1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742147 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Treklövern1912:

Nu ska jag svära i kyrkan.
Jag är tveksam till Djoos som tränare, visserligen lyckades han över förväntan med Sundsvall denna säsong, men jag har en känsla av att han är alldeles för snäll som person för att kunna bli en riktigt bra ledare. Skulle isf föredra hans bror Olle. Sjödin däremot tror jag kan vara ett ämne att satsa på i framtiden, säg 5-6 år med erfarenhet i lägre serier så kanske han kan vara nåt.

tompap71: Tveksam till Flygis, han har ju inte varit aktiv på 4-5 år, då ser jag hellre Luckner alla dar i veckan.

70 Rodrigues:

Se det så här: Delat ledarskap, Bäcklin är inne i det, kan många av killarna och vart klubben vill komma. Flygis bidrar med jävlaranamma och erfarenhet, lite som en mentor inför Bäcklins tid som ensam headcoach.
Lückner, tja jag gillar honom som person men på något vis känns det inte riktigt rätt. Som att slå Löfbergs lila i en Gevaliamugg, fel liksom.

70 Rodrigues: Tror att Sjödin har auktoritet och också erfarenhet SOM SPELARE i modern hockey. Det skulle inte vara fel heller att få ännu mer stabilitet i försvarsspelet genom hans erfarenhet som back.
Det med Tina var så länge sedan att vi kan glömma det.

tompap71: Jag menade Sjödin som head coach och Djoos som assistance.

Ironin flödar så här på Lördagsförmiddagen märker jag,Flygis hahahaha.
Det känns verkligen fräscht,speciellt om det hade varit 1987.

Treklövern1912: Jag skiter i och bryr mig inte om Tinas brev, har dock en känsla av att Brynäs inte resonerar på samma vis, tror faktiskt att Sjödin är rökt i Brynäs?

Redigerad kommentar

Treklövern1912:

Ja möjligt att det skulle funka, vill ändå framhäva Olle Djoos. Han har gjort det enormt bra i min hemmaklubb, visserligen div.2 men dem satte ett mål att försöka nå topp fem, vilket såg svårt ut med materialet. Laget tunnades ut under säsongen men på något vis lyckades dem vinna sin division, överlägset och inleder imorgon kval till div.1. Med två nyförvärv...Björn Danielsson och per Djoos! :)

Bissett19: Det är förstås långsökt att Flygis skulle bli BIF:s nya tränare men det är faktiskt bara 4 år sedan Flygis var ass. i HV. Då tror jag hellre på Sjödin.

Bissett19:

Vadå? har du aldrig hört talas om Mentorer och senior partners? ;)

tompap71: Hur mycket istid kommer Per Djoos att ha? :)

Treklövern1912:

Snittet blir mindre eftersom han vägrar spela mot Sjöddas Valbo, men med tanke på att det just nu är tunnt med backar så förvånar det mig inte om han stapplar sig igenom 15-20 minuter.

Redigerad kommentar

Nej nu får det vara färdigtramsat, dags att rycka igång snöskotern och ge sig ut på äventyr.

Ha en bra dag allesammans. :)

tompap71: Och så red han mot soluppgången.....

Treklövern1912:

Läser i Pravda att Modo inte kommer förlänga med några av sina veteraner,tycker Sundlöv kan erbjuda Timander ett kontrakt,dom matcher man sett med honom har han varit riktigt bra.
Timander är ju 36,så han borde ha ett par år kvar på elitnivå.

Nagny eller Skröder :D

Bissett19: Håller med, Timander är ju dessutom precis en sån back som Brynäs behöver.

Bissett19: Timander har inte heller varit särskilt mycket skadad så det finns möjligheter för ytterligare säsonger. Det beror på om motivationen finns kvar. Det får Sundlöv&Co ta reda på vid eventuella intervjuer.

Treklövern1912: Nichlas Hardt placeras i Brynäs, vad tror ni om honom?

Så här skulle jag vilja se laget nästa år.

Mats Bäcklin-Jan Larsson-Tommy Jonsson

1:a Honken
2:a Svedberg

Larsson-Andersén
Silfverberg-Järnkrok-Larsson: poängproducerade kedja

Ekholm-NY STOR defensiv.
Laritzen-Nordquist-Brendl: poängproducerade kedja

Sundqvist-Berglind
Hardt-Granström-Höggren: poängproducerade kedja/energi, tacklas mycket, jobbiga att möta.

Wännström-Hansen-Rohdin: Defensiv, fart.

Inte helt orealistiskt.

hahii: Hellre Svedberg som etta, Honken som mentor.

Hence: "Hellre Svedberg som etta, Honken som mentor."

En idé vore annars att vänta och se vem som presterar bäst på match/träning och låta den målisen välförtjänt få hålla i förstaspaden.

Undrar om inte Hellberg är bättre än både Svedberg och Honken...

Treklövern1912: Timander har varit kass i Modo den här säsongen, han står inte högt i kurs bland modofansen nu. Nä vi kan värva både yngre, billigare och bättre än så och det håller nog Sundlöv med om också.

Peja: Tveksamt.

Peja: Som det ser ut nu så är Hellberg väldigt nära AIK, en liten fågel har viskat ;-)

Redigerad kommentar

70 Rodrigues:

Med tanke på att Fasth nyss förlängt sitt kontrakt så låter det som ett märkligt val av Hellberg i sånt fall.

arnio: Redogör gärna för hans kasshet den här säsongen, 19 p av en defensiv back i ett bottenlag är helt ok, nästan bättre än våra offensiva backar??

Bissett19: Ja det får du gärna tycka ;-)

hahii: Så här vill jag ha det:

Målisar:
1a:Hellberg
2a:Svedberg

Jonsson-Andersén
Silfverberg-Järnkrok-Larsson

Ekholm-Skrbek
Lauritzen-Nordquist-Brendl

Sundqvist-Berglind
Hardt-Granström-Höggren

Aspeqvist-Bertilsson
Rohdin/Wännström/Friberg/Sandin-Hansen-Dackell/Sundström

UT:
Clarke
Löf
Carlsson
Kahnberg
Sundström/Dackell
Somervouri
Rödin
Rensfeldt

IN:
Hellberg
Skrbek
Aspeqvist
Brendl
Höggren
Hardt
Friberg

Låna ut:
Rohdin/Wännström/Friberg/Sandin

arnio: Fast om Brynäs värvar etablerade spelare är det ju oftast spelare som inte står högt i kurs hos andra klubbar. Överskottsbolaget.

Redigerad kommentar

70 Rodrigues:

Ja nu ifrågasätter jag inte att det kan vara så,jag tänkte mest på att han lär få träflisor i röven av allt bänknötande.
Tror du inte det själv?

Pettisbif: Har du sett Aspeqvist mycket eller?

Bissett19: Vi säger så här, Fasth lär inte bli kvar i ES så länge till, max en säsong!!!

Peja: "arnio: Fast om Brynäs värvar etablerade spelare är det ju oftast spelare som inte står högt i kurs hos andra klubbar. Överskottsbolaget."

Sant som det är sagt förstås men Timander skulle nog vara bra dyr trots allt, han är ett aktat namn fortfarande.

70 Rodrigues: "Redogör gärna för hans kasshet den här säsongen, 19 p av en defensiv back i ett bottenlag är helt ok, nästan bättre än våra offensiva backar??"

Han har framförallt varit väldigt långsam och orörlig och haft stora problem med positionsspelet, för att inte tala om hans uppspel. Sen har han tappat det fysiska spelet totalt.

arnio: Shit, du måste ha sett massor med MoDo matcher den här säsongen, hur hinner du med allt??

hahii: Vad ser du för defensiva kunskaper i Rohdin?

arnio: Jag skulle helst ha en sabil defensiv back som jag har propagerat för sedan Moses tider.

70 Rodrigues: "Shit, du måste ha sett massor med MoDo matcher den här säsongen, hur hinner du med allt??"

jag har nog sett alla tror jag, i alla fall delar av dem. Jag brukar spela in Modos matcher och kika på dem i efterhand.

arnio: Shit vilken entusiast, vadan detta intresse för MoDo??

70 Rodrigues: Det finns Ö-viksblod i min familj men själv är jag född i brynäsland med brynäshjärta.

arnio: Hua, fan vad jobbigt!!

arnio: Vad tycker du om Honken då? Han har ju inte direkt varit fantastisk i Frölunda.

70 Rodrigues: hemskt, jag brukar kolla på deras matcher och håller alltid på det andra laget haha

Jag ändrar mitt lag hela tiden hehe men just nu känns det som såhär!

Nagny-Nordqvist-Silferberg
Friberg-Järnkrok-Larsson
Wännström-Granström-Hardt
Sundström-Hansen-Rodhin/E.Molin

Rödin och Rensfeldt prövar nog lyckan i staterna
Dackell slutar
Lauritzen till Färjestad
Kanhberg till Frölunda
Eero till Finland
sandin till Allsvenskan

Tror inte Höggren kommer skriva på för Brynäs om NC slutar.
Apekvist har jag ingen Aning om. En Ung spelare som kan bli en ny ekholm, eller?

HappyX3: "Lauritzen till Färjestad"

Han har ju kontrakt.

Venom: går NC till Färjestad tror jag faktiskt att Laurtiz hänger på.. kontrakt eller ej.

HappyX3: köper de loss han menar du?

HappyX3: Väldgt många poäng som försvinner där men jag är rädd för att det ändå är i ljusaste laget. Försvinner alla du nämnt vilket dom troligen gör(tror dock inte #16) så m¨ste vi få behålla Silvfer och Järnkrok vilket jag tror kan bli väldigt svårt. Speciellt Silvfer som går från klarhet till klarhet, han säger att han vill stanna och utvecklas mer men visar Ottawa tillräckligt med intresse tror jag han kan få svårt att säga nej.

Känns inte alls bra inför nästa säsong, lite nu eller aldrig känsla trots att vi går in i slutspelet med ett otroligt sargat lag:(

« · 1357207 · »