1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742301 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
70 Rodrigues: Svårt o länka inside ;-)

Äh bränn allt förtoende bara :-)

65selander: Lauritz, Nordan, Widing kan bli en grym line.

65selander: Svårt o länka inside ;-)

70 Rodrigues: Länka din skåning!.
Jag är glad om han kommer, nu behöver han bara kalibreras om så att han hittar målet.

Kan meddela att Widing är klar!!!

Peja: Tack för informationen. Vad tror du om Silfverberg, drar han eller blir han kvar?

Burken: Brynäs tar bara in ett fåtal om året från andra distrikt än Gästrikland. Det är flera hundra som söker men bara några få som kommer in. Rödin flyttade till Gävle under uppväxten, inte till hockeygym.

power81: Precis. Hur många av Brynäs J20 är Gävlekillar i grunden? Jag har inte koll på det men det finns säkert nån som har det.

Johan Larsson är Gotlänning, Rödin Stockholmare etc.

Jag kanske var lite oklar i mitt senaste inlägg. Ner i lön lär alla spelare göra när de lämnar NHL men jag menar att de skulle välja en mindre lön än vad en annan klubb än Brynäs skulle ha råd att betala.

Burken: Fröberg är ju däremot inte från Gävle vilket herr Silfver är.

arnio: Jag tror det blir skralt med hemvändare i framtiden. Det är väldigt ovanligt att spelare går ner i lön när de kommer tillbaka. Men när det gäller #33 så kanske det finns hopp. Men det är ju många andra killar från J20 som inte har samma hjärta för Brynäs. Det bevisade ju Fröberg häromsistens.

Enaranger: Ja det är beklämmande hur dåligt underbyggda många artiklar är. Tillgängligheten för att själv göra egna källgranskningar på Internet gör ju att man som läsare kan granska uppgifterna själv. Detta gör ju att "journalisterna" får det lite jobbigare att skriva ihop något hastverk och publicera utan att okunskapen lyser igenom.

Burken: Silverberg var grym i VM och det var ju kul för honom men synd för Brynäs. Vi får nog hoppas på att vi får några hemvändare i framtiden i alla fall....

Anders Berg: Det är bara att utgå ifrån att #33 är förlorad. Efter sin fina insats i VM kombinerat med att Ottawa står inför en nystart efter ett par katastrofsäsonger så vore det väldigt konstigt om de inte gör allt de kan för att locka över honom. Det enda som kan rädda Silfverberg kvar i Brynäs vore om han själv inte känner sig mogen för spel i NHL.

Vi får verkligen hoppas att Sundlöv har ersättare på gång. När det gäller Ekholm så är det tråkigt. Hans sista insats i Brynäströjan är inget man vill minnas heller. Kladd med pucken på egen blå med sekunder kvar till förlängning.

Jag hoppas att Sundlöv inte har bokat någon semester i sommar för han har en hel del jobb framför sig.

micke63: Widing som ersättare för Eero? Vem ersätter Kahna? Vem ersätter Ekholm? Vem ersätter Silfverberg?

Frågorna är många - svaren få. Men den som väntar på något gott... =)

Vem ersätter Clarke? Ha ha ha!

micke63: Ja du vem vet men skulle det vara så att dom förlitar sig på att en junior ska ta Silvers plats då är det något STORT ALLVARLIGT PROBLEM men jag skulle inte bli förvånad inte ett jävla skit!!!

Bara för att få en uppdatering...Är det Widing som Sundlöv går och hoppas på ?
Men hur blir det då om Silfverberg lättar ?
Börjar han då leta nytt eller skall vi förlita oss på juniorer ?

Och hur blir det på backsidan ? Blir Jonte ersättare för Ekholm ?

henke1: Skit i honom henke han vet inte själv vad han skriver han bara provocerar!

HappyX3: Keep dreaming!

Immonen vore ju en dröm! ;)

sniper: vem?

brynäsjohan: Ja

sniper: vad är det som är bra, nåt nyförvärv ?

Portello: Silfverberg har varit svinbra detta VM! Han kommer bli en stor spelare i NHL. Jag räknar inte med honom i Brynäs nästa säsong, inte en chans.

Men, jag hoppas såklart att jag har fel.

MarcusElving: Bra period av Silfverberg. Tycker han är väldigt pigg. Blir han kvar i Brynäs nästa säsong så blir jag förvånad.

Bra jobbat Sundlöv.

Kudroc är tydligen påväg till Malmö. Allt enligt MrMadhawk.se

Enligt Aftonbladet så vill Caslava tillbaka till elitserien, hans agent har varit i kontakt med Timrå såklart. Hoppas att Sundlöv i alla fall försöker snuva Timrå på denna back, han skulle vara en perfekt ersättare för Ekholm.

In och kötta nu Sundlöv!

Enaranger:
Eller så blir det fel för att det är ett stressigt jobb med tusen saker att hålla reda på samtidigt, underbemannade och slimmade redaktioner och krävande, unga, internet-vana läsare som vill att all information ska ut på stört!

Hur lite koll får man ha som journalist nu för tiden?

Det här kan man läsa på text-tv, sidan 317, i dag.

"Silfverberg, som draftades av Ottawa för två år sedan
och är utlånad till Brynäs, kan nu vara på väg till NHL."

Om jag inte har missat något helt och hållet, så var det
Rödin som var utlånad till Brynäs den här säsongen.

Men de senaste fem åren så verkar journalistyrket mer
och mer blivit något av ett klippa och klistra jobb.
De tar oftare och oftare artiklar från andra källor och
bara skriver om lite. Utan att kolla om uppgifterna stämmer.

Det verkar vara ett rätt slött smörjobb.
Kanske en bana man skulle slå sig in på.

Anders Blank:

Caslava hamnar i Timrå om han väljer att spela i Sverige, Lashoff vore fint men han är ju på gränsen att ta en plats i NHL så tror knappast han vill till Sverige.
Skrbek däremot är väl inte orimligt, skulle inte ha någet emot honom i en Brynäströja.

Om nu Sundlöv letar främst efter en utlänning till Ekholms ersättare så hoppas jag att det blir en defensiv pjäs som kan dela ut den där tacklingen som motståndarna blir rädda för. Nån sån spelare finns inte i dagens Brynäs.

Mina förslag är:
Paul Baier (från Rochester Americans, Markström kanske kan risa eller rosa).
Petr Caslava
Matt Lashoff
Vladimir Mihalik
Pavel Skrbek

Någon av dessa skullt spetsa till det defensiva spelet betydligt!

Brynäs_89: Vi har ju Gunderson!!

Brynäs_89: Vi är många som hellre ser Skrbek än Caslava i Brynäs. Du är inte ensam.

70 Rodrigues: VA!!! Inte en från USA eller Kanada som spelar i dhl??? Rodrigues du slutar aldrig och förvåna mig, men jag ser hellre skrebek än Caslava

70 Rodrigues: Tur han drev med mig åt det hållet så det blev en lättnad ist för en besvikelse...ex om han skrivit att Aleksander Radulov var klar för BIF hehe..då skulle det bli smälla på i Elitserien med (iofs matchstraff helatiden så skulle inte bli så många matcher med den nivån man har här)

RavenLord: Tack för det :-)

70 Rodrigues: Puhh kan andas ut han drev bara med mig den BIF hataren som han är :)

70 Rodrigues: Han brukar ha rätt den jäkeln men inte hunnit fråga var han fått det ifrån...ska ta sms tbx till han.

RavenLord: Det får vi verkligen hoppas att det är, ett skämt alltså!!

MarcusElving: Inget nytt under solen i den intervjun, liknande svador har han kört med förut, som sagt, jag tror det när jag ser det!!

Janos Vas tbx till BIF ??? Sant eller bara ett skämt av polarn via ett sms tro

Sundlöv

hahii: Sundlöv har jiddrat mer än en gång förut, allt för att slippa svara på obekväma frågor. Jag tror det när jag ser det!!

70 Rodrigues: "Vi för just nu en diskussion med Jonathan Carlsson, och att signa honom skulle kunna vara en möjlig lösning för att vi ska ha åtta backar i truppen. Han är absolut ingen ersättare för Ekholm. Så även om vi gör så, kommer vi att fortsätta leta efter en ersättare till Ekholm"

Skönt att det är bekräftat att Carlsson inte bli Ekholms ersättare.

leovalkama: Japp, tror dock att han går tillbaka till Timrå om så blir fallet :-(

70 Rodrigues: Hörde att han ville tillbaka till elitserien också :-)

Ser gärna den här killen i Brynäs.

Precis som någon var inne på; Okej att man väntar tills oktober med att ersätta Ekholm, MEN, ersätter man honom "idag" säljer man garanterat fler säsongskort. Förutsatt att det är en bra back. Men så kan inte ansvariga inom Brynäs IF tänka - det är för svår logik.

Zzz: Kudroc tack!

« · 1381234 · »