Peja: Jävlar vilken vacker tackling! Klockren!
Spelaren som blir tacklad bjuder ju dock upp till den där då han stirrar ner i isen och fumlar med pucken.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Max Friberg är ju såklart hyperintressant men jag tycker att det känns lite oroväckande att man endast verkar sikta in sig på så pass unga spelare. Vi har redan ett lag fullt med ungdomar, det behövs etablerade elitspelare som kompleterar. De unga spelarna kan, som vi vet, vara väldigt ojämna.
Om Dackell och Eero försvinner så är verkligen läge att börja kolla på etablerade spelare.
Huge: Jag har fått intrycket av att man är intresserade av mycket unga spelare just för att det är så.. Vi har ju hört om Brodin, Hardt och Friberg.
Man vet nog inte riktigt med Dackell och Eero än, skulle jag tro. Om de ska spela vidare eller inte.
Det ligger nog mycket i det du skriver..
Men jag tycker att det är lite konstigt att man siktar in sig på unga spelare utifrån. Vi har ju fått tydliga besked om hur Brynäs vill bygga laget, dvs med mycket unga spelare från de egna leden kryddat med spetsspelare utifrån. Nu verkar det som att Sundlöv vill ta unga spelare utifrån. Även om Brodin är lite av en favorit hos mig, har vi inte juniorer med samma talang som Brodin, Friberg osv?
Bara lite funderingar..
Redigerad kommentar
Många ledare i historien, t.ex. Karl den XII, P-G Gyllenhammar, Napoleon, Hitler, eventuellt Leif Boork i Brynäs o.s.v. har blivit "för stora" för staten, företaget eller för föreningen de representerar. De har helt enkelt trott att allt de gör är rätt.
I varje organisation bör det finnas en djävulens advokat med en stor respekt i organisationen som kan tala om för en sådan ledare hur saker och ting ligger till.