruppställning nästa säsong heller.
Med Linds skadehistoria tycker inte jag att man kan slänga så många slantar på han inför nästa säsong.

GävleLasse: Sundlövs ess i rockärmen är väl isf den sociala biten och knappast den ekonomiska.
Nån liten löneförhöjning ser jag inte som ngt negativt eller konstigt.
Lind var ju iaf vår klart bäste center och i övrigt en av våra bärande spelare.

Huge: När det gäller Lind så har han väl ett lukrativt förslag att ta ställning till. Ett bud som jag hoppas att Sundlöv inte matchar. Skall han fortsäta i Brynäs så skall det inte vara med högre lön.

GävleLasse: Vi känner ju inte till alla omständigheter kring AJ och vad som föranledde hans påstådda kontraktsbrott, så jag avstår i det läget från att karaktärisera honom som nån hockeyhora.
Det kan ju t.o.m vara så att FBK var den part som tjänade mest på affären, sas.
Vem vet....

Uppfattade det sen som att Lind förlängt, eller var det bara nån lustigkurre som ville försöka låta märkvärdig som skrev det?

70 Rodrigues: Det heter ju "silly season" så...jag spär väl på ryktesspridningen. Här i dalom talas det om att mormor är och rycker i jackman och petrovicky, tyvärr har jag inga konkreta källor till detta påstående, men det talas om det bland leksingarna här i trakten.

Huge: AJ är en fullblodad hockeyhora som jag inte litar en sekund på. Bryter man ett kontrakt mitt undersäsong så är man en risk.

Linds förlängning är väl inte klar än?

GävleLasse: AJ tar jag alla dar i veckan, och då går jag på det han presterat och inte på vad som står i prästbetyget.

Johnson är eller har väl aldrig varit nåt realistiskt alternativ, såvida han själv inte klart deklarerar att han är villig att satsa igen.
Vilket Sundlöv också klart och tydligt förklarat.
Och om han nu mot förmodan skulle komma på andra tankar och sakna hockeyn så pass mkt att en omstart i ny miljö skulle bli aktuell, ja då tar han lätt en centerplats i vilket ES-lag som helst.

Lind gjorde det rätta och förlängde med 1 år till.
Brendl tackar nog och tar emot eftersom dom funkat bra ihop.
Dessutom får vi fortsatt en intakt högklassig PP-dödande duo i Lind/Dackell. Förutom Linds övriga kvaliteter.

RavenLord: "arnio: Spelar ingen roll va fan vi har för tränare om laget består av spelare som gaddar ihop sig och kör sitt race.

Men de är klart är han en mes och låter dom hållas å spela sitt spel sina formationer osv så verkar ju allt vara frid och fröjd iaf"

Snacka att vara negativt inställd till den nya tränaren redan från start. Spelare som gaddar ihop sig och spelar sitt spel i sina formationer vilken livlig fantasi du har.
Ett helt knippe spelare kommer att bytas ut så om nu denna hopgaddning som du yrar om excisterat så återstår det väl att se om de nya stöder de hopgaddade spelarna eller tränaren.

munkas: Man blir mörkrädd. Sundlöv verkar ha gett sig fan på att vi skall ha en gammal center. A.J, Johnsson eller Lind...

Gurra88: Jo, det är en viss skillnad eftersom Sundlöv har ansvar men det har inte en läktarcoach.
Jag resonerar dock principiellt: tycker man att videoscouting är förkastligt så bör man väl inte själv videoscouta.
Metoden i sig är väl lik förbannat antingen dum eller smart (hur man nu väljer att se på saken), oavsett om det är avlönat eller oavlönat.

För att kunna göra en någorlunda korrekt bedömning av det jobb Sundlöv hittills gjort så måste man ha gått i hans skor, sas.
Dvs veta vilka förutsättningar han haft, vad gäller det som är viktigt: ekonomi, tillgång på spelare, tilltänkta spelares egna krav, konkurrens från övriga intressenter etc etc.
När du inte har dessa saker att ta hänsyn till men ändå avkunnar en tvärsäker dom, ja då är du bara en i mängden av alla besserwissrande läktarcoacher med massor av åsikter men minimum av insikter.

GävleLasse: "Nej, Sundlöv har gjort sitt i Brynäs"

Varför det? Om han lyckas med att övertala Jonas Johnsson att fortsätta sin karriär i Brynäs ett par år till så har vi ju en ny ledare för spelarmaffian spikad.

RavenLord: Så länge man vinner så spelar det ju ingen roll om det är Ulla på biljettförsäljningen som tar ut laget. Det är när man förlorar som åsikterna kommer.

Men denna "spelarmaffia"(Om det nu finns någon kvar med Sjödda och Molin borta) har ju bevisat att det inte funkar. Det är andra gången som det händer när Sundlöv är SC. Hur kan en chef tillåta ett myteri? Hur tillåter man en chef att låta ett myteri bryta ut. Två gånger dessutom.

Nej, Sundlöv har gjort sitt i Brynäs.

arnio: Spelar ingen roll va fan vi har för tränare om laget består av spelare som gaddar ihop sig och kör sitt race.

Men de är klart är han en mes och låter dom hållas å spela sitt spel sina formationer osv så verkar ju allt vara frid och fröjd iaf

Huge: Du ser inte en liten skillnad med att vara videoscout som sportchef eller som supporter.. Sundlöv har detta till jobb och får nog inte dåligt med pengar för det han gör. Ett jobb han inte gör särskilt bra.

70 Rodrigues: Och en ny tränare i stället för korken

« · 1036259 · »