1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742831 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Här kommer laget och hur det ska formeras till nästa säsong:

Holmqvist(Svedberg)

Ekholm-Bertilsson
Silfverberg-Järnkrok-Lavander

Jonsson-Andersén
Dackell-Dixon-Widing

Gunderson-Sundqvist
Lauritzen-Nordquist-Larsson

Berglind-Löf
Johansson-Granström-Ollas

Extra:Dansk,K.Johansson,Wännström,Hansen,Rohdin,Rensfeldt,Sandin,Fröberg

Ekholm ska tydligen bestämt sej för att stanna... härigt värre om så är fallet!

sylf: Widings Elektriska AB

Zzz: Jag vet det där, men det som sponsorn erbjöd första året kanske inte räckte. Vilken enskild sponsor lägger 3,6 miljoner på ett år för EN spelare?

sylf: Så här sa Sundlöv då om kontraktsförslaget som Brynäs lämnade:

"– Vi hade inte kunnat matcha Djurgårdens bud över tio månader eftersom vi redan har spikat vår budget. Men nästa år får vi en ny budget och då hade Widing fått riktigt bra betalt. Jag tycker att det är riktigt konstigt att han säger så."

Zzz: Jo, det fanns pengar till Widing förra året, en sponsor skulle stå för hans lön hela första året.

Johnny Bravo: Låter helt orimligt, som sagt är det nån som har koll på vilka regler som gäller vore det kul att veta.

power81: Nej.
O jag tror inte uppgifterna om att Nashville inte får förhandla riktigt stämmer heller.

Vore bra om nån som är insatt kunde förklara vad som gäller?
Sebbe skriver på för Vancouver under slutspelet o sen kommer det uppgifter om att Nashville inte kan förhandla med Ekholm pga att dom är med i slutspelet.
Strange.

Johnny Bravo: ok, då stämde inte det m.a.o

power81: Nej Sebbe hade 2 år kvar på sitt kontrakt.

Johnny Bravo: Hade inte hans kontrakt med timrå gått ut å det är därför dem får krita på, dem får inte förhandla med kontrakterade spelare....rätta mig om jag har fel men jag kan tro att det kan vara så...

Enaranger: Det låter väldigt konstigt.
Sebbe lämnar ju oss för Vancouver o dom spelar ju slutspel, även när kontraktet skrevs förra veckan.

Om inte Nashville får förhandla med Ekholm förrän de blivit utslagna,
vad händer då om de går till final? Sista övergångsdatum är ju vad
jag förstått den 15 juni. Eller spelas sista finalen före 15 juni?

Gurra88: Det fanns inga pengar till Widing förra säsongen utan han fick ett skambud på år ett för att senare kompenseras år 2-3-4.

Du kommer att få ett trist uppvaknande på årsmötet om du tror att Brynäs kommer att fylla på kassakistan efter denna säsong.

Rossa: Vem är det som gråter ut? Får han frågor om Widing är aktuell och han svarar att inte finns pengar så är väll det sanningen. Vad ska han säga?

Rossa: Nä alltihopa är ett stort skämt jag köper inte det här jävla pengasnacket längre och jag tycker att Sundlöv kan packa ihop sina saker och lämna över till någon annan nu!!!

Zzz: ?? Nej men gråta ut i tidningarna tycker jag känns pinsamt. Håll käft i så fall och snack inte så mycket skit om värvningar hit och dit.

Zzz: Eller varför inte använda de pengar man tänkt att lägga på Widing förra säsongen.

Pengar finns

70 Rodrigues:

Sundström är klar för Mora IK

arnio: Jag blir inte klok på den artiklen. Sundlöv säger att Widing vill vänta, men det vill väll Brynäs också eftersom Silfverberg inte lämnat än? Eller vet Sundlöv att Silfverberg kommer att lämna? Eller så är Sundlöv taktiskt och lägger lite press på Dixons agent att acceptera budet annars går man vidare.

Det skulle vara riktigt fint om Sundlöv med hjälp av sponsorer kunde landa både Widing och Dixon.

Rossa: Ja det är pinsamt att erkänna att man har en budget att hålla sig efter.

65selander: Men Brynäs har kört sitt "inga pengar mantra" i snart 10 år :-(

Men det finns ändå ett visst hopp för fansen att få se den gamle skyttekungen i Brynäs igen. Om Jakob Silfverberg blir proffs i NHL-laget Ottawa Senators, eller om Steve Dixon tackar nej till det kontraktsförslag Brynäs erbjudit honom, kan det bli en öppning för Daniel Widing.

KÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ?????
!

Rossa: Alla klubbar i stort sett pratar om pengar. Är den någon som har koll på om någon klubb gick + i säsongen som var?

arnio: Pinsamt att läsa hur Sundlöv uttalar sig om pengar, har inte råd mm. Fan man skäms för Brynäs vägnar.

moment22: Ska vi bli av med Silverberg och Ekholm? Brynäs verkar i alla fall vara förberedda på det och verkar lite sugna på Widing som ersättare till Silver.

70 Rodrigues: Jag tror Dixon precis blev klar. Tror det är därför Sundström tackade nej till kontraktsförslaget då han nog tycker att det börjar bli väl trångt om centerplatserna.

Undrar när Dixon ska presenteras som det sista nyförvärvet om han nu överhuvudtaget kommer??

Elitseriens spelprogram för kommande säsong finns nu ute:) Våran första hemmamatch är Lördagen den 17 september mot HV71!

Kostiainen: Då stod det att dom var intresserade inte att han var klar :-)

Huge: Läser man mellan raderna så förstår man att även du är lika missnöjd, som vi andra, över Brynäs oförmåga att bli ett topplag i Elitserien. Bättre då att skämta bort det, jag håller med dig där!

Huge: Men ge dig nu för fan!!!

Anders Berg: Har inte hört nåt om Färjestads backsida men fullt tänkbart att dom ska förstärka ifall ex Sevc eller Sanny Lindström försvinner....

Någon som vet om vi får någon backklippa i laget kommande säsong?

70 Rodrigues: Det kunde man ju läsa vid middagstid igår också ju. :P

Poängsprutan Brad Moran är klar för Växjö!

Gurra88: AIk gjorde det bra mot Hv,inget snack. Men man får inte glömma att Hv faktiskt underpresterade rätt rejält också...skadade nyckelspelare och vissa ej i matchtempo efter skador. Men som sagt,bra gjort av AIK.

Dock,Brynäs störde FBK mer än vad AIk gjorde...utmanade dem offensivt på ett helt annat sätt.

mk: ja och? Ingår inte Melin och Fasth i AIK? Jag tror inte du såg en match mellan hv-AIK. Visst va Fasth överjävkig, men hela AIK gjorde det förbannat bra.

mk: Personligen är jag nöjd med värvningarna hitills.

Många gnällde på saknad tyngd förra säsongen,nu har vi fått in 96 kg Lavander,92 kg Ollas och 87 kg Johansson, alla tre grovjobbare som inte drar sig för att tacklas. Får vi sen in Dixon så känns det stabilt,han kan också spela fysiskt och ta en fight.

Dixie kan ersätta Eeros baljor, och Lavander har tidigare visat att han kan va god för mer än 15 baljor.

Försvinner Silfverberg däremot,då måste det handlas mer.

mk: Hur kommer det sig att "alla" spelare som Brynäs värvar från
allsvenskan är i princip skit?
Medans alla andra lag som värvar motsvarande värvar superfynd?

Säg nu att Sundlöv lyckas att värva Dixon plus en sniper.
Vad ska vi gnälla över då? Att dom inte är bra nog?

Man ska absolut kämpa för att ta sig framåt.
Men man behöver inte gnälla in i döden.
Vilka andra lag har ännu presenterat en "supervärvning"?

Anders Berg: Va???
Håller du inte på HV längre?
Bytt till FBK?

Gurra88: Jag tycker att den stora anledningen till AIK.s
succe stavas, Roger Melin och Viktor Fasth.

Klarar dom av att spela på samma sätt nästa år. då ska jag ära dom.
inte innan.

Jajjen: Både AIK och Skellefteå visade att allt inte handlar om pengar.. Det finns inga ursäkter längre, vi tar inte ett jävla steg framåt. Och nej jajjen, det handlar inte bara om pengar

Huge: Spännande! Du svarade inte på min fråga, och nej, jag håller inte på Hv71.

Anders Berg: " Ja, inte ens du, "Huge", kan ju vara nöjd med de spelare som man värvat; från Allsvenskan samt en utfyllnadsspelare från Luleå. Fast allt handlar ju om ambitionsnivå, givetvis."

Förstår fortfarande inte varför du, "Berg", engagerar dig i Brynäs?
Du håller ju på HV....

sylf: mer än 1500 som du sa iallafall.

arnio: "Gais har väl mer publik än Brynäs i alla fall?"

Nej.

Om hockeyns tittarsiffror finns en del skrivet. Bifogar en artikel från 2009. Av den framgår bl.a. att en allsvensk hockeymatch drar fler tittare än El Clásico.

henke1: Oj!!!!!!!

sylf: Gais har väl mer publik än Brynäs i alla fall?

« · 1378141 · »