1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742216 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12

70 Rodrigues: " När det gäller Fasth så skrev jag redan innan säsongen att jag ville se honom i Brynäs."

Och det hade du naturligvis också skrytit över ifall Fasths knäskada hade gjort honom indisponibel under hela eller stora delar av säsongen?

Huge: Låt se får man välja på en överbetald Tysk som inte skulle plats i Valbo.
Eller en kille som åtminstånde inte åker 4 meter brevid mål i varje läga eller ligger mera på rygg än vad han står upp så..

Men det är klar i dina ögon så är Tysken en klar Nhl målis och dominat i ES så långt i år.

GävleLasse: "Jag finner ingen som helst anledning att diskutera min ståndpunkt med någon som omgående skulle stödja om Brynäs sade upp Sundlöv. Då skulle du hitta en väg att försvara även det. Du har ingen egen vilja utan är en torsk utan dess like. Har varit och kommer alltid att vara."

Hypotetiskt svammel fullt värdig en jättetorsk som springer på ett par träningar i B-hallen och vips: tror sig veta bättre och ha mer kunskap än Brynäs samlade ledar/tränarstab.

Huge: Självklart, jag viker inte ner mig och kommer med en massa bortförklaringar som du gör och har gjort i snart 10 år.

Huge:" Och nu sitter samma personer och saknar Svedberg, som var så usel i höstas och absolut inte skulle hålla måttet."

Ja, jag saknar Svedberg. Tvingas man välja mellan magsår(Svedberg) och galloperande ebola(Greiss) så är valet lätt.

sylf: Då var Friberg klar då :-)

Huge: "Hypotetiskt svammel fullt värdig en jättetorsk som springer på ett par träningar i B-hallen och vips: tror sig veta bättre och ha mer kunskap än Brynäs samlade ledar/tränarstab."

Det och mycket annat har jag till grund för mina åsikter. Du däremot är en jävla vindföljel som bara tycker allt är bra.

Jag ger mig fan på att du tror på tandfen med. Och som du beter dig så kanske du blir rik inom kort.

70 Rodrigues: Njaa, klar är han väl inte. Bloggaren Linus är säker på att han väljer Brynäs. Men det är ju inte officiellt på något sätt.

MarcusElving: Det är en positiv nyhet. Såna måste man tro på.. Det är lag på det.

MarcusElving: Nä jag vet det, skulle ha varit en blink efteråt ;-)

Ikväll är det fullsatt i Läkerolen antar jag? :)

(Det verkar tomt på folk här vilket indikerar att samtliga är plats?)

Redigerad kommentar

Lesky: Över 6000 biljetter var sålda vid lunchtid idag. Borde kunna vara uppåt 7000 på plats ikväll då.

70 Rodrigues: Jag skiter i vad dom värvar, dom kommer ALDRIG att komma framåt med en pajassportchef.

sylf: Sant!!

70 Rodrigues: Verkar bli Tommy Jonsson som tar över. Visst en bra kille. Säkert jättetrevligt för micke och grabbarna att ha med på luncherna. Lägg där till klasstränare tomas J som är briljant, minns förra sejouren med lycka. NU kan vi verkligen nosa på finalplatsen nästa år

Gurra88: Kompisklubben/ryggdunkarklubben ;-)

Gurra88: Klubben gräver sin egen grav, tar ett par spadtag varje år. Ibland kan nån, typ Boork, lägga på lite sand men snabbt är nån klåpare där med grävmaskin och gropen blir djupare igen.

Såhär skulle Brynäs lag kunna se ut nästa säsong!!
Målvakter
Oscar Dansk
Niklas Svedberg
Johan Holmqvist (skulle aldrig tro att FHC vill förlänga med Honken)

Försvinner: Thomas Greiss

Backar:
Victor Berglind
Mattias Ekholm
Lars Jonsson
Simon Bertilsson
Jörgen Sundqvist
Jonathan Carlsson
Niclas Andérsen
Josef Boumedienne NY

Försvinner: Simon Löf, Dale Clarke

Forwards
Andreas Dackell (hoppas han förlänger)
Jonathan Granström
Calle Järnkrok
Jakob Silfverberg
Alexander Sundström (Sundlöv måste förlänga)
Mads Hansen
Johan Larsson
Sebastian Lauritzen
Jonas Nordquist
Joachim Rohdin (erbjuds ett kontrakt av Sundlöv)
Nichlas Hardt NY
Sebastian Wännström
Teemu Laine NY
Per Åslund NY
Max Friberg NY

Försvinner: Anton Rödin (Vancouver får väl rättigheterna till han nu , om inte får han en självklar plats i mitt lag)
Eero Somervuori (flyttar hem till Finland)
Emil Sandin (Blir kvar i Mora?)
Magnus Kahnberg (Kan inte ha kvar en kille med så hög lön som bara gör (!) 6 mål på en säsong
Ludvig Rensfeldt (har inte tagit chansen)

vad tycks ? ;)

henke1: För att gå igenom ditt lag lite så kan man väl säga något i stil med detta..

Boumedienne vill jag inte se i BIF igen.

Hardt & Friberg skulle kunna komma till BIF och göra det jättebra. Tror aldrig att Åslund eller Laine kommer.

Rohdin ser jag ingen anledning till att ge chansen, han kommer inte att platsa.

Man måste ha in ett par spelare som gör lite skillnad. En center av klass men som fortfarande inte är alltför dyr, men det är klart ge Kahnbergs lön till denne center. Det ska iaf vara en center som kan vara tungan på vågen i matcherna.

Sen ett par spelare som verkligen ger allt och tacklas för fulla muggar, Hardt är en sådan, men vi behöver ytterligare en. Spelare med energi men som fortfarande ska vara bra hockeyspelare.

henke1: Två nya backar men inte BomBom.

henke1: "Ludvig Rensfeldt (har inte tagit chansen)"

Det är ju ungefär som att säga att Brynäs borde ha skeppat iväg Bäckström efter säsongen 04/05 eftersom han inte tog chansen då.

Jag tror att Åslund går att värva, men skulle inte vilja ha honom. Överskattad medelmåtta som spelar med bra spelare.

mattiaskarlgren: Sant men Rohdin är en personlig favorit och han är en spelare som har saknats i Brynäs ett tag en spelare som står framför mål och stör ;)

Treklövern1912: mm men vilka backar skulle det vara ? :)

henke1: Varför måste Sundlöv förlänga med Sundström?Ok att han är en krigare men får ut väldigt lite av sitt spel och är lite för seg på skridskorna.

henke1: Har inte kollat marknaden men som du har sett själv så fattas det stabilitet i försvaret. Det blir inte heller tillräckligt kompakt vid anfall. Man skall våga hålla blålinjen lite längre för att hålla trycket. men vem vet vad som kommer att hända med försvarsspelet med en ny tränare.

Redigerad kommentar

henke1:

Visst har Kahnberg för hög lön idag men skulle gärna se ett nytt billigare kontrakt med honom för nästa säsong. Glöm inte bort att han gjorde 20 mål förra säsongen när han fick vara skadefri.

Treklövern1912: Att ersätta Clarke med en es-mässig spelare vore ett stort steg framåt.

Storhonken: känner Sundström och det är väl kanske därför jag överdriver med att måste förlänga men han är nyttig i laget tycker jag ;)

pastorn: jo jag håller med han har ju varit riktigt bra i slutspelet

Peja: Som sagt två nya backar. Vilka som inte får nytt lär vara Jonte och Dale.

Treklövern1912: Tomas Skogs eller Mikko Louma skulle kunna vara något kanske

henke1: Aldrig i livet på Skogs...

Hence: skoja bara med skogs ;)

henke1: Mikko Luoma kan kosta en hel del, men vi fyller ju 100 år så fram med spenderbyxorna Sundlöv.

henke1:
Oscar Dansk
Johan Holmqvist / Magnus Hellberg
Niklas Svedberg

Niclas Andersén (Förlängning)
Victor Bartley (Rögle)
Simon Bertilsson
Mattias Ekholm
Lars Jonsson
Mattias Karlsson (Timrå)
Vladimir Mihalik (Norfolk Admirals)
Jörgen Sundqvist

Pavel Brendl (Neftekhimik)
Max Friberg (Skövde)
Jonatan Granström
Mads Hansen
Nichlas Hardt (Malmö)
Calle Järnkrok
Tony Lagerström (Mora)
Johan Larsson
Sebastian Lauritzen
Jonas Nordquist
Oskar Osala (Charlotte Checkers)
Jakob Silfverberg
Eero Somervuori / Teemu Laine (HV71)
Alexander Sundström (Förlängning)
Barry Tallackson (Augsburger Panthers)
Sebastian Wännström (Lånas ut)

Jag hoppas inte Dackell förlänger, han blir inte rappare och hans defensiva roll skulle Lagerström fylla utan problem. Anton Rödin spelar troligen i Vancouver nästa år. Kahnberg är nog redan i Frölunda och Sandin lär ju fortsätta i Mora eller nån annan AS-klubb. Powerforwards i form av Osala, Tallackson och Hardt välkomnas! Det ser vi ju nu vad det är värt... Laine vs. Somervuori. Likaså på backplats har det kommit in lite tyngd med de här förvärven... Lika många forwards som idag och en back mindre... :)

Anders Blank: Med dom där värvningarna du printat ner så får nog Sundlöv göra verklighet av att råna sin bank. Inget lag i elitserien har råd med alla dom där nyförvärven.

Johan Holmqvist minst 150 000:-

Mattias Karlsson (Timrå) Har ungefär 300+ i Timrå idag.

Vladimir Mihalik (Norfolk Admirals) Kostar säker mellan 150-175000:-

Pavel Brendl (Neftekhimik) 300K+

Oskar Osala (Charlotte Checkers) Minst 150 000:-

Teemu Laine 200 000:-

Barry Tallackson (Augsburger Panthers) 150-200 000:-

Lägg därtill svindyra löner på Jonsson & Nordquist. Samt att om ekholm och Silferberg stannar så kommer deras löner bli mer än det dubbla av det dom har idag.

Visst du kan drömma om dessa spelare men att det skulle bli verklighet är ungefär lika stor som att vi tar fyra raka mot Färjestad.

Anders Blank: Jag tycker det är lite onödigt att ha 16st forwards under kontrakt.

link:

Mihalik och Tallackson låter som spritsorter.

Anders Blank: Perfekt om Brynäs går på Mattias Karlsson. Då vet jag i alla fall ett lag som Timrå får efter sig i nästa års elitserie.

Nisse: M.K är brynäsare hans mål var naturligtvis att se till att TIK hamnade bakom.

Nisse:

Timrå har ju förstört Mattias Karlsson totalt,innan han skrev på för Timrå var han ett eftertraktat namn hos många klubbar.
Det laget som signar Mattias kan nog få honom att bli en bra ES-spelare igen,framförallt ett lag som satsar på försäsongsträning,i Timrå verkar det mest drickas Explorer och käkas chips.

Sen har ju Lunkan en poäng=)

Redigerad kommentar

Bissett19: Jag säger så här. det lag som signar kolan är en given kandidat redan från start till kvalserien. Har Du sett kolan försöka åka bakåt ? Har Du sett kolan försöka tacklas ? Har Du sett kolan försöka skjuta slagskott ? o.s.v. Var det inte Brynäs som nästa år skulle vara nära final enligt Sundlöv ? Att då sikta på kolan måste betyda final i kvalserien, nu tror jag inte ens Sundlöv siktar på kolan, han får nog dra till Österrike eller Frankrike :-)

Nisse: Ja då var man hemma igen efter konferensen satan vad blött det blev allt var gratis i baren huhuhu vad man mår skit idag!
Följde matchen via telefonen och jag säger bara detta är kört jävla skitlag!
Och NC är kvar dra gubbjävel!!!!!!!!!!

Tips imorn 7-1 till FBK

vad tror ni om daniel widing till nästa säsong? tänk er han med basse, basse lägger en fin pass till widing som skjuter

Bissett19: Ja, det går ju säga mycket om Kolan. Men han är Brynäsare och har faktiskt svarat för en riktigt kanonsäsong i AHL med 51p på 73 matcher i Binghampton innan han kom hem och valde Timrå... Så så usel som han verkar på vissa här tror jag inte han är. Tror inte han är nå sämre än Carlsson eller Bertilsson t.ex... Med rätt omgivning tror jag han kan bli riktigt bra för Brynäs. Dagens Brynäs saknar storlek, väger för lätt. Med Kolan skulle det rätas upp lite grann iallafall... Finns säkert andra alternativ oxå, men han är definitivt ett alternativ tycker jag.

arnio: Skulle gärna köpa en flaska Mihalik eller en Tallackson (det låter som nån tveksam whiskey-blandning) :) bara dom lirar i Brynäs nästa år!

Anders Blank:

Absolut.
Får Brynäs bara bort OLW-lukten från hans fingrar så kan det nog bli bra..

Zzz: Det har dom ju nu oxå (16 forwards)... Skador kommer alltid, det ser vi ju ganska klart nu va?! HV71 har 16 forwards likaså Skellefteå... Är nog ingen nackdel med en stor trupp, bara den kan finansieras...

« · 1360253 · »