1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742265 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
70 Rodrigues: Äh, han är alldeles för liten...

Jajjen: "Om han får en misslyckad säsong i Brynäs så vet ingen hur sugna Ottawa är på att plocka över honom.."

Och vad var det konstiga i det? Hur kan man leva på att försöka vara provocerande? Tröttnar du aldrig?

70 Rodrigues: Tycker Sundlöv ska jobba för en defensiv klippa i första hand. Sticker Silfverberg så kan han börja på å kolla på forwards som t.ex. Granlund. Men jag tror att han skulle bli snuskigt dyr plus att han har kontrakt med HIFK.

Framåt tycker jag det ser förhållandevis bra ut nu. Förutsatt att Silfver stannar. Om han sticker så hoppas jag någon likvärdig jobbas in. Bakåt vill jag ha in en defensivt stark pjäs t.ex. Skrbek eller Caslava. Sen sa ju Strålmans agent att alla ES-lag hört sig för. Ja tack skulle jag säga till Anton även om han inte är den renodlade defensiva chefen som Skrbek. Men det skulle va en prestigevärvning utöver det vanliga... :)

Anders Blank: Då har Granlund förlängt under dagen, imorse när jag skrev inlägget så stod han som Rumll också se en defensiv klippa som kan ta o ge stryk men det lär inte hända!!

tompap71: Det är väl inte journalistik när de man skriver om lägger orden i munnen på journalisten.

Jag väntar mig mer av en jornalist än att läsa samma sak i tidningen som på brynäs hemsida.

Burken:" Jag väntar mig mer av en jornalist än att läsa samma sak i tidningen som på brynäs hemsida."

Men om det är sanningen som står på Brynäs hemsida då? Ska Gävletidningarna då hitta på nåt för att det ska bli spännande? Typ se och hör?

Oskar Osala Ska tydligen i princip vara klar för Färjestad. eliteprospects.com/player.php?player=8396

arnio: Nej absolut inte. Däremot så finns det massor av saker som man kan följa upp. Allt från dåliga till väldigt bra. Jag får intrycket av att du stöttar allt "locket på" tänk. Det som inte är "fine and dandy" skall hållas hemligt.

Jag är inte ute efter att media skall jaga Brynäs med blåslampa för att gräva fram negativa saker, absolut inte. Men man måste sträva att skriva sanningen. Får man orden lagda i sin mun och återger Brynäs version i tidningen så har man automatiskt valt sida i en fråga och detta är oetiskt enligt alla principer.

Jag vill att lokaltidningarna gör mer djupgående analyser av Brynäs. Alla vill att laget skall utvecklas i rätt riktning, bli bättre. Därför är det viktigt att Brynäs ledning känner press utifrån. Har man inte det så blir skillnaden från Totalitärt tänkande väldigt nära.

En spalt under parollen "Surr kring Brynäs", kan vara ett väldigt intressant forum. Det kan vara allt från gamla spelare/ledare till supportrar som lyfter frågor som kan vara aktuella för dagen. En spalt som gör att debatten lever.

Allt handlar inte om förra matchens resultat eller nästa match.

Burken: skvaller tycker jag att GD&Arbetarbladet kan hålla sig undan, jag tycker att det är bra som det är men jag saknar förstås pucken.

arnio: Bra som det är... men hur skulle du säga att det är då? Ingen insiderinformation, inga konkreta genomtänkta åsikter, inga analyser... De skriver bara om nyheter som alla redan kände till, gör intervjuer och låter krönikören ordbajsa fritt. Egentligen ingen större skillnad mot för Brynäs officiella hemsida eller matchprogram. Usel journalistik.

Burken: Ja, det skulle vara intressant med lite djupare taktiska analyser. Då skulle de självklart behöva låta någon hockeymänniska gästskriva, men det finns ju gott om gamla spelare & tränare i Gästrikland.

Redigerad kommentar

arnio: Så allt som inte Brynäs lägger i händerna på journalisterna är alltså skvaller i dina ögon.

Det säger en del om dig som person.

Peja: Absolut. Jag vill se djuplodande reportage om Brynäs. Riktiga bra intervjuer om laget målsättningar och hur de skall nå dessa. Tankebanorna kring lagbygget osv.

Burken: djuplodande reportage och intervjuer är ju självklart bra, det jag är emot är att GD/Arbetarbladet ska skriva en massa skvaller och lösa rykten

arnio: Men det har jag ju aldrig skrivit att de ska. Det är skillnad på att man har en bra rapportering och kanske en expertpanel av kunnigt folk som tycker till om värvningar, lagbygge, taktik, coaching etc.

Burken: Jag håller med, men jag tror tyvärr att de saknar både viljan och kompetensen.

Burken:" Men det har jag ju aldrig skrivit att de ska. "

näää inte du kanske, men det var ju det som det stod i bloggen som startade hela denna diskussion, bloggaren ville att gävletidningarna skulle trycka mer rykten i sillytider...

Redigerad kommentar

arnio: Det är dock svårt att dra en gräns för vad som är ett rykte och vad som är information. När Mrmadhawks skrev att Ollas var klar för Brynäs, var det ju fortfarande bara ett rykte, men likväl extremt intressant information för alla Brynässupportrar. Jag hade gärna läst det i Gävle Nyhetsbyrås tidningar men de gräver uppenbarligen inte.

Peja: Det är ju ett problem att det inte finns någon konkurrens inom sporten i Gävlemedia (har jag fattat det rätt är det exakt samma sport i GD och Arbetarbladet, dvs från Gävle Nyhetsbyrå).

Hur kan det motivera journalisterna att göra något mer än standardjobbet om man inte har någon blåslampa i häcken.

Hence: Det fnns ju massor av orter i sverige som bara har en lokaltidning så det är inget ovanligt. En lokaltidning sysslar inte så mycket med grävande journalistik eller skvallerrapportering utan de skriver om vad som HAR HÄNT, typ denna spelare har Brynäs värvet, eller denna spelare är Brynäs intresserade av, eller om det har brunnit någonstans så skriver de vart och så vidare.

arnio: Det är lätt att få känslan av att du aldrig har läst andra lokaltidningar. I stort sett alla andra avslöjar värvningar som "deras" klubbar har gjort innan de blir officiella.

Även Gävle Nyhetsbyrå gjorde detta för några år sedan.

Peja: Är det nån som vet om det är slutvärvat eller har vår gode Sundlöv nåt i rockärmen?......en back kanske?

gevalia: En defensiv back med lite tyngd är väl vad som saknas. En som kan röja framför eget mål och ge fri sikt för våra målvakter.
Men man vet ju aldrig med Sundlöv, han kanske har hittat någon junior eller så kanske han tycker att Jonte kan ta Ekholms plats.

gevalia: Förhoppningsvis har han en back på ingång.

Den här killen är påväg till Sverige.Brynäs J18 eller J20 måste väl vara med i kampen?

www.eliteprospects.com/player.php?player=93903

henke1: jaa han ser intressant ut!

Tycker Brynäs borde starta ett till hockeygym enbart med Utlänningar. Så vi kan ädla Slovener och tyskar osv!! Skulle vara väldigt kul :D

Brynäs väntar ut NHL-back

Det känns moget gjort, dumt att ha panik. Då kanske vi slipper än ny "Dale Clarke" typ.

Wesley: Håller med, det är nog vettigt tänkt..

Wesley: Konkurrensen kommer vara mördande då i september, men visst, lycka till!

MarcusElving:

Kul och se att Skribenten löser lovord över Ollas.

Nu när Sundlöv vill ha en NHL back så var det ju synd att Rafalski lade av. Han hade ju varit perfekt.

henke1: Herregud, 16 bast bara och spelar i u18! :)

Pettisbif: Har du hackat dig in i Timrå-Linkans dator och hämtat den beryktade listan?

Pettisbif: Jag skulle rösta på Teemu Laakso

Dragan 2k: Nej det har jag verkligen inte gjort.. lagt ner kropp o själ för att hitta dessa spelare på Eliteprospect.. ;)

hahii: samma här

hahii: Enligt Eliteprospects så rycker Luleå i Laakso..

Jag säger bara NEJ NEJ NEJ!
Jag såg Per Hållberg på Läkerolen idag...

Pettisbif: Sundlöv har ju sagt att man förmodligen kommer att starta säsongen utan Ekholms ersättare så att säga, man ska ju avvakta och se vilka som inte tar en plats i NHL-lagen osv. Hållberg kan kanske vara lösningen tills dess.

Tvivlar starkt på att han skulle vara Ekholms ersättare om han värvas.

Jag som läste att han var på G till Växjö förresten..

Redigerad kommentar

Tycker att en ES back passar bättre in än en NHL back som både är dyr och oerfaren på stor rink.

MarcusElving: Nu är det väl inte direkt en ersättare för Ekholm som Sundlöv letar efter. Jag tror nog att Ryan Gunderson är menad att Ersätta Ekholm rent offensivt. Det är väl snarare en defensiv rutinerad back som eftersöks ? Eller är jag helt fel underrättad?

micke63: du har nog helt rätt.

Pompilompen96: Jag förstår inte varför man vill kalla det för NHL back när man söker en back som INTE tagit plats i NHL...

Burken: Sorry, har läst lite fel på kommentarerna

arnio: Imorrn eller söndag har vi besked kring Silfverberg!

Vad tror ni...

Stannar?
Stannar inte?

08BIF: Stannar inte....

08BIF: Stannar :) hur vet du det?

Undrar hur man gör med en sån som Martin Hellgren?
Han är ju för gammal för J-20 så han lär gå till Bofors eller nåt liknande i Allsvenskan.

08BIF:

"Imorrn eller söndag har vi besked kring Silfverberg!

Vad tror ni...

Stannar?
Stannar inte?"

Tro gör man i kyrkan, eller för min del inte ens där men jag hoppas att han stannar.

« · 1382067 · »