1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740325 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Peja: Det tror jag också. Jag tror inte han kommer få så mycket speltid i brynäs annars. Det är ju bara att se på Salmonsson,Gynge mfl

21olsson: Han ska ju värva en center. Jag är övertygad om att Persson kommer att lånas ut om han inte får speltid i elitserien. Han vill nog väldigt gärna det för att komma med till JVM.

Peja: men skulle sundlöv ge 2-3 juniorer A-lagskontrakt så lånar han säkert ut dom till Allsvenskan. jag tycker det är lite konstigt att Anton Persson inte blir utlånad. För han kan ju inte låna ut honom om han vill ha 23 spelare i laget. då måste han värva en till forward och det ska han ju inet.

pinklake: Ja, men i så fall borde de väl ge ytterligare 2-3 juniorer A-lagskontrakt så att truppen innehåller 25-26 spelare! Det hade jag föredragit.

Peja: Du är inte lite negativ du! Har inte du förespråkat mer speltid åt juniorer under en längre tid? Nu kommer de ju att fylla på med juniorer så att man får rätt antal spelare! Klipsk kille?

I samband med frukostmötet berättade Michael Sundlöv om nästa säsongs spelartrupp, som främst på grund av ekonomin har bantats från 30 till 22 spelare (som ska bli 23).
– På gott och ont. 30 spelare var nästan för mycket. En trupp bör väl bestå av 25-26 spelare.

• Är det för lite med 23 spelare?
– Absolut inte. Vi har riktigt bra juniorer som utvecklas hela tiden och det ska bli intressant att följa en spelare som Jonathan Carlsson.

:)

En trupp bör bestå av 25-26 spelare men det är inte för lite med 23... Klippsk kille.

Falken: Äh, Bertilsson menar nog att han och de andra unga killarna vill vara med och styra upp skiten i framtiden.

Ambitionerna är verkligen höga i Brynäs.

"Brynäs var ju illa ute den här säsongen och fick kvala sig tillbaka till elitserien. Var grabbarna nervösa?
– Ja, det kändes. Men det gick ju vägen och snart hoppas jag att vi får vara med och se till att klubben hänger kvar i elitserien, säger Simon Bertilsson."

66Berglund:

Preciiiis.
Sen dessa Sms man får vid okristeliga tider som imorse vid halvåtta;)

Det är lungt pojkar,Sundlöv har koll på läget,eller nåt sånt.

Gusten: Tänker han vänta tills Januari så behöver han nog inte fundera på någon julledighet från Brynäs, han lär nog vara utan jobb då.

65selander: Angående förstacentern:

"– Vi har ingen brådska med den positionen. Det viktigaste är att vi hittar rätt till slut. Vi kan vänta ända till den sista januari, säger Sundlöv med ett skratt."

Frågan man ställer sig är om det var ett diaboliskt lite halvgalet skratt? :)

65selander: Va har det med rubriken silly season att göra?(håll dej till ämnet för faan)!!!!

Var inte lätt att skriva på morgonkvisten "de nsakande " skall givetvis vara "den saknade"

Dax att åka till Saltgruvan och göra sin insats för arbetsgivaren.

I vilket fall så lär det storma på årsmötet i år.

GävleLasse: Ang de nsakande artikeln. Låg den på Brynäs hemsida då?

Jajjen, på vilket sett betyder ett dåligt resultat att redovisningen inte är riktig?

Jajjen: Jag tycker att den här krönikan är klockren.

Huge:
Jobbar för Brynäs bästa?
Sist i serien.
Förlust på 8 miljoner.

En liten fråga, kan man "mäta" vem som gillar Brynäs mest?
Är väl ingen tävling så vitt jag förstår?

Ingen som håller på Brynäs är väl glad över att lira kvalserie hockey?
Ingen som håller på Brynäs är väl glad över en ekonomisk förlust?

JanT: Ja, vi halvintresserade nyanserade får väl skärpa till oss.
Nu verkar iaf vår överintresserade onyanserade vän alldeles ha tappat fattningen.
Kallar mig för Lilleman och utgår tydligen från att styrelseordföranden och klubbdirektören inte jobbar för Brynäs bästa.

Det är det jag alltid har sagt: alltför stort engagemang tenderar att slå över i fanatism vilket i sin tur inte befrämjar en sund tankeverksamhet.

Huge: Och du, Lilleman, måste lära dej att det är skillnad på vad som är bäst för Brynäs och vad som är bäst för klubbdirektören eller styrelseordföranden.

JanT: Borde inte Jajjen vara gjuten som en rejäl kraft med stort engagemang för föreningen han anser sig stötta?
Han verkar ju veta exakt hur en slipsten ska dras på den här nivån?

Och det där med redovisning - resultat verkar vara svårt.
Enligt Karlsson så behöver ett dåligt resultat inte betyda att redovisningen i sig är dålig/felaktig.
Men det anser Jajjen, eftersom han förundras över hur Karlsson kan påstå nåt så dumt....

JanT: Varför stör du mej med den korkade frågan? Det var ju din polare Ace som tyckte sej ha svaret.

Resten av ditt svar bekräftar bara min bild. Är man halvintresserad av Brynäs kan man flina åt alla som blir förbannade när laget blir sist och när ekonomin är körd i botten. Vi andra mår så jävla dåligt att det inte går att beskriva för er halvintresserade.

Jajjen: Är inte det minsta intresserad i att engagera mig i Brynäs IF inre affärer - eller vad du nu syftar på.

Hockeysnack är ren och skär förströelse för mig - inget annat!

Jag kanske har misstagit mig - men det är fler än undertecknad som undrat över kopplingen resultat - redovisning.

JanT: Och du kanske skulle skulle börja engagera dej på allvar i föreningen du påstår dej stötta.

Vad får dej att tro att det är Brynäs jag jagar? Du misstar nog ledningen för föreningen.

Och den ändrade versionen - berätta!

Jajjen: Du borde nog ändra texten i din profil till;

Sämre
Sämst
Brynäs

Passar liksom bättre på något vis...

Noterar även att din version av redovisningsaffären ändras lite för varje inlägg du skriver.

JanT: "jajjens ständiga letande efter fel"

Vem fan behöver leta?

Fler som inte inser att det här är viktigare än nåt jävla spelarköp.

Huge: så här fungerar det med databaser och articklar. Man väljer ett antal som skall visas, resten förpassas till arkvet sas. De finns kvar i databasen men visas inte. Nu har jag inte kollat själv men m det ligger äldre artiklar än den vi pratar om så har den tagits bort. I så fall av vilken anledning.

Huge: "Begriper fortfarande inte vad du hetsar upp dig över vad gäller just uttalandet om redovisningen..."

Varför är jag inte förvånad? Det handlar inte om redovisningen. Det handlar om att högste tjänsteman i organisationen gång på gång visar att han är en ekonomisk dilettant.

"När vi gjorde budgeten hade vi bara ett halvårs erfarenhet av Läkerol Arena, och självklart var det ingen i organisationen som exakt visste hur det skulle gå till." Hans-Göran Karlsson, t.f. klubbdirektör.

Han vill alltså leda fårskocken in i framtiden.

Och du fortsätter hålla tummarna...

GävleLasse: "Om de nu var korrekta, varför har de då tagits bort?"

För att man tar bort samtliga artiklar efter en viss tid?
Vad vet jag?

JanT: Säsong? jaja, så länge du endast verkar intresera di för den sportslga biten så förstår jag inte varför du ens kommenterar jajjens inlägg.

Detta är viktigare än kommande säsong.

Huge: Om de nu var korrekta, varför har de då tagits bort? Jag misstänker inte någon slags jättekonspiration. Allt jag kräver är att allt skall gå rätt till.

GävleLasse: Det var mer jajjens ständiga letande efter fel som jag reagerade på. Visst är det klantigt att underskatta kostnader för arean, inget snack om det.

För tillfället ser jag framåt, med hopp om en bättre säsong än den som varit.

Har gnällt färdigt för i år!

GävleLasse: Har ingen aning om vilken policy man har hos IT-ansvariga vad gäller publicering eller borttagning av gamla årsredovisningar på hemsidan.
Kan tänka mig att man plockar bort det mesta som legat på sidan under en viss tid och att årsredovisningarna då inte är skyddade på nåt sätt.
Men dom måste väl gå att få fram om man nu misstänker nån sorts jättekonspiration av fifflande ledamöter dom senaste 10 åren.

"Då återstårdet bara ett problem. Om nu de gamla årsredovisningarna har visat sig vara felaktiga. Har man då som styrelse fått full avsvarsfrihet på årsmöten baserat på felaktiga siffror?"

Nja, nu glömde du väl ändå det STORA problemet: att först fastställa ATT de gamla årsredovisningarna varit felaktiga.
Och inte bara spekulera i OM dom varit det.

JanT: Intressant att du tycker det. Har du ens sett några av de siffror som diskuteras? Personligen så tycker jag att det är beklämmande att en förening som omsätter över 100 mille inte kan få ihop korrekta siffror.

Hur ser sponsorerna på detta?  Har du fullt förtroende för dessa herrar? Vad gör valberedningen? Jag hoppas verkligen att de utreder vem som gjort vad under året.

Huge: Man undrar ju vad som skall behöva ske för att du skall få upp ögonen, tredje världskriget, pesten?

Huge: Jag tror magistern får ta fram stållinjalen för att att inpränta skillnaden mellan årsredovisning och resultat! ;-)

Det hela är väl bara ytterligare ett utfall av frustration över att vi inte värvat Kenny Jönsson & Ilja Kovalchuk.

Hur orkar man gnälla hela säsongen, hela sillyseason och troligtvis hela nästkommande säsong?

Det är speciellt virke i vissa av våra bröder........

Jajjen: Det hade varit amatörmässigt om Karlsson enbart dragit fram kvaliteten på redovisning och därigenom försökt lägga ut dimridåer.
Men nu har man ju samtidigt öppet och klart redovisat vilka fel man gjort och hur man resonerat.
Och i det läget blir ju Karlssons uttalande om redovisningskvaliten bara ett okontroversiellt konstaterande av fakta till de som ev misstänker fiffel med siffrorna.
Begriper fortfarande inte vad du hetsar upp dig över vad gäller just uttalandet om redovisningen...

Jajjen: "Du menar alltså att ledningen kallade till presskonferens för att informera om underskottet innan man hade analyserat siffrorna?"

Nä. Jag menade precis vad jag sa: att man i en första information bara förklarade lite ytligt hur det ligger till och att man senare (presskonferensen och nu sponsorträffen) lite mer ingående har analyserat och förklarat hur man ser på saker och ting.

Det är följande citat jag avser:

"Nyheterna om underskottet har tagits bort från hemsidan som av en händelse. Av vilket skäl skulle ledningen ta bort dom."

Tja, som sagt kanske av ett fullt naturligt skäl: att den första infon nu känns lite onödig iom att man efterhand fått mer kött på benen och hunnit analysera läget lite mer.

Go Jajjen ge inte upp utan lägg ut ett par rökridåer.

Huge: Tips. Gå på en bolagsstämma. Hamnar du på nån där VD börjar ta upp tid med att diskutera kvaliten på redovisningen måste du höra av dej. Det vore helt unikt. Och framförallt vore det ett gyllene säljläge. Så jävla AMATÖRMÄSSIGT!

Alt. 1) Åhörarna var max 6 år.
Alt. 2) Ace Karlsson tyckte att informationen var viktig och relevant. Brrrrr.

Huge: Då återstårdet bara ett problem. Om nu de gamla årsredovisningarna har visat sig vara felaktiga. Har man då som styrelse fått full avsvarsfrihet på årsmöten baserat på felaktiga siffror?

Tycker du att det är professonellt om man gör fel år efter år. Till sist, vad talar för att det ör rätt den här gången? och har du fullt förtroende för en organisation som gör så grova fel?

Jajjen: "På vilket sätt hänger Brynäs underbudgetering samman med den välgjorda redovisningen?"

Dom två sakerna hänger inte ihop öht.
Karlsson poängerade att redovisningen gått rätt till, allt för att ta udden av alla ev misstankar om fiffel med siffrorna.
Detta har öht inget med vare sig ett negativt eller positivt resultat att göra.

Istf att fortsätta trassla in dig ännu mer så kan du väl bara erkänna att du missuppfattat vad Karlsson menat.

Jajjen: Så du menar att Hans-Göran Karlsson inte har någon koll? I så fall förstår jag din problematik.

Jajjen: Ja, de kallades till presskonferens innan de hade analysera siffrorna... Och sen när de hade analyserat siffrorna kallade de till ett frukostmöte.

Huge: "Du har inte tänkt på att den första informationen (av förklarliga skäl) kanske inte var riktigt fullödig och att man därför nu kommit med en lite mer sammanfattande och djupare analys när man hunnit gå igenom saker och ting lite mer grundligt?2

Du menar alltså att ledningen kallade till presskonferens för att informera om underskottet innan man hade analyserat siffrorna? Du måste vara den största dysterkvisten av oss alla.

Huge: Vad menar du? På vilket sätt hänger Brynäs underbudgetering samman med den välgjorda redovisningen?

Peja: Det var en retorisk fråga där du antydde att man försökt dölja ngt.
När man de facto öppet redovisat vad som varit orsaken till det negativa resultatet och dessutom inte skyllt på någon annan än sig själva, som jag ser det.

250kg kärlek: Jag försöker mej på att sammanfatta det jag nyss sagt. Häng med nu. Hans-Göran Karlsson vickar (vikarierar) som klubbdirektör i Brynäs IF. Han är intresserad av att permanenta den uppgiften. Han kan inte räkna. Jag tror därför inte han är lämplig för uppgiften att leda Brynäs IF. (Trots att han har koll på att fotnötter och summeringar i årets redovisning ser bra ut.)

Huge: Jag klagade inte, ställde bara en fråga. Men det är väl inte så konstigt om förtroendekapitalet är förbrukat för ledningen med tanke på att samma personer försatte Brynäs i den här situationen. Kent-Åke Eriksson verkar ha blivit utsedd till syndabock.

Huge: Personligen tycker jag det är jävligt katastrofalt när ledningen varje gång ekonomi kommer på tal, visar att man inte fattar ett jävla skit. Det är betydligt allvarligare än vem som blir ny förstacenter. Jag förväntar mej inte att du förstår det, o du insiktslöse.

« · 1041056 · »