1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742182 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Träanrstabben är precis den jag vill se nästa säsong! och både Hardt och Friberg låter som intressanta nyvförvärv som absolut kan passa brynäs spelstil.

Pettisbif: Den tränarstaben skulle jag kunna döda för, helt perfekt!

Hardt och Friberg vet jag inte så jättemycket om. Men Hardt ska ju vara en riktigt fysisk och intensiv spelare, det behövs.

Zzz: Ja han är en profil. Bra med fler fysiska spelare i Brynäs.

Peja: Enligt EP är han liten som en smurf =). Jag har inget emot att man värvar kuber, men det hade varot bra om vi fått in någon som kan stå framför mål i PP.
Men det man läser om Hardt låter ju väldigt lovande.

Zzz: Hardt är inte så liten. 180/87, han ser ju för fan ut som en kub :)

Stratan: Ta gärna in ett par färdiga stjärnor som levererar och lockar publik typ Brendl.

Stratan: Stor?! Sånna värvar vi inte. Ung, liten och lätt ska det vara.

När Sundlöv är klar kommer det sitta 20st tolvåringar i båset.

Pettisbif:
Känns bra, både på tränarsidan och som två första nyförvärv, men ta gärna in nån stor kille oxå!

sylf: :-)

Pettisbif: SMGULDSMGULDSMGULD SMGULDSMGULDSMGULD!!

Redigerad kommentar

Zzz: Så här kommer tränar staben se ut nästa säsong:
Tränare:Mats Bäcklin
Ass:Pär Djoos och Janne Larsson
Första nyförvärven kommer vara Nichlas Hardt och Max Friberg..

Enligt säkra källor!

Bissett19: Ja, rent löjligt i såna fall. Väntar med spänning att få höra hur många av spelarna som redan signat för inavlen!!

Zzz:

Har vi två blivande Färjestadstränare i vårat bås ikväll månne?
Blir ju bara värre och värre=)

Enligt MrMadhawk så är Djoos klar för Brynäs och kommer att ingå i en stab som en av två ass tillsammans med Janne Larsson. Tommy Jonsson verkar försvinna, kanske följer han Cz till Karlstad?

Erat: haha det har du nog rätt i!

bombastic: Vem som helst skulle kunna tackla ner Lund i det läget!

Bissett19:

han verkar kunna tackla hårt ialla fall!! dansken

sylf:

HAHA Du är för skön , jag tycker kritiken mot Jesper är lite väl trist. Jag har följt honom i alla år i Leksand och jag hävdar fortfarande att han så pass bra att han är en av ytterst få leksingar som skulle ta plats i de flesta ES lag och jag räknar Brynäs till ett av lagen.

mattias - 74: Exakt vad vi behöver för att ta nästa steg i utvecklingen efter årets semifinal. Ollas, Höggren, en dansk...Var fan är Bellman???

Sundlöv är dum i huvet!

MarcusElving:

Igår när jag var i ABB så var det 2 äldre herrar som snackade med varandra om att de hade hört att Brynäs kontaktat ollas. Bara ett löst rykte så här i slutspelstider och ta med er :-)

GävleLasse: "Lückner var förstahandsalternativet för Sundlöv när han avböjde och då tog man Boork istället."

Ja bara en sånn sak, att man är ute efter en tränare med en viss profil i helt olika utgångslägen.

Huge: Lückner var förstahandsalternativet för Sundlöv när han avböjde och då tog man Boork istället.

Bissett19: Jag vet inte heller riktigt hur Hardt spelar. Det man har hört är väl att han är en intensiv spelare som ger järnet varje byte. Han ska vara en flitig tacklare.

Läser man kommentarerna på blogginlägget så verkar de allra flesta vara överens om att Hardt skulle vara en stor förlust för Malmö.

Bissett19: Japp, Bäcklin som headcoach med Jonsson och Janne som ass.

Redigerad kommentar

Linström_92:

"Tror vi ska vara livrädda för Nichlas Hardt och det där Brynäsryktet.
När jag pratade med en i Gävle med bra insyn så var svaret "Skulle bli mycket förvånad om han inte spelar hos oss nästa säsong".

Hoppsan.
Vad vet vi om Nichlas Hardt?Någon?
Har själv sett många allsvenska denna säsong,men inte alls många med Redhawks tyvärr.

Linström_92: 177cm 80kg, precis vad vi behöver =).

Zzz:
+1 på den.
In med nåt nytt och fräscht,tycker man ska involvera Bäckln på nåt sätt runt A-laget,annars är det risk som nån skrev tidigare att nån annan klubb plockar honom.

Huge: Man blir ju bara så less på att det är samma gubbar som crikulerar år efter år.

Zzz: Ingen aning. Går inte att hålla reda på allt som ryktas härinne.
Värre än Täby galopp tamejfan....   :-)

Men om jag inte missminner mig så var väl Sundlöv ute efter Lückner senast, men denne avböjde för tillfället.
Är ju inte helt uteslutet att han försöker igen.

Redigerad kommentar

Huge: Vem var det som startade Lückner ryktet?

Huge: Ska Janne och Tommy bort?

MarcusElving: Lückner och Djoos får min röst.
Har väl dessutom redan samarbetat i Mora och känner varann bra.

SH: Nej!

MarcusElving: Tommy Jonsson som headcoach då? Skulle det funka?

MarcusElving: Om inte Brynäs plockar upp honom kommer någon annan klubb ta honom. Han blev erbjuden en assisterande roll i Timrå förra året så det vill nog till att Brynäs agerar om man vill ha honom kvar.

Bissett19: Precis, nej tack till Harald!

Bäcklin har varit Head coach för J20 i sex år. Jag tror absolut att han är redo att ta över A-laget. Jag ser hellre honom är något utnött och tråkigt namn som Harald Luckner.

In med nytt och fräscht blod.

MarcusElving:

"Harald Luckner?"

Nej tack!

70 Rodrigues: Bäcklin/Djoos tillsammans är nog billigare än Luckner. Jag gillar tanken att han folk med personlig anknytning till föreningen runt laget. Bäcklin har ju funnits i föreningen länge och Djoos är en gammal Brynäshjälte.

Harald Luckner?

70 Rodrigues:

Lär ju inte vara som headcoach han har fått förfrågan som,säkert som assisterande i nån klubb.
Lückner och Djoos kamperade dom ihop nån gång i Mora?
Isånt fall kanske han är handplockad av Harald.
Eller kom Harald in efter att Djoos fick sparken??

MarcusElving: Lär nog vara billigare än Luckner, tveksam till att det är bättre??

Bissett19: Jag tror säkerligen att det är Brynäs. Djoos som backup till Bäcklin låter bra tycker jag.

Djoos har fått frågan av en Elitserieklubb att ingå i en ledarstab.
Brynäs??

Johan Holmqvist, nyförvärv från Frölunda
Niklas Svedberg
Magnus Hellberg (Lånas ut till Almtuna)

Niclas Andersén
Victor Bartley, nyförvärv från Rögle
Simon Bertilsson
Mattias Ekholm
Lars Jonsson
Mattias Karlsson, nyförvärv från Timrå
Vladimir Mihalik, nyförvärv från Norfolk Admirals (AHL)
Jörgen Sundqvist

Pavel Brendl, nyförvärv från Neftekhimik
Jonatan Granström
Mads Hansen
Calle Järnkrok
Tony Lagerström, nyförvärv från Mora (en ny Dackell)
Johan Larsson
Sebastian Lauritzen
Jonas Nordquist
Oskar Osala, nyförvärv från Charlotte Checkers (AHL)
Jakob Silfverberg
Eero Somervuori (förl.) eller. Kristian Kuusela, nyförvärv från Kärpät
Alexander Sundström
Barry Tallackson, nyförvärv från Augsburger Panthers (DEL)
Sebastian Wännström

UT: Thomas Greiss, Victor Berglind, Jonathan Carlsson, Dale Clarke, Simon Löf, Andreas Dackell, Magnus Kahnberg, Joacim Rohdin, Emil Sandin. 9 st ut och 8 in, ev. 9 då om Eero inte förlänger. Det vore nåt det när det är jubileumssäsong och allt... :)

65selander: För en väldigt billig penning skulle jag gärna se Kolan i Brynäs. Det kan väll i princip bara gå bättre och två dåliga säsonger i ett dåligt lag suddar ju inte ut det han gjort sen tidigare.

65selander: Tyvärr har han inte varit "sisådär" bara på slutet. Jag trodde Mattias stod för hårdhet och pra passningsspel när han värvades. Tyvärr har han inte infriat något av detta. Han är lika vek som Lotvonen var, Mattias lite snabbare på rören dock.

Nja, jag tycker ni ska titta efter något annat.

Peja: Ang Matte Karlsson så är han jävligt dyr. Har för mig att Timrå pungade ut 300 000kr i månaden för honom och på slutet så har han varit sisådär.

Fast han är från Gävle, sambon är från Gävle så varför inte för en billigare penning.

Någon av dessa backar kanske vore något för Brynäs...

Jajjen: " Nej. Det kräver en ekonomi i Djurgårns klass"

Inte alls, bara att man knyter till sig sponsorer som är villiga att ta kostnaden.
Men det vet ju du, vi som har 20% lägre truppkostnad än Dif.....

hahii: Nej. Det kräver en ekonomi i Djurgårns klass.

« · 1359161 · »