1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742149 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
21olsson: Har du någon spelare som du tycker vi ska ha da så får vi se ifall Sundlöv struntar i han som alla andra spelare som har nämts här på HS

Brynäs_89: Jo men Timrå har inte haft svårt utanför isen vilket Brynäs hade den här säsongen. Det är ju ingenting i Brynäs organisation som stämmt.

21olsson: det är ju därför man har en J-20 kedja för att pengarna inte finns

Brynäs_89: Patrik Zackrisson från LHC hade vart intressant men han har väl kritat på för LHC ett år till?

Brynäs_89: vart ska man hämta spelare när dom e skadade?? Det är ju just J-20 spelare man kan ta upp om det är nån spelare som e sjuk eller skadad.

21olsson: Ja det hade det men jag hade heller sett Patrik Blomdahl som jag tror inte får nytt kontrakt med LHC nästa säsong men han kommer väll vara för dyr för brynäs

21olsson: eller utlånade spelare

Brynäs_89: Blomdahl är väl på väg till Frölunda?

21olsson: Eller Djurgården man vet inte men det står nog mellan dom 2 fatta ifall Sundlöv skulle ta han förre dom då kan Frölunda få Månsson

Brad Moran så är förstacentern fixad (-.

Brynäs_89: Tror han drar till Frölunda. Nej ja vill inte att Månsson ska bort. vill ha kvar han!

arnio: ja det vore inte dumt:)

21olsson: Jag menade ifall vi får Blomdahl så kan Månsson dra

arnio: Tror du inte han är fördyr för Sundlövs plånbok?
Jag vill också ha han

Så jävla trött på att höra om att Brynäs inte kan värva bra spelare pga ekonomin, dom har själva suttit sig i skiten och då är det också deras förbannade skyldighet att ordna upp det och fixa ett slagkraftigt lag till nästa säsong. Vill aldrig mer uppleva en KS.

70 Rodrigues: Kommer garanterat att duttas å daltas och plockas in nån som man aldrig har hört talas om. (i hutten klass)........
Sen kommer man att få fel på pumpen nästa vår när vi spelar i kvalserie igen...

70 Rodrigues: "Var får alla tomtar sina egendomliga idéer från?

Vad har du själv för förslag och tankar gällande truppen?"

Ja, du kanske också tillhör tomteskaran som vill ha en stomme av juniorer?
Isf: God Jul på dig!

Mitt förslag på truppsammansättning hittar du nån sida bakåt i mitt svar på JanT:s inlägg igår, ang nyförvärven och nästa säsong.

Huge: "Ja, du kanske också tillhör tomteskaran som vill ha en stomme av juniorer?
Isf: God Jul på dig!"

Den där frågan tror du inte ens på själv.

Om vi har två bra poängproducerande femmor och en bra checkinglina så ser jag inget hinder i att vi har en fjärde kedja som består av yngre killar. Juniorer i en större utsträckning kan man satsa på när vi är ett stabilt ES lag, nu gäller det att hålla huvudet över KS strecket och helst få ihop ett lag som går till slutspel.

70 Rodrigues: jag vissa dig ju 2 poäng femmor och en checking lina och junior femma men då var det ju KS som gällde för dom.
Dags att ta lite kaffe Rodrigues.

70 Rodrigues:
Brynäs_89:
Om man vill spela i KS igen så duger det laget alldeles utmärkt.
70 Rodrigues @ Elitserien Idag kl. 14:57

Brynäs_89: Nu är det så att jag har lite högre krav på hur dom två poängproducerande formationerna ska se ut samma sak gäller för checkinglinan.

70 Rodrigues: Kan man få ett smakprov

Brynäs_89: Har skrivit ner massor med olika förslag tidigare, men jag ska försöka knåpa ihop en till med tanke på att det blir svårare och svårare för varje dag som går.

70 Rodrigues: Ja därför skulle det vara kul vad Professorn från Småland kan komma på.

"Brynäs_89: 1 femman
Markström (Lindbäck)
Lass.J Anderssén
Widing Sundström Månsson

2 Femman
Salmela Carlsson
Osala Lind Brendl

3Femman
Hietanen Sundqvist
Dackell Hansen Hermansson

4femman
Eriksson Hassel
Persson Sandin Thegel"

Får inte Santala och Hirschovits vara med i ditt lag längre ;)

Jag har börjat förstå Brynäs värvningstaktik nu: De väntar, väntar och väntar... Alla fans väntar på att de ska värva, men inget händer. Så när Brynäs väl värvar så kommer alla fans bli glada oavsett vilken spelare man värvar, bara för att det tagit så lång tid.

Smart Brynäs...

björne: Dom är klara du kanske inte har sett det men kolla länken

Anders Berg: Säkert dom värvar en kille som vinner div.3s poängliga och dom tror det blir ett nytt Oremo fall

Brynäs_89: Så här ungefär, men det är väl att gapa efter mycket i vanlig ordning när vi pratar om Brynäs:

Målvakter: Markström(Lindbäck)

1:a Jonsson-Sundqvist Brendl-Bros-Kratena

2:a Vänäänen-Salmela Helminen-Johansson-Stapleton

3:e Andersen-Hietanen Dackell-Beaduoin-Widing

Något av den här kalibern måste dom tre första se ut. Hur den 4:e ska se ut är svårt, Hermansson, Sandin, Alcen, Sundström och Danielsson ska slåss om tre platser i kedjan och Carlsson och Kankaanperä blir bäckar.

björne:
I "mitt" Brynäslag så är Hansen tredjecenter och Sundström fjärdecenter. Förste och andrecentern har man inte värvat ännu, hoppas jag! (Anton Persson reserv/femtecenter. Lind utlandsproffs).

Brynäs_89: Det var det jag försökte förklara för dig i den här tråden den 12/4, i lördags alltså

70 Rodrigues: Hansen glömde jag, han är också en som får slåss om en plats i 4:e.

70 Rodrigues:
Vänäänen-Salmela Helminen-Johansson-Stapleton
den kedjan gör så att Brynäs kommer gå i KK sen ska du ha Bros Kratena Jonsson Beaduoin det blir ju nya Mora

När ska Sjödda ta över värvarspaden?

björne: Men då var han inte klar utan bara ett rykte.

Brynäs_89: på din elitesprospect sida ja. Men i själva verket har dom varit klara sedan länge för respektive klubb.

Brynäs_89: Du frågade och jag svarade, och så ser mitt förslag ut. Om man inte efter denna kvalserierysare har fattat läget så gör man det aldrig, nu får dom se till att fixa fram deg till ett slagkraftigt lag. Ett bra och vinande lag ger publik på läktarna. Är tveksam till om vi klarar ytterligare en säsong med ett uselt lag och usla publiksiffror och framförallt, klarar vi ytterligare en KS?

kexxet: Han tillträder den 1:a augusti, lite sent kan tyckas!!

70 Rodrigues: Jag mena det var typ 5 svenska i dom tre första femmorna.

Brynäs_89: Japp, det var rätt och riktigt observerat!

70 Rodrigues: 1/3 är svenska spelare känns fel

Hade jättegärna sett fler svenska spelare av klass i truppen, men av någon underlig anledning så väljer dom att spela i andra ES klubbar. När senast värvade Brynäs IF en svensk ES spelare av klass?

70 Rodrigues: Det är ju sant.
Men jag hoppas på Blomdahl

70 Rodrigues: Bra fråga... Det var väl när Mikael Lind kom från Timrå.

Hade jättegärna sett fler svenska spelare av klass i truppen, men av någon underlig anledning så väljer dom att spela i andra ES klubbar. När senast värvade Brynäs IF en svensk ES spelare av klass?

Det är väll därför man behöver bra J-20 lag.

Brynäs_89: Det är en stor stor skillnad på ES och J-20.

Peja:
Månsson var en bra värvning. Men de duggar inte tätt direkt, de bra värvningarna av svenska spelare alltså. (Widing har varit okej den här säsongen, men för ojämn).

Brynäs_89: Poängen var nog att Brynäs har värvat många svenska ES-spelare de senaste åren, men att dessa inte har varit klasspelare.

Anders Berg: Ja, men han syftade väl på svenska spelade värvade från andra ES-klubbar. Spelarna du nämner kom från Bofors och TPS.

Peja:
Okej, då är jag med!
Nej, hörrni! Det är lite trött här nu... Silly season 2008 känns mest silly. När kommer spelarna?!

« · 1031599 · »