1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742147 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Treklövern1912:

Nu ska jag svära i kyrkan.
Jag är tveksam till Djoos som tränare, visserligen lyckades han över förväntan med Sundsvall denna säsong, men jag har en känsla av att han är alldeles för snäll som person för att kunna bli en riktigt bra ledare. Skulle isf föredra hans bror Olle. Sjödin däremot tror jag kan vara ett ämne att satsa på i framtiden, säg 5-6 år med erfarenhet i lägre serier så kanske han kan vara nåt.

Treklövern1912: Sjödin hade ju blivit lovad sportchefsjobbet också, tror att hans frus brev till media förstörde rätt mycket för honom?

tompap71: Flygis/Bäcklin kanske?
Ett bra förslag. Vi kör på det.

tompap71: När är det dags för Sjödin att ta över som tränare tillsammans med Djoos?

Treklövern1912:

Flygis/Bäcklin kanske?

tompap71: Tror också att han skulle vara rätt man för ett ungt lag som BIF.

Treklövern1912:

he,he... Kommande pensionär borde väl kunna räknas som coming man ;)
Var lite ironi över förslaget, men han är en stor favorit hos mig och det var alltid kul att gå på hockey senast han stod i Brynäsbåset. Antingen spelade laget bra eller så gjorde dem inte det och då stod Flygis för showen, när det gäller engagemang så vete fan om han har någon överman. Så även om jag var ironisk, ja varför inte?

tompap71: Han är inte en coming man precis. Bodde i alla fall tidigare i Sätra så han kan jobba 25 timmar om dygnet. Prislappen behöver inte bli så hög heller. Why not? Han har också ganska mycket erfarenhet.

Treklövern1912:

Flygis!!!

70 Rodrigues: Det var ett skämt som du förstår. Jag skulle inte ta heller den andra värmlänningen. Leta någon coming man istället.

70 Rodrigues:

Han kanske anpassar sig efter materialet?
Tänker mer i banorna att han är en av dem som cirkulerat runt i svensk hockey i evigheter, vore kul om det någon gång kom in lite nytt blod...som inte är fostrade i Bofors. ;) Iofs kunde Bäcklin kanske stå för det...

Treklövern1912: Nej tack, Joe Dalton får gärna gå någon annanstans!!!

Treklövern1912: Han fyllde 29 för en månad sedan så han är i en bra ålder :-)

70 Rodrigues: Varför inte byta tränare med FBK. NC dit Tommy hit.

tompap71: Det verkar uppenbarligen att Luckner inte står för samma hockeyfilosofi som när han coachade MoDo, nu är det tydligen full fart framåt som gäller, Bissett19 kallade det för totalhockey efter Moras överkörning av Leksand igår... Tror att Luckner och Bäcklin skulle bli perfekt???

70 Rodrigues: Prislappen behöver inte bli så hög, killen är ju 30 år.

Gurra88:

Lückner är en trevlig karl, men jag kan hålla med dig där, inte riktigt den tränartyp jag vill se i Brynäs.
Är väl isf bra om han har små fötter, då behöver han ju inte lägga så mycket energi på brudar utan kan ägna den åt hockeyn.
Jag har för övrigt skostorlek 46,5 ;)

70 Rodrigues: Enligt AB så kommer Modo att göra sig av med Timander. Jag tycker det är väldigt märkligt. Vísst kostar han säkert mer än han smakar, men med tanke på att det är i princip omöjligt att hitta defensiva backar av acceptabel standard så skulle jag inte ha något emot att se honom göra en säsong i Brynäs.

70 Rodrigues:

Jo jag vet du gillar han, skulle föredra han framför Friberg faktiskt. Juniorer i all ära, men det behövs lite erfarenhet också och då kan Soares vara ett bra val.

tompap71: Visst har storleken betydelse. Små fötter - liten *** :P

Ha en bra dag allaihopa och håll alla tummar att ryktet om Lückner inte stämmer, har nämligen hört ett liknande..Usch och fy:)

tompap71: Min absoluta favorit i AS är Josh Soares i Växjö, hoppas verkligen att Sundlöv har den killen med i beräkningarna!!!

Men va fan! Sol ute, fisketävling på sjön här utanför. Vad gör jag härinne?
Packa-matsäck-o-hoppa-på-skoterndax kanske...

Treklövern1912: Placeringssäker, bra på rören, bra passningar, han vet var målet står. Skulle passa perfekt tillsammans med våra ungtuppar. En formation med Friberg-Järnkrok-Larsson/Silfverberg hade inte gjort ont :-) Lite Deccadurabol så har vi fixat storleken ;-)

Treklövern1912:

Tror inte storleken är något problem, han klarade sig bra mot storvuxna Nordamerikaner i JVM, och dem var iaf inte snällare än stora killar härhemma.

70 Rodrigues: Nej, missade hela JVM p.g.a. att jag befann mig utomlands. AS matcher har jag inte sett i år.
Han är inte så stort ill växten. Det kan förstås kompenseras med något annat istället.

70 Rodrigues:

En fördel med Friberg är att han har spelat mot seniormotstånd, även om det inte är av högsta klass så är det ändå värt en del. Samtidigt är han oprövad i ES, vi har killar som redan känt på det och gjort ok ifrån sig som kanske borde gå före?

Treklövern1912: Japp, har inte du det :-)

70 Rodrigues: Har du sett honom live?

Brynäs verkar vara ett hett alternativ :-)

henke1: Nej, men kom bara på honom, han kanske vore något. Eller Brynäs kanske kör med ännu mer juniorer.

hahii: har du hört ett rykte om det ?

Vad tror ni om Dominik Granak? Clarkes ersättare?

Ja Brynäs är tydligen intresserade av Max Friberg. Helt klart en intressant spelare utifrån vad man såg i JVM. Men jag vet inte riktigt om jag skulle värva honom just nu i detta skedet.
Hur många juniorer kan man satsa på samtidigt?
Järnkrok
Silfverberg
Wännström
Ekholm
Wännström
Rhodin
Berglind
Larsson
Stannar Rödin?
Vad händer med Löf och Bertilsson?
Kommer de satsa på Rensfeldt?

Visst vissa är lite på gränsen till att vara juniorer men de är unga spelare i varje fall. Jag gillar att Brynäs satsar ungt men de behövs en äldre stomme och hur många juniorer går det att satsa på samtidigt?

Det finns såklart möjligheter att binda upp spelare för att sedan låna ut dem över säsongen.

Bissett19: Honom ska vi ha jippiii, som i tjuren Ferdinand

Treklövern1912: Tror att No Pain No Gain stämmer bättre in på Läxand.

Hence: LIF startar om från grunderna. No money no honey.

Bissett19: Kul att Löf fick sätta en. Vad händer med Leksand? Man har väl inte tagit en trea på sju matcher eller nåt sånt...
Annars hoppas jag på Almtuna i KS-kvalet. :P

Dr Spec:

Det är totalhockey av Mora.
Nu gjorde Daniel Viksten 3-0,jag förstår att Sundlöv är sugen på honom.
Han gör ett riktigt klassmål..

Leksand helt överkörda.

Bissett19:
Ser inte matchen, det är bra alltså?

Dr Spec:

Men som dom spelar,helt jävla underbar hockey.
Framåt framåt framåt...

Bissett19:
Men Mora leder ju med 2-0. Självspelande piano! ;)

sylf:

Kollar på Mora-Leksand.
Harald zoomades just in stående med armarna i kors...

sylf:

Tycker han och hans "stjärnor" kan stanna i Mora..
Men Sundlöv brukar ju plocka nån från Mora varje säsong,så det blir Lückner eller Daniel Viksten som intar Gävle nästa säsong.

Bissett19: Mycket väntat.

Kanske Lückner kan ta lite stjärnor med sig från Mora:-))

Jajjen:

Brodin kvar i DIF,ganska väntat.

sylf: Lückner = Färjestad. Jag passar.
Ta ett budgetalternativ och lägg pengarna på spelare istället.

Jajjen: November-December?

Blir det Lückner idiotförklarar jag honom redan i juni!

Berglind måste väl in till nästa säsong? Men defensivt är han knappast färdigutbildad. Han såg rätt vilsen ut emellanåt igår. Men kaxigt att kräva puck av Clark.

Tycker som många andra att det känns oroväckande att Brynäs jagar juniorer från andra lag till nästa säsong. Vi lägger väl sex mille på juniorverksamheten just för att täcka det behovet. Är det nåt vi behöver så är det etablerade elitseriespelare. Köp Videll!

Namn på ny tränare? Vem det än blir kommer han att vara idiotförklarad nångång i november-december nästa säsong.

Zzz: Ähh. Northug är skön. Snacka om att äga ett lopp.

Huge: Pucken = Floskelkungen.

Brodin kvar i Djurgården, tyvärr!

Lunkan: Jag tänkte mest att det borde inte ligga Berglind i fatet jämnfört med sina nuvarande backkollegor.

« · 1357207 · »