1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742318 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
MarcusElving: WORD!

Jajjen: Jag är lika orolig som Pucken. Brynäs har gått ut och sagt att truppen är spikad, det saknas bara en forward osv.

Som det ser ut nu så är den här truppen långt ifrån klar, Ekholm lämnar och Silfverberg kommer troligen att lämna.

Då står vi här utan de två viktigaste pusselbitarna inför nästa säsong och då har vi inte ens ersatt Eero än??

Vi har värvat rollspelare efter rollspelare vilket jag har varit väldigt nöjd med så länge det inte går ut över spetskompetensen så att säga. Men vad händer med spetskompetensen? Den tycks bara försvinna på löpande band medans Sundlöv sitter och säger att truppen är så gott som spikad?!?!

Finns det pengar att ersätta Eero, Ekholm och eventuellt Silfverberg? Dessa spelare var våra toppar förra säsongen, jag vill inte se några bortförklaringar eller konstiga "kompromiss-lösningar" för dessa spelare. De måste ersättas, ERSÄTTAS!

Redigerad kommentar

Jajjen: Om det vore så väl.
Nåt säger mig att vi kommer att få läsa hans eviga gnäll även den här säsongen....

Redigerad kommentar

T.o.m. Pucken tycks ha gett upp!

MarcusElving: Det känns som Sundlöv kommer säga "Vi har mycket bra utvecklingsbara juniorer som kommer att fylla Ekholms plats."

Frågan är vad Sundlöv kommer att göra. Ekholms ersättare måste vara likvärdig. inte sämre!
Om Silfverberg drar så skulle Rohdin kunna ersätta honom.

Tittar på Finlands match, där två av deras PP backar är lediga:
Anssi Salmela och Sami Lepistö
Skulle kanske funka, men kommer inte att hända.

Peja: "Både Silfverberg och Ekholm var landslagsspelare när de skrev sina nuvarande kontrakt och lönerna är därefter."

Var det inte en förlängning av gällande kontrakt med 1 resp. 2 år med högre lön när det nya började gälla?

Det ska bli intressant att se vad Sundlöv ersätter lagets bästa back och lagets bästa forward med om vi hamnar i den situationen. De måste ersättas rakt av med likvärdiga spelare helt enkelt, det är inga dussinlirare vi snackar här.

Känner man Sundlöv rätt så har han någon utvecklingsbar back från allsvenskan i sikte som ersättare för Ekholm. "Vi värvade Ekholm från allsvenskan också"

Silfverbergs plats får väl någon av juniorerna försöka fylla.

sylf: Ja, Ekholm borta.. Sticker även Silfverberg och eventuellt Svedberg så är truppen löjligt svag.

Sundlöv får jobba arslet av sig i så fall..

Dalle: Förstod det nånstans, nu väntar vi bara på att Silfverberg drar, plus kanske Svedberg.

Dags att börja jobba Sundlöv!!

Dalle: Inte oväntat med tanke på värvningen av Gunderson.

Dalle: mat-TEE-uhs EHK-hohlm. So it goes. Han kanske blir utlånad?

HappyX3: Molin har inte etablerat sig i J20-laget än. Ni som skriver upp honom sätter bara onödig press på killen.

Nashville har skrivit kontrakt med Ekholm!

HappyX3: fan va bra tänkt ;) Tycker helt samma! Tror dock inte Sundlöv/Jonsson tänker samma....

Skaffa in en ersättare till Ekholm (stor och tuff back!) plocka in en ung målvakt som ersätter Svedberg sen skiter vi att köpa in två forwards (ersättarna för Eero och Silfver).

Eero och Silfver har säket 200.000 var i månaden? det är 400k som vi spar på dom. Så om vi skippar att plocka in två spelare fram till jul kan vi spara 4 såna löner (400x4=1.200.000:-) Och vid jul plockar vi in två superspelare på artinstkontrakt som inte lyckats slagit sig in i NHL. Då kan vi ge dom 400.000 var och då jävlar borde vi kunna få in två bra spelare.

Visst är det viktigt att få en bra start, men det är endå efter jul allt betyder nått.
Samtidigt får spelare som Rensfeldt, Wännström, Rodhin, Sandin chansen att spela mycket under september-december och visa att dom ska ha en plats (silfver har fått mkt speltid och det har gjort honom till den han är idag, finns säkert fler som kan blomma fram om dom får chansen).

Sen finns Molin nere i Juniorlagen också som är ritkgit bra!

sylf: Här är det pengar som räknas eftersom han börjar bli till åren. Tror att Schweiz lockar mera eftersom tryggheten och det sociala är bättre i alplandet.

Fast det är väl tjejen som har sista ordet ;-)

Men som sagt var för mig är han välkommen till Brynäs.

Om nu Ekholm och Silfver sticker till NHL (och jag tror det är stor risk att bägge gör det) så har Sundlöv lite att jobba med. Det är ju bäste back och bäste forward som försvinner skulle man kunna säga. I skenet av att man siktat på att ersätta Somervouri med Dixon t.ex. så är det inte utan att man känner viss oro inför en sådan situation..

Peja: Även DIF är med och hugger på Widing, liksom Schweiz och KHL.

Allt enl GD!

henke1: Läs denna artikel... första halvan av NHL-pengarna betalas ut i januari och andra i maj.

Redigerad kommentar

Peja: hur menar du nu?

arnio: Så kan man inte tänka eftersom pengarna inte kommer in direkt.

Peja: Skule vi få 1,3 mille för Silverberg så lär det ju räcka till en hyffsad ersättere, tänk på att vi slipper Silverbergs lön då också och den är nog inte liten.

Jajjen: Både Silfverberg och Ekholm var landslagsspelare när de skrev sina nuvarande kontrakt och lönerna är därefter. Men självklart är det alltid svårt att ersätta bra spelare.

Jajjen: Janos Solyom......Bättre än Hansen?

sylf: Finns ju dom (läs: Anders Berg) som tvärtom tycker att man ska prata klartext och inte skönmåla vekligheten. Hur Sundlöv än gör, gör han tydligen fel.

Jag tror också det var 1,3 mille per export. Minus soc. avg. blir det en månadslön på 70 tusen. Innebär att vi får ersätta Ekholm med Ola Svanberg och Silfver med Janos Solyom.

MarcusElving: Om jag inte är ute och cyklar är det 1.3 mille för Jakob och knappt till en korv med bröd för Ekholm, där snor väl Mora hela pengen!

Jajjen: Att man är fattiga begriper de flesta, men att hela tiden gapa och skrika om det i media gör knappast klubben mer attraktiv. Håll käften istället och låt dom som undrar titta på årsredovisningen eller gå på årsmötet!

Mediaträning kallas det!

Jajjen: Om båda skulle sticka, hur mycket pengar går till Brynäs i så fall. Har du koll på summorna?

Silfverberg får vi väl fullt betalt för då han bara har spelat i Brynäs?

Någon som har koll?

Redigerad kommentar

MarcusElving: Drar både Silfver och Ekholm behöver man ingen större fantasi för att förstå vartåt det barkar. Dom pengarna har inte Brynäs som kan ersätta båda.

Anders Berg: Du har en del att lära om hur människor funkar och varför man inte alltid säger vad man egentligen tycker.

Undra vad Sundlöv har för plan om det skulle bli så att Ekholm sticker..

Jajjen: Nej, jag vet faktiskt inte vad jag ska tro längre. Inför senaste säsongen pratade ju Sundlöv om att man inte var så långt från en final (trots att man inte ens spelat semifinal sedan 1300-talet) och att inför nästa säsong (dvs. den kommande) så skulle man nosa på finalen.

Jag tror inte att det blir så.

Anders Berg: Du tror inte att brynäsledningen fattat det redan?

Jajjen: Nöjd är givetvis fel ord, däremot kan man hoppas på en insikt om att man är ett mindre bra lag, men som vill bli bättre, med en fungerande strategi. Att ha några som kan marknadsbiten kan vara en bra början, en huvudsponsor en annan.

"Vi som förening har inte direkt blivit rikare för varje säsong."

Säger sportcehefen i Brynäs IF. Bara jag som får en doft av uppgivenhet? Efter arenabygget fanns ambitionerna att bli ett topplag i Sverige. Man värvade bl.a. Brendl, tillsammans med arenabygget den mest spektakulära investeriing Brynäs gjort på 90 år. År 2011 finns bara insikten kvar om att man snarare halkat efter dom bästa och med en ekonomi som aldrig lyfter. I städer som Malmö. Västerås och Örebro slipar man knivarna och väntar på sin chans.

Anders Berg: "Nä, det är ju synd - men hur kan då ambitionen vara att bli bättre och ledande inom svensk hockey, Bosse Bylund?"

Jag gissar att du mycket snart slipper läsa den typen av floskler. Nöjd då?

Wesley: Är det inte bättre ändå att sprida på gracerna, och inte lägga alla ägg (ordskämt icke menat) i en och samma korg?

hahii: ooja! Han var dessutom snabb på att kontra ;)

Riktigt snabb var han hehe!
Om jag får ge mig in i leken så skulle det vara spännande att se Martin Johansson och Widing på varsin kant, kanske med den snabbaste centern i mitten, Kan det vara Ollas som är det? Det skulle gå undan samtidigt som alla tre kan smälla på och även jobba hem bra.

Wesley: ooja! Han var dessutom snabb på att kontra ;)

sylf: Nä, helt rätt. Men om han skriver på då :)

hahii:

Silfverberg-Järnkrok-Lavander
Ekholm-Bertilsson

Dackell-Larsson-Widing
Jonsson-Andersén

Ollas-Nordan-Lauritzen
Gunderson-Sundström

Johansson-Granis-Hansen

PP1:
Ekholm-Gunderson-järnkrok-Silfverberg-Lavander

PP2:
Jonsson-Dackell-Lauritzen-Widing-Larsson

BP:
Dackell-Hansen
Granis-Johansson
Silfver-Lavander

Akta dig nu, det här är ju petisbif signum :-)

MarcusElving: Han har ju inte skrivit på än........

Widing - Ännu en tung kropp med bra fart på grillorna! Det kommer gå undan i Brynäs kommande säsong.

Vi kommer att ha många bra skridskoåkare och många fysiska spelare, kanon!

Redigerad kommentar

Pettisbif: Jag hoppas att Granis börjar spela så som han spelade första säsongen i Brynäs. Killen har blivit mjuk. (kan bero på CZ). Granis ska ha runt 100min i utvisningsminuter. Var så kul att se han på isen varje gång.
Vad har hänt?!

Att man sätter Hansen på extra kommer nog aldrig att hända, vilket är synd. Han borde inte få vara kvar!

Pettisbif: glömde han ;) Tror inte Rensfeldt accepterar att bli utlånad han går nog till nåt annat lag då. Jag läste en kommentar på Hockeysverige på Brynäs sidan att Rensfeldt inte alls är omtyckt i laget. Någon som hört något om det?

henke1: wännström då?

näe jag tror också att silver är så klok att han stannar.. nog för att han skulle platsa i en tredje/fjärde kedja men han stannar ett sista..

Holmqvist(Svedberg)

Ekholm-Bertilsson

Jonsson-Andersén
Dackell-Larsson-Widing

Gunderson-Sundqvist
Rohdin-Nordquist-Lauritzen

Ollas-Granström-Johansson

Extra:Löf/Berglind-Hansen

Lånas ut:Sandin,Wännström,Rensfeldt

Rohdin en personlig favvo! Fjärde blir en grymt jobbig kedja att möta.. Hansen får inte plats!

PP1:
Ekholm-Gunderson-Järnkrok-Silfverberg-Lavander

PP2:
Jonsson-Lauritzen-Dackell-Widing-Nordquist

BP:
Dackell-Larsson
Johansson-Granström
Silfverberg-Lavander

hahii: Silvfer lämnar till NHL och Rensfeldt/Sandin tar sista platsen. Rohdin blir utlånad.

Ekholm-Bertilsson

Dackell-Larsson-Widing
Jonsson-Andersén

Ollas-Nordan-Lauritzen
Gunderson-Sundström

Johansson-Granis-Hansen

PP1:
Ekholm-Gunderson-järnkrok-Silfverberg-Lavander

PP2:
Jonsson-Dackell-Lauritzen-Widing-Larsson

BP:
Dackell-Hansen
Granis-Johansson
Silfver-Lavander

Problemet förra året var ju att Sundlöv erbjöd ett fyraårskontrkat till Widing som inte ville binda upp sig så länge. Det kan jag ha förståelse för, om han åter ville prova lyckan utomlands. Ser inga problem med att Widing återvänder till Brynäs och tycker det är någorlunda barnsligt att inte välkomna honom tillbaka. Får han till samma produktion som tidigare i Brynäs är han en av ES vassaste målskyttar!

Välkommen hem...

Hellre tar jag Widing än Dixon. Dixon är bra framför kassen, men nu har vi Lavander som är ännu bättre på det, sen har vi Granis och Larsson som är bra på att böka framför målet också. Känns som att vi inte behöver en till sådan spelare. Därför vill jag hellre ha Widing.

brynäs08:

Fotbollssupporter...

brynäs08: Blunda då!!

« · 1380640 · »