1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741559 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Here we go, utan inbördes ordning:

1. En ny hungrig sportchef med en offensiv spelidé, ett spelande lag.

2. En ny coach(varför inte en nordamerikan) som spelar det bästa laget oavsett namnet på tröjan.

3. Med tanke på att det hela tiden hänvisas till ekonomin som anledning till att Brynäs inte kan värva m.m, så kan jag inte se någon annan anledning till att det är i kompetensen hos ansvariga det brister(Hur har Skellefteå kunnat gå om oss . Det måste in nytt folk, folk som inte är Brynäsfierade med allt vad det innebär, jantelag m.m.

4. En "4:e" formation med juniorer, det om något kommer att dra till sig ännu fler av Sveriges lovande spelare till hockeygymnasiet och som jag tror gör att vi på ett bättre sätt kan skörda frukten av Sveriges bästa juniorverksamhet och något som kanske får killarna att stanna kvar i Sverige något år extra.

5. Lyssna på sina sponsorer och fans, tyvärr så är det för mycket prestige från Brynäs sida när det gäller den saken.

6. En årligt kommande försäsongsturnering, att göra den så intressant att dom bästa lagen står i kö för att få spela.

Det här är vad JAG tycker och tror skulle hjälpa Brynäs IF att bli en topp 3 klubb inom 2-3 år, både när det gäller det sportsliga o ekonomin.

Resten tar jag privat med Tväst då det är info jag inte kan skriva om i gb:n.

Zzz: jadu.. Det är väl det som är problemet i denna klubb. Man är nöjd.
Därför kommer vi heller inte nå några framgånger under nuvarande ledning
från marknadsansvarig till polacken i båset.

Zzz: "arnio: Jag bara fortsatte i samma tråd som diskussionen fördes i."

Säger bara att det hade varit bra om det fanns en tråd som behandlade spekulationer och önskningar fram till förnstret stänger den sista januari...

Zzz: Akta dig för vår sovjetiske trådpolis med liten pick....    ;-)

arnio: Jag bara fortsatte i samma tråd som diskussionen fördes i.

Gurra88: Nej det tror inte jag heller. Clarke ligger dessutom sällan under 20min så det verkar som om man är relativt nöjd med honom.

Zzz: En "Silly januari tråd" hade varit fint.....

arnio: jajamen.. var visst en riktigt vass div-1 spelare på väg in. Kan nog lyfta laget till oanade höjder.

70 Rodrigues: Koskenkorva får Luleå mer än gärna plocka in, det var länge sedan han gjorde någon glad. Han har inte gjort någon bra säsong i Kärpet.

Gurra88: "Zzz: Ni kan sluta hoppas. Det blir inga nytillskott."

Till nästa säsong så blir det säkert något nytt.

Zzz: "Jag skulle också vilja se en förstärkning på backsidan, men för att det ska vara möjligt måste Clarkes lön frigöras. Halvdassiga right backar brukar det inte vara några problem att släppa till mellaneuropa.
PP klarar vi även utan Clarke med Ekholm och Jonsson. In med en rejäl defensiv pjäs så ser det riktigt bra ut i försvaret inför slutspelet."

Är det till nästa säsong som du vill se dessa förändringar? Jag frågar eftersom att du skriver i tråden "Silly Season 2011/2012"

Zzz: Ni kan sluta hoppas. Det blir inga nytillskott.

Huge: Jag skulle också vilja se en förstärkning på backsidan, men för att det ska vara möjligt måste Clarkes lön frigöras. Halvdassiga right backar brukar det inte vara några problem att släppa till mellaneuropa.
PP klarar vi även utan Clarke med Ekholm och Jonsson. In med en rejäl defensiv pjäs så ser det riktigt bra ut i försvaret inför slutspelet.

arnio: Ja, du tog orden ur min mun.
Vissa borde aldrig sluta räkna.....   :-)

Huge: ibland är det också bra att räkna till tio innan man börjar skrika om värvningar och sparkningar.

arnio: Och dom kan nog säkert se det komiska i din reaktion.
Om dom nu inte kommer från Sovjet förstås...   ;-)

arnio: Ja, ibland är det bättre att räkna till tio innan man reagerar...
;-)

Huge: Jaha då får man be om ursäkt då till forumvärdarna. Jag som till och med startat en tråd om deras pickstorlekar..

arnio: Måste ha blivit nåt tekniskt fel vad gäller din trådstart.
Gick ju inte att svara på inlägg i tråden och sen försvann den helt och hållet.
Mysko....

70 Rodrigues: Nä, jag tycker att Brynäs aldrig gjort något fel.
Nu har du fått ditt svar.

Sen är det väl kul för Tväst att han får svar på sin fråga.
Men eftersom den ställdes härinne och inte via bubbla eller mail så utgår vi ifrån att han också helst ser ett svar härinne, då det förmodligen ligger i allas vårt intresse att få ta del av dina förslag och dina kunskaper.

Annars är det helt Ok om du svarar honom via bubbla eller mail men du kan väl isf bara kopiera ditt svar och sen lägga ut det här på sidan?
Eller innehåller svaret några sekretessbelagda topphemligheter som du inte vill avslöja för oss andra?

Huge: Han ska få sitt svar, det har jag redan meddelat honom via bubbla och det är ju mellan mig o honom. Du verkar väldigt intresserad? Jag är väldigt intresserad av att få svar på följande fråga i från dig, en fråga som jag ställt flera ggr men inte fått något svar på?

Har Brynäs någonsin gjort något som du anser vara fel eller något du tycker att dom skulle ha gjort annorlunda, isf vad??

70 Rodrigues: "Nu tycker jag att det är dags för ett nyanserat förslag i minst tio punkter från dig.... hur o när skall Brynäs nå topp 3."

En fråga till dig från Tväst häromdan.
Du hade inte tid att svara eftersom barnen skulle nattas och du lovade att komma igen dan efter.
Har ännu inte sett nåt svar från dig.
Så du kan väl svara på Tvästs fråga först, så ska jag svara på din förstärkningsfråga därefter.

Eller förresten: jag svarar först.
Jag vill helst se en förstärkning på backsidan.
Clarke är ex alldeles för ojämn och har inte riktigt motsvarat de förväntningar som framförallt Sundlöv säkert har haft.

Rent principiellt så skulle jag vilja se förstärkningar på samtliga positioner i laget.
Vilken supporter eller sportchef/tränare skulle inte vilja det?

Nu väntar vi bara på dina tio punkter....

Johnny Bravo: Jag har inte bestämt mig ännu, ifall jag ska rama in ditt uttalande eller inte.
Det är därför jag skriver "nästan".
Men ditt påstående känns definitivt tillräckligt dumt för att få en inramning.
Vi kan väl gå halva vägen?
Jag sätter upp en halv ram.
Då blir det ju "nästan" en inramning......
Ok?    :-)

Huge: Ja men då hade det ju inte blivit nåt resonemang.

Dessutom raderade ni tråden så jag trodde inte att det gilldes :)

Johnny Bravo: Men varför skrev du inte det från början då?
Att ni själva ältar allt till leda men att vi är ännu värre?
Det stämmer ju.....

Huge: Förresten vadå "nästan rama in"?

Antingen gör man det eller så inte.

Huge: På vilken/vilka positioner skulle du vilja se en förstärkning och varför?

70 Rodrigues: Men om det nu inte finns några pengar att värva för och vår tränare anser att laget är tillräckligt bra som det är?
Det är väl självklart att det är smart att förstärka om det finns möjligheter och om man nu anser det vara nödvändigt.
Ingen skulle vara gladare än jag om det helt plötsligt landade en solklar förstärkning inför slutspurten.

Huge: Ni är värre. Erkänn.

Förlåt, du kan ju aldrig göra det eftersom du aldrig har fel. :)

Antar att vi lade våra pengar på mediakuben i stället för på spelare.

Johnny Bravo: "Bättre att lägga energi på det ni är så bra på: att älta allt till leda!"

Till skillnad mot Timråboken menar du?
Där ni aldrig lägger nån energi på att tjata och älta om era tränare/sportchefer/spelare....?

Din kommentar borde man nästan rama in....

Huge: Det kan inte vara så att det kan vara smart att förstärka inför slutspurten med tanke på hur jämnt o tufft det är på den undre halvan där vi befinner oss? Alla lag på den undra halvan har förstärkt utom vi, tycker du att det är ett lag som kan ta oss förbi kvartsfinal om vi överhuvudtaget tar oss till slutspel?

70 Rodrigues:
"Huge: "Men Zednik är ju en logisk värvning eftersom AIK har MacNevin långtidsskadad."

Hmm, MacNevin är back och Zednik är forward, var i ligger logiken?"

Logiken ligger främst i att lag som har långtidsskadade spelare kanske har större behov av ersättare än vad vi själva har.
Att Zednik sen råkar vara forward (vilket jag missat) ändrar inte så mkt på mitt principresonemang.
I just AIK:s fall tror jag dessutom att det i första hand gällt att förstärka en trupp som man förmodligen anser varit för tunn redan från start, när man nu börjar få det tuffare.

Peja: "Du har med andra ord lika stora visioner för Brynäs som Pelle Olsson har för Gefle IF. Att bara sträva efter att stanna kvar i serien räcker tyvärr inte för att locka sponsorer och publik."

Hur kan du dra den slutsatsen bara för att jag som supporter i första hand är otroligt glad och nöjd över att öht ha ett ES-lag som fortfarande står sig i den alltmer hårdnande konkurrensen?
Det går faktiskt att kombinera den inställningem med att även ha en vision och förhoppning om ett stabilare lag som kanske också är med och slåss om guldet på allvar inom en snar framtid.

Huge: Helt rätt Huge, vi har ju ingen långtidsskada så vi klarar oss utan värvningar. Dessutom lånar vi ju ut spelare.

70 Rodrigues: Luleå har en av bröderna Abbott långtidsskadade.
Så jag ser inte att Koskenkorva isf skulle vara nån panikvärvning, tvärtom.

Qvarre: "Vi ligger på slutspelsplats i dag med det kan komma att ändra sig mycket snabbt då vi är inne i en negativ trend och lagen bokom oss rustar för fullt."

Tja torskar vi mot Modo i Ö-vik på torsdag så ligger vi i ingemansland tror jag. Men vi kanske vinner

munkas: "Ja, men det är väl en ganska stor skillnad på om det är en duktig eller dålig sportchef som gör allt i sin makt?"

Absolut.
Frågan är då vem eller vilka som är mest kapabala att avgöra om en SC är bra eller dålig?

Är det personer som jobbar inom föreningen och som har kunskaper och insyn eller är det personer härinne med noll kunskap och insyn som har bäst förutsättningar för att tillsätta och ev sparka ex en SC, ekonomiansvarig, tränare osv?

Jag föredrar i det fallet att lita mer på fackkunniga som dagligen sysslar med hockeyn i sitt yrke istället för att lyssna på gapande oinsatta frustrerade skitkastare som verkar må illa av att hålla på sitt påstådda favoritlag...

"Mao tycker du alltså det är helt ok om Brynäs signar upp hela Valbo hockey och trycker på dom brynäströjorna, så länge alla spelare gör sitt yttersta på planen...?"

Varför skulle jag tycka det vara Ok när jag vet att Valbo inte skulle hävda sig i ES-konkurrensen? Är du bara sådär korkad eller gör du dig till?
Min poäng är att man som supporter i första hand ska vara stolt och glad över att vi öht har ett ES-lag att hålla på.
Att man sen har förhoppningar och visioner om att resultaten ska förbättras är väl en självklarhet.
Men förväntningarna och visionerna ska vara realistiska.

"Iofs så stämmer det ganska väl överens med vad alla här på forumet tror om dig. Allt som Brynäs gör är korrekt."

För att inte tala om vad alla här på forumet tror om dig. Allt som Brynäs gör är fel.

Peja:Ser ut som att Luleå ska "panikvärva", dom ligger ju 3:a i tabellen, det är fan förjävligt, hur vågar dom?

Redigerad kommentar

Huge:

Är det en panikvärvning så är det ju helt fel väg att gå. Förutsätter att Sundlöv har koll på marknaden så att han ej panikvärvar utan förstärker truppen med en väl scoutad spelare.
Vi ligger på slutspelsplats i dag med det kan komma att ändra sig mycket snabbt då vi är inne i en negativ trend och lagen bokom oss rustar för fullt.
Snart är det dessutom för sent att agera men en panikvärvning är jag inte ute efter.

Erat: "deadlinen" börjar och slutar den 31/1. Ska bli spännande att se vilka lag som förstärker/värvar

Redigerad kommentar

Vilken dag börjar "deadlinen"?

hahii: "Den här målvakten skulle jag gärna se nästa år.
Bifogade länkar:
Eliteprospects.com - Iiro Tarkki"

Du får kolla på Blues matcher då eller kanske finska landslaget.

Den här målvakten skulle jag gärna se nästa år.

"Jag är en vanlig enkel supporter som utgår ifrån att ansvariga och spelare gör allt i sin makt för att allt ska bli så bra som möjligt.
Jag är skitnöjd med att vi öht har ett lag i ES, trots den tuffa konkurrensen som blir hårdare för varje år."

Ja, men det är väl en ganska stor skillnad på om det är en duktig eller dålig sportchef som gör allt i sin makt?

Mao tycker du alltså det är helt ok om Brynäs signar upp hela Valbo hockey och trycker på dom brynäströjorna, så länge alla spelare gör sitt yttersta på planen...?

Iofs så stämmer det ganska väl överens med vad alla här på forumet tror om dig. Allt som Brynäs gör är korrekt.

70 Rodrigues: Ännu en groda av vår kära huge:)

Huge: Du har med andra ord lika stora visioner för Brynäs som Pelle Olsson har för Gefle IF. Att bara sträva efter att stanna kvar i serien räcker tyvärr inte för att locka sponsorer och publik.

Huge: *ASG*

mk: "Har du inga EGNA drömmar och visioner?
Som inte kommer från Brynäs först."

Jag är en vanlig enkel supporter som utgår ifrån att ansvariga och spelare gör allt i sin makt för att allt ska bli så bra som möjligt.
Jag är skitnöjd med att vi öht har ett lag i ES, trots den tuffa konkurrensen som blir hårdare för varje år.

Att sitta härinne som nån djävla barnslig snorunge och grina över att vi inte har tagit nåt guld sen -99 och undra över hur mkt tålamod vi fans ska ha innan det blir guld igen, ligger inte för mig.
Det överlåter jag åt alla omogna barnsliga skitkastande medgångssupportrar....

Det blir ingen värvning sluta hoppas ni blir bara besvikna!
Det är bara alla andra lag som kan värva men inte brynäs vi måste nog lära oss detta vi fans!!!

« · 1332308 · »