1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743580 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
GävleLasse:

2 kokta och en pucko.

MarcusElving: Jag hoppas fortfarande att Kahna blir kvar! Vägrar sluta hoppas på det.

Jag känner en av Kahnas lillebröder. Han svarar tyvärr inte på sms:en om sin brors framtid, det kan ju vara för att han inte vet det heller.
Kahna och hans brorsa blev pappor ungefär samtidigt så längtan till Mölndal och släkten är förståerlig

mattias - 74: Bra värvning ur två synvinklar. Den görBrynäs starkare och som en fet bonus så gör den Läxand sämre ;)

SH: Ja, det skulle bli en riktigt jobbig duo att möta!

Peja: Lite skumt faktiskt, Dackell var i topp i poängligan men han verkar inte anses vara någon spetsspelare...

MarcusElving: Nä knappast spetsspelare men som lekkamrat till Granström kanske som 74:an föreslog?

HappyX3: Jag hoppas fortfarande att Kahna blir kvar! Vägrar sluta hoppas på det! :P

HappyX3: Lagerström skulle ju aldrig klara av att ersätta Dackell...

Ollas ersätter nog sandin och Rödin.
kvar är två spetsspelare som ska ersätta Kahna och Eero.

OM Dackell slutar ser jag gärna Lagerström som hans ersättare (Dalarna verkar ju ha blivit våran hot-spot där vi hämtar spelare ifrån)..

Wesley: Asg!!

sylf: Vi kan väl skicka Pettisbif´s lista på spelare, då har Sundlöv att göra i 30 år bara att läsa igenom den!

Hehehe! så taskiga får vi inte vara

Jag tycker att Ollas känns som en schysst värvning faktiskt. En spelare som kämpar, sliter och ger 100% i varje byte är alltid nyttig. Det är ju faktiskt såna spelare vi har tjatat om att Brynäs behöver här på forumet.

92 kg är bra storlek och 26 år en bra ålder, en spelare som säkert kan smitta av sig på laget med hjälp av sitt intensiva spel och krigaranda! Sedan kan vi ju hoppas på att han sätter en och annan kasse också :)

Jag tar för givet att Ollas inte är en ersättare för Eero eller värvad som spetsspelare, är han det så är vi illa ute.

Storhonken: Nejnejnej!!!Våga inte överbelasta faxen!!Går den sönder har vi inget nytt sen.

Tänkte inte på det :-) Men annars kan ju Sundlöv slänga in det i kravspecen på spelarna...

Hej vi heter Brynäs IF från Sweden
Vi witch..siwtch..wisk, ähh! skitsamma, vi vill ha en spelare som vet hur han knyter skridskorna själv, han får gärna ha hållit i en hockeyklubba eller dyl. någon gång, det går bra om han har sett en på bild också. Han bör kunna ta några skär baklänges, merit om han finns på facebook med hjälmen på. Vi vill se om han ser ut som en hockeyspelare och sen kan vi ju se hans status. Visst är det där man kan läsa statusrader?? Tyvärr kör vi inte med veckopeng, men en lite slant i månaden får han om han nu måste ha.
PS! Den spelare som tar med en egen fax i present till oss ligger bäst till hos mäj. Hoppas du kan fixa stjärnspelare till oss nu Kent (spelare)Agent

MVH
Sportchef M Sundlöv

Wesley: Vi kan väl skicka Pettisbif´s lista på spelare, då har Sundlöv att göra i 30 år bara att läsa igenom den!

Hmmm. Har för mig att jag skrev att Ollas var så gott som klar för flera veckor sedan...

bradberry: Går rykten att Brynäs har skickat en bok till Pavel "Hur man fjäskar för sin tränare" ;-)

Wesley: Nejnejnej!!!Våga inte överbelasta faxen!!Går den sönder har vi inget
nytt sen.

70 Rodrigues: Ska vi inte starta en tråd med önskevärvningar som är realistiska för klubben, sedan faxar vi över namnen till Sundlöv och värvningsgruppen. Vi vågar inte maila, de har säker lagt in en regel som klassificerar önskemål som SPAM.

SH: s/m bucklan kanske ;-) skämt å sido, det måste till ett par spetsvärvningar, målet måste alltid att bli bättre o ta ett steg framåt.

70 Rodrigues: Får hoppas Ollas får göra en Rydström då och olla sm-bucklan...

Wesley: Självklart så måste det till ett par spetsvärvningar annars så är det tjänstefel.

mattias - 74: Jag tycker ni har gjort en bra värvning i Ollas. Vet att alla här inne inte delar min uppfattning men Sundlöv har lyckats med en värvning nu iaf.

Jag gillar värvningen bara om det ansluter 2 st framåt med spetskvalitet. Om han är Sundlövs stjärnvärvning, då blir det en djävligt jobbig nästa säsong med diverse sväljande av antidepresiva medel, lyckopiller, sömnmedel, ja helt enkelt all tillgänglig farmaca som hjälper.

SH: Nu ska det ollas i Brynäs :-)

SH:

Jag tycker ni har gjort en bra värvning i Ollas. Vet att alla här inne inte delar min uppfattning men Sundlöv har lyckats med en värvning nu iaf :)

Zzz: Ser detta som en sundhetstecken och hoppas på att det visar på en ny respekt från agenter spelare och klubbar

Du har helt rätt, min känsla är också att klubbarna har en gemensam ödmjukare linje numera, tidigare så var det "bells and whistles" direkt. Sedan så måste klubbarna få sina elitlicenser godkända, och därmed lite längre väntan på klara bekräftade förvärv?
Det är bara att önska att vi får höra lite bells and whistle i år, tycker att klubben bör ha finansierat ekonomin så pass att det ska finnas plats i budgeten för lite spets till nästa säsong. Man måste våga satsa för att vinna.
Hemvävt i all ära, men det räcker inte i längden.

SH:

Så är det absolut.

En Brynäsare postade följande på ett annat forum.

" Jo jag har hört att Ollas är klar och kommer presenteras snart, enligt källor inne i Brynäs. En riktigt bra spelare som borde spelat i ES för länge sedan om inte hans leksandshjärta vore såpass stort att han stannat hos er trots era misslyckanden"

mattias - 74: Han har väl hamnat i den situationen att han blivit kvar för att det hela tiden varit satsningar på gång och han också haft förhoppningar att "nästa år då jävlar...". Nu känns det som lite uppgiven stämning i klubben.

Zzz: Säger väl lite om den ekonomiska situationen i klubbarna också.
De flesta håller hårt i plånboken.

Wesley: Sant, mot tidigare säsonger har det varit väldigt lugnt. Det mest dramatiska under slutspelet har ju varit Cz övergång till Färjestad. Minns slutspel där det har varit rena rama cirkusen. Ser detta som en sundhetstecken och hoppas på att det visar på en ny respekt från agenter spelare och klubbar.

SH:

Jag är absolut nöjd på ett sätt att han lämnar Leksand men det är för att an år efter år har varit den mest tongivande spelaren i klubben och som sagt en av få som jag tycker skall få spela i Es och unnar honom det. Hade han stannat en säsong till så hade han förmodligen gjort sitt livs misstag. Jag tror han kommer göra nytta i Brynäs om han nu hamnar där. en jobbig energispelare som dessutom vad jag förstått är väldigt rolig och social vid sidan av rinken.

Fast nu handlar det inte om att göra något jobb "lika bra" - nu måste jobbet göras bättre! Brynäs ska framåt och uppåt!

70 Rodrigues: Samt att Sundlöf tidigare haft någon kommentar typ att "har vi redan juniorer (eller spelare från egna leden) som kan göra jobbet lika bra då värvar vi inte". Då borde alltså Ollas ha egenskaper som saknas i truppen...

Redigerad kommentar

44 poäng på 50 matcher i Allsvenskan bör borga för viss kvalitet.

SH: Kan vara det sista ;-)

70 Rodrigues: Det jag syftade på var att man får in en högerfattad forward som funkar som energispelare i en typ tredje-fjärde kedja utan direkt någon poängproduktion. Då kändes det som man fick tillbaka en yngre version av DH. Men 74:an verkar ha koll fast han är leksing... eller också är han bara nöjd att bli av med Ollas..

70 Rodrigues:

Ok sorry han är mycket bättre än Hermansson.

mattias - 74: Bättre än Hermansson, wow vilken merit ;-)

SH:

Jag tycker han är bättre än Hermansson. sätt han med Granström så får motståndarna det jobbigt.

Redigerad kommentar

MarcusElving:
Däremot kan tidningarn publicera rykten och annat snack kring laget.
Tidningarna har ett stort ansvar att skapa snack om Brynäs och höja intresset för laget

Hur menar du med att tidningarna har ett stort ansvar om att skapa intresse runt laget? I min värld är det lagen själva som bär det ansvaret.
Sedan är det ju mest spelarnas agenter som uttalar sig, många av spelarna som inte är upptagna av spel i klubblag eller landslag, är på semester, operation, rehab, you name it. Så dom kanske inte är så tillgängliga ett tag framöver för intervjuer m.m

mattias - 74: Är han bättre än Daniel Hermansson?

Ollas-Granström-Sundström i en energikedja måhända då?

Kommentar på Mrmadhawks blogg angående Ollas:

"Jag tycker Ollas är en kanonvärvning för alla elitserielag. Han har producerat ganska bra i allsvenskan, men jag tror aldrig han kommer bli en producerande spelare i elitserien även om en och annan poäng lär ramla in. Däremot kommer han bli en av elitseriens bästa energispelare i en mer defensiv kedja. Ollas kan sammanfattas i ett ord, krigare.

Om han går till er så får jag gratulera till en bra värvning."

Låter som en spelartyp vi behöver faktiskt.

Han är ju en riktig ikon i Leksand, 7 säsonger och ass kapten. Han kanske är en mullvad som skickas till Brynäs för att förstöra så mycket han kan ;)

Anders Blank: " "Tänk om vi hade bärande etablerade spelare istället och att juniorerna med den klass dom har kunde vara det juniorer i andra lag är, utfyllnad."

Det var ovanstående rader från din sida som både jag och bradberry reagerade på, eftersom många juniorer mer eller mindre redan kan betraktas som bärande och etablerade spelare och andra än så länge är att betrakta som utfyllnad, lite överdrivet.
Tycker ändå att dessa "utfyllnadsspelare" (Rohdin, Rehnsfeldt och Wännström) gjorde det riktigt bra när man fick chansen i slutspelet, en chans man fick mkt beroende på just skadorna.
Nån av dom här tre kommer sannolikt att kliva fram ordentligt nästa säsong och då ser jag ingen större anledning, att som vissa gör, gråta blod över att ex en spelare som Friberg inte valde Brynäs.

Wesley: Jag pratar inte om att bekräfta värvningar, det kan inte tidningarna göra förrän klubben gjort klart med någon spelare. Däremot kan tidningarn publicera rykten och annat snack kring laget, intervjua spelare, vad som helst. Det är ju Silly Season! Tidningarna har ett stort ansvar att skapa snack om Brynäs och höja intresset för laget. Det är ju total tystnad.

Kolla på andra tidningar som har hockeylag i regionen, även om de kanske inte bekräftar värvningar så märks det i alla fall att det finns ett eller flera hockeylag.

Och nu har jag inte ens tagit med respektive hockeybloggar som finns bland tidningarna, dessa är väluppdaterade också.

Gävletidningarna är pinsamma!

arnio:

Sorry my bad men annars kan jag upplysa dig om att jag tror " inte " Ollas hamnar i 4:e kedjan

mattias - 74: "Arnio: Bänknötare? Du har koll på Ollas märker jag."

Har du lässvårigheter?

Så här skrev jag

"Precis, har ni någon fler till vår fjärdekedja att erbjuda? Eller en bänknötare kanske?"

MarcusElving: Man ser alla andra lokaltidningar som har hockeylag i regionen som spottar ur sig nyheter, rykten och snack om sina lag.

Det är faktiskt väldigt lugnt i alla klubbar, det är ju knappt en klubb som har bekräftat värvningar ännu. Ta Malmö t ex med sin ambition att värva stort. Därifrån har det hörts nada.
Klubbarna måste göra klart med sina egna spelares kontrakt, sedan vill de vänta på att slutspelen ska avslutas så att de vet vilka serier lagen spelar i nästa säsong och med det tillgängliga potensiella värvningsobjekt.
VM ligger runt hörnet med intressanta spelare också kan jag tänka mig. Så jag tror att vi får gå med oro, ångest, besvikelsen och nyfikenheten som vår närmsta följeslagare ett par månader till tyvärr.

MarcusElving:

Ollas ger alltid 100 % i alla lägen. Han är en energispelare och en av få spelare i Leksand som jag och många med mig anser går in i vilket ES lag som helst. Tydligen skall det bli klart inom kort. Lär väl få ett SMS snart från Leksands NEWS.

Arnio: Bänknötare? Du har koll på Ollas märker jag.

« · 1369558 · »