1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743484 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Har står det lite mer om Bartley.

Anders Blank: Näe, jag är hemskt ironisk nu, men blir bara så jävla less att det inte kommer fram nåt matnyttigt

Det är ju ett antal lag kvar i slutspel, både i i ES och ES-kval. Sedan så måste alla klubbar förhandla klart med sina egna spelare. Efter det läggs budgeten för spelarköp. Sen bör det börja hända konkreta saker.
Och som det stod om Bartley så har han inte pratat med Djurgården ännu och får inte göra det heller. More to come....

Anders Blank: "men blir bara så jävla less att det inte kommer fram nåt matnyttigt! GAAAAAAAAAAHH! Lysande söndagsmorron, kommer man gå å vara förbannad den här dan å! Tack!"

Varför blir du förbannad? Det är ju inte riktigt nedsläpp än och mycket kan ju hända.

Ska vi vara realistiska här inne och tro att Sundlöv gör allt HAN kan för att förbättra laget tills nästa år så är det väl en laguppställning som ser ut så här som vi kan hoppas på:
Oscar Dansk
Niklas Svedberg

Niclas Andersén
Christopher Aspeqvist
Victor Berglind
Simon Bertilsson
Jonathan Carlsson
Mattias Ekholm
Lars Jonsson
Jörgen Sundqvist

Max Friberg
Jonathan Granström
Mads Hansen
Fredrik Höggren
Calle Järnkrok
Johan Larsson
Sebastian Lauritzen
Jonas Nordquist
Ludvig Rensfeldt
Joachim Rohdin
Emil Sandin
Jakob Silfverberg
Alexander Sundström
Sebastian Wännström

Inga stjärnor här inte, det är på tok för dyrt! Sen är ju alla juniorer så lovande också så det vore ju dumt att inte ge dom kontrakt! Sen lyckades han faktiskt värva Max Friberg! Han kommer ju bli kanon bra, ett år i Brynäs å sen vidare. Men det är ju inte den förste som det kommer bli så med!!!

Näe, jag är hemskt ironisk nu, men blir bara så jävla less att det inte kommer fram nåt matnyttigt! GAAAAAAAAAAHH! Lysande söndagsmorron, kommer man gå å vara förbannad den här dan å! Tack!

70 Rodrigues: Tråkigt visst men vi kan nog hitta en ännu bättre kille.

henke1: Nicke kommer inte lira med Brynäs något mer! Allt enligt han själv

Skulle Modo åka ut iår så tycker jag Sundlöv ska ringa Nicklas Danielsson direkt och fråga om han vill komma tillbaka, Han har ju stänkte ju in 17 pytsar iår. Det skulle vara ett perfekt nyförvärv

Pettisbif: Blir Ove molin eller tommy sjödin

Det verkar inte bli Pär Djoos som ass tränare heller allt enligt Mrmadhawk

Clarence: Näe, och skåpsmulorna lär aldrig hanka sig till en SM-final!!!

Redigerad kommentar

sylf: " Så fort nåt annat lag lägger sig i är Brynäs rökta!!"
Precis så är det. Därför får BIF alltid nöja sig med skåpsmulorna och aldrig kan ställa upp med nåt topplag.

sylf: Jaha, är DIF inblandade så brukar Brynäs vara rökta :-(

brynäsjohan: Ja, läste just det. Så fort nåt annat lag lägger sig i är Brynäs rökta!!

Victor Bartley ryktas vara klar för Djurgården

Jajjen:

Jag har redan börjat kröka så jag klarar mig, är mest orolig för Guru88:s skull. Vem ska han kasta skit på om du sticker?

Redigerad kommentar

Nu måste jag dra å kröka. Klara ni er själva?

Lesky:

Sara spikar igen nu så det ordnar sig nog.

Brynäs damer har vänt 0-2 till 2-2 i tredje perioden mot MODO. Starkt jobbat! Kör för vinst nu! :)

Jajjen:

Så är det ju, juniorerna stred bra men det saknades erfarenhet och rutin från slutspel.

70 Rodrigues:Öh ta en grogg

Jajjen:

Ove Molin är yngre än mig, men bara marginellt :)

arnio: "disiplinerat och tightare"

och mycket juniorer brukar sällan gå hand i hand. Ingen slump att kvart 3 och 4 avgjordes av misstag av en junior och en rookie.

Jajjen: Så kan det nog vara, eller inte??

Redigerad kommentar

tompap71: Vafan, hur gammal eee du?

70 Rodrigues:

Föredrar för övrigt yee ai kung fu på commodore 64 ;)

Huge: Tyvärr som du säger så sabbade skador Brynäs chanser i slutspelet men jag tycker ändå aatt vi borde kunna spela bättre. När Brynäs är inblandade i slutspelsmatcher så blir det väldigt chansrikt och spelet böljar fram och tillbaka. Brynäs borde kunna spela mycket mer disiplinerat och tightare i defensiven. Med den en målvakt som är sämre än motståndarens så håller det inte att byta chanser utan det måste vara tight bakåt. Nästa säsong får vi väl ta och knipa den där semin då utan NC...Ooops Luleå

70 Rodrigues:

Eftersom jag är pacifist har jag inte en aning om vad du menar ;)

70 Rodrigues: "Säger bara K4"

I ditt fall måste det handla om deklarationsblanketten.

tompap71: Tekken 2 ;-)

tompap71:

Och där lyste mitt norska påbrå igenom, Frågetecken heter det ju. :)

Huge: "AIK har på 3 matcher fanimej skapat lika mkt som vi gjorde på en period mot Färjestad."

Väldigt sant!

AIK skapar noll och intet, deras mål kom väl till för att FBK´s målis frusit fast!

70 Rodrigues:

Därav mitt frågetekken efter k4. ;)

tompap71: Kustjägare är inga jägare :-)

arnio: " Känslan är att NC är en tränare som är mycket bra! på att få ut mycket ur sitt lag under en lång serie men inte har förmågan att  anpassa spelet till den något tätare och tuffare slutspelshockeyn där motståndarna är mer skärpta i defensiven."

Efter 2 säsonger där CZ i stort fortfarande tvingades köra med ett rätt så oerfaret och utvecklingsbart lag så fick han tyvärr ingen ärlig chans att coacha normalt i ett slutspel när laget äntligen såg mer homogent och slagkraftigt ut.
Med knappt godkänt målvaktsspel och 4 riktigt tunga namn på skadelistan så är det svårt att eliminera ett uppåtgående och skadefritt Färjestad. Vi gör ändå en riktigt bra matchserie och faller på ett par enkla misstag, tyvärr.
1 period kvar mellan Färjestad och AIK nu, och Gnaget börjar till sist visa sitt rätta AS-ansikte. Visst kan man kommar rätt så långt på enbart kämpande och hårt jobb men man måste skapa nåt framåt också.
AIK har på 3 matcher fanimej skapat lika mkt som vi gjorde på en period mot Färjestad.

70 Rodrigues:

K4? Kustjägare?

tompap71: Säger bara K4 ;-)

Jajjen:
¨
Min BMI är skitkass numera, jag kan inte skylta med någon SM-medalj i styrkelyft, Däremot var jag som junior reserv i + 110 i elitserien i tyngdlyftning, tyvärr året efter Enångers AK tog guldet. Idag platsar jag förmodligen i veteran +130 då vissa muskler har flyttat sig neråt magen till. ;)

Redigerad kommentar

tompap71: Fuckin Oprah! :-)

tompap71: Ligger i släkten. Min farsa var en ännu större jävel. Med en SM-medalj i en av dom tyngsta klasserna i styrkelyft (på 70-talet) såg han livsfarlig ut. Jag ser bara farlig ut. Ja, min BMI är kass. Den säger att jag är fet.

70 Rodrigues: Jajjen:

Jag fattar inte varför ni kivas som ni gör, i minas ögon två bra killar med motsatta åsikter. Ingen av er har helt rätt och ingen av er har helt fel. Det borde inte vara något problem att respektera den andras åsikter utan att komma med dumheter.?
Säger jag som är kortast ibland oss tre men vågar ställa mig emellan.

Jajjen:

Fan vad lång du är, jag kämpade länge för att nå mina 1,90. Å andra sidan ger det mig en fördel i tävlingen om högsta BMI ;)

Jajjen: Du måste verkligen ha slut på argument, du behöver ju inte logga in, eller hur??

Redigerad kommentar

Lesky: Ja hur bra eller dålig NC var får vi ingen riktig indikation på förrän en ny tränare tagit sig an truppen. Känslan är att NC är en tränare som är mycket bra! på att få ut mycket ur sitt lag under en lång serie men inte har förmågan att anpassa spelet till den något tätare och tuffare slutspelshockeyn där motståndarna är mer skärpta i defensiven.

Spännande att se om NCs assistent (om han nu blir förste geni) kan göra underverk nästa säsong. Själv är jag varken glad eller ledsen att NC lämnat eftersom att jag inte vet vad som komma skall, men från mig får han i alla fall G+ för sina år i Brynäs.

Jajjen: Måste vara skitjobbigt för dig nu när Czarnecki lämnat??

Lesky: Sansad och klok kommentar!

Lesky: Du får tycka så, det är helt ok!!!

70 Rodrigues: Jag tycker det är skönt att Czarnecki tagit en av seriens sämsta trupper till slutspel 3 år i rad! Vi får väl se hur nästkommande tränar klarar sig med samma usla spelartrupp! Om vi går bättre saluterar jag gärna Czarneckis avsked - men innan dess finner jag ingen anledning att fira!

Så jävla skönt att Czarnecki är borta :-)

Lesky: Är väl ingen överraskning, SDE är bäst i Sthlm, Brynäs kull är inte särskilt stark.

Verkar förresten som att verkligheten har kommit ikapp Timrå...

Redigerad kommentar

« · 1367560 · »