1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742366 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Huge: Att slå ut regerande mästarna i fyra raka är knappast ett tunnt underlag. Om det så enkelt kan man ju fråga sig varför inte Brynäs testat på nått liknande?

Så du tycker i din mycket trångsynta värld att AIK inte lyckats mycket bättre att som nykomling ta sig till semi. Då kan man återigen fråga sig varför Brynäs inte testat på att ta sig till semi? Otur son vanligt?

Gurra88: "Det handlar om att göra det bästa av de pengar man har, vilket AIK och Skellefteå lyckats jävligt mycket bättre än brynäs"

Exakt vad är det som AIK lyckats så jävligt mkt bättre med än Brynäs?
Att dom via hårt jobb i en jämn serie till sist lyckades knipa en slutspelsplats och sen råka få ett omotiverat och håglöst HV på sin lott och via ytterligare hårt jobb lyckas slå ut dom regerande mästarna är väl iofs hedervärt.
Men att på detta mkt tunna underlag dra slutsatsen att dom lyckats jävligt mycket bättre än oss, känns väl inte direkt seriöst eller nyanserat.
Å andra sidan så har väl grenarna "seriositet" och "nyansering" heller aldrig varit din starka sida direkt....

Ska bli spännande å se Patrik Hersley i Modo nu då, han som var så värdelös som folk påstod här inne! Inte alls nåt för Brynäs! Jag tror han kan bli ruskigt bra i Modo, och hade även så blivit i Brynäs! Men nu för Sundqvist å Andersén äta gröt å taggtråd i sommar istället!

Gurra88:

Av det jag läst så har Skellefteå haft högre spelarbudget än
Brynäs, åtminstone den senaste säsongen, troligen även
säsongen dessförinnan. Så Skellefteå är verkligen inga
"fattiga kusiner" från landet. De har rätt bra ekonomi,
och det visar sig även på isen. De har lägre omsättning än
Brynäs, men de kan lägga en betydligt större del av sina
inkomster på spelartruppen.

Sen har de haft "tur" (skicklighet) att få fram tre unga
kanonbackar som säkert spelat till betydligt lägre lön
än vad de är värda. Om de blir av med alla tre till nästa
säsong så får vi se om de har råd att ersätta med spelare
av samma klass. Blir ungefär samma problem för oss om
vi blir av med Ekholm och/eller Silfverberg.

Det kan ju vara så att Jan Axel Alavaara har högre lön än t.ex. Rundblad.

Jajjen: Så du menar att Skellefteå har mer att locka med? Det va ju inte överhuvudtaget det vi pratade om . Det handlar om att göra det bästa av de pengar man har, vilket AIK och Skellefteå lyckats jävligt mycket bättre än brynäs

Har ni sett SSK nyförvärv?

www.eliteprospects.com/player.php?player=680

Helt okej stats.

Gurra88: "Det handlar inte ENBART om pengar som du skriver i vart och varannat inlägg.."

Du bör nog informera Sundlöv om det. Sen kan han locka toppspelarna med sjönära läge, naturskön omgivning och Furuvik.

70 Rodrigues: Bättre stats på nya eurohockey.com:
eurohockey.com/player/38341-ilkka-heikkinen.html

Växjö värvar på, denna gång NHL och KHL meriterade Ilkka Heikkinen.

henke1: Johan Harju klar för Luleå och Hagos för Timrå!!!

Mathis Olimb klar för Frölunda. Bra nyförväv.

Peja: Japp, det skulle väl vara något för Brynäs. Man får väl drömma?

Redigerad kommentar

Micke sj: En av KHL:s bästa backar?

Micke sj: En av KHL:s bästa backar?

rutger jönåker: Underbar balans. Stenhård i kroppen. Okej skott.

Bra spelsinne.

Sämre skridskoåkare.

Det senare i kombination med lite speltid har begränsat honom på ES-nivå.

Grattis till en bra värvning!

Micke sj:

Ekholms lön + de ca 300 000 kr, vi får från NHL för honom,
lär nog inte räcka långt där. Då är nog chansen större att Mora
skulle ha råd med honom, som får knappt 1 mkr för Ekholm
från NHL.

rutger jönåker: Jepp, så plockar vi tillbaka honom i toppskick sen. :)

Pettisbif:Om Ekholm inte stannar www.eliteprospects.com/player.php?player=9629?

Ett alternativ till Dixon kanske ?

www.eliteprospects.com/player.php?player=9455

arnio/ zzz

tack, det värmer att höra gott om honom, hoppas att harald ger honom utrymme att utveckla offensiven också då, så han inte bara får fortsätta vara defensiv.

Jaja det är väll bara att hålla tummarna nu då..gd.se/sport/brynas/1.3110832-brynasstjarnan-fortfarande-i-valet-och-kvalet

rutger jönåker: Jag kan bara gratulera er till värvningen av Sundström. En spelare med härlig karaktär som alltid ger allt. Han har bra spelsinne och borde kunna producera skapligt på allsvensk nivå. En väldigt smart spelare. Hans skridskoåkning har inte varit tillräckligt bra för att bli producerande i elitserien vilket gjort att han har hamnat i ett defensivt fack. Han är stark i hörnen och delar gärna ut offensiva tacklingar. Han kan användas både som center och som forward, jag föredrar honom som forward faktiskt.
Sammanfattningsvis så är det bara att gratulera, ni snuvar oss på en riktig favorit som jag inte unnar annat än välgång. Jag hade verkligen hoppats att han skulle vilja stanna men jag förstår att han vill till ett lag där han kan få en större roll.

Redigerad kommentar

rutger jönåker: Sundström är en fighter, en spelare som alltid ger allt för laget. Han har bra blick för spelet och är väldigt allround, hans skridskoåkning är kanske inte den bästa och hans offensiv kanske inte riktigt håller måttet i elitserien men han har definitivt både handlederna och blicken för spelet och i allsvenskan så kommer han säkerligen att bli en riktig profil, han har varit en av mina favoritspelare i Brynäs genom åren.
Med lite bättre tryck i skridskoåkningen så hade Sundström kunnat bli en storspelare för alla andra verktyg har han definitivt i verktygslådan.

Färjestad dementerar Rask.

www.vf.se/sport/ishockey/j20-truppen-borjar-ta-form

är det Brynäs, SAIK eller MoDo han då är klar för?

ni som sett sundström spela i några år, vad säger ni om honom, hittills så har jag bara läst vad proffsexperter säger och vad mora säger om honom.

Vad har han för styrkor?
Hur är hans skridskoteknik?
Mm?
Svagheter?

om ni vill får ni gärna svara inne på moras forum.

hoppas ni får en bra säsong och att Martin Johansson blir så bra som jag tror han kan bli, helt klart en av fjolårets absolut snabbaste spelare i allsvenskan.

Jag tror och hoppas att ni tar er till slutspel.

Jajjen: Pratar du Dixon eller Widing?

Jajjen: Det handlar inte ENBART om pengar som du skriver i vart och varannat inlägg.. Det är Aik och skellefteå bevis nog för..

arnio: Jasså är jag ett stort skämt, var är du moderator varför tar du inte bort arnios inlägg det klassas väll för fan som ett personligt påhopp på mig elle med tanke på vad du/ni tar bort för andra inlägg? Och nej jag har inte skrivit något ont om arnio det jag skrev var min åsikt om att jag ville byta ut Sundlöv mot någon annan och vad i helvete är det för fel med det?

Du lilla arnio vad jag tycker om dig är det inte värt att skriva här!!!
¨Säg det till mig öga mot öga om vi ses någon gång istället för att gömma dig bakom skärm nä det var inget hot så dum är jag inte!

Till sist så sitter jag inte naken och gnäller men jag vet ju inte vad du har för läggning?

sylf: Fullt förståeligt, om det nu stämmer.

Gurra88: Det var ett jävla tjat om pengar. Det handlar ju inte om stålarna! Det har jag från säker källa.

Huge: Korrekt, han vill inte bidra igen!

Huge: Det sa jag aldrig, men det känns troligt att det inte vore helt omöjligt att få fram i alla fall en del av de pengarna.. om man inte heter engwall/sundlöv där allt känns omöjligt

Huge: De så kallade widingpengarna och brendelpengarna har nog betalat det som tappats på publiksidan..ni vet de 5800 i snitt som Brynäs har räcker inte riktigt till

Gurra88: Och hur vet du att den ev sponsor som förra säsongen var villig att bidra med pengar till värvningen av Widing, skulle vara lika intresserad eller ens ha förmågan att ställa upp med samma pengar den här säsongen, om nu Widing skulle bli aktuell?

Huge: Man ville värva Widing, Widing ville inte till Brynäs.. Någon annan var aldrig aktuell, pengarna sparades/gick tillbaka till sponsorn som ville backa upp Widingvärvningen.

Widing finns åter ledig. Samma pengar som sparades /gick tillbaka till sponsorn vore inte så jävla svåra att lösa. Om man inte heter Sunlödv/Engwall och är helt ....

Men tror inte nån på fullaste allvar tror att sundlöv ror hem både Dixon och widing.

foppa78:" Nä alltihopa är ett stort skämt jag köper inte det här jävla pengasnacket längre och jag tycker att Sundlöv kan packa ihop sina saker och lämna över till någon annan nu!!!"

Du foppa är ett stort skämt och jag köper inte ditt gnäll på Brynäs och Sundlöv i synnerhet. Det är så himla enkelt att sitta naken och gnälla, bort med han och bort med den ja bort med alla. Gnäll från någon som inte har någonting konstruktivt att komma med är bara dravel, låt höra vem borde in som Sportchef? Vem borde vara tränare? Hur skall pengar tillkomma till en riktigt stark trupp? Hur skall Brynäs göra för att få mer publik? Vad skall en sportchef säga om pengar inte finns ?

Pettisbif: 50:e laguppställning du lägger ut eller?

Gurra88: " Eller varför inte använda de pengar man tänkt att lägga på Widing förra säsongen.

Pengar finns"

Alltid lika tryggt att ha supportrar som har järnkoll på allt inom föreningen.
Du vet bättre än tränarna vilka som ska spela, du vet bättre än marknad hur man ska lägga upp sponsorstrategier, du har bättre koll på spelarmarknaden än vad Sundlöv har och som grädde på moset har du nu bättre koll på ekonomin än vad insatta personer i ansvarig ställning har.
Imponerande.
Exakt hur mkt pengar finns det att handla för?
Bara på ett ungefär....

Storhonken: Ja, herregud vilken kontroversiell åsikt att Jonsson är en klassback... Det finns säkert ingen annan i hela hockeysverige som tycker det.

sylf: Han hade stora skadeproblem förut. Bröt bland annat samma ben två gånger under en säsong. Nu har han varit fit ett tag...

Verkligen Silly season : "Hasek på väg till Växjö?" enligt Radio kronoberg haha ja dessa spekulationer!

sylf: Peja har aldrig fel,han tycker att LJ är en riktig klassback också.

Peja: Han gjorde inte succe i AIK, DIF, Frölunda, Timrå eller AHL, vad får dig att tro att han gör det i Modo?

sylf: Bara på try-out. Jag tror att han kan göra succé där.

Anders Berg: Johan Ryno till Modo, Sundlöv kanske inte är sämste sportchefen i sverige ändå.......

Pettisbif: Tror vi kan glömma att Sundlöv grejar fram stålar för både Dixon och Widing. Frågan är om det blir någon av dom ?...

Anders Berg: Har du något bra förslag? Hoppas Silfverberg stannar.

Redigerad kommentar

Märkligt att man pratar om Widing eller Dixon, alternativt Silfverberg - spelar det ingen roll om man är center eller ytterfoward? Kanske ska ersätta Silfverberg med en målvakt?

Pettisbif: Härligt om Ekholm stannar det behövs. Hoppas på Dixon. Skulle även vilja se en back + en bra sniper, men det kommer väl inte hända?

Redigerad kommentar

Pettisbif: Grymt skönt, om det stämmer. Hoppas att Silfverberg gör detsamma.

« · 1378872 · »