1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740501 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
mattiaskarlgren:

Fy fan om man värvar almtorp, han passar inte in överhuvudtaget i laget :P har aldrig varit imponerad av honom heller.. skitvärvning om den är sann :S

Bissett19: ja spekulerar aldrig. finns gott om sånna här ändå:) fast du bissett ingår inte där:)

Bissett19: svenskafans.se .. Där står det.. dock ska sägas att det ska mycket till om detta stämmer. Han är absolut ingen förstecenter och värvas han så vettifan vad man gör :(

21olsson:

Har du läst det nånstans,eller sitter du o spekulerar själv?

Almtorp tillbaka till Brynäs? i sånna fall har dom 5 centrar. antingen lånar dom ut Sundström och har Hansen som förstecenter. Eller så blir Sundström nån reserv. Men det känns mer troligt att han blir utlånad. Skulle se tunnt ut att ta hem Almtorp istället för att satsa på en klar förstecenter. Juste Brynäs har ingen ekonomi...

Brynäs_89:

"Tror nog att det är en jävla skillnad på på Brynäs i år och förra året"
"1.Vi har bra målvakter som klarar press." Har vi, gör dom?
"2.En tränare som spelarna inte skiter i." Hm vem vet men vi kan ju hoppas
"3.Ett tydligt mönster vilka som ska och inte ska spel."Jaså det tror du
"4.Ett lag nästan utan press alla tror ju att vi ska komma till KS igen."japp

65selander:

Bäst att lägga till... jag förstår inte vad det här med 50 tums-TV kommer ifrån!
Är du sponsrad av SIBA i Kålltorp, eller?

65selander:

Ja, det stämmer nog, faktiskt.
Eller den där enorma fleecepläden som allt som oftast är i användning, av vem förbjuder mig sekretessen att berätta...

rackham: När köpte du en sak i shopen senast?
Jo det måstre väl varit Brynäskepsen Linnea hade på sig på i Ängelholm :-)

50" till alla

"Brynässhopen i Läkerol Arena stänger i en vecka från och med imorgon och öppnar åter fredag den 23 maj."

Källa: brynas.se

Och jag som trodde att vi skulle sälja fler souvenirer... = )

Dum fråga men Ossi Väänänen är han kontrakterad av Dif?
Står inget om detta vad jag kan hitta.
I annat fall på med faxen, känns som en ledare av stora mott annars.

Lunkan: Håller med. Förra säsongen så var det guld och annat jävelskap som målades upp efter försäsongen. Nu är man inställt på blod, svett och psykbryt

70 Rodrigues: Kommande säsong kan inte på några vägar bli lika tung som föregående enligt mig, detta på grund av att förväntningarna sänkts avsevärt.

70 Rodrigues:
Det är ju det Czarmecki är bra på att få spelarna att spela som ett lag inte som Brynäs 07/08.
Tror nog att det är en jävla skillnad på på Brynäs i år och förra året
1.Vi har bra målvakter som klarar press.
2.En tränare som spelarna inte skiter i.
3.Ett tydligt mönster vilka som ska och inte ska spela.
4.Ett lag nästan utan press alla tror ju att vi ska komma till KS igen.

Hoppas dock att jag har jävligt fel och att Czarnecki får ihop spelarna till ett LAG för det var det länge sedan Brynäs var?

Huss: Det här laget lär inte ge skrämselhicka bland dom övriga ES lagen, måste till 3-4 st riktigt bra spelare för att KS ska undvikas. Tyvärr så lär säsongen 08/09 bli lika tung som den föregående. Hua!!

G Anders Lindbäck 1988-05-03 198 90 L 08/09
G Jacob Markström 1990-01-31 193 80 L 09/10

D Niclas Andersén
D Jonathan Carlsson
D Juuso Hietanen
D Peter Nolander
D Jörgen Sundqvist
D Lars Jonsson

F Johan Alcén
F Pavel Brendl
F Andreas Dackell
F Björn Danielsson
F Jonathan Granström
F Mads Hansen
F Daniel Hermansson
F Mikael Lind
F Ove Molin
F Anton Persson
F Emil Sandin
F Alexander Sundström
F Daniel Widing

Huss: Tror att han skulle passa bra i Brynäs. Han skulle ju få spela mycket och i viktiga lägen då vi bara har Andersén som utpräglat defensiv back. De andra backarna (undantaget Hietanen som är bra offensivt) är ju bara dugliga tvåvägsbackar som inte sticker ut positivt varken offensivt eller defensivt.
Värt att nämnas är ju även att han endast passerades av Angell och Hietanen poängmässigt av våra backar säsongen som gick.

pinklake: Ingen dum idé, enligt Luleå källor så har han inte lämnat något besked till Lule om fortsättning heller. Han var grym i Mora men har kommit bort lite Luleå. Frågan är bara då vad som är hans normala standard...

Med Lars Jonsson inräknad, för nu ska man väl våga göra det, krävs det en stor stark back som nästa man in i laget!

Mitt förslag är och har länge varit Pavel Skrbek.
Han har visat att han klarar av spelet i elitserien och bör således inte vara en lika stor chansning som att värva någon från finska ligan eller någon annan liga i europa. Jag tror tyvärr inte att våran ledning vågar eller är kapabel att värva från den andra sidan atlanten även om bättre alternativ säkert finns där. Så då borde Pavel vara ett mycket bra alternativ.

Anders Berg:

Ja, den sannolikheten är stor...

rackham: Ja du, det har jag då ingen aning om. Du menar att om det är dyrt så är det bättre om vi pratar mer här, eller? :-)
Nu ska jag "tro" lite igen: Jag tror att Lars Jonsson är på ingång, dock så tror jag inte att det blir något med Andreas Johansson - men detta är alltså bara vad jag tror...

Anders Berg:

Ja, hur mycket kostar driften av HS egentligen?

Här var det lugnt/tyst som i graven. Påminner lite om Läkerol Arena :-)

Izah:

Sök...

Izah: Meeen jösses då BRA ska det ju stå!!

Nä du, jag har svårt att tänka mig att man har en chans där, jag är tjej inte gammal hockey spelar är ej jasägare och har koll på ekonomi.
Något sådant vill de knappast ha, sedan att det är vad de behöver, ja det e ju en annan femma!!

Izah:

Sök...

Poffa: Alltså vad betyder "dokumenterad erfarenhet av att bygga nätverk lokalt och nationellt".
Är det någon IT-tekniker de söker.

Har väl aldrig läst i någons arbetsbetyg att "lasse e bar på att nätverka"

Ett finare ord för att snacka skit. Det är en social slampa de söker!!

Izah: Det värsta är att den innehåller stavfel och att det saknas ord i vissa meningar. Rent personligen anser jag att sådant inte inger något bra första intryck.

Har ni läst kravspecifikationen i jobbannonsen? Maken till flummigt får man leta efter.....

Man kanske skulle ta och söka....

tjugo8: Jo det där med siffror kan dom!!!

Utdrag från senaste styrelsemötet :
23-18 hmm få se nu 4 hmmm ja inte vet jag kanske det blir så, nä nu går vi igenom ekonomin istället ....

Matematik a la Brynäs?
Oäväntat m 16 millars resultatförsämring?

"nästa säsong kommer Brynäs att ha en normalstor trupp med 23 spelare."

"med de spelare som nu har kontrakterats är truppen uppe i 18 spelare. Det fattas alltså fyra spelare innan truppen blir komplett."

Nog måste väl två backar till in?

21olsson: Jag tror på Molin. Jag är glad att han är kvar. Ett Brynäs utan Molin hade känts underligt.

Dackell eller Molin blir vår nya lagkapten?? Dackell tror ja.

Det här med Ove har ju varit klart några dagar!

Jajjen:
Är glad att ove blev kvar, nyttig. Kommer inte vara lika glad om lönekuvertet skulle komma ut däremot är jag rädd för.

Bissett19: Alla värvningar får ses mot bakgrund av ekonomin. Värvar man det vi behöver eller värvar man det ekonomin tillåter, dvs. billigt.

wap.hockeysnack.com
Så nu får Markan jacka och playboyskor

Bissett19:

Markan OCH Ove... hmmm...

Är Lasse J en mini Masken eller? Nån som hört nåt om L.J och Micka Hs flickvän?

Anders Berg: "Men vi får göra som i Jönköping, dvs. hoppas och be om mirakel."
Än bättre, ta upp ett tionde i Gästrikland så har vi ekonomin på fötter igen.

Kanske ska förtydliga mig lite: Det "enda" som saknas nu är ett lag och en kompetent styrelse + klubbdirektör. Det skulle vara ännu värre om vi fortfarande inte hade en ny arena.

En sak som ändå är positiv i denna soppa är att vi faktiskt har en ny arena - sen att inte Brynäsfolket vet hur man räknar matte är en annan sak. Men Läkerol Arena står där och den tar över 8000 pers.

70 Rodrigues: Ja, det stämmer. Men vi får göra som i Jönköping, dvs. hoppas och be om mirakel.

Anders Berg: Och, laget är är då fortfarande alldeles för svagt.

Ni har tydligen inte läst Sundlövs rapport på hemsidan, för där står det att det fortfarande ska värvas en s.k. försteback och förstecenter.

Jompe: "Med rätt nyförvärv som kan bidra med spetskompetens, och med våra yngre killar som får chansen att spela så känner jag mig trygg. Jag tror på det här laget."

Ja fan ska Sundlöv säga :-)

Huss: Det ör förstås sant. Vill man synas bland NHL-scouterna är kanske inte Brynäs första-valet, Min gissning är att mormor har så pass mycket kvar i den nu krympta spelarbudgeten att Jonsson kan signas.

Lyck: Jovisst, här är det klackarna i taket. Brynäs har en bit kvar till Elfsborgs imponerande förnyelse.

Denna förnyelse lär dock ta time-out ikväll. Vändningen mot Kalmar har satt fart på Blåvitt.

Jan Reander hade rätt och alla andra hade fel. Känns ju bra att veta det nu. Pinsamt av Sundin att bara "Äh, han snackar skit!", för det gjorde han ju inte!
Brynäs är nog den sämst skötta föreningen i Elitserien. Känns märkligt och trist. Men vi hoppas väl på bättring! (Om så där en 20-30 år)

« · 1039171 · »