1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742938 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
sylf: HBK brukar ha 4000+ på sina matcher ;)

sylf:" Är den? Utan korkskallarna i Malmö och AIK skulle hockeyn ha skyhögt större publiksiffror."

Om inte om fanns då?

Jajjen: "Matcherna i junior-VM senast drog en miljon tittare när Sverige lirade.

En allsvensk match drar en tiondel. Vilket förvånar en hel värld."

Nu drar ju allsvenskan mycket trots allt och jag vet inte var du får dina siffror från men jag vet i alla fall att Tre Kronor alltid drar mycket publik och att en massa människor ser på Allsvenskan och betalar mycket pengar för det. J-20.

Gurra88: Min teori om att pengar är en förutsättning för att lyckas i ishockey håller alltså inte? Tror du att Jorden är platt också?

arnio: Matcherna i junior-VM senast drog en miljon tittare när Sverige lirade.

En allsvensk match drar en tiondel. Vilket förvånar en hel värld.

Gurra88: Vilka arenor? Gais, Gefle, Häcken, TFF, Syrianska, Mjällby, Kalmar, HBK spelar med c:a 1500 pers i snitt!

Jajjen: Om man ser till förutsättningarna detta året så är det ett uruselt resultat. och dessutom mot fattiga AIK. Det ska ju inte kunna hända enligt dig. Eller jo, nu när du inser att din teori inte håller så börjar du smyga in lite procentssatser.

Ännu roligare att höra om hur bra koll du har på fotbollen. Som arnio säger så är det ett fantastiskt stöd på många av arenorna.

arnio: Är den? Utan korkskallarna i Malmö och AIK skulle hockeyn ha skyhögt större publiksiffror.

Gurra88: Stillman har fyra seriesegrar av sex möjliga som sportchef. Och två SM-guld. Och han är sämst? Schysst sällskap Sundlöv hamnat i.

Jajjen: "J-18 vm är väl några tusental människor intresserade av så valet är givetvis lätt i denna fråga."

Tror du har helt fel där. Intresset är större än för allsvenskan i tjongboll."

Om det är allsvenskan i fotboll du syftar på så har du fett fel, den är superpopulär

Jajjen: Bästa sportchefen är för tillfället i Aik och Skellefteå samt Fbk givetvis.

Sämsta med förutsättnignarna är Stillman i HV.

Och så har vi sundlöv, han är ingenting. Han är som att tugga papper, det händer inte så mycke.

hahii: Tycker att det var en bra rankning! Dock så är inte Somervuori back, utan en forward ;)

Jag tror att han bara hade backar i huvudet, han skrev att även forwarden Kalle Olsson från Västerås som gick till Linköping var back hehehe!

Gurra88: För att vara ännu tydligare

De senaste tio åren har 10 seriesegrare korats och 10 SM-vinnare = 20 titlar.

19 av dessa har tre lag lagt beslag på - HV, FBK och Frölunda. Samma tre lag som utan konkurrens är de tre rikaste lagen i Sverige (LHC är inte där. Än.)

Och av en slump finns alltså Sveriges bästa sportchefer i samma lag.

Gurra88: Förenklar du lite?

Sambandet ser ut så här:
Sannolikhet att lyckas med pengar - 90 %
Risk att misslyckas med pengar - 10 % (Frölunda)
Sannolikhet att lyckas utan pengar - 10 % (AIK. Kanske.)
Risk att misslyckas utan pengar - 90 %

Det finns ett AIK varje år i alla sporter. Men dom vinner aldrig. Det gör FBK, HV, LHC eller Frölunda.

Jajjen: Absolut inte, se på frölunda. Tycker du att de förvaltade på bästa sett?

skellefteå hade näst bäst ekonomi i år då om jag fattar det hela rätt?

Och AIK bättre ekonomi än Hv 71 eftersom de slog ut Hv i fyra raka matcher?

Gurra88: Ja, det är ju det jag säger. Dom bästa sportcheferna finns i lag med bäst ekonomi. Dom är skitbra på att förvalta pengarna. Bäst förvaltare i år fanns i FBK.

Jajjen: absolut, men de har en sportchef som vet hur man förvaltar dem på bästa sätt, för att få ett slagkraftigt lag..

Gurra88: Så ekonomin spelar ingen roll om man är relativt nya?

Gurra88: "Nej det kommer inte vända, tror det blir exakt samma smörja med Czarneckis lärling."

Nu blir jag besviken. Efter att ha läst dina många inlägg om hur stor skuld Czarnecki haft för att Brynäs inte lyckats bättre de tre senaste säsongerna (placeringarna 7, 6 och 7) så tog jag för givet att det skulle bli bättre nu. Var allt ditt gnäll bara varmluft?

Jajjen: För att de fortfarande är relativit nya i sammanhanget och tar stora steg framåt till skillnad från sundlöv som stampat på samma jävla brunn sen 2004

Gurra88: Varför tror du att Skellefteå har en dålig ekonomi? Sportchefen i SAIK hade ca 20% mer att lägga på spelare senaste säsongen jmf med Sundlöv.

Jajjen: "Enormt fel att påstå att pengar betyder allt om man ska lyckas i Elitserien?"

Ja, men vad säger att de inte ska lyckas nästa år igen? Man värvade helt rätt spelartyper för det läget man befann sig i, värvade bästa målvakten på svensk mark.

Nej jag vet, micke tillträdde 2004 tror jag de va.. men han har suttit längst av alla sportchefer om jag inte minns fel, och exakt vad har han åstadkommit? Inte ett jävla piss..

Nej det kommer inte vända, tror det blir exakt samma smörja med Czarneckis lärling. Får hoppas att han har egna idéer.

Undrar fortfarande hur kan skellefteå lyckas med så dålig ekonomi? Det går ju inte enligt dig

Gurra88: Enormt fel att påstå att pengar betyder allt om man ska lyckas i Elitserien?

Ditt perspektiv är alltså ettårigt (AIK-exemplet)?
Jag kan ge dej ett annat exempel på extrema undantag i idrotten: Lake Placid den 22 februari 1980.

Men allt kommer att vända i år. Czarnecki tränar ju inte laget längre.

PS. Sundlöv har inte varit sportchef i tio år.

Redigerad kommentar

Jajjen:"Nu tar du nog i lite, va?

Absolut inte, det är det du ständigt skyller på. Och att det är omöjligt för oss att slåss mot de stora med vår ekonomi.. AIK och skellefteå är inte tillräckligt mycket bevis för att du haft enormt fel? Där kan vi snacka elitseriens bästa sportchefer tillsammans med Fbk .
Under tio år har sundlöv åstadkommit ingenting. Det är fan inte att vara en bra sportchef.

Gurra88: "allt som du står för"

Nu tar du nog i lite, va?

Varför tror du att Skellefteå har dålig ekonomi?

(Av din fråga antar jag ändå att du har listat ut den gemensamma nämnaren för lag med bra sportchefer. Way to go, Gurrka88)

Jajjen: Hur kommer det sig att Skellefte kunde gå så bra i serien och sen ta en finalplats, med en så dålig ekonomi? Det strider ju emot allt som du står för.

Flopplunda för sundlöv? njaaa...

Ollas och Johansson är bra nyförvärv, bara Lavander som jag inte är riktigt nöjd med. Men givetvis måste EN spetsspelare in i truppen. Kommer typ Brendl, Dixon, Johan Andersson, Lindgren elr nån sån spelare så tror jag absolut att BIF kan gå långt nästa år..

(OM ekholm, sfilver, järnkrok och dom staannar vill säga)

arnio: "J-18 vm är väl några tusental människor intresserade av så valet är givetvis lätt i denna fråga."

Tror du har helt fel där. Intresset är större än för allsvenskan i tjongboll.

"Hur det går nästa säsong vet vi inte än. Det kan gå bra och det kan gå dåligt."

Känns tryggt.

Gurra88: Elitseriens bästa sportchefer under Sundlövs karriär rankas så här:

1 HV 71
2 Färjestads BK
3 Linköpings HC
4 Frölunda HC

Kuggfråga: Vad har dom fyra gemensamt (förutom seriens bästa sportchefer)?

Anders Berg: "Final nästa säsong va?"

Förbered dej redan nu på att bli besviken. Så slipper du återkomma i frågan, menar jag.

Hockeytankar: Tycker att det var en bra rankning! Dock så är inte Somervuori back, utan en forward ;)

Rankar BIF som fjärde hetaste laget på Sillyfronten än så länge, är det för högt tro?
joakimblom.wordpress.com/2011/04/24/ranking-silly-season-2011-vecka-16/

foppa78: Och att Honken kommer hit gillas av rent nostalgiska skäl, då vi ändå inte har nått med slutstriden att göra. Men att vi helt plöstligt får ett av elitseriens bästa målvaktspar köper jag inte för fem öre.
Honken var i allra högsta grad delaktig i frölundas fiasko.

Huge tycker du på fullaste allvar att vi har ett konkurenskraftigt lag som kan vara med och slåss om en final nästa säsong isf hur tänker du då?
Nä dom här värvningarna håller inte inte ens om Dixon kommer, är det så att Eero inte kommer att ersättas med någon annan än Lavander så är det på ren svenska ETT STORT JÄVLA FIASKO!!!

Redigerad kommentar

Anders Berg: Klart han kan? Han tycker ju fortfarande på fullaste allvar att Sundlöv är elitseriens bästa sportchef. Trots ett helt A4 med floppvärvningar. Och absolut inget tyder på att det blir bättre i år.

Huge: Ja, inte ens du, "Huge", kan ju vara nöjd med de spelare som man värvat; från Allsvenskan samt en utfyllnadsspelare från Luleå. Fast allt handlar ju om ambitionsnivå, givetvis.

Anders Berg: "Final nästa säsong va?"

Jaha du pratade om HV, jag missade det..

Anders Berg: Lugn, bara lugn.
Ditt kära HV71 går säkert till final nästa säsong.
Bör iaf ha bra chans....

Anders Berg: Hur det går nästa säsong vet vi inte än. Det kan gå bra och det kan gå dåligt. Vi var ju topp sju sist och ingenting säger att vi inte kan bli topp fyra nästa säsong. Det som verkligen har förbättrats är ju målvaktsposten och det kan innebära många sköna pinnar till Brynäs jämfört med förra säsongen. När det gäller försvaret förra säsongen så var vi ju ganska täta och med en bra målis därbak (även om Svedberg tex. skulle vara skadad)så ser det bra ut.

Visst kan vi tappa några till NHL men det är sådant som händer och om så blir fallet så får väl Sundlöv trolla med knäna och värva någon ratad NHL-spelare till hösten.

Har haft ledigt några dagar, även från datorn och ishockey, vad händer under tiden? Brynäs värvar spelare som man inte direkt jublar ihjäl sig över, å än värre; backsidan verkar redan vara spikad! (Försvinner Ekholm går det ju inte att få någon bättre - så backsidan verkar förbli medioker, även nästa säsong).

Final nästa säsong va?

Gurra88: Vad jag har hört så trivdes han jävligt bra i brynäs och Gävle?

Bättre att Dixon tackar nej och brendl kmr;D värvningspotten ska givetvis igång igen!

Silfverberg-Järnkrok-Lavander
Lavander tar det mer defensiva ansvaret i kedjan som Silfverberg haft iår, vilket gör att Silfver kan gå framåt och göra fler mål!

Dackell-Larsson-Brendl
Dackell står för defensiven och speluppläggen, Larsson står för fart och kreativitet och Brendl Gör målen.

Lauritzen-Nordquist-Johansson
Johansson står för defensiven här och Nordquist kanske kan gå fram mer och göra mer poäng än tidigare år.

Ollas-Granström-Rensfeldt/Wännström/Rohdin/Sandin
Denna kedja kommer nog rulla runt på mycket folk men dom ska in och vara jobbig att möta och får in lite poäng ändå

Jag förstår inte riktigt hypen med Dixon.
Av de två säsonger han spelade så var han riktigt bra i max en halv säsong.
Det ska vara om han är riktigt billig då. Men det tvivlar jag på.

För att det ska vara en vettig värvning så måste han ju hålla samma klass
hela säsongen, som ha gjorde första halvan 09/10. Annars bör det finnas
bättre spelare.

henke1: Det är ju inte säkert att Dixon kommer, Sundlöv har ju svammlat på mer än en gång förut :-(

henke1: Annars får vi väl ta den här finnen ha ha. www.eliteprospects.com/player.php?player=6423 om det finns några pengar.

henke1: Ja vi får väl se om ett par dagar vad som hände. Jag hoppas att han kommer jag tror han kan göra dom poängen vi behöver för att lyckas nästa säsong?

Micke sj: Tänk om inte Dixon skulle komma då?

HappyX3: Brendl kan du glömma. Dixon sen blir det inget mer, pengarna slut?

Var det inte någon här inne som sa att man hade hört från Brynäs håll att Lavander inte var Eeros ersättare och att en ersättare skulle komma? Var inte Victor Rask klar för Brynäs också??

HappyX3: Var är Brynäs "värvningspott" eller va det nu heter?

Alltså Brendl är ju drömmen, Snälla lilla tjeck kom hit! säg vad du vill ha i lön så skramlar vi!

Blomman17: ja nu va ju du jävligt rolig jag var ju för fan nära att sätta grillkorven i halsen!

« · 1377583 · »