1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 740586 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Hur hade det gått utan kvalserien???????
Hur hade det gått utan de miljoner som Brynäs tiggde till sig av sponsorerna i slutet på säsongen?
Bara hoppas att de spelare som försvunnit hade feta löner hela bunten.
Heja laget Brynäs åt helvete med alla slipsnissar som inte vet vad fan de sysslar med.

Avgå allhopa !!

När man läser detta idag så ter det sig ganska komiskt måste jag säga.

"Brynäs IF är en anrik förening som bildades 1912. Vi har många medlemmar och supporters över hela Sverige och vårt varumärke är välkänt. Vi har en gedigen historia som vi vill värna samtidigt som vi nu blickar framåt och ser alla de möjligheter som finns med en ny arena på plats.

Brynäs IF:s målsättning är att tillhöra de ledande föreningarna inom svensk ishockey och vi är nu på god väg att uppfylla vår avsiktsförklaring. Vi vill stärka och tillvarata den djupa sportsliga kompetens som finns såväl inom föreningen som i de omfattande nätverk som omger Brynäs. Vi ska bygga en proffessionell organisation som kan möta den nya tidens krav och en ekonomi som möjliggör att vi kan konkurrera på lika villkor som övriga elithockeylag i Sverige.

Dessutom ska vi engagera fler samarbetspartners, medlemmar och supporters samt stärka och utveckla relationen med de redan existerande. Den nya arenan skapar stora möjligheter för föreningen. Nu är det upp till oss i föreningen, personalen, våra samarbetspartners och medlemmar att i samverkan skapa något nytt och att fortsätta utveckla och stärka varumärket Brynäs."

Nu går jag ut i solen och dricker öl och försöker att förtränga denna soppa.

GävleLasse: Tyvärr verkar det vara viktigare med hur många elitseriepoäng man har gjort i Brynäströjan än hur många högskolepoäng man har tagit när man söker jobb hos Brynäs.

GävleLasse: Om det är någonting som ska skrotas så är det väl damhockeyn! Låt de ha sin egen verksamhet, som fotbollen har. Det är ju helt galet att Brynäs A-lag med alla sina fans ska behöva stå för damhockeyns utgifter. Vem bryr sig om damhockey?

70 Rodrigues: Vi har i dagsläget fem st centrar , Sundström, Persson, Lind, Granström och Hansen, vem eller vilka kommer att lånas ut om vi nu fär en förstecenter(tveksamt dock med tanke på idioterna som har fuckat upp ekonomin)?

Brynäs kan inte skylla någon av de 8 miljonerna i förlust på
mindre publikintäkter är beräknat. I och med kvalserien så
har ju den totala publikmängden gott och väll uppnåtts för
att klara budget.

Alla de 8 miljonerna kan bara förklaras med en sak.
Det är en samling lallare som varit ansvariga för ekonomin.

Nästa säsong kommer Brynäs troligen ha en lägre spelarbudget
än Leksand, Malmö och vem vet, kanske även AIK.
Med tanke på alla "gratisintäkter" som elitserielagen får
i jämförelse med de allsvenska så är det inte annat än skrämmande.

Brynäs har blivit av med sina (mest troligt) tre högst betalda backar.
Om man då inte kommer att ersätta dem med två välbetalda klassbackar
så är det inte annat än inkompetent. Pengarna för Angell och Kankaanperä
borde räcka till det. Då blir Sjödins lön en ren besparing.

Nästa klubbdirektör bör ha klarat grundskolans matematik.
Vad jag kommer ihåg så lärde man sig plus och minus där.
För ekonomi är i grunden ganska enkelt. Se till så att inte
utgifterna blir högre än intäkterna. Tänker man på förra säsongens
intäkter på 112 miljoner så bör ju det vara tillräckligt. I alla fall
för att slippa gå med 8 miljoner i förlust. Läser man vad orsakerna
till denna säsongs ekonomiska fiasko är så bör ju intäkterna den här
säsongen också varit över 100 miljoner. Att bränna mer än 100 miljoner
på en säsong, när spelarbudgeten kanske varit på 30-35 miljoner är
ju rent skrämmande. Om Läkerol Arena är en sån belastning finns bara en lösning. Sälj skiten!

Peja: Lika många som bryr sig om damfotbollen, d.v.s föräldrarna till dom som spelar!

sylf: Angell om att byta till HV 71:

" Jag kommer till en klubb som spelar en offensiv hockey och det passar mig bra. Det ska bli kul att spela för ett topplag med så många bra spelare som verkligen vill vinna varje match. Ett vinnande lag som inte bara nöjer sig med att gå till slutspel, säger Nicholas Angell själv på klubbens hemsida

70 Rodrigues: " Jag kommer till en klubb som spelar en offensiv hockey och det passar mig bra. Det ska bli kul att spela för ett topplag med så många bra spelare som verkligen vill vinna varje match. Ett vinnande lag som inte bara nöjer sig med att gå till slutspel, säger Nicholas Angell själv på klubbens hemsida"

Bullshit, han får mer betalt!

sylf: Det också. Jag hade resonerat likadant, hur hade du själv gjort, spelat hos Svenska mästarna och tjänat fet med deg eller stannat kvar i korpföreningen Brynäs IF som inte ens vet var deras eget arsle sitter?

Ska bli väldigt intressant att se vad Brynäs kan få ihop för lag med ett sådant negativt resultat i ryggen....vågar man hoppas på en arbetartrupp med lite "vi- mot-världen"-känsla ? Hoppas kan man ju.

Skönt att veta var vi står iaf, nu behöver man inte inbilla sig att vi ska va med i toppen/mitten, utan bara inrikta sig på överlevnad nåt år eller 3.

70 Rodrigues: Om jag hade 343000 i månaden i Brynäs, fått mer i HV hade jag stannat. Jag skulle aldrig dra på mig den tröjan, aldrig flytta till den stan över huvud taget.

Davey_22: Det kommer att ta MINST 6-7 år innan vi förhoppningsvis kan andas ut. Att spela KS är Brynäs kommande melodi och tyvärr så tror jag inte att vi klarar ytterligare en KS. Återigen har Brynäs IF pissat på sina fans och sponsorer.

sylf: Nu kanske du ska försöka att se det med öppna ögon och inte med Brynäsögon :-)

70 Rodrigues: Jag äger inget annat än Brynäsögon, gör du?

sylf: Ett brunöga också, det tillhör också Brynäs alltför ofta :-)

sylf: Vad sägs om att skriva 1-års kontrakt med den här gubben, han är i en perfekt ålder :-)

Se länk!!

70 Rodrigues: Är han inte lite ung?

sylf: Det har du fan rätt i :-)

sylf: Är nog f-n tur man har en vit månad annars så hade man väl fått ett vansinnes utbrott vid detta läge.

Är bara att gå på årsmötet och rösta nej på frågan om ansvarsfrihet.

70 Rodrigues: Nä, styrelsen och pappersvändarna har väl inte varit så övertygande de senaste åren, men själva LAGET BIF behöver väl inte sona för andras brott!

Izah: Det är väl ändå laget som har spelat matcherna?

6 mille billigare spelartrupp jo jag tackar. Det budgeterade publiksnittet höjer vilket kan anses lite märkligt omman tittar på lagets styrka.

arnio: Med dagens trupp så kommer man att snitta runt 5000/ match. Stening av kanslinister och stryelse borde kunna höja publiksnittet något.

GävleLasse: kanske de kunde ordna sån där bollkastning där man får kasta bollar på kanslinister och har mäjligheten att sänka dem i en tunna koskit. 100 kr för 5 bollar borde kunna inbringa en rejäl slant till klubbkassa.

70 Rodrigues: Och? Vissa här inne är aldrig nöjda, om de vinner så vann de inte snyggt nog eller tillräckligt stort! Storhetstiden är över, fast alla inte vill inse det!

Om man inte klarar av förluster får man ju byta lag efter vinsterna! Vinn vinn situation eller?

Izah: När Brynäs vinner SM-GULD är jag nöjd, varför ska man nöja sig med det lilla?? Jantelagens Mecka är Gävle!!!

70 Rodrigues: Antagligen är du inte nöjd då heller för det är väl "fel"tränare eller något annat irritationsmoment i din horisont!!

wap.hockeysnack.com
Ni som gnäller på kansliet, det är väl inte de som gör fel utan deras arbetsgivare som inte ser till de gör. Gnäll då inte på Ulla hon servar supportergrupperna med biljetter :-)

Helt rätt Selander kanslisterna och alla andra gör jubara sitt jobb. Bord med de sombestämmer istället vilka de nu är.

Izah: "Storhetstiden är över". Javisst, tacka fan för det med en sån klubbledning! Vad "vi som aldrig är nöjda" ständigt försöker föra fram är dock att storhetstiden inte skulle behöva vara över - om Brynäs IF sköttes på ett modernt, framåtsträvande och professionellt sätt. Vi vill att Brynäs ska vara med och slåss om SM-guldet, hålla till i toppen. Inte skötas och drivas på ett urdåligt vis och ligga och skräpa som ett fattighjon i tabellbotten av elitserien

70 Rodrigues: "När Brynäs vinner SM-GULD är jag nöjd, varför ska man nöja sig med det lilla?? Jantelagens Mecka är Gävle!!!"

SÅ ett Sm-guld skulle alltså förlåta alla lallare på åsen? Alla år av vanskötsel. Ett ynka SM guld?

Det känns mer som att Brynäs IF är ett fall för lyxfällan.

Innan man ens kan bokstavera ord som satsning och liknande så måste man göra en rejäl utrensning. Man tog in Boork som skulle städa upp i föreningen som det så vackert hette. Miettinen, Viitakoski och Wahlberg utsågs till syndabockar och tvingades bort.

VEM skall rensa den här gången? Skall vi medlemmar verkligen tillåta sittande styrelse att tillsätta posten som Klubbdirektör?

Mitt förtroendekapital är helt slut när det gäller Brynäs organisation.

BYT UT ALLA!

Izah: Om Brynäs mot förmodan skulle lyckas att vinna ytterligare ett SM-GULD så är det rätt tränare. Boorken var fel tränare, det sa jag från början och titta vad vi befinner oss nu, på ruinens brant!

GävleLasse: Som jag skrev tidigare i dag, tycker att hela packet kan visa lite civilkurage och avgå vid årsmötet. Brynäs kommer ALDRIG att vinna något mer GULD så länge The Muppet Show är dom som håller i tyglarna.

70 Rodrigues: Menar du verkligen att detta är Boorks fel? Nu får du utveckla det hela. Nu vill jag veta hur du fått ihop detta.

GävleLasse: Hur många ggr ska vi prata om det här, du vet precis vad jag menar så sluta larva dig.l

GävleLasse: Jag skyller på att alla lag i Brynäsfamiljen förutom A-laget gick till slutspel :-))

Bara bita ihop och samla burkar, de som inte är medlem kan betala avgiften. För hur skall man bli starkare ekonomiskt om ingen hjälper till?

Ja nu kan man ju förstå varför spelartruppen ser ut som den gör och avsaknaden av bra nyförvärv.
Bara rikta in sig på kräftgång om man inte får en rejäl samanhållning och jävlaranama i truppen att man ska visa att man inte är kass och verkligen krigar i varje match och tar poäng med riktig grishockey.

Segrar drar publik sedan skitsama vad spelarna heter
Man ser ju hellre ett gäng medelmåttor som krigar till sig poäng än ett lag stjärnor som inte får sitt finlir att fungera.

Lutar åt kassa publiksiffror så hoppas dom inte räknar med över 5000 i snitt

GävleLasse:

Nu skall inte du vara bitter över brynäs lag hiitills. Se det positiva, ni spelar faktikst elitseriehockey.

mattias - 74: Vi spelar Elitserien men ni har ju pengar som ni varje år slösar bort utan att gå upp,så kan ni inte skänka dom till Brynäs ;)
(iofs lär dom slarvas bort av ansvariga i föreningen)

RavenLord:

Hur skall ni ha råd med Jonsson om ni går så mycket minus ? har ni några privata finansierer ?? Boorken :-)

6800 verkar det som att det budgeterade publiksnittet kommer att ligga på i nästa budget.

-Publiken svek

Undra jag vilka det var som svek...finns en anledning till utebliven publik

Nu har ansvaraig för ekonomin som tydligen är totalt inkompetenta svikit alla Brynäsare anser jag som räknat så jävla fel...Men visst det hela kan säkert lastas på att folk i Gävle inte gick och såg torsk efter torsk

Kanske man ska ta se till sig själva och hur man sköter sina sponsorer och hur man får nya sponsorer och intäkter.
Och rätt folk på rätt plats...Hockeyspelare på plan och folk som kan Ekonomi marknadsföring med utbildning och erfarenhetosv sköta dom bitarna osv osv osv.

arnio: Var fick du det ifrån ?
Bra 6500 senast sket sig och nu tror man att man får mer folk med vad som ser ut att bli ett sämre lag....Ja man verkar ta lärdom av sina misstag

Vi kan ju konstatera att den förre klubbdirektören hade samma
dåliga koll på Brynäs ekonomi som på sin egen privatekonomi.

Har en ny arena blivit en ekonomisk belastning för något annat lag än Brynäs? Inte vad jag kan komma på.

Aftonbladet gick på bluffen om att fiskot berodde på för små
pubkikintäkter. Med kvalserien så ska publikintäkterna vara enligt budget.

I praktiken kommer vi att spela den här säsongen som ett allsvenskt
lag, rent ekonomiskt. Tänk att en samling lallare kan förstöra för
så många.

arnio: Får hoppas att lördagsmatcherna inbringar en jävla massa kosing nu. är väl en 11st denna säsong och då räknar jag med söndagsmatchen 28/12 som en lördag eftersom den är i jul/nyår

RavenLord: " Var fick du det ifrån ?
Bra 6500 senast sket sig och nu tror man att man får mer folk med vad som ser ut att bli ett sämre lag....Ja man verkar ta lärdom av sina misstag"

Sorry fel av mig, budgeterade går upp med 60 personer från 6500 till 6560 detta skal ge 300 000 enligt Brynäs hemsida.

Fattar inte riktigt hur det funkar men vore det så enkelt så kunde de ju ha fläskat till med 8000 på en gång.

65selander: "Får hoppas att lördagsmatcherna inbringar en jävla massa kosing nu. är väl en 11st denna säsong och då räknar jag med söndagsmatchen 28/12 som en lördag eftersom den är i jul/nyår"

Visst fler lördagsmatcher men förhoppningsvis ingen kvalserie...

mattias - 74: Nu ska du va snäll:). För Brynäs och fansens del får man hoppas att Jonssons 3 millar/år är budgeterad.

Tikinmyheart: Låt mattias gläfsa du. Leksand i AS ett år till efter ännu ett misslyckande och som grädde på moset så har Prestberg hans idol skrivit på för två år också :-)

« · 1038128 · »