1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743374 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Varför skulle Brendl sätta sin fot i Gävle igen?

Blomman17: jag hade en skum dröm i natt. Brendl var klar för Brynäs och första matchen för Brynäs så spelades mot luleå. Brendl avgjorde matchen som slutade 3-2 och i efterföljande intervju så sade han:

"-det är alltid roligt att vinna men det viktigaste är att jag gjorde mål"

Vi får hoppas att det var en sanndröm :-)

foppa78: Hade Luleå ett Semifinalslag på pappret förra säsongen tycker du??

Blomman17: Roxette! Kul du länkar en 4 år gammal länk:)

Blomman17: Försöker du vara rolig?

Om jag har förstått allt rätt så är det Lavander som ska vara Eeros ersättare?
Sundlöv har blåst oss igen jävla fiasko!!!!!!
Finallag: Långt ifrån
Slutspelslag: Tveksamt

Thelemakos: känner du ingen du kan tipsa då?

Lunkan: Ja man tycker ju att en sansad person hade varit en bra balans i den här omgivningen men.

Thelemakos: Det är några veckor för mycket det.

Erat: Du är ju rena rama Saida

Lunkan: År efter år? Har vart här några veckor...

Dixon kommer floppa rejält iår... Fet och omotiverad

Hur kan det ta så lång tid att skriva ett kontrakt. Han vill ha mer erbjudande från andra klubbar, men det är ingen som är intresserad. Brynäs är inte första alternativet. Det är BARA Brynäs som har lagt ett bud.

70 Rodrigues: fråga cz, han vet nog.....

70 Rodrigues: Nej, just nu har vi 4 potentiella första centrar och på sidan om Lavander slutspelets bästa teckare och Larsson JVMs bästa. Ska bli intressant att se hur TJ löser det här!

(Om vi lyckas värva Dixon)

Redigerad kommentar

Hescores: Hansen måste ha en jävla skön mun, för jag fattar inte hur han ska kunna ta en plats med alla dom centrar vi har??

Hur kan våran favorit Hansen få plats i laget om vi värvar Dixon??

Det är många som snackar som om Dixon redan skulle vara klar, how come? Sundlöv jävla snack köper jag inte för fem öre, han lovade ju även att Eero skulle ersättas med någon som kan göra poäng och vad hände där??

Holmqvist-Svedberg(Dansk)

Ekholm-Bertilsson
Jonsson-Andersén
Gunderson-Sundqvist
Löf-Berglind
K.Johansson

Silfverberg-Järnkrok-Lavander
Dackell-Dixon-Ollas
Lauritzen-Nordquist-Larsson
Johansson-Granström-Sandin
Wännström-Hansen-Rohdin-Rensfeldt

Helt OK lag..!

sylf: Gunde kan faktiskt bli en superflopp också. Håller han defensivt? Stort frågetecken där.

Målvaktssidan ser bra ut liksom forwardssidan, backsidan ser ganska tunn ut tyvärr.

Sedan finns gigantiska frågetecken när det gäller vilka spelare som försvinner till NHL. Vi kan faktiskt bli av med Ekholm, Silverberg, Järnkrok, Larsson och Rödin om det vill sig illa...

Trots allt bra jobbat av Sundlöv och jag ser fram emot nästa säsong med tillförsikt.

Redigerad kommentar

sylf: Håller med. Bra värvningar. Målvakts- och anfallssidan ser bra ut (om Dixon skriver på, vilket han av allt att döma verkar göra) men backsidan är för klen.

Huge: Håller med, jag tycker nyförvärven är bra, Lavander har jag alltid gillat, en sån som kommer till jobbet och gör allt varje match. Gunde är klassen bättre än Clarke, det är alla. Johansson har varit bra i det jag sett av honom. Honken är flera klasser bättre än Greiss. Enda misstaget är att Hansen är kvar på bekostnad av Sundström. Nu återstår att se om ytterligare spelare försvinner och om det finns utrymme för en stor elak back.

Gurra88: Nu tror jag inte att Lavander är Eeros ersättare.

Om Dixon kommer, hur kan det vara sämre än Eero?
senaste säsongen gjorde Dix 20 mål, är det dåligt?

Sen,så tror jag att Dixon, om han kommer kan bli en sån som
stannar flertalet år.Inte bara sticker om 2år.

Det som saknas är en stor stabil back.

Med Dixon som sista(?) pusselbit så känns det riktigt intressant ut inför nästa säsong.
Somervuoris produktion och allmänna egenskaper i övrigt har väl känts som den största luckan att fylla.
Tror definitivt att laget i stort kommer att gynnas av de tunga värvningarna av Lavander och Dixon, som kommer att lyfta övriga spelare och därmed sprida produktionen på fler händer och därmed ersätt det som Kahnberg och Somervuori i stort sett stått för. Den förre har dessutom varit mkt ojämn och blixtrat till alltför sällan för att egentligen få riktigt godkänt.
Mkt hänger förstås på vad som händer med Ekholm/Silfverberg/Järnkrok och i viss mån Rödin.
Om ingen av dessa försvinner så ser det som sagt oerhört intressant ut inför hösten.
Bra jobbat av ES bäste sportchef.

Redigerad kommentar

Gurra88: Så här säger Mats Lavander själv om flytten till Brynäs och varför han valde Gävleklubben trots att flera klubbar stod i kö för hans namnteckning:

– Brynäs presenterade ett bra upplägg och dessutom är det läckert att få möjlighet att spela i en klubb med en sådan anrik historia och med snygg matchtröja. Det är väl de främsta orsakerna.

Den här gubben har huvudet på skaft:)

Sundlöv gick väl i princip ut och sa att man skulle värva två forwards till , en talang (johansson) och en ersättare till eero ( lavander).. Ändå sitter folk och hoppas på ytterligare forwards. Har inte folk lärt sig nånting på dessa år med sundlöv.
Dixon blir spiken i kistan.. Sen ska vi på fullaste allvar lukta på final.

70 Rodrigues: Vilka värvningar, äntligen leder BIF utvecklingen. Känns som minst final nästa år, eller? Sveriges bästa sportchef, förstår inte hur han kunnat misslyckas 8 år i rad

Lunkan: Verkar tyvärr inte bli någon ersättare för Eero :-( Vet inte vilka Sundlöv försöker att lura??

Thelemakos: Det vi inte förstår är vad du gör här år efter år.

mk: Haha så man blir ett troll om man inte tror på att Dick, Harju, Thoresen, Zuccarello osv skulle skriva på för Brynäs.

Tror jag börjar förstår varför alla här inne säger att de år efter år blir besvikna på Silly Season ;)

Thelemakos: Jag tror att vi har fått ett nytt troll som besöker oss.

En ny Laban eller Kakelmannen!

Thelemakos: Dicken= Dorabellan/ Kasta sig för allt NÄ TACK!!!

Redigerad kommentar

Thelemakos: Dicken, Harju.

Haha ge er nu. Ni blir bara besvikna som vanligt

Jag bara ställde en fråga om det kunde vara ryktet, inte att det var min önskespelare. Jag ser hellre andra spelare till BIF än de två.

Pettisbif: Nej!

Kan Mika Hannula vara något kanske?

Jajjen: Kan det vara Esa Tikkanen kanske?

Wesley: Dicken, Harju.

Haha ge er nu. Ni blir bara besvikna som vanligt.

Wesley: Kan vara. Att han kommer att spela i Brynäs däremot är fullständigt osannolikt.

Jag har tappat räkningen på alla toppspelare som nån gång ryktats till Brynäs de sista 10 åren men som aldrig kommer. Kiprusoff, toppfinnen-som-jag-aldrig-kommer-ihåg-namnet-på-men-som-har-en-tant-från-gävletrakten, Espen Knutsen osv.

Sett till historien är det troligast att Lavander ersätter Eero. Eftersom övriga elitserielag tycks rekrytera från AS i första hand kan Brynäs för en gångs skull överleva Silly season med ett hyfsat facit ändå.

Pettisbif: Ryktes Bomben...

Kan det vara Dick Axelsson som brynäs jagar!?

MarcusElving: +Lars Jonsson 187 cm 95 kg, isdansare..

Så länge Lavander inte är Eeros ersättare så är han en värvning som jag verkligen tycker om. Jag gillar Sundlövs inriktning inför nästa säsong, det är tydligt att han och Tommy Jonsson vill ha in spelare med krigarinställning, tyngd och fysiskt spel.

Lavander har alltid varit skitjobbig när Brynäs har mött Luleå.

Dessutom är det positivt att vi får in spelare som är skickliga defensivt också, spelare som kan producera framåt samtidigt som de gör ett bra jobb i defensiven.

En vass sniper nudå, sen är jag faktiskt grymt nöjd och kommer se fram emot kommande säsong vare sig Dixon kommer eller ej.

Martin Johansson 87 kg

Jesper Ollas 92 kg

Mats Lavander 96 kg

Fina kilon där!

Redigerad kommentar

Det märks att Brynäs är mer aktiva på marknaden nu än innan. Inför förra säsongen köptes väl bara fyra spelare (räknar inte med Modig då han inte spelade något):Bjurling,Svedberg,Clarke och Ekholm sen under säsongen köptes ju Carlsson och Greiss. NU har vi ju redan värvat fem spelare och det lär ju komma in två till (Dixon?,Brendl?) Bra jobbat TJ och Sundlöv

Dragan 2k: tackar =)

henke1: There you go. Inget specifikt om FP - utan det är nog Mr Pettisbifs egen förhoppning.

Dragan 2k: länka?

Dragan 2k: Tror också vi kan glömma Pettersson,hans hjärta för Frölunda är för stort, jag hade inte velat ha han endå.

Pettisbif: Haha. Pettersson till Brynäs och brädar Frölunda. That'll be the day.
Var hittar jag detta fantastiska blogginlägg någonstans.

Edit. Found it.

henke1: som ni kan läsa på Brynäsportalens blogg så ser ni att lyckas Brynäs med att ersätta Eero med denna spelare så är det en riktig knall! Kanske snor FP från Frölunda.. har alltid gillat Petterssons spelstil och han passar perfekt in i Brynäs nya sätt att spela hockey på. Aa de är bara att vänta o se.. ;)

henke1: menar att Harju borde väja Luleå ;)

Pettisbif: intressant,Jag tror dock att Fredrik Pettersson väljer Frölunda och Johan Harju borde väl välja Brynäs? Fast vem vet nu när Lavander har kommit till oss så kanske Lavander kan locka med Harju.

« · 1377325 · »