1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742298 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Bissett19: Trots -20 millar så verkar det finnas kvar stålar i Frölunda?

Redigerad kommentar

70 Rodrigues: I såna fall är nog Honken ett minne blott där nere.

MarcusElving: Eero kan vi tyvärr glömma, bara att hoppas att Sundlöv hittar en ännu bättre ersättare ? Laine Ja tack !

henke1: Timmy Pettersson har utgående kontrakt med sin ryska klubb. Han kanske kan vara nått på backsidan?

Det ser ut som att det är en övergång gjord från Dallas till Lukko så han är nog inte utlånad. Nu ska vi ju inte spotta åt spelare som Perttu MEN det känns som att det är ytterforwards av klass vi behöver, centrar finns i Järnkrok, Nordquist, Granström, Hansen, Sundström... Larsson å i värsta fall... Så jag tycker det vore bättre med två-tre klassforwards!

Peja: Absolut. Jag såg honom i matchen mot Sundsvall och visst motståndet kanske inte var det bästa, men han var bra. Sen är det skillnad på ES och AS.

70 Rodrigues: Håller med vi behöver ingen center på långa vägar.. vi har calle som kommer växa ännu mer nästa säsong samma gäller ev.Larsson. Sen har vi Granis, Hansen och Nordan. Kanske även Alex. Om nu Sundlöv skulle vara inställd på en "1:a center" så vill jag inte ha någon finne! Näe vill man ha en FÖRSTA center till nästa säsong så gör allt för att få Niklas "Pajen" Persson!

Bissett19: Det går väl sådär för J20 ikväll 11-0 till FHC efter 2 perioder. Fast det kanske inte är så konstigt. Halva J20 laget spelar ju med A-laget nu.

Bissett19: Hur är detta möjligt? Det stod ju hos Pucken heter han väl att han är klar för er? Ska vi se hur han slingrar sig ur detta.

Dragan 2k:

Haha.
Han skrev ju även i Oktober att Clarke skulle få kicken vilken dag som helst.

Bissett19: Det var nog inte allt för långt borta, och efter det skärpte han ju till sig, gick från en P02 spelare till en U16.

mattiaskarlgren: OK. Det gör väl Aulin till ungefär lika intressant som Daniel Hermansson. Men det är klart, det är ju alltid häftigt med kanadensare...

Bissett19: Honkens skadehistorik växer. Hoppas på Hellberg...

Peja: Då tar jag hellre "hem" Steven Dixon utan beiarnaisesås, honom vet man åtminstonde vad man får av!

sylf: Schh, nämn inga centrar, vi har ju massor med toppcentrar, varken Dixon eller Lindgren skulle tillföra ett skit, vi kör på med Hansen, Sundström och en skadebenägen Nordqvist istället!!!

Peja: Nu var det ju inte så att jag direkt sa att BIF skulle värva honom utan frågade mer er lite mer sakkunniga här inne vad ni tyckte om honom men är han inte tillräckligt bra så är han inte..

Dragan 2k: Pucken är en stor fet pajas!

70 Rodrigues:

Järnkrok
Larsson
Nordqvist
Sundström
Låter väl okej?
Sundlöv lyckas aldrig med några värvningar från finska ligan,och ska vi plocka nån finne så vill man att det ska vara nån som har spelat i ES.

Bång har kontrakt med AIK.
Det som är bra med att HV är utslagna är att Sundlöv kan börja rycka i Laine på riktigt nu. På torsdag har vi börjat silly season ;)

Bissett19: Sundström kan ersättas, Nordqvist är bra men skadebenägen.

70 Rodrigues: Sundlöv vill förlånga med alla. Med kontinuitet ska vi vinna två kvartsfinalsmatcher nästa år..

Det vi behöver är en rensning. Och ta in folk som vill framåt. Som kommer till jobbet varje dag. OCh som vill vara i slutspel.

70 Rodrigues:

Sundström är en perfekt fjärdecenter,som är lojal och köper den istid han får utan att gnälla,dessutom bra i BP.

Lägg pengarna på en bra målvakt,en defensiv klippa,en PP-back istället för Clark och ett par riviga forwards,typ Widing,Laine.

Bissett19: Vad ska vi göra med Hansen då, någon kanske vill ta över hans kontrakt :-)

70 Rodrigues:

Han borde väl längta hem till Norge nån gång;)

Det lär ju en hel del i spelsrtruppen tills nästa säsong.
Ekholm?Rödin?Silfverberg?
Eero,Kahnberg,Clarke,Greiss lär ju försvinna och måste ersättas.
Vad händer med Sandins kontrakt?

Kan bli en händelserik sillyseason..

Bissett19: Tyvärr är det väl så att de man vill ha kvar. Ekholm, Silfverberg, eero, rödin, kahnberg m.m kommer försvinna. istället får vi behålla det man helst av allt vill bli av med.

Bissett19: Jag tror att Eero, Greiss, Clarke, Kahnberg, Sandin och Rödin försvinner. Sen är det nog jävligt tveksamt med Dackell, vad gällande Ekholm så får vi väl hoppas att han stannar en säsong till och Silfverberg har ju lovat att stanna. Silly season lär som sagt bli händelserik men även ångestfylld som vanligt. Känns som att Hardt och Friberg kommer att presenteras som nyförvärv inom en snar framtid?

Gurra88:

Silfverberg har ju tydligt deklarerat att han vill spela i ES ett år till,vi får väl se hur långt dom orden håller.
Helt klart är att Ottawa skriker efter en sån forwards av Silfverbergs kaliber.
Rödin skulle jag inte sakna direkt,Ekholm är ju tveksamt,gör han ett bra VM så är han nog förlorad.

Bissett19: Rödin har varit väldigt nonchalant från och till. Men om han kan ta bort de så är han oerhört bra..

Sundlövs första jobb är att försöka hålla kvar kahnberg och somervuori.. Dessvärre går nog båda förlorade

Gurra88: Håller med dig angående Rödin, men jag tycker inte att det blivit bättre på hela säsongen utan snarare värre. Någon borde ta honom i örat ordentligt. Han borde spela enklare och sluta kludda så långt ner i banan och försöka få pucken längre upp så att han kan utnyttja farten in i anfallszonen. Som bäst är han när han spelar fysiskt och enkelt. Som han spelade senast är han en säkerhetsrisk.

Zzz: Den kritiken kan du ju ge till vilken som helst av spelarna. LJ och på senare delen av säsongen även Ekholm.

Jag börjar mer och mer tro att laget lätt blir för långt och passningsalternativen minskar. Det är ju en naturlig effekt av att man "vill gå framåt" och tålamodet blir lidande. Det såg man ju framförallt efter FBK's 1-2 när man lyfte ut Greiss.
En man mer på banan och man kom inte ens över röd.

Bra försvarsspel av FBK, givetvis men man måste kunna begära att ett lag skall kunna ta sig över röd och dumpa ner pucken så att forwards kan komma ner med fart. Nu stod de i princip och väntade på blå.

GävleLasse: Och Clarke verkar ju körd då, apropå kladda med pucken...

SH: Hoppas att det stämmer, Clarke kan nog vara en av dom största flopparna i Brynäs historia??

SH:

Har sett Bartley en hel del i vinter.
Kan vi knyta till oss honom så är iaf jag jävligt nöjd,helt klart en av dom bästa backarna i Allsvenskan.

GävleLasse: Delvis sant, men just Rödin blir man så fruktansvärt frustrerad på. Han har så mycket hockey i sig men överarbetar så ofta situationer. Jag tycker det delvis handlar om mognad, det finns ju ingen spelare i elitserien som kan åka igenom tre spelare som han försöker. Som matchen sist så funderar jag vad han har fått för direktiv. Så många gånger är det han som ska bygga upp spelet bakifrån där han dribblar och tappar puck eller slår bort passningarna. Är detta direktiv från tränarna eller tar han det initiativet själv?
Han borde spela mycket rakare, ligga högre upp i banan och utnyttja farten och smälla på. När han har spelat så har han varit som bäst.

Tornberg om Bartley:

Victor Bartley, b, Rögle:
Snabb back som alltid fyller på i anfallsspelet. Sätter i gång anfall redan på första skäret, kan användas i både första och andravåg. Skridskoskicklig, fyller på men går inte bort sig. Just den backtyp som jag gillar väldigt mycket.

Bissett19: Så här säger EP.

70 Rodrigues: Helt rätt å försöka få Bartley, han har varit på min önskelista länge... Bara Mattias Karlsson och Vladimir Mihalik nu kvar så är min backuppsättning klar! :)

70 Rodrigues: Ja nåt skumt är det med Clarke, borde inte behöva va så kass egentligen. Ser inte ut som han tar i, går på halvfart på nåt sätt...?

SH: Ja, Clarke har ju inte direkt infria våra förväntningar på honom. MEN, om man ska se på poängproduktionen så är han "bara" 11 pinnar efter Hietanens fjolårssäsong. Clarke har samlat på sig 18p (4m/14a) iår, Hietanen hade 29 (12m/17a) ifjol och Nolander som var 2:a bäste back ifjol hade 14p (3m/11a). Så så hemskt urusel poängproduktion ska man väl inte beskylla han för att ha. Men sen hans uppträdande i det "vanliga spelet" har ju mycket övrigt att önska... Hans kontrakt ska ju aldrig i världen förlängas, vilket jag tycker det verkar som om även Sundlöv insett, men SÅ hemskt usel har han inte varit. Tredje bäste back iår...

Anders Blank: Tredje bäste back i Brynäs ja.. På vilken plats ligger han totalt i ES?

Själv har jag inte sett Bartley spela alls. Jag tvivlar dock på att han är sämre än Clarke, blir nog bra det där. Det låter ju som om han har bra fart på grillorna och spelar ganska rejält. 92 Kg är bra storlek också!

Apropå listan med allsvenskans hetaste spelare så hittar vi ju Hardt på en andra plats.

2) Nichlas Hardt, f, Malmö
Du vet, först och främst, vad du får av honom varje kväll. Extremt hårdjobbande forward med intensiv och aggressiv spelstil. Bra skridskoåkare och en av ligans absolut bästa tacklare. Extremt laglojal och - i mina ögon - ett kaptensämne.

Han verkar ju vara en riktig grovjobbare, även han har bra fart på skridskorna och är en fysisk spelare!

Sundlöv verkar precis som vi här i forumet ha insett att Brynäs behöver mer fart, aggressivitet och fysiskt spel :)

Anders Blank: Ang Karlsson.

70 Rodrigues:

Jag tror Karlsson är bra för Leksand. Han är garanterat bättre än Moe och Lotvonen. Gabbe har säkert pratat bra om honom. Apropå Silly så snackade jag med en leksing igår som påstod att Brynäs inte visat intresse för ollas som nån skrev här inne. Bra eller dåligt?

70 Rodrigues: Man skulle gissa att familjen ska flytta..

Men hur kan man ha en bild där han står och rattar när man är lite offentlig som Kolan ändå är..!?

Stratan: Ja det kan man fråga sig :-)

mattias - 74: Det enda som ska Ollas är väl Clarkes kontrakt kan jag tycka :-)

70 Rodrigues: Bygger du det på hennes kommentar ?

Isåfall tror jag bara det är ett random svar, på ett fans fråga som önskar honom till leksand..Att hon skojar till de lite:) Snygg va hon för övrigt

« · 1363018 · »