1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742152 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Anders Berg: Jaha...nu då....vad hände med att vänta och se vilka NHL backar som skulle bli lediga senare i sommar ? Var svaret Jonte Carlsson ?

Känns bra att Jonathan Carlsson stannade 1 år till, nu har vi 8 grymt bra backar! (Med allsvenska mått mätt, alltså).

Växjö är äckliga

70 Rodrigues: "Den som gapar efter mycket..."

Jag tycker att det låter lite som att dom fortfarande svävar på rosa moln där nere i Växjö. Vad Evertsson önskar och vad Evertsson får, är nog två skilda saker i den här frågan. Det är fler än ett lag som söker efter spets just nu.

Hur har dom råd?????

I går värvade Växjö Per Hållberg, som närmast kommer från Modo.
Men sportchefen Henrik Evertsson, som har imponerat under silly season så här långt, är långt ifrån färdig med lagbygget.
För Smålandsposten berättar han vad laget har kvar att värva. Dels ska en målvakt, med erfarenhet från spel på den här nivån, in. Dessutom en back med spetsegenskaper värvas, samt en forward, som även kan spela center.
En av dessa spelare kommer förmodligen vara nordamerikan, trots att laget redan har fem spelare från den kontinenten. Men alla dessa, förutom Brad Moran, har även EU-pass.
– Sannolikheten för det (att det blir en till icke-EU-värvning) kan nog betrakas som mycket hög, säger Evertsson till SMP.

MarcusElving: Hur kan man bli blåst på nåt man aldrig haft?
Ja se murvlarna, dom gör exakt allt för att skapa rubriker och locka läsare.
Att Bertilsson hade hoppats på att få ett kontrakt och sen bli utlånad, låter inte riktigt lika braskande som det rubriken försöker antyda, även om jag till viss del kan förstå formuleringen...

MarcusElving:
Inte direkt så att man sitter och lider över det beslutet...
Trevligt att se att NHL kanske inte skriver kontrakt med alla svenskar som kan skjuta slagskott på höjden...
Tror mycket på Bertilsson till hösten.

arnio: Ja varför inte;)

Gurra88: In med en grek!

Jonte Carlsson..... Fräscht!

Nödlösningarnas nödlösning i kompisföreningen Brynäs IF

Zzz:

Oj oj oj, nu frågade du fel kille, eller rätt beroende på hur man ser det.
Jag är född gambler och skulle du komma med det vadet på allvar vete f-n, jag skulle iaf fundera länge på att ta det.

Men vad jag ville få fram var att mycket av snacket hät går ut på att en värvning av stjärnback kan ge oss semifinal medans vissa hävdar att ingen stjärnback tar oss till allsvenskan. (lite hårddraget) Jag ville bara nyansera det lite

Men visst, gambler som jag är, kör de 100 k på....ska vi dra till med att Brynäs backar utan förstärkning håller för att nå slutspel, håller du emot? :)

Redigerad kommentar

tompap71: "Vi har inte världens bästa backuppsättning just nu, men får man ut vad dem kan såp är den heller inte helt kass."

Om vi får ut vad den kan så är den inte helt kass?! .

Skulle du satsa 100k på en häst med det omdömet? =)

MarcusElving:

Ett tungt namn på backsidan behövs definitivt om vi vill vara med o leka. Samtidigt tycker jag många oroar sig för mycket över vad vi har just nu. Lasse J är skadefri en toppback offensivt, Andersen ingen spektakuiär kille men rätt stabil defensivt. Sunken gjorde en all time low säsongen som gick, vi vet att han kan mycket bättre. Gundersson, kan vara nya Angell så vitt vi vet. Bertilsson visade vad han kan i slutspelet, håller han den stilen är han en kille att räkna med.

Vi har inte världens bästa backuppsättning just nu, men får man ut vad dem kan såp är den heller inte helt kass.

Zzz: Japp, jag håller med dig. Backsidan är akilleshälen, defenitivt!

Pettisbif: vart kommer det ryktet från?

MarcusElving: Nu har Brynäs sina åtta backar.
Carlsson och Bertilsson var bänkade delar av förra säsongen. Berglind har potential men är ju helt oprövad. Även Löf är ju otablerad och har inte visat att han håller på elitserienivå. Dessutom är Gunderson fortfarande ett frågetecken och Sundqvist hade en riktigt dålig säsong förra året.
Nu ska ju ytterligare en back in men med tanke på vad vi går in med för backuppsättning så finns det anledning till oro.

Målvakts- och forwardsuppsättningen ser riktigt spännande ut, överpresterar backarna kan nästa säsong bli riktigt rolig om inte kommer det bli riktigt illa.

Och Djurgården ersätter med Bartley med Klubertanz, knappast något nedbyte i mina ögon.

Japp, förstod att man skulle skriva kontrakt med Carlsson. Brynäs behöver ju 8 backar att starta serien med. Sedan får vi hoppas på en riktigt bra värvning från NHL/AHL senare.

HappyX3:

Jo, men Sundlöv har ju antytt att det kommer skrivas med honom i flera veckor, men okej. Att carlssons kontrakt är påskrivet är nytt.

eftersom han skrev på idag så måste det ju vara nytt? sen att det varit rykten kring att han skulle skriva på under en tid är nått annat!

HappyX3:

Och det var ju nytt...

Nästa brynäsare klar!!
bloggar.expressen.se/hockeyblogg/

micke63: Sami Salo, ja snacka om en hyffsad PP back i elitserien. :)

De låter dock jävligt konstigt att han skulle vara på gång till BIF. Rykten är alltid rykten och jag är inte en av dem som kräver bevis runt rykten, men man blir såklart intresserad av hur ryktet uppstått? Kan biffen ge något svar på det?

Redigerad kommentar

MarcusElving: Sami Salo är väl ganska skadebenägen och borde kunna spela mycket tuffare än han gör.

Pettisbif: Sami Salo skulle inte sitta helt fel..

Hörde ett rykte i att Brynäs har lite kontakter med både Jonas Ahnelöv och Sami Salo.

www.eliteprospects.com/player.php?player=2672

Det är väl mest troligt med Jonas.

www.eliteprospects.com/player.php?player=3790

mattias - 74: Jag hoppas att han kan bidra med fart och bra forchecking. OM han sedan kan producera så är det ett stort plus.

70 Rodrigues:

Vad har ni för förväntningar på Ollas? Jag tror han kan göra runt 20 poäng i Brynäs.

Clarence: Äh, ta av dig betongkepsen nu. Silfverberg ville ju stanna. Järnkrok är väl medveten om att han behöver växa på sig. Johan Larsson är nog inte främmande alls för att spela minst en säsong till i Brynäs.

Clarence: Allsvenskan är väl ändå att överdriva...

Burken: Jag tvivlar däremot på det. Sen undrar man ju vad som ska hända med Brynäs säsongerna som kommer därefter. Meningen var väl att den här unga skaran talanger skulle bygga upp Brynäs till nåt riktigt bra inom 2-3 år. Men går de här löftena förlorade för klubben nu en efter en så känns det istället som det vätter mot allsvenskan för Brynäs inom 2-3 år.

Clarence: Det har jag inga som helst tvivel om. Däremot kommer Sundlöv och värvningsgruppen att få en jobbig uppgift attbygga ett nytt lag till nästa säsong. Det verkar vara många som sitter på utgående kontrakt och som vi har på lån.

MarcusElving:" NHL dammsuger ju hela föreningen på talang."
Ja suck, det verkar inte bättre. Tycker det kommer kännas väldigt konstigt och "fel" till vintern när flera spelare bara kommer att vara till låns för Brynäs. Kan de här spelarna verkligen motivera sig fullt ut för Brynäs när de egentligen tillhör en NHL-klubb som väntar??

Zzz: hittade det ;)

Zzz: länka?

Zzz: NHL dammsuger ju hela föreningen på talang. Fast det är väl inget nytt. Bertilsson får vi väl maxbelopp för om han sticker till NHL i alla fall, vilket iofs är en klen tröst.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Zzz: Lånas han inte ut till Brynäs så blir det än tuffare för Sundlöv och scoutinggruppen att hitta ersättare för både honom och Ekholm??

MarcusElving: Enligt expressen är Bertilsson på väg att skriva på för Philadelphia. Man kan ju gissa på att han lånas ut till Brynäs en säsong.

Jacke snackar om att han blir kvar i Brynäs, VM och lite annat..

Pettisbif: Bra, men sägs också ha stora alkoholproblem...

Hescores: Så är det nog ;)

Vad tror ni om den här killen då..? Han var ju grym första säsongen i Modo.

Pettisbif: Mattias Ek har förmodligen ingen aning om vad han skriver om.

Tror inte dixon är särskilt aktuell

Redigerad kommentar

Pettisbif: Jag anser att vår forwardsbesättning är fullt tillräcklig som den är. Lägg krutet på att förstärka backsidan istället.

Hescores: Synd!

Expressen skriver att Steve Dixon är nära en flytt till Gävle..? Kan det stämma verkligen??

Linus Norberg ang Laakso "Han kan avskrivas – Brynäs blir inte hans kommande klubbadress."

Det här är min drömvärvning från NHL

www.eliteprospects.com/player.php?player=11016

Som det står i texten är han en väldigt tuff spelare som gärna kastar handskarna och delar ut en och annan tackling!

« · 1383470 · »