1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743416 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
arnio: Han hade otur!!

Huge: 6 mål 2010/2011 imponerar..lol

sylf: " Lavander är en krigare, en karaktärsspelare som jag faktiskt tror kommer att passa in bra i Brynäs. Bra Sundlöv!!"

Inte bara det, han är dessutom en giftig målskytt som ofta gör dom där "fula" grismålen via brötande framför kassen.
Vaket av Sundlöv att vara på hugget.
Men det är vi ju å andra sidan rätt så vana vid att han är....   :-)

70 Rodrigues: "Vad har han sagt då??"

Han har sagt:

"Vi kommer att bygga vidare på det här som vi har startat. Men i anfallsspelet ska vi förhoppningsvis få in ytterligare aggressivitet och intensitet som bygger på mycket skridskoåkning."

arnio: Han kanske ratades av samma skäl som Brynäs ratade Brendl. För höga lönekrav.

Lavander är väl ännu en i raden av spelare i kategorin "det kan bli bra". Jag önskar att det nån gång gick att köpa en spelare som man VET är bra, etablerad finsk/tjeckisk/slovakisk/rysk/svensk landslagsspelare, strax under NHL-/KHL-nivå.

Vi är rätt många lag på ES nedre halva som måste köpa och hoppas. I år sket det sej för SSK. En vacker dag blir det vår tur om vi måste fortsätta så här.

Jag undrar om Sundlöv nånsin lyckats få sitt förstahandval bland alla spelare han velat värva. Det troliga är att han är nere på tredje-,fjärdehandsalternativ när han äntligen kan slå till.

När kommer stålarna?

arnio: Vad har han sagt då??

Wesley:" Han ratatades av Luleå för att han inte passar in i Luleås spel med speed över hela banan och hög press. "

Hur vet du att det är därför han ratades?

"TJ har ju sagt att Brynäs också ska spela så."

Nja han har nog inte riktigt sagt så...

Wesley: Om Brynäs ska spela som Luleå, så börjar man ju undra om
förlängningen med Dackell..

Avd. spedd och snabbhet..

arnio: Klockren värvning eller flopp vet vi inte förrän han lirat ett tag i Brynäs men Sundlöv träffar ju för det mesta rätt så jag är optimistisk.

Han ratatades av Luleå för att han inte passar in i Luleås spel med speed över hela banan och hög press. TJ har ju sagt att Brynäs också ska spela så.
Värvningen av Lavander måste placeras i facket för impulsköp. Men vi får väll hoppas att Lavander hittar rätt i Brynäs sätt att spela.

arnio: "men Sundlöv träffar ju för det mesta rätt så jag är optimistisk"

*ASG*

70 Rodrigues: Klockren värvning eller flopp vet vi inte förrän han lirat ett tag i Brynäs men Sundlöv träffar ju för det mesta rätt så jag är optimistisk.

mk: :-)

arnio: Han ratades ju for a reason? Men men allt som värvas till Brynäs är ju klockrena värvningar......

70 Rodrigues: jag läste det två minuter senare.
jag läser alltid här först:) Sorry:)

70 Rodrigues: Han verkar i alla fall vara populär hos fansen för att han alltid ger allt i alla fall. Lovar gott.

mk: Enligt Aftonbladet iaf men det stämmer väl säker inte, brukar ju vara så när det är något negativt och tvärtom när det är något positivt som skriv i samband med Brynäs??

70 Rodrigues: Hur vet du att Lavander var ratad av luleå?

Peja: Jag tycker Lavander är en bra värvning,precis som du säger
så kan man förhoppningsvis sprida ut målen lite mer.

Sen så är det bra att TJ är ny coach, tror nog att alla måste bevisa
att man ska spela.Tänk oxå på att det kommer killar underifrån som vill va med.

Jag undrar en sak.Har vi inte prövat att lägga allt ansvar på en spelare?
Tänk om han går sönder efter 5 omgångar?
Är det inte bättre att försöka få flera bättre kedjor?

sshs: Det återstår och se??

70 Rodrigues: rensfeldt och rohdin är vell 2 av dom 3

Om allt går Brynäs väg så kommer truppen bestå av två målvakter, åtta backar och 16 forwards när lagbygget summeras. alltså så ska det värvas 3 forwards till då vi i nuläget har 13 forwards?

pastorn: Allt ser bra ut men om någon månad så kommer gnället att vara på topp efter att Ekholm och Silver sajnat för NHL-klubbar...säkert så drar även någon till spelare till till NHL också....

Värvningen av Lavander ser på pappret bra ut, 96 kg tung pjäs med god arbetsmoral behövs som hjälp till våra små trixiga kids. Är troligen inte så dyr heller.

Hittils 5 st nyförvärv, rekord?...

KORITFW: Vi provar honom lite först! ;)

Dr Spec: Nu får Granis lite avlastning/hjälp i grisjobbet!

sylf: Jag hade gärna sett Lavander hos oss.

Brynäsare, kan ni nåt annat än klaga?

Men ge hit Lavander om det inte duger då!

sylf: Brynäs behöver en målskytt!

Helvete Sundlöv skärp dig!

sylf: Tycker också det, faktiskt! Inte sämre än Dixon. Hoppas vi snart får en sniper bara...

sylf: äntligen en klok brynäsare iaf, tycker ni gjort en bra värvning i Lavander och att få 2plus1 är bra kontrakt!

Peja: Lavander är en krigare, en karaktärsspelare som jag faktiskt tror kommer att passa in bra i Brynäs. Bra Sundlöv!!

mikeymike: Sundlöv verkar het. Nu tror jag sannerligen på semi...

Kan Lavander verkligen vara Eeros ersättare? Det låter ju helt sjukt isåfall..

sshs: Tror att vi kan glömma Dixon med tanke på att Lavander också är center, vi har redan överflöd på centrar och skulle dixon komma så blir det ju nästan löjligt. Nu har Sundlöv värvat tre AS spelare samt en ratad ES spelare.

sshs: Kan nog vara så, Lavander kan spela både center och ytterforward.

Dr Spec: Hoppas Dixon tackat nej, att Brynäs valde Lavander istället. Skulle kännas förjävligt om Lavander är Eeros ersättare

Peja: Bara spelare som ger allt för laget är värvade hittills, kan bli bra!?

Peja: Då kan vi nog glömma Dixon, blir så jävla matt :-(

70 Rodrigues: Ja, det kan man undra. Å andra sidan kan de här killarna (Ollas, Lavander) kanske trycka in lite puckar. Inte bara finlir. Samma sak med Dixon om han nu kommer.

Rossa: Fast Lavander är ju precis en sån pjäs som Brynäs letade efter till att spela med Silfverberg och Järnkrok.

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: Det var det... fan va less man blir. Hur Sundlöv kan lyckas hitta på så många medelmåttor är för mig obegripligt:(

Peja: Var är snipern undrar jag?

Mats Lavander? ...

... ok ..

Färjestad försöker värva Fröberg.

Lavander klar.

Bellar: Och vem fan är du

HappyX3:
Rensfeldt ska väl inte komma upp till A-truppen och brunka runt i en fjärdelina.
Inte hans spelstil riktigt.
Känns som att ville Hawks ha honom redan i somras så tror jag inte det var hans fysik de var ute efter.
Och vad jag anser är inte Rensfeldt topp 6 i Brynäs då är det bättre att plocka in Martin Johansson som är duktig defensiv spelare.

Om Sundström försvinner kommer jag sakna honom. Ett stort hockeyhjärta hur många i Brynäs truppen går ut efter en match och kör grodhopp på hemmastå?

www.eliteprospects.com/player.php?player=704

kanske? får inget kontrakt från NHL och trivdes kanske inte i Ryssland?
Han passar också bra in i Brynäs nya tänk, skridskor, högfart och in på mål!

är det en helt omöjlig dröm elr kan det kanske kanske kanske gå? :D

« · 1376910 · »