1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 741933 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
70 Rodrigues: Kahnberg försvinner. Dackell borde försvinna. Somervuori kan försvinna.
Jag förväntar mig två riktigt bra forwards nästa säsong. Som Eeros och Kahnbergs ersättare. Kanske kan Rensfeldt ersätta Kahnberg.
Men som sagt, bra spelare. I samma klass som Lehtonen, Lindström, Ritchie.
"Med Brynäs ekonomi, nej. Satsa på juniorer."

Om man ska vara i toppen så behövs riktigt bra spelare. Det kommer att kosta.

hahii: Tyvärr är inte riktigt bra spelare och dyra spelare samma sak när Brynäs är i farten. Kolla bara på Clarke vs Ekholm. Den billiga backen är mycket bättre...

Så här vill jag se laget nästa säsong:

Målvakter:
Johan Holmqvist(NY)
Magnus Hellberg(NY)
Oscar Dansk?

Backar:
Simon Bertilsson
Mattias Ekholm
Lasse Jonsson
Niclas Andersén
Jörgen Sundqvist
Victor Berglind
Simon Löf
Niclas Wallin(NY)
Kalle Johansson?

Forwards:
Jakob Silfverberg
Calle Järnkrok
Johan Larsson
Sebastian Lauritzen
Jonas Nordquist
Karl Fabricius(NY)
Björn Melin(NY)
Oskar Osala(NY)
Jonathan Granström
Robin Figren(NY)
Alexander Sundström
Oscar Sundh(NY)
Mads Hansen
Joacim Rohdin
Sebastian Wännström
Ludvig Rensfeldt?

Pettisbif: Karl Fabricius(NY). Nej tack! Hellre Rensfeldt alla dagar i veckan.
Somervuori, tycker jag är prio nr.1! Han ska vara kvar.
Melin har spelat nästan hela livet i HV71. Han kommer nog inte spela i ett annat elitserielag. Men annars gillar jag det!

Redigerad kommentar

Jag kör väl min favorituppställning då...

Målvakter:
1. Johan Holmqvist Ny L 186 90
2. Niklas Svedberg Förl. L 186 80
3. Oscar Dansk L 189 83

Försvarare:
1. Niclas Andersén Förl. L 185 93
2. Simon Bertilsson L 182 83
3. Jonathan Carlsson Förl. R 184 89
4. Mattias Ekholm L 192 91
5. Lars Jonsson L 187 95
6. Matt Lashoff Ny (AHL) L 185 93
7. Vladimir Mihalik Ny (AHL) L 202 111
8. Jörgen Sundqvist L 182 82

Forwards:
1. Pavel Brendl Ny (KHL) R 188 97 RW
2. Jonatan Granström L 178 88 C/LW/RW
3. Mads Hansen L 185 88 C
4. Calle Järnkrok R 181 75 C
5. Johan Larsson L 180 92 LW
6. Sebastian Lauritzen L 179 80 LW
7. Jonas Nordquist L 185 95 C
8. Oskar Osala Ny (AHL) L 193 103 LW/RW
9. Ludvig Rensfeldt Förl. L 190 89 LW/RW
10. Jakob Silfverberg R 186 86 LW/RW
11. Alex Sundström Förl. L 184 91 B/C/LW
12. Sebastian Wännström R 184 80 C/W

Eero Somervuori Förl. R 177 85 RW
Kristian Kuusela Ny R 174 83 RW

Andreas Dackell Förl. R 178 86 LW
Tony Lagerström Ny L 187 93 LW

Där Kuusela skulle värvas istället för Eero om han väljer att inte förlänga och Lagerström då istället för Dackell... I värsta fall då sju nya och om Dackell och Eero förlänger så bara fem nyförvärv, perfekt för Sundlöv som vill ha kontunitet. Greiss, Berglind, Clarke, Löf, Kahnberg, Rohdin, Rödin, Sandin ut (8 st)... Vore nice!

Mattias Ekholm–Matt Lashoff
Sebastian Lauritzen–Jonas Nordquist–Pavel Brendl

Lars Jonsson–Niclas Andersén
Jakob Silfverberg–Calle Järnkrok–Eero Somervuori / Kristian Kuusela

Vladimir Mihalik–Jörgen Sundqvist
Andreas Dackell/Tony Lagerström–Jonatan Granström–Oskar Osala

Simon Bertilsson–Jonathan Carlsson
Johan Larsson–Mads Hansen-Alexander Sundström

Ludvig Rensfeldt
Sebastian Wännström

Två grymt sevärda liner i första och andra, och en grym checkingline i tredje och en avlastningsline i fjärde... Fantastiskt!

Anders Blank: Tror du verkligen Brynäs skulle lösa det där ekonomiskt?

Venom:

Ett billigare alt. på lag:

MV:
Honken-Svedda

Första:
Ekholm-Bertilsson
Larsson-Järnkrok-Silfverberg

Andra:
Jonsson-Andersén
Dackell-Granström-Osala

Tredje:
Stefan Johansson(AIK)-Sundqvist
Lauritzen-Nordquist-Brendl

Fjärde:
Figren-Sundström-Gynge

Avb:
Carlsson-Hansen

Extra:
Wännström-Rensfeldt-Rohdin-Löf

Venom: 8 spelare ut och 5 nya in!? Det borde väl göra typ +/- noll i kassan, sen skulle det bli nån hundring dyrare så får man ju tro att dom ser att det är mera kvalitet i den där uppställningen.
Greiss vs. Honken.
Clarke vs. Lashoff.
Löf, Berglind & Rohdin vs. Mihalik.
Kahnberg vs. Osala.
Rödin, Sandin vs. Brendl.

Sen fattar ju jag också att Brendl kostar mer än Rödin och Sandin, men jag hoppas nu att när föreningen fyller 100 år och det har snålats i åratal på spelarbudgeten och t.o.m. H-G Karlsson går ut och säger att NU ska det börja satsas på A-lagsverksamheten. Det gör ju att man hoppas att dom skjuter till nån mille till, till nästa år! Så nån väldig omöjlighet tror jag inte att det är att dom lyckas räkna hem de här förstärkningarna, sen om det blir just DESSA namn vore väl en jävla skräll om man lyckades pricka in dom, men just kvalitetshöjningen... Kuusela och Somervuori är nog ungefär lika dyra, men om Dackell lämnar in och Lagerström in istället så är ju Tony billigare såklart...

Pettisbif: Har svårt å se Bertilsson som en back i ett första backpar i ett lag som vill ta ett steg kvalitetsmässigt. Sen blir nog inte Brendl lättvärvad till en tredjeline! :)
Men om det vore ett pris i serien till det laget som har den yngsta första linen så skulle vi nog ha bra chans där, men annars så...

Kul att laborera lite med olika namn :-)

Målvakter: Holmqvist(Svedberg)

1:a Ekholm-Andersèn Silfverberg-Järnkrok-Larsson

2:a Jonsson-Sundqvist Saviano-Nordqvist-Soares

3:e Bartley-Gunderson Fleury-Granström-Lauritzen

4:e Carlsson-Bertilsson Wännström-McGrath-Sundström

Extra: Hansen, Rensfeldt, Berglind

Under förutsättning att Dackell slutar och Kahnberg och Eero byter klubb.

Men om jag känner Sundlöv rätt så är nog Bofors Höggren och Huddinges Aspeqvist två namn vi lär få se i nästa säsongs laguppställning.

70 Rodrigues: Ja, det är riktigt skoj å blanda å ge litegrann! Och som du säger så är nog Höggren och Aspeqvist högvilt för Sundlöv, hoppas inte... Men vi är inne på samma linje! Men jag hoppas ju som jag skrev att det för en gångs skull satsas lite på A-truppen!

Anders Blank: HGK har ju lovat det, får se om det blir mer verkstad än snack den här gången :-)

Skulle vara kul om ni som trycker tummen upp/ner kunde motivera varför ni trycker som ni gör, eller är det för jobbigt?

70 Rodrigues: *ASG*

Nu fick du allt en tumme ner av mig:-))

70 Rodrigues: Jag begriper inte varför man inte kan se vem som trycker tumme upp eller ner. Vad är vitsen med att låta folk trycka anonymt?

70 Rodrigues:

En tumme upp för ett bra förslag :)

Zzz: Precis, hur kan man få trycka anonymt? Det är ju mycket bättre om det står att det är "Zzz" som har tryckt. Inte ett dugg anonymt!

Anders Berg: Nu jävlar får du en tumme ner av mig! =)

Zzz: Då kontrar jag med en... tumme upp!

Zzz:

Detta med tummen upp/tummen ner har ju bestämts av dom sköter Hs med Marcus som högst ansvarig.Vi som Modererar denna bok har alltså inget att säga till om i denna fråga.
Jag tycker också den är muppig,men bryr mej inte även fast man får en massa minus på mina inlägg.

Ni kan alltid gå in i Supportboken och säga vad ni tycker.
http://www.hockeysnac.../index.php

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: man vill ju vara anonym när man ger dig tummen ner, du är ju så j-a stor

Lunkan: Men jag är snäll, finns dock ett par här i gb:n som jag skulle vilja tala med lite närmare ;-)

70 Rodrigues:
Känns inte bra om man plockar in bara från AS. Man måste satsa för att bli bäst. Hoppas Brynäs satsar på truppen nästa säsong. Det är nästan alltid så att bra producerade spelare i AS bli medelmåttiga i ES.

T.ex. Pierre-Édouard Bellemare
2008-2009 Leksand Allsvenskan 41 31 18 49
2009-2010 Skellefteå Elitserien 49 9 5 14

Visst finns det guldkorn i AS men för att vinna SM känns det som att man bör söka något bättre spelare.

hahii: Tycker inte jag heller, men dom säger ju att det inte finns någon deg, så jag försökte vara någotsånär realistisk :-)

hahii: Ja skit i att satsa på AS spelare, bättre att värva "säkra" kort såsom Hirsovitsch, Jokela, Karlsson..... Tur att Timrå har Lander....

70 Rodrigues: Hur mycket ska man tro på när det gäller Brendl till nästa säsong? Jag menar det finns ju folk som har så god inblick i föreningen här inne!

foppa78: Jag skulle bli mycket förvånad om Brendl spelar med oss nästa säsong.

Vad tror ni om denne gamle Brynäsare, han vet var målet står, har en bra ålder och lär vara billig ;-)

HV 71 behöver ju verkligen värva bra spelare med tanke på det skitlag dom har :-)

70 Rodrigues: En spelare som Niklas Persson skulle vara perfekt för Brynäs. En center av hög kvalité att luta sig mot i många år framöver. I artikeln skrivs det om en lön på upp emot 400k/mån vilket du dubbelt så mycket som någon annan i Brynäs har. Men en sån värvning skulle sända ut helt rätt signaler till sponsorer och fans.
Är dock rätt säker på att så länge Brynäs inte kan erbjuda en lön som är bra mycket högre än vad HV71 och Linköping kan erbjuda så får vi svårt att matcha ett erbjudande från dem.
I Brynäs skulle han dock garanterat bli förstecenter vilket han inte i skulle bli i vare sig HV eller Linköping.

Zzz: Pajen vore mumma, men den lönecheken är inte försvarsbar

Kan Lauritzen vara på väg att lämna Brynäs,
eller står det fel på Brynäs hemsida?

Enligt Brynäs egna hemsida så har Lauritzen
kontrakt bara över den här säsongen.

I samband med att han förlängde efter förra säsongen,
så kunde man läsa det här i GD/Arbetarbladet:
"Kontraktet med Brynäs gäller för två år framåt,
men innehåller en KHL-klausul".

Det kan ju vara så att han hade ett kontrakt på 1+1 år
(på samma sätt som Hietanen hade) och nu har valt
att säga upp nästkommande kontraktsår, på samma
sätt som Hietanen gjorde.

Jag kan inte tänka mig att det är Brynäs som sagt upp
det andra kontraktsåret.

Eller så var uppgifterna i GD/Arbetarbladet felaktiga,
och det var ett ettårskontrakt som han skrev på.

Enaranger: Jag tror att Lauritzen blir kvar. Han nobbade ju ett kontrakt från Timrå inför denna säsong som var värt mer pengar än kontraktet som Brynäs erbjöd. Det betyder att han trivs väldigt bra i BIF och han får ju bra med istid också.

Att han inte får något kontraktförslag från NHL/KHL, det är jag övertygad om och när det gäller ES så verkar Brynäs vara förstahandsvalet. 

MarcusElving: Som sagt, det är namn som Höggren och Aspeqvist som gäller till nästa säsong, typiska Sundlövvärvningar!!!

70 Rodrigues: Höggren och Aspeblom låter som riktiga superstars!

Är det nästa år Brynäs ska ta nästa steg i utvecklingen och gå till final?

70 Rodrigues: Simon Östlund? Nja, han är nog till och med för dålig för Brynäs. Kom ihåg att det blir 100 års jubileum nästa år - då måste man satsa lite! Kanske finns det någon gammal trött stjärna i Frölunda som Brynäs kan värva? ;-)

sylf: Jag tror att Sundlöv sa att man ska "nosa på finalen", nästa säsong. Det kan ju i och för sig innebära att spelarna får lukta på en svettig Hv-tröja...

Enaranger: Har tänkt som du, men varför skulle Brynäs skylta med att han har 1+1. Jag tror att det är en felskrivning. Sen har han säkert en KHL-klausul.

Zzz:

Har inte hunnit att läst allt,men GD skrev ju när Basse förlängde att kontraktet var på 2 år med en KHL-klausul.
Artikeln är skriven 25 April.

Såg nu att Enaranger redan nämnt detta.

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: För att få positivare vibbar från tummenfunktionen så skulle det kunna funka med att ta bort tummen ner funktionen. Antingen ger man tummen upp eller så gör man det inte. Jag tror att det skulle funka bra..

arnio: Det var inget dumt förslag arnio, det får du "tummen upp" för ;)

70 Rodrigues:

"Vad tror ni om denne gamle Brynäsare, han vet var målet står, har en bra ålder och lär vara billig ;-)"

Man kanske får med hans klubbkompis på köpet då, han är något vassare. :)
För övrigt gamle Brynäsaren Johan Lindströms lillebror.

tompap71: Har för mig att Simon varvade ner pga av hans barn, han blev ju pappa väldigt ung.

Enaranger:

vet inte var du läst att Basse sitter på utgående kontrakt?

Detta är vad som står på Brynäs hemsida:
16 Sebastian Lauritzen 27 år 180 cm 83 kg Vänster 11/12

70 Rodrigues:

Har igen koll på det, dock får både han och främst Jimmy Lindström mycket beröm i lokaltidningen.

tompap71: Det måste dom ha ändrat! Jag är helt säker på att det stod 10/11 sist jag kollade.

tompap71:

De måste ha ändrat inom den senaste timmen/timmarna.
Fram till ca 12.30 i dag så stod det 10/11, i kolumnen för kontrakt.
Så då var det säkert en felskrivning där innan.

Det var ju bra, för det skulle vara svårt att hitta en lika bra
spelare i Lauritzens "prisklass". Hoppas bara inga ryssar
snor honom till nästa säsong.

70 Rodrigues: "Vad tror ni om denne gamle Brynäsare, han vet var målet står, har en bra ålder och lär vara billig ;-)
Bifogade länkar:
Eliteprospects.com - Simon Östlund"

Ja med tanke på vart killen lirar så är jag inte direkt imponerad. Vet att du skrev mer ironi men samtidigt så tycker jag att om man ska vara ES-mässig så ska man kunna göra en 80+ poäng på 20 matcher, så pass bra ska och överlägsen ska man vara.

« · 1348358 · »