1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741928 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Huge:
Vem fan tror du att du är Huge??

Alla har väl rätt till en åsikt!
Sen att inte alla slickar röv och försvarar Brynäs agerande hela tiden är väl rätt naturligt.

För det verkar ju du ha fullt upp med...
Skaplig skev världsbild du har när du uttalar dig så här:
"Att alla gnällande onyanserade och okunniga gaphalsar sen får tuppjuck är ju bara grädde på moset"

Är detta beviset på din intelligensnivå??

Tyvärr så fortsätter den negativa spiralen för Brynäs nu,både sportsligt och ekonomiskt.

Fred Asp: "Alla har väl rätt till en åsikt!"

Precis.

Det är därför jag har rätt till åsikten att det finns gnälliga onyanserade gaphalsar.
Och DU har rätten att kommentera min ev intelligensnivå.

Kallas visst för åsiktsfrihet.
Eller menar du att det  bara gäller när det passar DIG?

Lyckligtvis så har man inte gjort misstaget att kasta ut barnet med badvattnet, vilket man gjort om Sundlöv inte fått förlängt.
Nu fortsätter det kontinuerliga och arbetskrävande jobbet att hålla igång den positiva spiralen för Brynäs, både sportsligt och ekonomiskt.

Om inte HG och Sundlöv vore så oerhört nöjda med truppen så vore dessa två helt enkelt underbara värvningar! Omöjligt, jag vet! Men det vore kul! Å båda är uppsatta på waivers!

www.eliteprospects.com/player.php?player=4719

www.eliteprospects.com/player.php?player=704

Anders Blank: Jonas Andersson är i det närmaste klar för KHL och jag tror inte att Chris Phillips är villig att ge upp sin lön på $3,500 000 för att lira 17 matcher för kaffepengar i Brynäs.

Wayne Gresky: Det var som fan. Då räknar jag med ett tränarbyte till nästa säsong. Den där Sundlöv vet vad han gör.

Väldigt orväckande om det stämmer att spelarna tappat förtroende för Cz och att det loja spelet de senaste matcherna varit en konsekvens av det. I så fall finns det bara två vägar att gå, antingen så börjar Cz köra med lite hårdare nypor mot spelarna eller så ett omedelbart tränarbyte. Hur som blir det väldigt svårt att nå slutspel då ett tränarbyte under säsong aldrig ger en positiv effekt sätt över 10-15 matcher. Det bästa vore om laget kunde samla ihop sig och slutföra säsongen på ett bra sätt, men som det såg ut igår verkar det väldigt alarmerande.

Redigerad kommentar

Zzz: "Det var som fan. Då räknar jag med ett tränarbyte till nästa säsong. Den där Sundlöv vet vad han gör.´"

Ja, ska man skratta eller gråta åt Sportbladets krigsrubriker?
Fullt normalt att man skriver 1+1 med en tränare och att CZ:s framtid kommer att diskuteras innan förlängningsklausulen träder i kraft är väl snarare en fullt normal självklarhet än den sensation som murvlarna i sedvanlig ordning lyckas få det till.

Sen är det helt omöjligt att få reda på nåt konkret i såna här lägen.
Rykten florerar om missnöjda spelare osv, rykten som kan ha startat exakt var som helst, typ såna här sajter.
Kan säkert vara så att vissa spelare har ledsnat på CZ:s kontinuitetstänk och sånt missnöjda kommer ju oftast fram när det börjar ta emot.
Och som vanligt: säg det lag där samtliga spelare är jättenöjda med sin tränare och allt är frid och fröjd?

Vad tror ni om Widing nästa säsong? Hoppas Sundlöv håller kontakt med honom.
Jag vill se han i Brynäs igen!

hahii: Vem vill inte se Widing i BIF igen. Frågan är bara, verkar det som, att pengar styr var han spelar. Det är ganska så vanligt numera.
Sedan är det frågan om vilka lämnar respektive blir kvar i BIF. Kanske öppnas möjlighet att erbjuda ett bra kontrakt i BIF. Kanske kanske.

Treklövern1912: Jag är inte så säker på att jag vill se Widing i Brynäs. Självklart är han en kompetent spelare, men om Brynäs ska prioritera offensiv hockey med bra passningsspel känns inte Widing som rätt spelare att värva. För mig är han snarare en väldigt bra kontringsspelare (som även kan användas i en sniperroll i PP).

Peja: Vem fan bryr sig om passningsspelet;) det är mål vi ska göra..

Comeback av Brendl, Widing och Wayne Flemming?;)

Peja: Jag tycker att du skriver själv många klockrena skäl till att varför BIF skall värva Widing.

Treklövern1912: Widing har vant sig med Stockholms uteliv, så i Brynäs får vi inte se honom igen.

70 Rodrigues: Som jag skrev tidigare så är det pengarna som styr var Widing hamnar nästa säsong. Tror inte att han stannar i Stockholm on han får ett bättre erbjudande t.ex. från Tyskland eller kanske från KHL, vem vet.

Hoppas hoppas..

"Men det finns en mycket stor chans att jag stannar i Brynäs,"

Bissett19: Hoppas verkligen att han blir kvar, det lär bli svårt att ersätta honom annars :-(

Bissett19: Ja det är bara att hålla tummarna, Eero blir sannerligen svår att ersätta. Jag skulle gärna se formationen Eero, Järnkrok och Silfver nästa säsong också. De kan verkligen bli den ledande linan i Brynäs.

Jag har alltid gillat Sunken min iår har han ju faktiskt dippat lite i både poäng och plus/minus

43 matcher 0+3 -15 i +/- är ju ingen höjdare

Var det inte han som var på G till KHL inför säsongen ?

Brynäs ska ju vara med och "nosa på guldet" nästa säsong - därför måste samtliga lagdelar förstärkas avsevärt.

Anders Berg:
Jakob Silverberg har skrivit på för ytterligare en säsong i Brynäs! Mycket viktigt att han väljer att stanna en säsong till tycker jag.

Här är länken ang Silfverberg!!

Nu får Eero gärna också förlänga :-)

Vuollerim:

Ja det är kanon att Silfver vill stanna ett år till, det är bara att hoppas han säger det framåt sommaren också när Ottawa kommer och viftar med sedelbuntarna.

tompap71: Ropar Ottawa så tror jag nog att han sticker? Risken finns att vi kan tappa ytterligare ett par killar så Sundlöv får väl se till att vi har ett lag som är tillräckligt starkt och som klarar det ;-)

70 Rodrigues:

Man kan ju vara lite rädd för ett sådant scenario, blir väl nåt i stil med målvaktscirkusen igen då.

tompap71: Visst ger väl cz Greissen chansen imorgon kväll? Allt annat vore stor skandal!

tompap71: Eller att det kom som en chock, marknaden är död m.m ;-)

Jävligt synd att inte Sundlöv förstärkte laget inför slutspurten och ett ev slutspel :-(

Härliga nyheter angående Silfver!

Kan ju hända att Ottawa skriver kontrakt med honom och lånar ut honom, de vill nog inte tappa rättigheterna.

Redigerad kommentar

Brunnström ryktas vara på väg till FBK om han inte får envägskontrakt.

Sundlöv kanske öppnar den hemliga plånboken och snuvar FBK på honom? ;)

Venom: Jag skulle vilja se Linus Videll i Brynäs, kanske som Kahnbergs ersättare.

hahii: Videll har redan spelat i Brynäs. Han lämnade för att "det va så jävla rörigt i föreningen". Hans egna ord. Men det här var före Sundlöv. Det är annan ordning nu.

www.eliteprospects.com/player.php?player=3696
Ung spelare som får mycket beröm i Mora lägret?
Energispelare som är duktig i Boxplay.. denna måste vi ha tycker jag! :D

HappyX3: Oroande dock att poäng produktionen har blivit sämre och sämre för var år. Han var ju en hyfsad offensiv talang när han kom fram i Södertälje.
Gillar dock vad jag läser på EP, låter som en spelare för tredje kedjan.

I finska JYP finns en back av stora mått som spelar ett enkelt defensivt spel och framför allt håller rent framför eget mål. 198 cm/108 kg...

Olli Malmivaara
www.eliteprospects.com/player.php?player=3185

Nästa säsong? Ja, tack! :)

Succé – nu jagas han av Brynäs
Andra målvakter som är intressanta för Brynäs

Wesley:

Kanon.
Jag ser hellre Hellberg än Honken faktiskt.

Wesley:

Ingen "Honken" alltså - blir väl Valbo för honom då?

Huge: Hellberg eller Holmqvist?

Bissett19:

+1

Wesley:

Hellberg snodde väll första speden från Fredrik Pettersson-Wentzel nu under säsongen?

Bissett19: Hellberg är ju helt klart spännande. Men jag hade gärna sett Honken som en av två. Jag vill inte att vi efter nästa säsong återigen står med två målvakter som både sticker till NHL. Hellberg har ju garanterat ögonen på sig och fortsätter Svedberg spela som han har gjort den senaste tiden så lär NHL-lagen få upp ögonen även för honom. Och varför måste vi satsa på två talanger samtidigt? Räcker det inte med Svedberg?

Bissett19: Hur länge tror du att vi får behålla Hellberg o Svedberg? Kommer Honken så har vi en målvakt som vi kommer att få behålla, tror inte han flyttar mer isf. Är rädd för att det återigen kan bli en målvaktscirkus om det blir Svedberg/Hellberg?

Zzz: Känns faktiskt som att Svedberg inte är nån talang längre utan har utvecklats till en kompetent förstemålvakt, som jag ser det.
Därför vore Hellberg ett intressant alternativ och jag tror inte att man tittar så mkt på riskerna med att dom försvinner till NHL.
Den risken finns alltid så det går ändå inte att gardera sig till fullo.

Kan det vara så att man dels tycker att Honken är för dyr och att han själv gett indikationer på att den lön Brynäs kan erbjuda inte är tillräcklig?
Och hur ser ex Pecka Alcén på saken?
Kan ju tänkas att han anser det vara bättre att ha två målvakter med samma moderna spelstil att jobba med, istf att försöka lära Honken lite nya tricks?

Men som sagt: det finns för- och nackdelar med både Honken och Hellberg, om vi nu utgår ifrån att det är klart med Svedberg.

Men om jag tvingas välja så får det bli Svedberg och Hellberg för min del.
Betänk att vi leder och fortsättningsvis ska leda svensk hockeys utveckling..    ;-)

Huge: Jag tänker inte utse Svedberg till någon kompetent förstemålvakt efter 7-8 stabila matcher =). Fortsätter han i samma stilresten av denna och börjar nästa säsong på samma sätt så har en hittat en stabil nivå.

Jag tror som du att mycket hänger på Honkens lönekrav. Vill han ha 200k/mån och ska konkurrera på lika vilkor med Svedberg som får 50k/mån så sänder det inte ut rätt signaler.

Hur som så känns det bra att vi garanterat kommer att ha ett väldigt kompetent målvaktspar nästa år.

Zzz: Hellberg kanske inte ens hamnar hos oss, säkert fler klubbar som är ute efter honom, klubbar med stålar och SM-guld chanser inom dom närmaste 10 åren ;-)

Huge: Så samtliga parter var införstådda? Vilka parter då? Har du belägg för det påståendet?

Så, nu till din fråga om hur Cz tänkte ang Hansen i pp. Jag har inte pratat med honom om saken men tar förbättringen efter att man tagit bort honom från pp så belägg på att Cz var fel ute.

Nu spelar Hansen i en fjärdelina där han hör hemma.

Jag vet inte vad jag ska tycka om Hellberg. Jag har aldrig sett honom spela så jag kan inte uttala mig. Det vi vet är ju att Brynäs verkligen har varit lyckosamma när det gäller unga målvakter. Markström, Lindbäck, Svedberg osv. Alla har kommit upp ordentligt under tiden i Brynäs.

Det kanske är rätt att fortsätta på den inslagna vägen med unga målvakter.

Man känner ju lite extra för Honken med tanke på det som varit, men kanske är det så att han inte är det bästa alternativet för Brynäs. Anser Sundlöv och ledningen att Hellberg är ett bättre alternativ så kör på honom! Jag vill inte att man ska ta Honken bara för att det är Honken så att säga.

Det jag lade märke till direkt var Hellbergs storlek, 195 cm och 84 kg, det är i stort sett identiska mått om man jämför med Markan.

Redigerad kommentar

Huge: "Känns faktiskt som att Svedberg inte är nån talang längre utan har utvecklats till en kompetent förstemålvakt, som jag ser det."

Ja herregud, det finns fan ingen hejd på dumheterna i bland

« · 1332710 · »