1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742247 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Bissett19: Haha! Ja, dessvärre har ju Brynäs dom som sponsorer så hoppas inte sponsringen ligger i obegränsat med Sourcream & Onion... :)

Anders Blank: Idag har Brynäs 14 forwards på kontrakt med Sandin och Rödin inräknade, sen finns även Rensfeldt och Rohdin med i truppen.

Det skulle vara roligt att se hur du vill formera laget och vilka fyra av dessa du tror kommer att acceptera en roll på bänken.

Redigerad kommentar

link: Helt klart kommer spelarbudgeten öka! MEN, med tanke på de tidigare årens sparande och klubbens ständiga mål att nå framåt. Semifinaler och finaler och allt vad dom yrar i så måste det väl börja gå upp för dom att dom målen kommer att kosta. HGK har ju t.o.m. sagt att NU ska vi börja satsa på A-lagsverksamheten när allt annat tydligen ska va i topptrim. Dessa anledningar plus den lilla detaljen att klubben fyller 100 år nästa år gör ju att man hoppas på lite extra satsning. Jonssons & Nordquists löner är väl inget som tillkommer direkt. Greiss är ju inte gratis och om det blir Holmqvist eller Hellberg gör ju inte att målvaktskostnaden ökar nämnvärt. Greiss kostade 1.000.000:- om jag inte missminner mig. Sen ska ju inte Kolan kunna kräva några 300k men jag tror inte att Bartley, Karlsson och Mihalik blir så väldigt mycket dyrare än Clarke, Carlsson, Berglind och Löf. Dyrare blir det ju såklart, men inte SÅ förbannat.
Dackell, Kahnberg spelar inte gratis... Dackell har kanske något sånär lika lön som Brendl skulle kunna kräva och Kahnbergs lön skulle då kunna gå till Osala om han kräver 150.000:- som du skriver... Laine ersätter väl Somervuori rakt över då.

Dyrare blir det. MEN det måste till att det satsas lite på truppen om dom överhuvudtaget ska kunna ta nästa steg!

Zzz:
Mattias Ekholm–Victor Bartley
Sebastian Lauritzen–Jonas Nordquist–Pavel Brendl

Lars Jonsson–Niclas Andersén
Jakob Silfverberg–Calle Järnkrok–Eero Somervuori / Teemu Laine

Vladimir Mihalik–Jörgen Sundqvist
Tony Lagerström–Jonatan Granström–Oskar Osala

Simon Bertilsson–Mattias Karlsson
Johan Larsson/Nicklas Hardt–Mads Hansen/Alexander Sundström-Barry Tallackson

Mads Hansen/Alexander Sundström
Johan Larsson/Nicklas Hardt
Max Friberg

Sebastian Wännström bör lånas ut till Allsvenskan.
Varken Rohdin eller Rensfeldt tror jag på till nästa års trupp om man ska sikta på att ta några platser uppåt. Upp till tränarna att ta ut laget tycker jag, men dom ska få förutsättningar av Sundlöv att ha ett slagkraftigt lag även med några skador. Det har dom inte idag. Man kan inte kräva att juniorerna ska spela som en Osala, Hardt eller Tallackson. Finns inga juniorer som spelar på det viset, en fysisk och rejäl hockey... Dessvärre!

Zzz: Även fast Brynäs har 16 forwards under kontrakt nu så i dagsläget är det bara 12 som är i speldugligt skick. Då har vi räknat med Rhodin och Rensfeldt och Wännström som visat att dom inte håller i ett slutspel. Sandin i Mora, vilket är rätt. Finns ingen mån för flera skador nu! Man måste ha en bred trupp med bra spelare på de flesta platserna. Skulle gärna se en trupp med 12 toppnamn sen fylla på med 4 till som skulle kunna gå in och göra en kanonmatch nån gång ibland och sedan spela med J20... Som ex. Rohdin, Rensfeldt, Friberg, Wännström. Först och främst måste spetskvaliten finnas tycker jag och dom ska utgöra stommen. Sen får man fylla på med någon yngre om det blir skador/avstängningar under säsongen.

Anders Blank: Intressanta namn helt klart, men så här vill jag ha det.

Magnus Hellberg-Niklas Svedberg

Mattias Ekholm-Stefan Johansson
Sebastian Lauritzen-Jonas Nordquist-Pavel Brendl

Lasse Jonsson-Niclas Andersén
Jakob Silfverberg-Calle Järnkrok-Johan Larsson

Vladimir Mihalik-Jörgen Sundqvist
Teemu Laine-Jonathan Granström-Oskar Osala

Simon Bertilsson-Johan Larsson(Bofors)
Nicklas Hardt-Mads Hansen-Barry Tallackson

Kalle Johansson-Victor Berglind
Max Friberg-Alexander Sundström-Sebastian Wännström-Emil Sandin

Bred och bra trupp!

Pettisbif: Då må ni ut på stan och skrammla med bössan..

Redigerad kommentar

En liten fågel i mitt öra viskade just att en viss Tikkanen kommer spela hos oss nästa säsong, jag säger som Gert Fylking
- ÄNTLIGEN!

Esa Tikkanen!!!! ÄÄR KLAR!!!1111

micke: Oj Tikkanen måste ju vara närmare 50, härligt med lite rutin som motvikt till alla ungdomar.

arnio: Tikkanen är aktuell för BIF varje Silly de senaste 15 år sedan, nu är han äntligen klar! Är du inte glad?!

arnio: Esa,släkting, är född 1965-01-25 och är alltså bara 46 år. Sjödda spelade ju nästan så länge. Spelade golf med honom i Bollnäs för många år sedan då han spelade i NY Rangers.

Peja: Tror det är klart att Max spelar med Brynäs nästa säsong. Men jag skulle bli lyckligare om jag fick se en spetsvärvning av nåt slag. Juniorer har vi väl så det räcker i de egna leden?...

Säsongen 2011/12:

Magnus Hellberg, Niklas Svedberg, Oscar Dansk

Mattias Ekholm - Mattias Karlsson
Pavel Brendl - Jonas Nordquist - Sebastian Lauritzen

Lars Jonsson - Niclas Andersén
Teemu Laine - Calle Järnkrok - Jakob Silfverberg

Victor Bartley - Vladimir Mihalik
Johan Larsson - Mads Hansen - Barry Tallackson

Simon Bertilsson - Jörgen Sundqvist
Oskar Osala - Jonatan Granström - Tony Lagerström

Alexander Sundström
Sebastian Wännström (Utlånas)

Anders Blank: så du vill inte se slutspelets vassate forward i ditt lag?

Gurra88: Dessvärre så är nog Kahna redan förlorad för sillstryparna. Han vill hem och har varit mycket skadad iår, att han gör ett kanonslutspel för Brynäs är nog mycket att han vill visa att "Ha, ni gjorde fel som inte förlängde!"... Tror jag. Han har varit klar för Frölunda ett tag om jag ska gissa lite.

Anders Blank: Vill Frölunda ha honom så har Brynäs ingen chans trots allt.

Redigerad kommentar

Anders Blank: Nope han är inte klar ännu..
Sundlöv har inte gett honom ett kontraktsförslag. Men jag gissar att han gör ett i detta nu.

Han kommer ångra sig bittert, för som du säger kahnberg gå till frölunda

Zzz:

Rent ekonomiskt tror jag nog Brynäs kan matcha,men det handlar nog mer om att Kahnberg och hans familj längtar hem till Göteborg igen.
Är nog slut på fantasilönerna i Frölunda nu.

Bissett19: Och att han blivit misshandlad i sin nuvarade. Skönt för honom iallafall att visa att han är en av våra bästa forwards. och att czarnecki haft jävligt fel..

Bissett19: Läste att dom jagar Robert Esche så det kommer nog ligga på en skaplig nivå ett tag till. =)

Anders Blank: Tror ärligt talat inte att det är någon märkbar skillnad mellan Sundström och Lagerström. Låter som en onödig truppändring...

Brynäsaktuelle Fredrik Höggren i en chatt på NWT angående Brynäs intresse:

Hur nära var det att du hamnade i Brynäs redan den här säsongen, "Högga"?
tisdag 15 mars, 2011 11:33 Herr M
11:34
Höggren: Det var ganska nära efter vad jag har förstått. Brynäs lade ett bud på mig som Bofors tackade nej till, om jag är rätt informerad.

Bissett19: Undrar vilka som är på väg bort när man ser vad som är på väg in. Säg att Höggren, Friberg och Hardt är på väg in, vilka är dom tänkt att ersätta? Vad finns då sen för platser att fylla med s k etablerade? En toppback (gärna rightare) som ersätter Clarke är väl självklart. Men sen då?

Peja: Tänkte mest att Lagerström skulle ta Dackells roll i defensiven. Sundström har väl varit lite utanför truppen han också iår men p.g.a. skador så har han fått spela ganska regelbundet ändå. Så för hans del blir det samma roll som i år...

SH: Ja, hur som helst så verkar då Sundlöv gå ut lite inofficiellt att det blir rotation i truppen iallafall. Om han redan nu flaggar för Friberg, Laine, Hardt och ev. då Höggren. Å möjligen den Aspeström eller vad han hette från nå Stockholmslag?!
Men det känns ju inte som att det blir några spetsvärvningar direkt med dessa namn. Ja, Laine är väl ett toppnamn men de andra...

Det måste nog rassla till med ett par toppnamn om "vi" ska ta nåt steg till i tabellen.

Anders Blank: Rensfeldt hoppas jag är med från början nästa säsong. Ser ut att vara skicklig med pucken och duktig på att komma ut från sargen, lite som Silfverberg fast leftare. Skottet har han väl inte kommit till att visa riktigt men det har jag hört ska vara riktigt bra.

Håller med Abrahamsson, centrar behöver knappast värvas...

SH: Jo visst! Du har en poäng där att det känns ju lite sådär att "välja" bort nån ung junior såna här gånger. MEN, faktum kvarstår att det finns inte så många platser kvar för stjärnvärvningar som iaf jag hoppas på.

Ser man på forwardsplats så har ju Granström, Hansen, Järnkrok, Larsson, Lauritzen, Nordquist, Silfverberg och Wännström kontrakt över nästa år. Plus då Sandin, men han tror jag lämnar självmant... 8 st på kontrakt och man brukar väl vilja ha 14 man på forwardsplats... 6 platser kvar. Lek med tanken att Hardt och Friberg är klara och att Sundström får fortsätta. Då är det 3 platser kvar... Där vill man ju ha in toppnamn! Försvinner Eero ska en ersättare till han in, varför inte Laine. Sen två namn till. Mina förhoppningar står då till Brendl och Oskar Osala. Möjligt att det är riktiga långskott, men det skulle bli ett intressant lag. Det finns inte plats för hur många som helst och då måste man välja bort några för att kunna värva in spets...

Anders Blank: Jag tycker att Brynäs borde försöka bryta kontraktet med Mads Hansen. En vansinnigt överskattad spelare med extremt låg lägstanivå.

Peja: Men det kompenserar han upp med en extremt låg högstanivå!

sylf: Finns ju ingen anledning att ha kvar norrbaggen. Särskilt inte om Sundström förlänger. Då har Brynäs fem centrar (Järnkrok, Larsson, Granström, Nordquist, Sundström) som är bättre än Hansen.

Peja: har du hört något om att Sundström ska stanna ? :)

Detta har säkert redan tagits upp men Jared Aulin i Leksand fick inte plats nästa år. Kanske något för BIF? Jag kan dock inget säga om honom då jag bara sett honom i EN hel match.

mattiaskarlgren:

bra första 10 matcherna och öste in poäng sedan totalt loj och oengagerad men å andra sidan lyckas ju nästan alla spelare i sin nya klubb som går från Leksand.

mattiaskarlgren: Sunklöv bör nog spänna bågen högre om han ska infria alla mål än att värva allsvenskt!

mattias - 74: Vem skulle inte bli loj och oengagerad i leksandskläder? En fullt naturlig reaktion tycker jag.

GävleLasse:

Nu skall du inte vara sån :D

mattiaskarlgren: NEJ NEJ NEJ nu räcker det med medelmåttor vi MÅSTE ha SPETSKOMPETENS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ni kan ha helt rätt. Jag är för dåligt påläst om Aulin. Har ju som sagt var bara sett honom en match och då var han dock riktigt bra.

mattiaskarlgren: Här är hans stats.

70 Rodrigues: Man ska inte alltid stirra sig blind på poäng.

Jag tittar hellre på spelaren i ett antal matcher för att se istid, korrekta/fel pass, hur spelaren är i tvåvägsspelet med mera.

mattiaskarlgren: Jag vet det, men nu har jag inte den informationen.

mattiaskarlgren: Hur bra kan Aulin vara när Leksand inte vill ha kvar honom?

70 Rodrigues: Sant så sant :) Var inget negativt menat mot dig :)

Peja: Sant. Men spelare kan få nytändningar. Vissa spelare blir bättre med bättre omgivning.

mattiaskarlgren: Hade du ens tänkt på Aulin om han hade haft annan nationalitet?

Peja: Känns som tiden då Brynäs värvade från allsvenskan är förbi, klubbens egna juniorer är tillräckligt bra för att vara "utfyllnad". Det är stjärnor som klubben saknar, och dom hittar man nog inte i Leksand...

Peja: Hansen överskattad?Hur menar du?Säger folk att han är jättebra men det tycker inte du el?

Lindgren vore inte helt fel, hans kontrakt med Lukko Rauma går ut nu, där har vi våran 1:e center nästa säsong ;-)

Är inte Perttu utlånad till Finland från NHL?
om han inte ska tillbax till staterna så är ju Perttu drömvärvningen! ;D

HappyX3: Isf kan han bli utlånad till oss istället ;-)

« · 1360782 · »