1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740633 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Anders Berg:

Det är frivilligt, jag gillar inte Masken :)

mattias - 74: Ja, men dyrt blev det! ;-)
P.s. Jag gillar inte Leksand D.s.

Anders Berg:

Masken tog ju faktikst opp oss i ES en säsong.

sylf: Ja, det är helt sant! Han brände en jäkla massa pengar och de blev kvar i Allsvenskan - bra jobbat, Masken!

Anders Berg: Jag tycker Masken var bra. Han gjorde sin plikt i LIF:-)

JanT: Ja, jämför Sundlöv med Masken Carlsson och Peter Andersson - då framstår Sundlöv som en riktigt bra sportchef - för man måste ju även tänka på storleken på plånböckerna. Masken och Peter har ju kunnat värva vilka de velat (gäller självklart när Masken var sportchef i LIF) men det gick åt helvete ändå.

bobby: Nej, när det blev klart med Micke Lind så behövde vi ju inte Bäcker. Han var nämligen inte tänkt som förstecenter i laget.

Nu behöver vi inte oroa oss för attt brynäs ska få Pär Bäcker
Han är nu klar för Aalborg!

vi får la hoppas på att Boorken har snackar med Andreas Johansson
under VM nu ;) och gett goda ord att gå till brynäs.

tjugo8: Ja, det är just det som gör att man tänker någolunda positivt. Men vill klubben nåt med sin verksamhet måste vi sikta högre än att bara skeppa iväg för att bli bättre. Det måste till nåra toppspelare för att ens Luleå ska börja darra!

sylf:
glöm inte, ett brynäs utan hutten, sjödin, sperrle o korhonen är ett förstärkt brynäs...

StoltBrynäsare: Brendl ger nog rysningar till alla lag.

Peja: Lysande med alla förlängningar till höger å vänster. Vi kommer att få samma lag som förra året typ..........Jippiiiii!
Topplagen darrar!

StoltBrynäsare: Herregud, kan vissa lugna ner sig...många av de bästa värvningarna förra säsongen gjordes riktigt sent på silly season, vi behöver faktiskt inte kissa ner oss än.

#1 Johan Alcén
#2 Pavel Brendl
#3 Andreas Dackell
#4 Björn Danielsson
#5 Daniel Hermansson
#6 Daniel Widing
#7 Emil Sandin

Den forwardsbesättningen lär ju ge rysningar runt om i hockeysverige!

Officiellt med Lind och Nolander.

Skönt,då var vi av med en glidare på isen. Mer självgod spelare finns ej.Enligt egen utsago, är han en landslagsspelare.Lycka till SAIK.

2 assist av Lars Jonsson i natten förlustmatch i AHL-slutspelet. Philadelphia Phantoms ligger under med 2-1 i matcher. Inte långt kvar till en signatur på mormors faxpapper? :)

Anders Berg: Apropå spelare med ett "namn" så roade jag mig med att gå igenom Malmös trupper de senaste säsongerna. Det är späckat med namn som skulle få vissa skribenter härinne att göra frivolter om de hade skrivit på för BIF....

Nieminen/Pirjetä/Eloranta är det många som skulle gå igång på...

Nu har man kickat Bendelin och befodrat Peter Andersson till 2:e tränare...

Hur i h-e kan Peter Andersson få vara kvar i Malmö överhuvudtaget?

Hur kan man investera så pass mycket pengar i spelare som levererar så lite?

Samma sak resonemang gäller förövrigt våra trätobröder från Siljans strand!

Gusten: Jag vill ändå tillägga att jag tycker att Nolander är en hyfsad ES-back och håller för ett tredje backpar....men vi har ju några till om man säger så.

Gusten: Håller med, samtidigt som jag hoppas att samtliga spelare höjer sig kommande säsong och spelar mer som ett LAG. Dessutom blir laget automatiskt bättre med en riktig målvakt i kassen! Tränaren kommer bli viktig!

Pelle Borås: Olyckligt.
För varje vaniljspelare som förlänger minskar chansen till nytt fräscht blod.
Hade nog hellre sett Pierre Johnsson faktiskt. Pierre hade fått en tydlig roll tillsammans med en offensiv back. Nolander känns mer svårplacerad då han inte har några tydliga starka sidor...hellre romrussin än vanilj

Nolander kommer, även han, rycka upp sig kommande säsong och visa att han är en back man kan lita på!

Vad säger herrarna på balkongen om att Nolander skriver på för ett år till?
Det beror naturligtvis på vad som är alternativet.

Det här forumet är som de gamla gubbarna i mupparna.
Vad som än händer är det fel.

Det är skitkul att följa Brynäs-nyheter på olika medier. Och så fort det har hänt något kan man komma hit och läsa experternas kommentarer……… =)

Huge: Ursäkta, Brendl och Markström kan jag se ett tag till...

Huge: Tack för berömmet! Då ska jag fortsätta tills varenda spelare från nyss genomlidna säsong lämnat. Jag vill inte se en enda av dom igen i vårat anrika ställ.

Ha en bra dag o store mästare!

AVGÅ: Det är nog bl.a såna grinande gnällsupportrar som du som gjort att Månsson valt Skellefteå....

66Berglund: Perfekt, en Brynäs-värvning! Gör aldrig poäng och har utvecklats som spelare i Frankrike. Verkar bra!

I övrigt så följer silly season mina planer i alla fall. Hitills ett gäng spelare som avgår, om mommo följer upp det här med att plocka upp BIF-juniorer så kommer jag att vara nöjd. Övertygad om att varje enskild junis kommer att tillföra mer än de som nu drar, bara gamm-uvarna också blir petade från sätraåsens gubbdagis.

För övrigt så kommer Alcén att leverera fint denna säsong! Han har det definitivt i kroppen, bara han får istid.

66Berglund: Förlåt,kolla länken!!!

65selander: Vad tror ni om honom då? En riktig grovjobbare,vet inte om han är utan klubb.

Nolander ser ut att bli kvar.

Jajjen:
jag ser att farfar får mer pengar för Lars J och Anderas J
Någon grym forward som Oskar Osala från Blues i Sm-ligan.
Men då måste farfar sluta med sin nya grej att han bara ska satsa på svenska spelare men vem bryr sig ifall han har ett finsk pass eller ifall han är från Luleå det är ju för fan samma sak.

Månsson har varit 2:a, 2:a och 4:a i Brynäs poängliga dom tre åren han lirat för oss, så självklart måste han ersättas. Vore ju bättre om vi tappade spelare som inte har levererat.

65selander: "Kan Brynäs ha något på lut eftersom de släpper iväg honom elller?"

Jag är övertygad om att Sundlöv kommer att lägga Månssonpengarna på nåt riktigt bra. Lars J. och en ny förstacenter. (Borde inte redan bl.a. Hauthonen- och Sjödinpengarna räcka till det?)

Månsson ville antagligen ha en landslagsmässig lön. Lika bra att inte ge honom det, med tanke på att han inte är en landslagsmässig spelare.

mattiaskarlgren:
Han lär ju få betydligt mer speltid i SAIK än i ex Frölunda, bara en sån grej kan spela in i beslutet.
Sen att SAIK har några toppnamn på väg in gör inte saken sämre :)

AD:

Kanske är så att han inte har något kontraktsförslag från Timrå och/eller Frölunda...

Gusten: Det som skrämmer mig lite är att jag tror att Granström är ersättare för Månsson... Båda är snarlika på sitt spel.

Ska man vara helt ärlig så kändes det konstigt att Månsson lämnar. Han har gjort en hel del bra i Brynäs tröjan.. Dock ska sägas att senaste säsongen varit upp och ner.

Men en fråga är ju varför just SAIK? Absolut inte för pengarnas skull. Då hade han nog gått till exempelvis Frölunda osv.. Han kanske kommer att trivas bättre i Skellefteå än i Gävle?

Sportsligt sett så har han ju bytt upp sig från denna säsongen då SAIK var i slutspel. Men sett till spelarmaterial så är det väl 50/50 lagen emellan? Dock ska sägas att Brynäs måste ha in ett par riktigt tunga namn för att inte åka ner i AS. Och som det känns just nu så tror jag att detta blir fallet, vad som än kommer.. Brynäs har inte ett tillräckligt bra lag i övrigt. Det har man tydligt visat iår.

Lindström: " Det är en skön stad och klubben tror verkligen på mig. Det fällde avgörandet, säger Månsson."

Jo tjena!

Det ska mycket till för att jag ska önska någon lycka till i en annan ES-klubb...det blir inget sådant denna gång heller. 

Är bara att tacka Herr Månsson för tre år och önska han lycka till i Saik!

rackham: Förra året var det finnar alla lagen skulle värva, nu verkar det vara svenskar då ökar priserna på de inhemska spelarna ännu mer.
Jag kan annars inte se någon anledning varför Månsson väljer bort Timrå och/eller Frölunda för att ännu en gång få spela i ett lag för att undvika nerflyttning.

AD:

Jag skulle vilja se en sportchef motivera de pengarna för Månsson...

65selander: Svårt att säga eftersom att Skellefteå har gått ut med att de ska lägga in mer pengar till spelarbudgeten denna säsong.
Jag tror att han inte blev billig för de, ett Lars Jonsson pris är vad jag ser framför mig.

AD: Kan Brynäs ha något på lut eftersom de släpper iväg honom elller?

Förhoppningsvis så har Brynäs redan en etablerad tjomme på väg in.

Rabbe69: Beror helt och hållet på vad som kommer istället, får vi en etablerad spelare tillbaka så är det helt ok eftersom hans senaste säsong har varit sisådär.

Bissett19: Ingen större förlust, skaplig på isen men skapat alldeles för dåliga rubriker utanpå den.

Men samtidigt vill jag önska han lycka till där uppe.

Bissett19:
Va säger ni om att förlora Månsson??

Så var Mördarn klar för 2 år för SAIK.

Månsson klar för SAIK nu!

Välkommen säger jag som svartgul :)

« · 1037136 · »