1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743588 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
wallzing --> Tycker det lag ser ritigt intressant ut och absolut nått som kan ske.. Men vet vi att Rödin stannar T.ex. och jag ser hellre fjärdekedjan med :Ollas - Granström - Lagerström..

Men i övrigt är det ett nice lag! :D

Sundström är för övrigt en underskattat spelare, vet inte vart han ska få plats men känns fel att inte ge han förlängt... :(

Enligt GD:s brynäs bloggare är honken och brynäs muntligt överens och blir klar inom kort. gd.se/sport/brynas/brynasbloggen

Mer om Ollas övergång.

MarcusElving: Tror att Honken kan få ett lyft igen absolut. Definitivt finns chansen med ett bättre försvarsspel som ni har jämfört med vårt risktagande gäng.

Huge: Ja, vi kan nog räkna med Honken skulle jag tro. Det känns ändå okej tycker jag. Vi får ett stabilt målvaktspar i Honken/Svedberg.. Honken kanske kan komma upp i gammal god form när han väl kommit hem igen samtidigt som vi vet att Svedberg kan vara ruskigt bra också.

Blir en kamp om spaden, helt klart.

tompap71: Kommer aldrig att hända. Hansen sitter säkert

arnio:

Kommer Dixon så har vi minst 6 alternativ på centerplatsen, 7 om Sundström får förlängt. Det tycker jag är mer bredd än vi behöver och sist på listan som jag ser det är Hansen. Bryta kontraktet behöver man kanske inte göra men en utlåning vore lämpligt, då finns ju möjlighet att ta tillbaka honom om behov skulle uppstå.

70 Rodrigues: Hansen kan vara bra att ha i laget, lite bredd har aldrig skadat.

Spännande och se hur det blir med Honken. Honken Svedberg låter kul, snacka om att de skulle få slåss om förstaspaden.

wallzing: Ditt målvaktsalternativ ser iaf ut att vara i stort sett klappat och klart.
Känns bra....

Dackell-Dixon-Rödin, Silverberg-Järnkrok-Larsson, Lauritzen-Nordqvist-Widing, Ollas-Hansen-Granström, extra: Rensfeldt, Wännström, Rhodin...Ekholm-Sundqvist, Andersén-Lasseman, Bertilsson-Gunderson, extra: Berglind och en junior...Svedberg, Honken........chansen till detta scenario är rimligt tycker själv de ser helt ok..silverberg blir än bättre där har vi en riktig målspruta nästa säsong + dixon å widing som kommer göra en heldel mål

Davve17: n polare till mig står skriven I Gävle än idag trots att han har pluggat på Harvard sedan 2009 och bor i Boston....

Förresten, jag är inte en mansgris. Jag älskar kurvor!

www.youtube.com/watch?v=8n1ftd8UR9U

www.youtube.com/watch?v=dfSotagkqm8

Brynässtockholm: Widing står skriven i Gävle när man kollar birthday.se och ratsit.se, sen vet jag inte om han gjort det hela säsongen eller om han har flyttat nyss.

Peja: Då så. Problemet löst. Ta da!!

micke: Hansen var värdelös som back. Bättre att försöka få något annat lag att ta över hans kontrakt, han har ju beundrare bland es-tränarna. Tror nog även att han själv skulle föredra att flytta om valet stod mellan att flytta eller bli back på heltid.

Redigerad kommentar

tobbejy: Man lär av sina misstag och detta kommer aldrig hända igen. Du snackar om EN match. Det lär ju vara billigare att göra back av Hansen än att bryta hans kontrakt (vem vill ha honom?) om kniven kommer till strupen.

micke: Haha när Hansen spelade back det var då han gjorde juniormisstaget och vände ryggen till sargen och fick okbenet knäckt...innan dess hade han -2 och hade ass på modos första mål och missade markeringen på deras andra mål....
Så Hansen som back NEJ tack

Någon som vet om ryktet om att Daniel Widing har flyttat till Gävle är sant?

Hansen kan även spela back. Se lex Sundström.

Modo behöver en center i Allsvenskan av "Toppklass".

70 Rodrigues: Och vilket annat lag i världen skulle ta över hans kontrakt?

MarcusElving: Dixon, Järnkrok, Larsson o Nordan som centrar, ut med Granis på kanten, bryt eller se till att någon annan klubb tar över Hansens kontrakt :-)

Sundlöv vill ha tillbaka Stephen Dixon igen alltså, det hade jag inte förväntat mig med tanke på hur många centrar vi har. För mig känns Hansen mer och mer överflödig. Försök bryta med honom Sundlöv!

Dixon gillar jag, han är en spelare som kan tacklas och böka framför kassen. Han gör mycket "skitmål". Mål från nära håll och returer osv. Bra tekare och även duktig i boxplay.

Jag får en liten känsla av att Brynäs försöker byta profil på laget lite grann, från ett lag som "lirar" och svänger runt i hörnen mycket till ett lag som spelar mer rakt, aggressivt och fysikt! Ollas och Dixon är båda två spelare som passar in i ett sådant spel.

Känns spännande det här!

Redigerad kommentar

micke: Prestberg? Jag ryser vid tanken. Han är lika välkommen som Daniel Rydmark, Magnus Svensson eller Håkan Södergren var på sin tid!

Anders Berg: Min kära puritanska vän. Att äta och älska är lika vanligt som att andas och vara brynäsare. Måhända att jag valde fel ordval och tråd sent in på nattkvisten, men jag hoppas att det är förlåteligt. För din del.

Ska bara slänga in ett namn som BIF var interesserad av för länge sedan (det kanske har dött nu). Pelle Prestberg.

micke: Sånt skiter väll vi andra här inne fullkomligt fan i ja ialla fall jag! Eller vad har det med sillyseason och göra?

Någon som hört något mer om våran målvaktscirkus?

Redigerad kommentar

sylf: helt 100

Conrad: Säkert?

sylf: hans ex numera.

henke1: Du får inte glömma att någon av spelarna kan sticka över till NHL. Detta kan hända också hända ganska sent under våren och ger förstås problem att fylla luckan.

Lunkan: Asså.... Jag kan bara säga dee. Jag känner dom från MODO, tik och BIF. Jag vet hur saker och ting snurrar omkring- Honken är BIF- det är klart. sedan har faktiskt mormor lagt ut en den beten JÄKLIGT saftiga. Från namn ni inte ens hört.

Detta kommer bli spännande!

Imicke: sniffa lim å käka sniffa lim å käka sniffa lim å käka falukorv

Eftersom alla verkar vara så efterblivna kan jag säga att målvaktsparet nästa säsong blit Sundlöv/Svedberg med Dansk som back-up!

Lunkan: Lunkan har så mkt lugnande medel i kroppen så ett fylleinlägg blir som ett normalt inlägg- dvs ALLA VET ATT BRYNÄS IF ÄR BÄST

sylf: final? mjukis där guld är väl det enda som räknas

sylf: Är hon? Antingen har jag glömt det eller så visste jag inte. Hoppas det är allvarligt mellan dom och han kan komma tillbaka för en resonelig summa, risken annars är väl att han/dom väljer ett annat elitserielag och slår ner sina bopålar där. Jag saknar nordamerikaner och presterande finnar i dagens Brynäs. Kanske Dixon kan bli vår Mike Helber och att vi hittar ett par Luovi/Kivelä. Jag vet, inte världens spetslirare, men ändock viktigare för BIF än vad Brendl eller Davydov någonsin var...

henke1: Nej, hyllas gör han när han tagit laget till final!!!!!!

tompap71: ja kommer dixon då ska Sundlöv hyllas!

sylf:

håller tummarna.

sylf: Dacke - Dixon - Widing, vore inte så dumt.

tompap71: Hans tjej är ju från stan, bara hoppas att hon vill hem och inte till sthlm. Jag skulle gärna se honom i Brynäs igen.

Dr Spec:

Somervuori var inte billig, Kahnberg är ju på väg bort och inte heller särskilt billig, det borde finnas pengar över där. Samtidigt skär en del andra lag i lönebudgeten så vill han tillbaka borde Brynäs ligga bra till.

brynäsjohan: Gillar honom skarpt! Tyvärr finns det andra klubbar med större plånbok!

mattiaskarlgren: Ja det vore inte fel med Dixon. En tuff spelare som vågar ställa sig framför mål är vad vi behöver.

Vore helt underbart om Dixon kom tillbaka. Precis en sådan center som BIF behöver. Tacklas, kan producera samtidigt som han är ruskigt bra tekare!

Peja: BORT MED HANSEN!

tompap71: Steve Dixon är det en bror eller? ;)

Peja:

Låna ut honom till Mora funkar också :)

tompap71: Om Dixon återvänder bör Brynäs verkligen bryta Hansens kontrakt.

Dixon på väg tillbaka?

« · 1370756 · »