1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742316 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Gurra88: Tror ingenting om Karlsson, det är upp till läsaren att bilda sig sin egen uppfattning.

70 Rodrigues: tror knappast han går till leksand. varför ta ett steg tillbaka?

mattias - 74: BRA SÅ INNI HELVETE!!!!!!!!!!!!

tittar man på Aftonbladet Länken så ser det ju faktiskt bra ut till Nästa säsong!!

Bartley, Friberg, Hellberg och Hardt. Nyförvärv som jag absoult är posetiva till!!

inga negativa vibbar som man hade när Clarke och Bjurling kom.. :p

Anders Blank: 70 Rodrigues: Helt rätt å försöka få Bartley, han har varit på min önskelista länge... Bara Mattias Karlsson och Vladimir Mihalik nu kvar så är min backuppsättning klar! :)

Skulle Tikarna få bestämma så vore Karlsson här redan men han har nog tappat lite sedan han var i Binghampton. Tikarna har ju skrivit att på slutet av serien att gjorde en hel del avgörande misstag därbak

Så bra att Brynäs gör sig av med Dale Clarke, äntligen! In med Bartley nu ist, det vore såå mkt bättre!!! =)

Vågar man hoppas på en till match i LA denna säsong?? Kom igen nu Brynäs ge ALLT ALLT ALLT o kör över det italienska filmarna, men inte för hårt då tar domaren ut er direkt......

65selander: Karlsson ska bo i Leksand nästa säsong. Kanske spelar han då även i Leksand?

Anders Berg: Rodrigues skrev även detta för några timmar sedan, ser jag nu! =)

Anders Berg: Haha. Vad är det för jäkla bild hon har i bloggen på sig och Mattias? Han står bakom och håller händerna på brösten. Snyggt.

Lag nästa säsong:

Ekholm-Berglind
Jonsson-Andersén
T.Pettersson-Bartley
Bertilsson-Sundqvist

Silfverberg-Järnkrok-Larsson
Laine-Granström-Kahnberg
Lauritzen-Nordquist-J.Andersson(KHL)
Friberg-Hansen-Hardt
Sandin-Sundström-Wännström

Pettisbif: Timmy Pettersson? I övrigt tycker jag att centersidan ser lite... begränsad ut.

Pettisbif: du glömde dackell som jag tror förlänger, varför vill du ha kvar Sandin ? annars goa femmor ;)

henke1: Sandin tror jag har mycket kvar att ge.. men precis som med kahna har han ej fått chansen! Jag tycker att när sandin gar ett bra självförtoende så är han bättre än Wännström,Rohdin och rensfeldt! Han går in och sätter in proppar han har en grym blick för spelet dessutom har han en fin klubbteknik. Tror inte Brynäs kommer göra sig av med honom nu när NC ska lämna. Försök att behåll Kahna och Sandin. Dacke får gärna sluta och som ersättare både till boxplay/power play spel och löne mässigt tycker jag man ska göra allt för att knyta till sig Jonas Andersson som är en grymt bra spelare. Teemu ersätter Eero som jag tror är förlorad. Hardt - Rödin. Friberg kommer bli en joker. Bartley tror jag är riktigt bra vad jag fått höra av en rögle spelare. Sen kan man ju ifågasätta Timmy Pettersson men jag tycker han är en av Sveriges mest underskattade backar. Bra storlek och väldigt auolraound, bra def, bra skott och följsam skridsko åkare som gärna städar framför kassen. Man ska ha klart för sig att Timmy nosat på Tre Kronor på senaste tiden. Han eller Stefan Johansson från Gnaget. Men han tror jag blir svår.. men även Stefan är en grymt underskattad back..
Hellberg ser jag mycket hellre än Honken alla dagar i veckan. Har sett lite matcher med Almtuna iår. Och den här killen kan bli en ny Lindbäck eller kan bli han kommer bli grym! Sundlöv satsade på rutin i Bjudning ist Fasth.. gör inte samma misstag med Hellberg. Han är en ny stormålvakt, tror mig.

Hansen tycker jag som många andra känns väldigt överflödig. Bryta kontraktet är för mig rätt självklat!

Bartley sägs förövrigt vara en "Timmonen/Rafalski" kopia..

Rätt kul att leka med olika uppställningar till nästa säsong :-)

Svedberg(NY)

1:a Ekholm-Bartley Laine-Lindgren-Silfverberg

2:a Jonsson-Gunderson Friberg-Järnkrok-Larsson

3:e Bertilsson-Berglind Lauritzen-Nordqvist-Hardt

4:e Sundqvist-Larsson från Bofors Wännström-Granström-Rohdin

Eller

NY(Svedberg)

1:a Ekholm-Bartley Laine-Järnkrok-Silfverberg

2:a Jonsson-NY Soares-Larsson-Saviano

3:e Bertilsson-Berglind Lauritzen-Nordqvist-Hardt

4:e NY-NY Wännström-Granström-Rödin

Jag väljer att inte ta med Hansen, Sundström och Sandin.

70 Rodrigues: Ja, det är rätt så kul att laborera lite!...

Niklas Svedberg-Magnus Hellberg (NY)

Mattias Ekholm–Victor Bartley (NY)
Sebastian Lauritzen–Jonas Nordquist–Pavel Brendl (NY)

Lars Jonsson–Niclas Andersén
Jakob Silfverberg–Calle Järnkrok– Teemu Laine (NY)

Vladimir Mihalik (NY)–Jörgen Sundqvist
Nicklas Hardt (NY)–Jonatan Granström–Daniel Widing (NY)

Simon Bertilsson–Mattias Karlsson (NY)
Johan Larsson–Mads Hansen –Barry Tallackson (NY)

Alexander Sundström

Juniorer som ska lira i J20 men va tillgängliga för A-lagsspel vid skador typ.
Oscar Dansk (MV)
Victor Berglind (B)
Karl Johansson (B)
Max Friberg (F)
Ludvig Rensfeldt (F)
Joachim Rohdin (F)

Anders Blank: Vilka är egentligen Mihalik och Tallackson och varför skulle de vara aktuella??

dreamland:

Vladimir Mihalik...
www.eliteprospects.com/player.php?player=9251
Stor och reslig backgeneral med utgående kontrakt med Norfolk Admirals i AHL. Ryktades vara på väg till Europa tidigare i år. Han är ju ett riktigt långskott för Brynäs, men hans spelartyp vore en tillgång i laget.

Barry Tallackson...
www.eliteprospects.com/player.php?player=8845
En Lee Goren typ som lirar nu i Augsburger Panthers i DEL och har sprutat in poäng. Ryktades också vara på väg från Tyskland tidigare i år.

Är ju mer att dom står för den spelartypen jag vill se i laget.
En riktigt stor backgeneral plus en eller två powerforwards av rang.

dreamland: dessutom vill jag inte se en så begränsad spelare som widing igen. Näe försök behåll kahna, med ny tränare så kommer han vara grym!

Kolan never in my mind! Segare och latare spelare får man leta efter! En säkerhets risk, som väldigt sällan hittar rätt.

Mihalik kanske, men har ej sett honom... Tallackson vem är det??

Pettisbif: Begränsad!? Hur menar du där?! Han är ju en ganska hyffsad matchvinnare ändå. Han gjorde ju faktiskt 71 poäng på 99 matcher under de två senaste säsongerna i Brynäs så helt usel är han nog inte ändå. Bra en-mot-en och straffskytt. Jag skulle nog inte tacka nej till en Widing till en "normal" lön... Han kommer inte kunna kräva några 300.- nästa år!

Anders Blank: För det första.. alla här inne; "FY FAN, SÄMST SÄMST SÄMST!!!" VÄX UPP! Dom är bättre än FBK, dom vinner ikväll!!

Ja, han är en oerhört begränsad anfallare. Iår har ju det varit straff avgörande men han har inte satt många straffar för Djurgården.. så så duktig kan han ju inte vara... varför ta alla spelare som får kicken från sina lag. Visst jag ville mer än gärna ha Widing innan säsongen, men när han var så penga kåt mm. så no thanks to you! Det enda Daneil har för närvarande är skottet, som nästan aldrig hittar mål. Ej duktig i bp, ingen spelskicklig kille med det där Basse passningarna, nu görtiden åker han ju inte ens skridskor som ska vara hans adelsmärke! Han är ingen lagspelare mer än humör spelare. Han gör inte andra bättre. Dessutom har han ju slutat tacklas.. dessutom så tror jag att han inte tänker spela under 200.000 i lön. Ta in någon annan. Typ Jonas Andersson eller Björn Melin som har mycket mer i sig än bara skott...

Pettisbif: Har inte Jonas Andersson och Björn Melin fått sparken från sina lag då om dom ska bli tillgängliga för Brynäs?! ;) Samt att jag tror inte att nån av dom två heller spelar under 200.-

Anders Blank: Nej men säg att Widing kräver 250.000 samma gäller B.melin alla dagar i veckan Melin tror jag landslaget och alla andra klubbar också skulle välja. Tror Widing är på nedgående! Widing fick dessutom sparken från Davos förra säsongen och kommer med största sannolikhet även att få det utav Djurgården. Jonas förra säsong ledde till NHL, Björne till KHL! Så dom två Ä-R bättre spelare!

Pettisbif: Hur fan orkar ni sitta och jiddra om nästa års laguppställning och dilla om den ena landslagsmannen efter den andra, INNAN den pågående säsongen är slut??? Fan, det är ju för i helvete mitt uppe i ett slutspel!!!

sylf: HUR FAN ORKAR DU MED ATT JÄMT VARA MEDGÅNGS SUPPORTER?!

Pettisbif: Definera medgångssupporter!

Förhoppningsvis får vi se en jubileum matchtröja, som används på helgerna nästa säsong! :)

Redigerad kommentar

sylf: Det va ganska tydligt att han inte visste innebörden av medgångssupporter iallafall. Haha

Gurra88: Vafan är det som händer, sist avrätta du Bertilsson men idag har du inte sagt ett ord om Ekholm.. Vad är det som händer?

sylf: En som sitter och önskar sitt favvolag till kvalserien ena dagen
för att nästa dag skrika sig hes över att dom vinner.

Krokodiltårar. Nej tack!

sylf: Jag tror du fattar vad jag menar!

Pettisbif: Alla här inne borde inte ha som sitt största intresse i Brynäs utan att spela jysk shack!

mattiaskarlgren: missade hans misstag därav har det uteblivit. Givetvist uselt. Men det var i förra matchen som matcheringen tog slut. 2-2 och matchserien levt i allra högsta grad. Men Bertilsson hade andra planer.

Gurra88: Var mest en liten pik. Bertilsson gör ett misstag tyvärr, samma med Ekholm. Serien dör ut lite i genom förra matchen även om Brynäs var riktigt bra ikväll också enligt farsan då jag hade fotbollsträning och ej sett matchen.

Är detta det bittraste någonsin?
Jag känner så i alla fall.

mattiaskarlgren: absolut. har hela tiden varit säker på att vi skulle åka i fyra raka., nu vann vi en, och det ser förstås alla som en framgång. inte jag. Vi stampar på samma jävla plats. Vi tar inga framsteg.

Qvarre: Klart det är surt. men va det inte väldigt väntat?

Kära Brynäsare nu är det dags för att besöka denna sida varje dag!

I övrigt. Bara HUge som inte vill ha Kahnberg kvar?

Gurra88: Jag håller med dig. Tycker att vi spelar ett riktigt tråkigt spel sett till vad vi har för material.

Men CZ har ju sin spelidé och jag tror att TJ och JL har mer eller mindre samma spelidé så jag tror inte det blir bättre med de tränarna fast dom flyttar upp TJ.

Sen om man tittar på topplagen som tex Hv och FBK som exempel även om HV nu åkt ur så har dom spelare som gör det där lilla extra och det har inte vi spelare som gör.

Ett klockrent exempel som man kan ta är om motståndarnas back har pucken i hörn rättvänd och en Brynäsare ska sätta press, precis när spelaren då lirar iväg pucken så viker ALLTID brynässpelarna av. Fan smäll på och ge iväg en tackling. Sundström & Sandin är dom två enda spelarna som gör detta. Vi måste ha in spelare som är lika typ Ledin, Laumann, Sundh, Jämtin osv som går rakt på kassen och verkligen tacklar när dom har chansen. Hardt verkar ju vara en sådan spelartyp MEN vi måste ha in iaf två stycken.

mattiaskarlgren: Håller med dig rakt igenom. TJ kommer inte göra nån skillnad..

Hur många liv ska Sundlöv få? Det är ju ganska tydligt att han inte värvar lag för slutspel iallafall..

Sista matchen med både Czarnecki och greiss. Trots allt inte så tokigt iallafall

Gurra88: Lägg till Clarke och förhoppningsvis Hansen på den listan och den här torsken blir rätt skön!

Gurra88: Näe, det om nåt är ju positivt iallafall!

Näe, nu loggar jag ur för ikväll, på återseende!

sylf: Absolut. Nej hansen kommer såklart få förlängt. Han är ju polare med sundlöv..

Mycket viktigt nu att Brynäs får behålla sina unga spelare till nästa säsong. Annars kommer klubben inte ha nåt för de senaste säsongernas nybygge. Sen bara måste det till 3-4 spetsspelare utifrån också om nästa säsong ska bli så mycket roligare än den här.

Gurra88: den här då:

Gurra88:

Klart det var väntat, men i alla fall. 24 sek kvar o de stred som hjältar.
Det som är bra at Grisen nu är historia.
3 parader, en tavla greiss är borta, prisa herren!
greiss stavad med gemener då han är gemen...

Redigerad kommentar

Pettisbif: Han ser intressant ut förutom att det står att hans spelsinne kan bli bättre, jag vill ha in en defensiv back med utmärkt spelsinne som kan läsa spelet grymt bra. offensiva kvalitéer på en defensiv back behövs inte.

Pettisbif: eller:

mattiaskarlgren: Helt rätt, vi måste ha rollspelare som fattar sitt jobb i minst 55omg i lunken sen i slutspelet.

Hur många gånger har "gris" Granis synas till i år?

Bevisligen så visade våra junisar som fått åkt med och nött bänk att dom levererar i ES.
Tänk fö om Khana, Larsson mfl hade fått en del av Hansens istid eller plats i 1á linan, vad dom då kunnat tillföra med ÄNNU mera självförtroense.

Tycker fö Silver vart den största besvikelsen i Bif i slutspelet.

Hoppas tysken, han man inte numera vill nämna vid namn packar och åker hem snarast.
För nog kan väl han klassas som FLOPP, likaså Dale.

Som flera vart inne på så ska de värvas så värva toppar inte bredd då vi har den redan i våra junisar.

Prio inför 2011/2012
*Solklar 1á målis
*Tung power fw
*Tung stark back
*Rollspelare

« · 1363299 · »