1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742341 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Pettisbif: Brynäs bör ju få en rätt stor slant av Sens för Silfverberg?

Erat: Personligen tror jag att Silver stannar. Dixon tror jag presenteras inom kort sen hoppas jag lite på att Widing inte har någon klubb fram tills försäsongs matcherna börjar! Då kommer Sundlöv och han överens.

I bästa fall:

Holmqvist-Svedberg

Ekholm-Bertilsson
Silfverberg-Järnkrok-Lavander

Jonsson-Andersén
Widing-Dixon-Dackell

Gunderson-Sundqvist
Larsson-Nordquist-Lauritzen

Ollas-Granström-Johansson

Extra:Löf,Hansen/Sandin

Spelare som blir utlånade:Berglind,Wännström,Rohdin?,Rensfledt?

PP 1:
Ekholm,Calle,Silver,Ryan,Marre

PP 2:
Jonsson,Dacke,Widde,Basse,Dixie

BP:
Dacke-Dixie
Grana-Martin
Silver-Marre
Calle-Johan

Pettisbif: Vem är Marre?

arnio: Det är Lavanders smeknamn.

Linström_92: *ASG*

Pettisbif: tror inte Rensfeldt accepterar att bli utlånad.

Fröberg har lämnat för Färjestad nu.

En bild säger mer än 100 jon..
Eller är det bara massa jon på bilden...

Redigerad kommentar

Kim Hirchovits lämnar Timrå. Tror Timrå får svårt att klara sig kvar nästa säsong.

Dixon får fan ta och bestämma sig nu! Vad är problemet är han inte sugen på att komma ska han inte komma.

henke1:" Dixon får fan ta och bestämma sig nu! Vad är problemet är han inte sugen på att komma ska han inte komma."

Är han inte sugen då? Vad fan vet du? Gnällpelle

Erat:

Brynäs får knappt 1,3 mkr för Silfverberg.

Jag tycker det är rätt dåligt betalt för en spelare av den kalibern.

Men så är NHL avtalet skrivet. Obegripligt egentligen, att de styrande
i europa är så flata att de inte kan få till ett bättre avtal. Det är ju samma
summor som gällt i 10-15 år nu. Att NHL skulle har råd att betala mer
finns det ju ingen tvekan om.

henke1:

"Dixon får fan ta och bestämma sig nu! Vad är problemet är han inte sugen på att komma ska han inte komma."

Dixon kommer till Gävle i mitten på denna månad, bl a för en träff med Sundlöv. Förmodligen meddelar han sitt beslut då.

jo men han vill säkert ha mera ekonomi eller så funderar han mera. han har ju ingen brådis...

arnio: legenden har talat.....

arnio: Han är tjock och omotiverad :) Elitserien största flopp!

Erat: "Han är tjock och omotiverad :) Elitserien största flopp!"

106 matcher 62 poäng i Brynäs är inte kattskit..

arnio:

Synd bara att Eero flyttade hemåt, han och Dixon var riktigt bra ihop och det hade varit kul att se igen.

Sedan att Dix gick trögt på slutet senast han var i Brynäs var kanske mindre kul men inte så konstigt, han träffade ju en brud och blev kär! Det vet vi ju alla vad det innebär. Fredagsmys med chips framför dumburken, ett energitapp pga plikter som ska skötas i sovrummet, (tar för givet att Dixon är katolik, därmed konventionell och håller sig där, själv har jag inget emot t ex köksbordet). Till det kommer annat som följer med att vara i ny relation, som följa med på shoppingrunda för att visa att man bryr sig, föra en initierad konversation med svärfar som får honom att inte vilja döda en för att man stulit hans lilla flicka. Psykiskt påfrestande saker. ;)
Tro fan att han tappade lite gnista på isen.
Bortsett från det är Dixon en kompetent elitseriecenter som dessutom inte är rädd för att ta en fajt och just den biten har ju inte Brynäs överflöd av. Jag ser honom gärna tillbaka i den vackraste av tröjor.

Redigerad kommentar

tompap71: AMEN

tompap71: troligen ingen Dixon nästa säsong. Han hör inte av sig och enl Sundlöv är deadline idag.....

Jag kan ju tycka att Dixon skött det hela oproffsigt att inte ens bemöda sig att svara tidigare och inte ens är nåbar.

Nåja, glöm divan och leta vidare. Kan Jonas Andersson vara nåt, jag har ingen större koll på honom.....

– Vi ska ha in en forward till i laget. Om det inte blir Dixon så blir det någon annan. Och det behöver inte vara just en center.

• Handlar det om en klasspelare eller någon som ska bredda laget?

– Alla spelare som kommer till Brynäs är bra spelare.

Eller inte!!!

Honken:" Jag kan ju tycka att Dixon skött det hela oproffsigt att inte ens bemöda sig att svara tidigare och inte ens är nåbar.

Nåja, glöm divan och leta vidare"

Dixon fick det senaste kontraktsförslaget i månadsskiftet, det har gått en vecka och det känns inte superlänge. Varför Dixom inte svarat på Sundlövs sms vet vi inte, det kan finnas en logisk förklaring och deadline ligger dessutom 15 timmar fram tiden.
Ta det lungt och invänta fakta innan du sågar folk och kallar dem divor.

Men i vilket fall som helst så är det ingen fara på taket även om det skulle bli en annan spelare, jag citerar Sundlöv "– Alla spelare som kommer till Brynäs är bra spelare. "

arnio: Ska försöka:) Tycker ändå det är dåligt att vänta in i sista sekunden med ett svar.

arnio: Gnällpelle......

henke1: "Gnällpelle......"

Håller med, det ska gnällas på allt härinne

arnio: " Alla spelare som kommer till Brynäs är bra spelare. "

Hautonen, wanvig, svanberg, Vas eller varför inte sundlövs egna favorit Simon Skoog.. bra spelare allihopa

Gurra88:Superlirare, ett allstarlag skulle kunna bli:

Jamie Ram

Simon Skoog Ola Svanberg

Wanvig Haughtonen Vas

Vad var det jag sa? Fet och omotiverad :)

arnio: haha ja eller hur..:)

Tänk vilka lirare vi haft genom tiderna! En jag helt glömt av är den här killen

www.eliteprospects.com/player.php?player=5673

och den här killen han borde ju kunna gå upp till Allsvenskan nu om man tittar på hans poäng. Ung är han ju fortfarande

www.eliteprospects.com/player.php?player=2052

Helt rätt av Brynäs att sätta en deadline på Dixon, hör han inte av sig och gör sig själv okontaktbar så kan man lika gärna släppa honom. Varför sitta och vänta på en spelare som tydligen inte har något vidare intresse av att prata med Brynäs.

Nej, skit i Dixon. In med riktigt vass målskytt istället. En ytterforward som ren ersättare för Eero så blir det kanon det här.

Pengar finns det ju, enligt Sundlöv.

MarcusElving: "Nej, skit i Dixon. In med riktigt vass målskytt istället. En ytterforward som ren ersättare för Eero så blir det kanon det här.

Pengar finns det ju, enligt Sundlöv."

Nu handlar det ju inte bara om pengar, det finns många klubbar som anses atraktivare än brynäs också, sedan räcker inte Sundlövs penningapung långt när det kommer till storfräsarna (skulle Sundlöv kunna matcha det högsta budet så skulle fräsarna säkert inte signa för brynäa ändå). Nä Dixon skulle vara ett på förhand bra alternativ och jag tror att Sundlöv kommer att få det svårt att hitta en spelare med samma spets. men man vet ju aldrig, även en blind höna..

arnio: får man drömma att Sundlöv har visat sitt intresse för den förre NHL stjärnan?

Nu kommer jag med ett nytt namn igen men den här letten har vart riktigt bra i VM och påminner en del om Eero i spelstilen. Jag skulle gärna se han i Brynäs!

henke1: Nytt namn och nytt namn, alla dina förslag har ju varit Kim Sunna...

Paddan: haha oj lite lagg där ;)

arnio: Det är klart att Sundlöv kan hitta en vass målskytt om han erbjuder spelaren en marknadsmässig lön. Det handlar inte enbart om pengar, det har du rätt i. Men jag är övertygad om att just pengar är den tveklöst största faktorn nuförtiden.

Det är ju just på den ekonomiska fronten Brynäs har haft svårt att matcha de större klubbarna.

Låt säga att alla elitserielag hade erbjudit en spelare samma lön och roll i laget, tror du att denne väljer bort Brynäs direkt? Det tror inte jag.

Vi har en fin arena, bra geografiskt läge, kanske sveriges bästa talanger (vilket äldre spelare brukar tycka är roligt och inspirerande), stark tradition osv.

Sedan värdesätter spelare olika saker såklart, men överlag så tror jag att Brynäs kan vara en hyfsat attraktiv klubb faktiskt. Om man bortser från det ekonomiska så att säga.

menade denna letten som vart bra i VM www.eliteprospects.com/player.php?player=5958

henke1: Och vad tycker du att Brynäs ska göra i det här fallet? Köpa ut honom från kontraktet med KHL klubben Dynamo Riga. Eller kanske få Redlihs agent att göra en Mino Raiola och göra spelaren omöjlig i sin klubb så han har chans att gå till den klubb han är menad att representera?

Jag säger bara Jonas Andersson!

Silver-Calle-Marre

Dacke-Johan-Jonas

Basse-Nordan-Martin

Grana-Mattan-Ollas

Pettisbif: Svedberg till NHL?

Kan inte sundlöv göra nått fynd ist för dixon?

arnio: här kommer lite altenativ spelare utifall det skiter sej med dixon.

Kristian Kuusela
Pavel Brendl
Jonas Andersson
Justin Morrison
Perrtu Lindgren
Daniel Widing
Björn Melin
Oscar Möller
Noah Clarke
Andreas Thuresson
Jason Krog
Oskar Osala
Darren Haydar
Alexandre Giroux
T.J. Hensick
Eric Beaudoin

många osannolika men men....

Pettisbif: Kuusela skrev väl tvåårskontrakt med Blues förra veckan.

Pettisbif: Lars-Erik Spets skulle vara kula att se i brynäströjan igen om det nu bajsar sig med Dixon

« · 1379845 · »