1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742186 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Träanrstabben är precis den jag vill se nästa säsong! och både Hardt och Friberg låter som intressanta nyvförvärv som absolut kan passa brynäs spelstil.

Stratan: Tycker du att det räcker med nyförvärv sen?
OJ kommer bli en tuff säsong!

foppa78: 4-1 till FBK

Peja: Oskar Osala är en redig bit! Där kan vi börja snacka storlek (193/103) eller Barry Tallackson (196/95)... Såna spelare vill jag se i Brynäs nästa säsong, gärna båda!

VIK:s Damien Fleury är tydligen klar för en ES klubb!!!

70 Rodrigues: Är han bra?

Då är mitt tips, AIK, DIF, Modo, SSK, FBK, LHC, VF, LHF, SAIK, HV eller TIK!!

sylf: Antagligen :-)

sylf: Här är han!!

70 Rodrigues: Undrar hur det är med Sundlövs drömspelare nu för tiden, Skoog. Han är väl ankare i Detroit eller nåt?

Eller Bäckis ersättare, Hutten, han lär väl också vara stjärna i NHL nu!

70 Rodrigues: Aha, fransman, dvärg och 80 kg lätt. Nu vet jag vilka han är klar för!!

sylf: Frölunda slutar att skeppa lik till oss ;-)

Redigerad kommentar

Om man läser detta så låter det ju inte som om det är aktuellt med Honken i Brynäs. Vi får hoppas på Hellberg i så fall.
Annars känns ju Magnus Åkerlund som en typisk Sundlöv värvning..

sylf: vilka är han klar för då?

Zzz: Tror det är så enkelt som att Sundlöv inte är intresserad av Honken..

mattiaskarlgren: Fine för min del, men det ska vara något väldigt bra i så fall om han nu nobbat Honken.

Zzz: Håller med dig, inget snack om saken. Men Honken har varit för ojämn för att Sundlöv ska vara intresserad.

Jag tror på att det blir en målvakt som lirar i ES redan nu, kanske Åkerlund?

mattiaskarlgren: Ja jag känner också att Åkerlund är en rimlig värvning även om jag tycker det är fel. Svedberg har varit bra en för kort tid för att det ska kännas ok att återigen ha ett relativt osäkert målvaktspar.

65selander: ni får skylla er själv :) de är ni som köper dom :)

"Färjestad körde över Brynäs." "Det blir fyra raka."
Hata slutspel!

Med en hyfsad målvakt plus Dackell och Nordqvist hade Brynäs haft 15-20% chans att rå på FBK. Nu är det tveksamt om vi kan sno en match. Men det här är hockey. Kan AIK med lite drygt ett allsvenskt lag spela slutspel, då kan allt hända.

Hardtryktet tycks vara seriöst. Helt ok värvning. Förutsatt att det är Sundström eller Rödin han ska ersätta. Kommer han in istället för Somervouri, Dackell eller Kahnberg är det inte lika bra.

Jajjen: du skriver att Sundström ska lämna , är det klart för jag kanske har missat nåt ?

henke1: Han har ett utgående kontrakt. Om han går vet jag inte. Men ska Hardt ersätta nån ska det vara från tredje-fjärdefemman.

Zzz: Apropå rykten, det här med att Czarnecki lämnar och Lückner kanske kommer. Kan man tänka sig att det skulle vara lättare att få hit Brendl med Lückner i båset...? Dom hade väl ett bra samarbete i Mora.

Och om Eero och Kahnberg sticker skulle jag absolut kunna tänka mig t ex Brendl och Widing i BIF fast det blev fiasko senast dom spelade tillsammans.

Dackell hoppas jag fortsätter, typ i en tredjekedja m Granis och den här Hardt.

SH: Det var Rindell som coachade Mora det året, Lückner var i Modo. Hoppas inte för mycket på Brendl, han kostar enormt med pengar. Widing kanske, men inte till ett kontrakt som han erbjöds inför denna säsong utan till ett med betydigt lägre lön.
Jag börjar gilla den där Hardt, ju mer jag läser om honom så tycker jag det låter riktigt positivt. Jag vill dock även att Sundström får förlängt, tycker han har varit fenomenal när han fått chansen i rätt omgivning. Han gör förresten sitt jobb varje dag oavsett omgivning.
Håller dock med Jajjen att det börjar bli lite väl mycket spelare för 3-4:e kedjorna.

Zzz: OK, då var det kanske Lückner under lockouten då.

Jo det var lite det jag menade att det beror lite på vad man ska ersätta. Sticker Eero och Kahnberg behöver dom ersättas med några på samma nivå eller helst bättre.

Sen kan man inte räkna med att få utveckling på junisarna varje år heller. I år har Järnkrok, Silfverberg och Ekholm klivit fram som "bärande spelare". Och även Larsson på slutet. Men vad kommer sen, Rensfeldt är väl den som ser ut som han skulle kunna ta nästa steg. Men övriga är mer tveksamt.

En fundering - kan det vara risk för att Andersén följer med NC till Färjestad?
Han är ju värmlänning och kontraktet går ut!

Dr Spec:Vad gör det!som jag ser det behöver Bif 4 nya backar!

bizon:
Vilka vill du bli av med?

Dr Spec: Vill om det finns möjlghet,Ekholm,Bertil,Berlind som kommer att skriva kontrakt,Bertil tror jag sticker!

bizon:

Varför tror du att Brtilsson försvinner?

bizon: Sticker Bertilsson lär det vara till nordamerika och det tror jag är ett stort misstag. Han har ju uppenbara problem med att etablera sig på elitserienivå och borde stanna i en lugn och trygg miljö där han får utvecklas i lugn och ro. Jag trodde när jag såg honom i J20 får två år sedan att han skulle vara etablerad i elitserien vid det här laget men det verkar som om det kommer att ta längre tid än förväntat. Han är ju dock fortfarande junior.

Redigerad kommentar

Bissett19: Tror han är ganska trött på Bif,han har inte varit sämre än ngn annan när han varit hel men åndå fått stått åt sidan för dom med namn på ryggen å bra lön!

Redigerad kommentar

Tror laget kommer se ut så här nästa säsong:

MV:
Svedberg(Förlänger)
Dansk
Hellberg(NY)
Kommentar:
Svedberg kommer med största sannolikhet att stanna yttligare 1-2 säsonger.
Dansk kommer säkert få chansen. Men här hoppas Brynäs mycket på Magnus Hellberg. Han spelar förnärvarande fortfarande med Almtuna. Men det skulle förvåna mig mycket om han och Svedda inte är ett målvakts par nästa säsong.

Lämnar:
Bjurling
Greiss

Backar:
Jonsson
Andersén(Förlänger)
Ekholm(Stannar)
Sundqvist
Berglind(Förlänger)
Bertilsson(Stannar)
Johansson(NY)
(NY)
Kommentar:
Jonsson,Sundqvist och Ekholm har kontrakt. Ekholm väljer att stanna yttligare minst en säsong. Bertilsson,Berglind och Andersén förlänger. Hörde också att Stefan Johansson var ett namn på backsidan. Har sett rätt så mycket matcher med AIK iår. Stefan är en grymt underskattad mycket komplett back. Sista backplatsen vet jag inte men hoppas på någon stor, stark defensiv back, Skrbek?

Lämnar:
Löf
Carlsson
Clarke

Forwards:
Silfverberg(stannar)
Calle(stannar)
Eero(stannar)
Lauritzen
Nordquist
Larsson
Wännström(lånas ut)
Dackell(förlänger)
Granström
Hansen
Friberg(NY)
Hardt(NY)
B.Melin(NY)
Rohdin(lånas ut)

Kommentar:
Jacke,Eero och Calle stannar. Nordan,Granis,Basse,Larsson,Hansen har alla kontrakt. Wänna och Rohdin lånas ut för mer speltid. Dacke väljer att förlänga yttligare en säsong. Första nyförvärven kommer vara Friberg och Hardt. När sedan Björne Melin inte får något bra bud av Hv, nyper Sundlöv honom.

Lämnar:
Sandin
Rensfeldt(AHL?)
Kahnberg
Sundström(AIK?)
Rödin

Summa summarum..
UT:10 st
IN:6st

Lag:

MV:Hellberg(Svedberg)

1a:
Ekholm-Johansson
Silfverberg-Järnkrok-Somervouri

2a:
Jonsson-Andersén
Melin-Nordquist-Lauritzen

3e:
Skrbek?-Sundqvist
Dackell-Hansen-Granström

4e:
Berglind-Bertilsson
Friberg-Larsson-Hardt

PS!
4-2 till Brynäs imorgon!!!

Pettisbif: OK.

Peja:

Sundlöv säger att....Brynäs vill ersätta Somervuori med Laine

Ett bra önskemål, sedan så är det som jag sa förut inte aktuellt med Harald.

Bissett19: Mao: Lückner är säkert inofficiellt redan klar för nästa säsong...   ;-)

Laine får gärna komma hit, isf har Sundlöv gjort det igen.
Känns dock som ett långskott.
Vår ende finne verkar vara förlorad och har en känsla av att Laine gärna vill ha lite sällskap av en eller ett par landsmän där han spelar.
Så mormor får väl öppna plånboken och signa Voutilainen och Hietanen som "lockbete" för Laine...    :-)

Wesley:

Sundlöv verkar inte ha stängt dörren helt till Czarnecki.
Jag tror inte att han är klar för FBK.
Låt säga att FBK slår ut Brynäs i fyra raka och Samuelsson tar FBK hela vägen,varför skulle Rundqvist anställa en coach som åkt ut ur tre raka kvartsfinaler??

Laine skulle vara klockren men jag tror att det är större chans att Obama och Bin Ladin tar en bira ihop??

65selander: Fan va gött!!!!

Ang matchen i kväll så kryper det på mig en positiv känsla så låt säga 4-1 till bif!

Enligt pappers Expressen så blir det Tommy Jonsson som blir headcoach och Tomas Jonsson som ass, ja jag säger då det. Kompisklubben Brynäs har gjort det igen, beklämande om det är sant??

70 Rodrigues: Men va fan men jag blir inte förvånad om det är sant!!!!

Jag som trodde att Tomas Jonsson gick omkring på psyket med Hibernaltofflor??

Bissett19: för det har gurra sagt och då är det sant

Bissett19: "Låt säga att FBK slår ut Brynäs i fyra raka och Samuelsson tar FBK hela vägen,varför skulle Rundqvist anställa en coach som åkt ut ur tre raka kvartsfinaler??"

Förmodligen därför att man har kompetenta personer i ledningen som har tittat på CZ:s förutsättningar och hur han lyckats med sitt material.
Tror inte att man lyssnat på alla tvärsäkra läktarcoacher härinne och i andra liknande media, och vad dessa "experter" anser om CZ och hur han skött sig.

Dom här tränarryktena brukar väl ofta stämma rätt så bra och jag skulle bli förvånad om vi inte får se CZ i Färjestads bås nästa säsong.
Kanon, om man får gå på vad Gurra och andra orakel i samma klass hävdar.
CZ är ju världens sämsta coach, vilket borde vara en klar fördel när vi möter Färjestad nästa säsong...

Pettisbif: "Honken" då? Lånas han ut?

70 Rodrigues: Tomas Jonsson har inget i Brynäs att göra - ett Brynäs som ska "nosa på finalen" kommande säsong.

Anders Berg:

Hör & häpna, nu fick du faktiskt ett + av mig.

Anders Berg: Med risk för att bli idiotförklarad, men vem fan är Tomas Jonsson?

Lunkan: Gamle Leksingen som tränade Brynäs för några säsonger sedan men gick in i väggen och slutade.

« · 1359161 · »