1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742342 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Huge: Jag tycker brynäs eviga stampande inte är någon vidare bra prestation, det står jag fast vid. Sundlöv kan helt enkelt inte värva ett lag för slutspel.
Så Aik kan omöjligt ha gjort hv dåliga? Varför skulle hv vilja åka ur? De underskattade AIK fruktansvärt de två första matcherna, sen gick det på ren vilja för aik:s del..

"Och när HV väl såg ut att vakna till liv, ja då stod Fasth på huvet och räddade gnagarna på samma sätt som han gjorde under hela seriespelet."

Så om Fasth räddar AIK så är det ingen bra prestation av AIK? målvakten om nån är väl en del av laget. Dessutom vinner man inga matcher på att enbart hålla nollan, aik hade en bra offensiv också.

Expertisen är jävligt imponerad av den prestation AIK gjorde och att det va över all förväntan, just därför är prestationen jävligt stor. Allt enligt den där expertisen du pratar om. Vet inte om samma expertis var särskilt imponerade av brynäs? ja förutom "experten" huge.

Brynäs tog sig till slutspel och visade återigen att man inte räcker till.
Känns dock tryggt att vi ska lukta på finalen nästa säsong

Peja: Jag är nyfiken och vill veta :-)

Intervju med Lavander eller Marre som han tydligen kallas.Verkar vara en cool snubbe iallafall. http://www.svenskafan...02471.aspx

Redigerad kommentar

Zappaholic: Varför så bråttom? Finns väl knappt några lag som har spikat trupperna än. Det är är ju bara normala förhandlingar som pågår... Sen att Brynäs läcker varje steg till pressen är inte Dixons fel...

arnio: Nä fy fan...Det jag inte riktigt förstår är varför det tar sån tid med Dixon...tacka nej eller jag borde gå snabbare än detta!

Zappaholic:" hur ser Sundlövs reservplan ut?"

-Mads Hansen

Det känns som om vi kanske ska byta ämne...något jag skulle vilja veta ganska snart är om Dixon dyker upp eller inte...och om inte, hur ser Sundlövs reservplan ut?

Huge:" Och när HV väl såg ut att vakna till liv, ja då stod Fasth på huvet och räddade gnagarna på samma sätt som han gjorde under hela seriespelet."

Fast(h) även målvakten ingår ju i laget, vare sig han är bra eller dålig så vi kan ju inte räkna bort Fasths insats när vi bedömer Aiks dito...

Aik lyckades bättre än Brynäs denna säsong. Vi kan se till förutsättningarna inför seriespelet eller till slutplacering efter slutspel, AIK lyckades bättre än Brynäs hur vi än vänder på det även om det var hårfint.

Huge: sen så kan vi ju jämföra Brynäs och Skellefteås insats också, Brynäs gav FBK minst lika mycket motstånd som Skellefteå gjorde så brynäs lyckades minst lika bra i slutspelet.

Gurra88: Noterar att du försöker smita från sakfrågan: jämförelsen mellan Brynäs och AIK:s prestation.
Att AIK gjort en jävligt bra prestation är det ingen som förnekat så ditt dösnack om att jag inte kan hylla deras prestation faller redan i farstun.
Det är när du börjar jämföra resp lags prestationer och påstå att AIK gjort en så jävla mkt bättre sådan, som det blir helt fel i ditt resonemang.

Hur kan du påstå nåt sånt när lagen inte mötte samma lag i kvarten?
Vi gick in i slutspelet med 4 tunga skador, där Färjestad tvärtom fick tillbaka samtliga sina tidigare skadade spelare lagom till slutspelet.

AIK går in i kvarten som jätteunderdog och har inget att förlora.
Dom möter ett håglöst och oinspirerat HV som såg mer eller mindre drogade ut emellanåt.

Att i det läget sitta och yra om att AIK minsann gjorde det så jävla mkt bättre är ett rent skämt.
HV uppträdde som ett div2-lag och det är mot den bakgrunden man ska bedöma AIK:s insats i kvarten.
Och när HV väl såg ut att vakna till liv, ja då stod Fasth på huvet och räddade gnagarna på samma sätt som han gjorde under hela seriespelet.

Men fortsätt du att stånga dig blodig mot all vedertagen expertis som nyktert konstaterar att HV inte gick att känna igen och att det i huvudsak var därför som AIK kunde ta sig vidare till semifinal.

Huge: i fotboll handlar det enbart om seriespel om du inte visste de, därmed också varje match fruktansvärt viktig. En vinnare, resten förlorare.

I elitserien har vi den vanliga lunken för att sedan hetta till i slutspel. Du kan alltså hamna 8 och ändå få vara med och leka om guldet. En spelform som knappast varit Brynäs melodi de senaste 10 åren ,när man väl tagit dig dit..

Lär dig skillnaden så kanske det går att diskutera med dig.

Så nej att brynäs lyckas ta nån poäng mer i serielunken tycker jag inte är nått märkvärdigt, men att slå ut regerande mästarna och seriesegrarna i fyra raka är en jävla prestation. Undra när vi ska få se brynäs göra nått liknande? Förmodligen inte under min livstid.

AIK har fått ett försök sen de kom upp, och tog chansen direkt. Det tycker jag är en jävligt bra prestation. Sen att du inte kan hylla andra lags insatser utan på fullaste allvar tycker att brynäs gör allt så bra vet vi ju redan.

Nej, ingen Tallackson i Brynäs, som många här inne hade drömt om:

Huge: jag har inte sagt att du är enögd?

henke1: Nä, jag är ju enögd enligt vissa, så jag måste ha missat nåt...

Huge: läste ni inte Elvings inlägg?

Gurra88: "Du blev inte en av oss bara för att du mäktat med 10 inlägg"

Isf ännu mer pinsamt för dig att Zappaholic på sina 10 inlägg lyckats prestera den klockrena analysförmåga och nyansering i sina åsikter, som du kapitalt misslyckats med i dina samtliga 3226 inlägg så här långt.

Nu lägger vi ner diskussionen om AIK här i det allmänna forumet, som jag ser det så kommer ni ingen vart i diskussionen och det går över mer och mer till pajkastning nu.

Det finns funktioner som gör det möjligt för er att diskutera detta vidare  privat om ni önskar, då slipper vi andra läsa det ni skriver.

Tack.

Redigerad kommentar

Gurra88: " Ja det va ju en väldigt bra jämförelse.. om norrköping kommer före Göteborg i allsvenskan så har de lyckats jävligt mycket bättre. blanda inte in plojtuneringar."

Precis vad jag vill få fram: om Brynäs kommer före AIK i en grundserie på 55 omgångar, så har Brynäs alltså med din egen logik gjort det bättre.
Ändå sitter du och tjatar om att det är AIK som gjort det så jävla mkt bättre.
Hur ska du ha det nu?

Zappaholic: jag hatar aik överallt annat, så även hv. men om man se förbi enögdheten som supporter så kan man bara imponeras av vad de presterat.

säger det återigen färsking, kom inte hit och tro att du kan skicka folk vart du vill.

"här gör vi det inte."

Du blev inte en av oss bara för att du mäktat med 10 inlägg

Jag vill se förändringar, jag vill se framsteg. Det kan man inte beskylla brynäs för att göra, just därför imponeras man av aik:s framfart. Att imponeras och att stödja är inte samma sak. men det va kanske en nyhet för dig.

Alcoholic eller vad du heter gör nog bäst i att logga ut och åka tillbaka till behandlingshemmet.

I övrigt till oss riktiga HS:are så ser det trögt ut med Dixon, han saknar inte anbud. Blir nog dock klart väldigt snart hur det hela slutar..

Mårts kan fullborda sitt fiasko idag mot österrike..

Anders Blank: Sen får du inte glömma att Dixon är en tvåvägscenter och en duktig tekare.

Gurra88: Det var då ett jävla tjat på dig. Du är så dum så klockorna stannar...är det rövslickeri för att jag tycker HV var kass och det var den största bidragande orsaken till att AIK vann...är det någon som är brun på tungan av allt AIK-slickande så är det väl du.

Har ännu inte förstått vad det är du bidrar med ditt eviga mässande om hur förträffliga AIK är. Varför inte ta allt hyllande inne på ett AIK-forum där någon bryr sig om vad du skriver för trams ...här gör vi det inte.

Jag må vara lovligt dum, men maken till solid inkompetens och fantasilös träskallighet i dina frampressade alster har sällan skådats. Det är mer spännande att titta i toastolen och se vad man åstadkommit, än att höra dina enfaldiga hyllningar till AIK. Byt lag vettja...

micke63: Ja, jag tycker heller inte man ska försöka få tillbaka Dixon till några översummor! SÅ bra var han inte... Finns många andra alternativ som jag skulle se spetsa till Brynäs till nästa säsong...

Varför inte Brendl, eller Mark Mancari (italienare med ett ruskigt skott som lirar i AHL) eller så Oskar Osala.

Eller varför inte en defensiv fältherre, tycker en sån saknas i Brynäs än...

Alternativen är många och jag tycker som flera här att man ska inte snöa in på Dixon!

Zappaholic: Det va förstås hv som va dåliga och inte aik som va bra.. Ja hv ville förmodligen åka ur, så måste det ha varit. lite längre semester. Du är bra lovligt dum.

"För övrigt tänker jag sluta diskutera AIK härinne, känns lite färdigpratat om det laget nu. Du kanske kan gå över till AIK:s forum och fortsätta fanfarerna där? ;-)"

Varför inte lägga ner skrivandet helt och hållet, vet inte riktigt vad du ska bidra med. Enögdhet och rövslickeri har vi nog av genom huge.

Storhonken: Jag håller med. Och är verkligen Dixon så bra ? Borde väl kanske finnas likvärdiga spelar som kanske är mer sugna än vad Dixon verkar vara ?

Gurra88: men han gör det med bra...

Gurra88: Jo jag tycker HV var riktigt usla...de såg till stor del ganska så slöa, ointresserade och omotiverade ut. Då vinner man inga matcher.

Sen att du tycker det är nonsens bekommer mig inte nämnvärt...

För övrigt tänker jag sluta diskutera AIK härinne, känns lite färdigpratat om det laget nu. Du kanske kan gå över till AIK:s forum och fortsätta fanfarerna där? ;-)

Zappaholic: Jag hyllar lag som vågar vinna.. Och lag som försöker göra framsteg..Hv va inte i sitt bästa slag, men så dåligt var de verkligen inte - aik gjorde det riktigt jävla bra. hv hade bara några dagar tidigare sett till att vinna serien, vilket man inte gör hur som helst.

"Jag är fullt och fast övertygad om att vilket elitserielag som helst hade spöat HV i fyra raka"

det där är rent jävla nonsens.

Gurra88: Fattar inte varför du hyllar AIK så in i helvete.Så förbannat imponerad tycker inte jag det finns anledning att vara. Det var ju fantastiskt nära att laget åkte ur serien och sen fick de möta ett HV som spelade sin sämsta hockey på många år. Jag är fullt och fast övertygad om att vilket elitserielag som helst hade spöat HV i fyra raka...nu var det AIK som hade tur och fick HV.

Storhonken: Det där med att snöa in är lite hans grej..

dreamland: Nu har Sundlöv snöat in helt på Dixon.Att ge ett motbud är ganska desperat o visar väll att Dixon inte är så sugen.Släpp honom och satsa på ngn annan istället!

Huge: Ja det va ju en väldigt bra jämförelse.. om norrköping kommer före Göteborg i allsvenskan så har de lyckats jävligt mycket bättre. blanda inte in plojtuneringar.

Zappaholic: Jag är för helvete brynäsare. bara för att man tycker att ett annat lag presterar bra så håller man nödvändigtvis på detta lag. det handla om att inte vara enögd. Klart som fan vi ska vara avundsjuka på en semi, då sundlöv sedan 2004 misslyckats med att ta sig dit. Ändå hyllas han av huge här inne som den bästa sportchefen. varför kan man fråga sig?

AIK tog chansen, och gjorde det jävligt bra. I brynäs så klagar man bara alltid på domare, otur, skador. när ska man inse att det är nått som är fel på riktigt?

micke63: Står på AB:s Silly-blogg att Sundlöv lämnat ett motbud till Dixon, borde väl bli klart hur det blir den här veckan

Jag vågar knappt skriva ett inlägg i denna debatt som pågår. Hur som helst så skulle jag vilja höra om det är fler än jag som börja misstänka att det inte blir något med Dixon. Det borde väl vara klart redan i så fall ?

Eller har jag missat något så han redan är klar ?

Zappaholic: Klockrent.
Med gurras resonemang så kan man alltså hävda att ett allsvenskt lag som i första rundan av svenska cupen i fotboll slår ut ett div3-gäng, har lyckats jävligt mkt bättre än ett annat allsvenskt lag som blivit utslaget av ett allsvenskt topplag.
Småländsk retorik och logik när den är som bäst....

Gurra88: Ni klarade ju er med nöd och näppe undan kvalserien, det avgjordes väl först i sista matchen? Sett över 55 matcher var vi bättre eftersom vi skrapade ihop fler poäng, det är väl inte så svårt att begripa...

Och ja, jag har sett en del matcher AIK spelat och i de matcherna visade Fasth gång på gång på gång vilken fantastiskt bra målvakt han är. Och om du inte förstår bättre än att Fasth var den stora anledningen till att ni hängde kvar, då har du ingen vidare analysförmåga...alla begriper detta, utom några rejält envisa och insnöade gnagare...

Varför skulle vi vara avundsjuka på att AIK gick till semi? Det bryr jag mig inte om nämnvärt...jag är missnöjd med att vi åkte ut mot FBK igen, men jävligt nöjd över att se hur vi pressade karlstadslaget ordentligt, något ni inte var kapabla att mäkta med, trots en storspelande Fasth i målet...lägg därtill att vi hade en darrig keeper.

Huge: Ja så måste det vara, givetvis, att jag inte tänkte på det.
ännu en avundsjuk brynäsare som inte kan ta att AIK presterade bättre med mindre pengar dessutom. Ett bra bevis på att pengar inte är allt..AIK var mätta och överträffat allt vad förväntningar som fanns, dessutom mot ett färjestad som bara blev bättre och bättre.
Sundlöv kanske inte är så jävla bra som du vill få det till.

Gurra88: "Davey_22: Sett till att vi vann en match ja.. absolut. men du såg ingen skillnad på vad färjestad presterade mot Aik ? det va fan ett så mycket bättre färjestad"

Hur vet du att det "va fan ett så mycket bättre färjestad" som mötte AIK, jämfört med när dom mötte oss?
Kan ju lika gärna vara så att AIK gick ner sig ordentligt i semin och att Färjestad inte behövde förta sig nämnvärt. Ngt som dom själva dessutom hävdar.
När man dessutom vet att Färjestad fullständigt mosade AIK i samtliga grundseriematcher, så faller din korkade teori mer eller mindre sönder och samman.
Finns öht ingenting som talar för att AIK lyckades så jävla mkt bättre än Brynäs, tvärtom.
Mer än att dom lyckades bättre rent placeringsmässigt iom att dom gick till semifinal.

Zappaholic: ännu en nybörjare, välkommen..

"Enda anledningen att AIK inte hamnade i kvalserien var Viktor Fasth...för på något annat sätt imponerade inte det laget."

Ett tecken på att du enbart läser tidningarna och inte sett matcherna. Det va en otrolig insats av hela laget.

"för gnagare är som vi alla vet stört, bäst, vackrast och vet allt"
Och brynäsare är avundsjuka, Aik tog sig till semi, nått vi inte lyckays med på bra jävla länge..

Vem som helst såg väl att FBK inte behövde ta ut sig nämnvärt mot ett riktigt uselt AIK. FBK-spelarna själva säger ju att Brynäs var en bra mycket svårare nöt att knäcka, och förmodligen vet de bättre än gurra88...men eftersom gurra88 är gnagare så kan det vara så att han kan tolka det hela bättre än spelarna själva, för gnagare är som vi alla vet stört, bäst, vackrast och vet allt. Ett år i finrummet och de är tillbaka med sin omotiverade von oben-mentalitet...

Enda anledningen att AIK inte hamnade i kvalserien var Viktor Fasth...för på något annat sätt imponerade inte det laget.

Thelemakos: Det som måste till för Brynäs är att vi börjar knipa treor mot lagen under oss så att vi kan få hemmafördel i slutspelet. Det håller inte att ständigt få möta topp två i kvarten och dessutom få en hemmamatch mindre. Full fokus genom hela grundserien och stabilt målvaktsspel genom hela serien behövs för att vara med att kriga om de ädla medaljerna. Dessutom måste vi få lugn och ro och gå in i slutspelet med en mer eller mindre skadefri trupp för att utmana, bredden finns tyvärr inte pga. svaga ekonomiska resurser.
Jag tycker att kapaciteten finns i Brynäs lag i stort och med (förhoppningsvis)stabilt målvaktsspel och ett något tyngre lag så ser jag möjligheter inför nästa säsong.
Självklart så var Brynäs bättre än AIK den gångna säsongen men AIK drog en vinstlott i HVs kollaps och Roger Melin känns kompetentare än vad NC som tränare.

Gurra88:

Brynäs var svårare än AIK ja. Men så höjde vi oss avsevärt många snäpp till semin sen, och än fler snäpp till finalen.

Davey_22: Sett till att vi vann en match ja.. absolut. men du såg ingen skillnad på vad färjestad presterade mot Aik ? det va fan ett så mycket bättre färjestad.

Gurra88: Citerar dig lite....

"Vi lever väl för fan i nuet.." ,

"Ja det är jävligt mycket bättre att slå ut seriesegrarna och 2010 års guldlag."

Hur ska du ha det ? De flesta med normal hockeykunskap vet att Brynäs gjrode en bättre insats mot FBk än vad gnaget gjorde...men såklart i din negativa syn på Brynäs så måste det handla om att FBK senare höjde sig. Tröttsamt..

Huge: Du märkte inte av att Färjestad blev bättre ju längre slutspelet led? är inte ett dugg imponerad av vad färjestad presterade i kvarten, känns minst lika håglöst ut som HV.. För att sedan mot AIK och skellefteå snäppa upp väldigt många pinnhål. Men svårt för dig att veta som inte kollar på matcherna utan enbart lever på din fetisch ..

Ja det är jävligt mycket bättre att slå ut seriesegrarna och 2010 års guldlag.
Sen att det är en jobbig sanning för dig som på fullaste allvar tycker att brynäs tar framsteg.

Huge: Fasth var bättre än Greiss i slutspelet kan vi i alla fall konstatera.

Linus Klasen påväg till Elitserien lär väl hamna i HV skulle jag tippa....

Gurra88: Med ditt matchserieunderlag som bevis så kan jag isf hävda motsatsen, och mitt bevis är dessutom mer tillförlitligt: jag jämför nämligen med hur Brynäs och AIK lyckades mot samma motstånd (Färjestad).
Och med den måttstocken vill jag isf hävda att vi lyckades klart bättre än AIK.

"Aik är därmed ett bevis att det går lyckas utan störst budget."

Absolut.
Men nu var det ju inte det du påstod, utan att AIK lyckas så "jävligt mkt bättre" än Brynäs med sitt lagbygge, sina resurser och sina resultat, bara för att dom råkat slå ut ett håglöst HV.
Ledsen, men det krävs nog minst ett par säsongers spel i ES för AIK:s del för att man ska kunna dra några större slutsatser vad gäller deras ev succe eller misslyckande.
En fluga gör ingen sommar.
Förutom i Småland, som det verkar....

Redigerad kommentar

Huge: Vi lever väl för fan i nuet.. Vad ska man annars gå på om man inte kan dra slutssatser på matchserier. Det är ju för fan hockey vi snackar om.

Ja AIK lyckades jävligt mycket bättre, Gozzi har lyckats väldigt mycket bättre med sin lagbyggnad för att kunna stå upp i slutspelet.. Aik är därmed ett bevis att det går lyckas utan störst budget.

Gurra88: "Att slå ut regerande mästarna i fyra raka är knappast ett tunnt underlag."

Nä, det förstår jag.
I din trångsynta och enögda lilla svartvita hockeyvärld är en enstaka matchserie säkerligen ett oerhört seriöst och tillräckligt underlag som bevisar att AIK lyckats så oerhört mkt bättre än Brynäs.

Eller ville du bara säga att AIK lyckades bättre än Brynäs i 2011 års slutspel?
Isf kan jag ge dig delvis rätt.
Svårt att bedöma, eftersom dom fick möta ett håglöst och oinspirerat HV medan vi själva fick möta blivande mästarna och dessutom göra det med flera tunga skador när det gällde.

Så ditt yrande om att AIK lyckats så "jävligt mycket bättre" ger jag inte mkt för.

« · 1379147 · »