1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740653 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
65selander:

Nä, visst är det så...

rackham: Är väl en klassisk lönetrissningsfråga. Agenten tycker väl att han inte får ut det han vill ur sin sk produkt :-)

mattiaskarlgren:

Vad är det som säger att Frölunda värvar från ett KS-lag...?

Bissett19: håller med dig. Om han går till Skellefteå så anser man ju att det borde vara för pengarnas skull? Med tanke på att Frölunda osv är ett bättre lag i grund och botten som dom flesta alltid brukar tippa i en sm-final..

65selander:

Eller så kanske Fernet-ransonen inte räcker... ;-)

Poffa: Är väl ingen som vill ha honom... Eller så är han kass på engelska ;-)

Bissett19: Haha. Det där uttalande säger det mesta. Om det nu är pengarna det handlar om, varför tar han inte ett par år i något alp-land? De lär väl vara beredda att gödsla med pengar för en sådan som Månsson.

Bissett19: Ja herrejävlar!

Låt han ruttna däruppe! Han var bra ett år p.g.a Bäckis!

sylf: LÅT HAN GÅ!!!!!
Okej, då ersätter man nog Månsson med Bofors-Sundin, gissar jag. Å alla blir nöjda - härligt!

sylf: Var det inte någon Tikare som skrev i början av säsongen att han skulle dit efter denna säsong som var också?

Money Talks...

sylf: 

Månsson verkar jävligt pengakåt:
Agenten Kraft i Expressen:

"Nu är Mathias runt och känner sig för och klubbarna får också känna sig för med Mathias. När han har funderat lite tar vi kontakt med klubbarna och då får de komma med ett bud, säger Kraft till Norran.se."

Hoppas verkligen inte Sundlöv är med o trissar upp budet från BIF:s sida.......

Bissett19: Han åker, precis som A.J, runt och horar och försöker höja sin lön! LÅT HAN GÅ!!!!!

Anders Berg: Spelar ingen roll om han försvinner, den typen av spelare växer på trän. Stannar han så tycker jag inte mormor ska ge honom nån "stjärnlön" heller, det är han inte värd. Då är det bättre att plocka Beduinen till Brynäs!

Anders Berg:

M.M bekräftar:

Brynäsforwarden Mathias Månsson håller på att sondera terrängen inför nästa säsong. Just nu befinner han sig på besök i Skellefteå.

- Ja det stämmer att jag är här nu. Men jag bara kikar på lite olika alternativ och ingenting är klart var jag spelar nästa säsong, säger Månsson kort.

Anders Berg:

Jag gråter inte om Månsson försvinner.. Tycker att han har blivit sämre och sämre sedan Bäckis drog över. Känns inte som han har någon utvecklingspotential heller. Det ska dock sägas att jag kräver en någorlunda likvärdig förstärkning om Månsson väljer att krita på för SAIK.

Brynäs IF rasar inte ihop ifall Månsson försvinner, tycker inte att han är en bärande pelare i Brynäs.

Anders Berg: Månsson utan Bäckis var inte direkt någon kula som glänste i granen.

Månssons närkampsspel var ynkligt i år det såg nästan ut som han var skadad (dvs inte kunde gå in i närkamper) när han bromsade upp innan han gick in i närkamperna.

Månsson "slutförhandlar med SAIK" enligt Aftonbladet. Jaha, då försvann han alltså. Men enligt många var han ju helt klar för Frölunda - så vem ska man tro på?

Okej att Månsson var kass den här säsongen, men går han till SAIK så kan han dessutom fara åt helvete, enligt mig. Dvs. inget gullande med honom när han besöker Läkerol Arena med sitt nya lag. Men stannar han däremot så är jag nöjd - jag tror nämligen inte att han kommer att ersättas av en bättre spelare, tyvärr. Men jag skrev ju precis att han var kass - stämmer! Jag tror dock att han kommer vara bättre 08/09.

Jompe: Jag bara spekulerar, min poäng var typ "får vi en bra ersättare så gråter jag inte blod"

Sen trodde jag att alla spelare hade sådana klausuler i sina kontrakt, att det var standard...kass agent annars :)

Jompe: *Rumsfeld*

Gusten: Vad vet vi om Beadouin? Hadde han elitserieklausul i kontraktet med Mora? Han är fortfarande kontrakterad av Mora och har han ingen ES-klausul så blir det AS-spel för honom nästa säsong.

AD: SAIK:s sportchef apropå Månsson: "Det är en bra spelare och en bra karaktär."

Inte bara mormor som kör taskig scouting, tydligen. "Bra karaktär"? Mördarn?

Mördarn är antingen i Thailand eller i Skellefteå eller nån annanstans, som Donald Rulsfeld skulle sagt.

65selander: Som jag vet så är väl Månsson fortfarande i Thailand med Herman? Eller är det jag som är ute o cyklar...?

65selander: Du menar lappsjuka pga att njurunda sundsvall övik och Gävle är sådana metropoler och skellefteå är en liten håla?

65selander: Om det nu ligger något i detta (de borde ju veta att han är i stan iaf) så lär det vara plånboken som styr!
Deras trupp ser väl faktiskt svagare ut än våran, än så länge kanske man ska lägga till.
Men att Mossa skulle lämna Brynäs för SAIK hade jag inte satsat många kronor på när säsongen tog slut. Tror förresten inte att jag skulle göra det nu heller.

65selander: Om ersättaren heter Beadouin så är jag glad, om ersättaren däremot är en halvtaskig AS-spelare eller ingen alls så är det här tråkiga "nyheter"

pinklake: Blir intressant med ev Månsson i Skellefteå, han kommer få lappsjuka efter en kvart.

Tror inte det är något annat än kosingen som styr i detta fall.

Clubsport:

Konstigt att inte ni blandar er i striden om Prestberg, Malmö och Leksand har visat sitt intresse men han är ju helt klart en Es spelare.

pinklake: Med erfarenhet från norran så är de i vissa fall helt ute och cyklar. Så för att det står något i deras blogg är steget långt till kontrakt, men det är klart ibland lyckas de väl hitta rätt också. Känns som en konstig klubb att gå till, luktar pengar lång väg.

Månsson verkar vara på väg till SAIK. Se länk.

arnio:
Häftigt. Trodde först det var filmat i LA………

Har någon hört när Månsson, Nolander och Molin ska bestämma sig?

Makkan:
Samma deal som med Berglund, han blir utlånad till VIK 1-2 säsonger.
Han tackade nej till 4 elitklubbar pga att han vill ha speltid.

mattiaskarlgren: Som så många andra vill jag bara understryka;

Det sämsta BIF kan göra inför kommande säsong är att toksatsa och hamna på säg 7:e plats med ett ihopvärvat gäng legoknektar och åka i kvarten med en samtidig miljonsmäll i arschlet!

Då kan vi på allvar börja snacka om en framtid i AS!!!

Eftersom vår Boorkiska 3-årsplan havererade är det bara att "börja om från början" med CZ's 3-års plan....

Man bygger alltid grunden först, inte tinnar och torn.

GävleLasse: Efter ännu en sejour i skärgården glädjer det mig att "quasimodo" blir kvar ännu ett år. Oerhört värdefull så länge han är hel...

Kan även konstatera att statsrunkandet ideligen når nya höjder...

Det skall tydligen vara en kanadensare i år...

Har tydligen blivit omodernt med slovakiska snabbskrinnare, men det har väl redan kastats tillräckligt många miljoner i sjön på dylika lirare...

Sundlöv går från klarhet till klarhet!

Nu väntar jag bara på underskrifter från Andreas, Lasse & Pierre, Jx3!!

Ser hellre Pierre J än Nolander.

Anders Berg: Jo, han kan ses som klar även fast inget kontrakt är skrivet.

GävleLasse: "Idag har vi 2 målvakter" - Markström är väl inte klar ännu?

GävleLasse:

Okay, skrev fel, jag menade dem anställda inom brynäs.
För dem i styrelsen har ju jobb, och har brynäs som ett åtagande vid sidan om.

Jag undrar hur många anställda dem har :P

blom23: De i styrelsen har inga löner. Det utgår vissa arvoden till styrelsemedlemmarna men de är förhållandevis små. Men föreningen blöder mycket på löner till de anställda inom föreningen.

GävleLasse:

Ja jo men det har jag också varit hela tiden under hans tid som sportchef.
Men med tanke på att vi var bland dem som gjorde flest mål så ser det ganska ljust ut.

Nej samma här, och i styrelsen skulle det behöva rensas upp rejält också.
Man blir ju mörkrädd när man hör att dem har så dålig ekonomi osv.
Hur höga löner har dem i styrelsen egentligen..

blom23: Det gäller bara att vara realist. Jag är långt ifrån nöjd med det som Sundlöv kallar lagbygge men det är en annan sak.

Jag vill se en storsatsning framöver, men i den storsatsningen skall inte Sundlöv vara spotchef.

GävleLasse:

Äntligen några som är riktigt vettiga.
Jag tror att det kommer gå riktigt bra i kommande säsongen.
Och jag är inte direkt orolig.

AD: Håller med till 100%. Det är defensiva klippor som måste prioriteras. Statsrunkarna här på HS ser bara antal poäng gjorda när de försöker bräcka varandra med olika namn. I vårat läge så skall man titta på plus/minus i första hand.

Personligen så tycker jag att vi även måste ha någon tvåvägsback. En defensivt duktig back som inger trygghet men samtidigt så måste han vara en spelintelligent back som kan slå en förstapassning UPP i banan och inte i sidled som våra nuvarande backar tenderar att göra för ofta.

Jag kan inte förstå hur folk ratar Pierre Johnsson (om han då skulle komma) utan vill ha in en offensiv lagd back. Om ni kollar på statistiken från förra året så var vi bland de bästa lagen på att göra mål.
Nej bättre målvakter(vilket jag tror att Markström kommer att bli) och 1-2 defensiva backar så kommer det gå bra i år.

mattiaskarlgren: Dags att öka cipramilintaget? Jag är övertygad om att du kommer att bli besviken oavsett värvningar. Det du "kräver" kommer aldrig att hända.

Vi har idag en trupp som närmar sig fullspikad.

MV: Markan/Lindbäck

Backar:

1. L.Jonsson?
2. NY?
3. P. Johnsson?
4. Hietanen
5. Kankaanperä
6. Sundkvist
7. Andersén
8.Carlsson

Centrar:
1. AJ? Eller annan förstecenter..
2. Lind
3. Hansen
4. Granström
5. Sundström

Forwards:
1. Brendl
2. Dackell
3. Widing
4. Danielsson
5. Hermansson
6. Alcén
7. Sandin
8. Månsson?
9. Molin?

Summa sumarum.. Idag har vi 2 målvakter, 5 backar och 11 forwards klara. Förlänger Månsson så är forwardskvoten full, förlänger även Molin så lär Sandn lånas ut.

När den nya förstecentern skriver på så är även centerpositionen full och Sundström kommer säkert att lånas ut.

Det vi kan hoppas på är att man letar fram två bra backar. Men fortsätter Nolander så blir det i alla fall i stort sett samma  sak bland backarna.

Det är en sak att skriva önskemål men man måste vara realist samtidigt.

bif_forever: Brynäs_89: Dom lagen ni tagit ut är allvarligt ett AS lag. Det kommer aldrig att hålla i ES. Det är bara att hoppas att Sundlöv inte sitter på plånboken utan verkligen fixar in minst 2 backar, och sen två riktigt stora toppcentrar.. sen 2 st ordentliga forwards till. Detta måste Brynäs ha in, annars är det KS återigen. Pierre Johnsson vill jag inte ha i Brynäs nästa år. Lars Jonsson ser jag gärna.. Jonas Johnsson NEJ tack...

GävleLasse: Men nu är det Sundlöv vi pratar om!

70 Rodrigues: Det är ingen panik, det finns gott om centrar ute på marknaden. Rent krasst så borde faktiskt chansen vara större att hitta en bra center efter att NHL lagen fått ihop sina trupper. Det finns många centrar av kaliber som proriterar sina chanser där innan den vill skriva på något i europa. 

GävleLasse: Som vi kan signa nu, fan vet vilken kvalitet det finns kvar ute på marknaden efter VM?

kacken: Ja det är highest bidder all the way för AJ... Jag är övertygad om att det finns bättre, eller åtminstone lika bra centrar ute på marknaden. Till ett rimligare pris.

« · 1036922 · »