1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741954 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Horace76c:
Skulle vara synd (och konstigt, han har ju halvgamla barn som vuxit upp här) om Ove skulle avsluta i AIK när han spelat hela sin karriär här.
Molin...där har vi en gubbe vi kan tacka för mycket.

Huge: Törs inte svara hur seriös han var men han gav då ett sådant intryck iaf.

Marknadsför Brynäs mera, låt spelarna ge sig ut och träffa kidsen på skolorna varenda vecka. Ta med klubbor och plastpuckar och lira med ungarna, skriv autografer dela ut lite friplåtar. För spelarna gäller att vara vara förebilder, va idoler.
Ut med spelarna på stan för att sälja biljetter, låt dom stå på torget och kränga sina egna plåtar, bjuda på kaffe och snacka skit.

Mer annonser i dagspressen och på stan, Brynäs skal synas i Gävle !

Ta bort dom där sittplatsena under ståplats för att göra klacken nöjd, fixa en pub för hemmafansen, sälj mer mat i arenan, att tappa inntäkter för att utbudet är för litet och köerna för långa är rent vansinne.

Musiken i arenan måste bli bättre,!
Varför inte fråga fansen vad de vill ha? Dra ihop en testpanel som ger sina synpunkter på vad som behövs i Läkerolen vad det gäller allt från musik till mat, maskotar och underhållning.
Annonsera efter typ. ett par hundra pers som får svara på frågor och dela med sig av sina åsikter/ideër om hur vi skal öka intresset för Brynäs och Läkerol Arena.

arnio:

Bra idéer tycker jag! Du har inte fler ideer om hur man får fart på sittplats?

brynäs08: Tja ett duktigt lag på isen kan ju hjälpa till en del...

Huge:

Tvärtom. Det fanns all anledning att förlänga med Sjödda.
Han hade gjort en kanonsäsong och var lagets kapten och pådrivare.

All anledning att förlänga med Sjödda.
Jasså...

Kapten.
Jasså...

Pådrivare.
Jasså...

Insatt var det.
Jasså...

rackham:

Kanonsäsong.
Ja....

Kapten.
Ja...

Pådrivare.
Kan diskuteras men ändå en ledarfigur...

Insatt.
Sådär....

Jaha...

Huge VS rackham/gävlelasse/mfl... Undrar vad det står nu i halvlek? =)

På tal om annat, vilka i dagens trupp tror ni höjer sig resp. sänker sig kommande säsong?

G Anders Lindbäck
G (Jakob Markström tror vi blir kvar)

D Niclas Andersén
D Jonathan Carlsson
D Juuso Hietanen
D Markus Kankaanperä
D Jörgen Sundqvist

F Johan Alcén
F Pavel Brendl
F Andreas Dackell
F Björn Danielsson
F Mads Hansen
F Daniel Hermansson
F Emil Sandin
F Alexander Sundström
F Daniel Widing

brynäs08: Andersén kommer säkert få testa den blågula tröjan i någon av de obskyra turneringarna. Hoppas mycket på Hietanen och KanKaan borde fan höja sig lite.

Gusten:

Ja personligen hoppas jag att Dacke hittar tillbaka till sitt spel, hietanen bör komma upp ett snäpp. Sedan tycker jag sunkan var riktigt bra i slutet av serien. Sundström och Alcén borde även dem bli ett strå vassare, båda har det i sig och efter denna säsongen vet dem mer vad som gälller.

brynäs08:

Jag som verkligen gillar Björne hoppas att han ska komma tillbaka till anständig nivå. Den här säsongen va en stor besvikelse från hans sida!
Bra i boxplay men offensivt hände det inte mycket...

Hermansson kommer fortsätta utvecklas positivt om han får spela i en producerande kedja. Tex bredvid Lind och Brendl om Lind väljer att fortsätta i Brynäs.

Vad skulle ni tycka om Mikael Wahlberg från Malmö?

Med han i laget skulle tekningsstatistiken förbättras otroligt mycket. Han är även en stor ledare vilket Brynäs är i stort behov av. Han vore perfekt som kapten! Helt klart ett gångbart alternativ om Lind väljer att fortsätta karriären någon annastans. Andracenter tror jag att han skulle fungera bra som.

Gusten:

Hietanen blir nog mycket bättre i höst om han lägger på sig 10 kilo muskler i sommar, han har spelsinnet men varit för feg i år för att kunna blomma ut. Kankan är nog glad att Angell drog, har fått för mig att de inte riktigt drog jämt... Kankan har vantrivits i laget. Blir det bättre stämmning i laget i år och bättre träningar så tror jag att vi får se en ny Kankan i höst som spelar hårt för laget.

pinklake: skrev "Vad skulle ni tycka om Mikael Wahlberg från Malmö"

Först publicerad: 21 april 2008 12:58
Senast uppdaterad: 21 april 2008 12:58

Efter åtta säsonger i Malmö Redhawks tog det slut. Lagkaptenen Mikael Wahlbergs kontrakt har blivit uppsagd.
- (Sportchefen) Peo Larsson ringde i morse och sa att klubben inte ville ha mig kvar, men det var ömsesidigt. Jag hade själv funderingar i den riktningen, men nu var det klubben som fattade beslutet först, kommenterar Mikael Wahlberg.

Den 31-årige centern hade ett kontrakt med en klausul som innebar att båda parter kunde säga upp avtalet.
- Peo har förstått att jag inte ville spela i allsvenskan. Men jag känner starkt för klubben och staden. Hade vi varit i elitserien hade man kunnat lämna med riktigt gott samvete. Nu har man varit med om att ställa till det, säger Mikael Wahlberg.
Vad som händer med Mikael Wahlberg är osäkert.
- Jag har redan tackat nej till bud från Österrike. Kan tänka mig en bra klubb i Sverige.

Tyskland?
- Nja, det skulle vara Mannheim, där Dave King är boss, säger Mikael Wahlberg och skrattar.
Även Jens Svensson får lämna. Sydsvenskan har tidigare skrivit att Jyrki Välivaara var på väg bort. Nu är det officiellt.

Wesley:

Ja Wahlberg känns ju inte helt fel :)
Dock så kanske han inte är värdens snabbaste på grillorna..
Men det borde han ju kunna bättra på lite. :P

blom23:

Fast han skrev ju att han vill till en bra klubb i ES, då kanske BIF inte är klubben för honom...vem vet?

Wesley:

Hehe ja jo iof :P
Dock så kan nästa säsong knappast bli värre än denna säsong som varit..
Så jag tror det kan bli en ganska lyckad säsong!

blom23: Om det inte värvas BRA spelare så blir det värre, så nära som vi var att åka ur har vi aldrig varit, det var det sista halmstrået. Nu får det sluta lallas uppe på Sätraåsen.

70 Rodrigues:

Ja absolut, sen kan man ju trots allt inte påstå att vi hade målvakter som kunde rädda oss i dem jämna matcherna, utan det var därför vi tappade grymt många poäng, tyvärr :(

Men precis, det måste absolut till några BRA spelare nu!
Har dem semester där uppe på Sätra nu eller? :P

blom23: Man börja verkligen ifrågasätta Sundlöv, han har själv varit målvakt men gör 2 sådana riktiga kalkonvärvningar? Dom flesta kritiserade värvningen av Korhonen inför säsongen, men blev då av vissa "uppläxade" och blev tillsagda att Sundlöv har stenkoll, speciellt när det gäller målvakter, jo tjena.

70 Rodrigues:

Jaa det var helt bedrövligt, förstår inte varför dem inte kunde behållt Robert Kristian, dem klagade på att han var för dyr..
Varför skulle dem då satsa på den rekord stora truppen då för..
Med 2 reservmålvakter i kassen dessutom..

Huge: ...enkelspåriga svartvita tonårsanalyser...

Tonåring? Åh, tack, Baloo! Betackar mig för den sortens nedsättande kommentarer.

Mormors vara eller inte vara handlar ytterst om moral och integritet. Han har det övergripande ansvaret för en verksamhet som misslyckats. Även om det inte finns någon formell regel som säger att han måste avgå så är det i min bok i varje fall uppenbart att han ska ställa sin plats till förfogande. Om styrelsen då vill ha honom kvar, fine, om inte får de hitta en ny sportchef.

Det krävs precis lika mycket kunskap och insikt för att argumentera att mormor ska sitta kvar som för att argumentera för att han ska avgå. Jag baserar mitt krav på att han ska ställa sin plats till förfogande på kvaliteten på den verksamhet han ansvarar för. Vad baserar du ditt krav att han ska sitta kvar på?

70 Rodrigues: Lugn, snart signar mormor Wahlberg och Bäcker. Då står vi där med fyra 4:e centrar. När vi sen ligger sist vid jul med 0 poäng så undrar klubben varför inte publiken ställer upp och stöttar.

sylf: Tanken på en ny Mikael Wahlberg i Brynäs ger mig lite taskiga vibbar.

Jompe: Han baserar sitt krav på just det faktum att han sitter kvar. Får han gå kommer han basera sitt krav på det faktum att han fått gå...... Thats him in a nutshell.

Jompe: Risken finns ju att nyförvärven kommer heta Wahlberg, Björk och Johansson...snacka om hattrick! Kanske finns någon mer Skoog också...burr...

Gusten: Ulla Skoog?

sylf:

Helge Skoog...

sylf: Niklas Skoog, tro mig han skulle göra det bättre än sSmon iaf :-)

sylf: Leena Skoog?

Jompe: L-Skog

rackham & Sylf: Ni snackar om Ulla och Helge Skoog. Jag tycker ni ska försöka föryngra istället, därför förslår jag en kvist, William Quist.

Poffa: Jonas Frögren har kontrakt va?

Gusten: Jag tror nog han har rotat sig i Karlstad, tyvärr.

Poffa: Föryngra, jag som trodde att Gunnar Gren var på väg in :-)

Är inte Wahlberg tidernas meste KS-spelare?

Han vill säkert inte sabba den trenden, så den värvningen kan vi redan räkna hem………

70 Rodrigues:

Är inte Wahlberg en BRA spelare då? Jag ser då bra mycket hellre Wahlberg än Bäcker i Brynäs. Helst skulle jag inte ens diskutera något av dessa två namn, men vi vet ju allihopa att vi inte kommer få våra drömmar uppfyllda av nuvarande ledning.
Och som jag skrev i ett tidigare inlägg har han riktigt bra ledaregenskaper. Det är en stor bristvara i Brynäs!

pinklake: Som 3:e center kanske, men han är inte en spelare som tar Brynäs till ett slutspel.

Gusten:

Efter lite inside (nudge, nudge) info förstår jag att du vill att vi skall producera den nya Brynässpelaren...

Jompe: Aha!! Leena Skoog! Den gamla hjältinnan från Gustens hemdomäner i Fäbojäntan. Dock var det inte hon som gillade falukorv utan nån annan kvinna som idag är språklärare i Nyköping. Vem av de tu som mormor spanat in återstår att se.

rackham: Både Hulkkonen och Hauthonen är klara för Jokerit.

rackham: Frölunda tittar öster ut, för mig får dom gärna åka dit :-)

70 Rodrigues:

Den finska hockeyn passar dem sannolikt bättre...

70 Rodrigues:

Både Ahdrian och Loob var tydligen över.
Vi kanske blir av med både Frölunda och FBK...

If you cant beat them, join them...

Gillar herr Orförandes (Christer Englunds) som vanligt halsstarriga kommentarer till "hotet"... ;-)

70 Rodrigues: Ja, vem bryr sig. Blir kul att se hur det ser ut i Scandinavium när de Kazakiska mästarna från Astana kommer på besök. 5000 på plats? Eller kan man lura Göteborgare till vad som helst?

sylf:

Får man 100 mille för att delta kan man nog betala åskådarna för att gå... nånting Brynäs marknad väl snart är inne på ändå...? ;-)

rackham: Om man nu vill hindra svensk hockeys utveckling så kan dom ju hålla sig därborta. Förstår inte deras rädsla för fler ES lag, men det är klart, hade dom varit i bottenlagens situation så hade det varit annat ljud i skällan.

70 Rodrigues:

De utvecklar sig själva... och därigenom svensk hockey.

Andra lag leder utvecklingen genom att ha flest antal toalettsitsar per åskådare...

rackham: Vad tycker du och varför, fler eller färre lag i ES, hur ska dom andra lagen komma i fatt?

« · 1033134 · »