1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 742152 inlägg · 7967 ämnen

Silly Season 2011/12

Sv: Silly Season 2011/12
Huge: Bra jobbat, Huge! Var det på Högberga Bageri? Hans 11 miljoner kronors hus ligger ju ett stenkast där ifrån.

Burken: Hur kan han ha sagt att han är urdjurgårdare? Född och uppvuxen i Umeåtrakten och spelat i 7865 klubbar, plus ett par år i DIF.........

sylf: Jag har för mig att han sagt det att om det blir spel i sverige så är det DIF som gäller. Att han spelat i många klubbar bevisar endast att han älskar sin plånbok mer än DIF.

Burken: Med tanke på att Tjärnqvist har hus på Lidingö så är det väl inte så konstigt om han i första hand väljer ex Djurgården, om det går att ordna. Enligt egen utsago så hängde det inte så mkt på pengarna utan i stort sett enbart på det sociala. Han hade iaf kollat upp vilka klubbar som låg utmed bansträckningen för X2000 och konstaterade att Linköping var en av flera stationer utmed linjen.
Kan ju vara en ev fingervisning om var han hamnar till sist.
Jag kontrade med att resvägen till Gävle var tidsmässigt likvärdig, får se om det hjälper...   :-)

Huge: Kan du göra samma snack med Anton Strålman? Jag menar, han har knappt två timmar med tåg hem till päronen i medelpad. :)

Hence: Då är det ju lättare att spela i medelpad, tkr jag :)

Huge: Hus på Lidingö? Bah, vad är det jämfört med lånelägenhet på Stigslund? Haha

Johnny Rocker: Jag tyckte det så rätt tungt ut för medelpadsgängen förra säsongen ;)

Pettisbif: Nej tack!

Melin nobbar HV,går till KHL.

Pettisbif: Lilja vore mumma.

arnio: aldrig i livet!

Niclas Wallin klar för Luleå. Där hade vi ännu en "hemvändare" att kryssa för på Brynäs lista över spelare som gått från klubben till Nordamerika men inte kommit tillbaka. Tror tyvärr vi kommer få se flera liknande fall åren framöver bland de unga spelare som nu har lämnat/ kommer att lämna Brynäs.

Clarence: Nu är det ju så att han är uppvuxen i en liten by strax utanför Luleå. Så det är inte så konstigt att han valde dem.

hahii: Om man resonerar på det viset så kommer inte många att återvända till Brynäs ;-)

Clarence: Du svamlar som vanligt.
Wallin är urnorrbottning och har alltid haft Luleå som "sitt" lag, liksom Dackell är urbrynäsare och har Brynäs som "sitt lag".
Båda återvände fullt naturligt till sina resp "hemmalag" när dom avslutat sina karriärer, inget konstigt med det.
Finns heller inget som säger att våra unga spelare som nu har lämnat/kommer att lämna Brynäs skulle göra annorlunda om det gäller spelare med stark Brynäsanknytning, typ Bäckis eller Järnkrok.

70 Rodrigues: hehe, så sant ;)

Huge: Fast han har knappt spelat 40 matcher för Luleå. Men det är skitsamma - man ska återvända till laget som gav en chansen att bli NHL-proffs!

Anders Berg: Varför det?
Finns ingen som helst anledning att återvända till laget som gett en chansen att bli NHL-proffs, om hjärtat finns nån annanstans.
Speciellt inte om man skrapat ihop rejält med pengar därborta efter en lång och lyckosam karriär.

Huge: Så klubbhjärta är överskattat enlig dig om man lyckas allså..

Undra när Bif ska inse att man kanske ska vara en smula ödmjuk mot spelare som är eller har varit i klubben.

Lindström:

Nu har ju Wallin vid några tillfällen nämt att Luleå är klubben i hans hjärta, och var redan när han spelade i Boden. Att han fick chansen och lyckades i Brynäs väger nog inte lika tungt då, särskilt som han har släkt, vänner och hus att återvända till däruppe efter många år utomlands.

Tror inte det hade hjälpt hur än ödmjukt Brynäs hade agerat

tompap71: Säger inget om Wallin, fanns inte på kartan att han skulle komma till Bif igen.

Men Bifs uppträdande mot spelare som finns/fanns i föreningen har skapat mkt ont blod.
Detta känner dom flesta till som har nån insikt i klubben.

Lindström:

Det har jag för dåligt på fötterna för att säga särskilt mycket om. Jag vet att det finns fall där man hade kunnat skött sig betydligt mycket bättre mot spelare och även något omvänt. Men vet som sagt för lite om det och hur stor betydelse det har för viljan att återvända för att kunna säga något vettigt om det.

tompap71: Lindström har som bekant insikt.
I hans fall är insikt detsamma som att han känner nån syrra till en kusin vars bror känner nån spelare i Brynäs, som gnällt över för lite istid.

Huge: Vi kommer ivf missa slutspel om vi inte värvar en back alá "Walle" så många andra lag som är så mycket bättre än Brynäs är för tillfälligt. AIK får dessutom behålla Fasth... jaaa det blir en lång vinter.

Pettisbif:

Var optimitisk nu, då får du ju åtminstone vara glad tills det går åt helvete ;)

Visst behövs en förstärkning på backsidan, kanske t o m två för att jag ska vara riktigt nöjd. Men slutspelschans finns ändå. Jämför laget med förra säsongen, totalt sett tycker jag det ser mer lovande ut nu än vid samma tid ifjol. Tittar du sedan på lagen vi hade efter oss i våras så ser dey inte våldsamt skrämmande ut där. Så jag tror på slutspel, men jag skulle må mycket bättre om Sundlöv slog en signal till t ex Pavel Skrbek.

Huge: Du kan väl ändå inte mena att det inte varit en hel del kontroverser genom åren. Ta tex Hur man behandlade Sandlin.

Detta är givetvis inget man kan lasta dagens ledning för men historiskt så finns det några fall där man "misshandlat" ledare/spelare.

Att Wallin skulle välja Luleå var ingen överraskning alls för mig. Han har ju som redan påpekats uttalat att det är laget i hans hjärta. Att han dessutom valde Luleå under lockouten borde ju ha varit en rätt tydlig vägvisare för framtida val när han återvände.

tompap71: Jag tror det räcker med en back. I alla fall till att börja med. Jag har förhoppningar att Sunken skall komma upp i normalnivå nästa säsong. Nu slipper han ju tänka åt både sig själv och Dale Clarke.

Burken:

Jo man hoppas ju det, kommer Sunken tillbaka till sitt gamla jag så lyfter backsidan mycket, nästan som ett nyförvärv bara det. Förhoppningsvis är Gunderson också bättre än Clarke och då lyfter det lite till. Andersén är trygg i sitt spel, Sedan får man hoppas att Bertilsson fortsätter den utveckling vi såg prov på i slutspelet. Carlsson, Löf och Berglind ser jag ännu så länge som utfyllnad. Lasse Jonsson hoppas man alltid mycket på men han har ju haft en tendens att vara skadebenägen, därav min tanke om kanske två nya. LJ bär en stor tyngd på sina axlar och pajar han så kan det bli jobbigt.

Så var det klart att Wännström har skrivit på för St.Louis men lånas ut till Brynäs nästa säsong. Tycker det är en vansinnig signing, men kul för honom

Burken: Dale spelade ju ihop med Ekholm..

Pettisbif: Var har du hört att Fasth stannar i AIK vad jag hörde så är det klart att han INTE åker över pölen men att spel ute i europa och någon annan klubb i elitserien INTE är uteslutet!

Redigerad kommentar

foppa78: Fasth har ett gällande tvåårs-kontrakt med AIK.

Huge: Då säger vi Mr. Text-tv.

Om du nån gång kunda dra ut huvudet ur mörkaste småland så skulle en helt ny värld av information öppnas för dig.

Men lev efter Sndlövs ord du.
Så lever vi andra i värkligheten.

Ps. Hur går de media jorrnalist/utbildningen?

Burken: Dale den klenast mannen som haft en Bif tröja på sig. Hörde att Isdansar landslaget jagade han.

Fast enligt Huge så var han ju ingen flopp, för han gjorde väl 1-2 matcher i Bif där han höll div.4 klass.

Eller Hansen som hade i topp med istid och lirade i 1á linan men visade stats sämre än vad man trodde var möjligt.

När NC tilll sist sett det ALLA utom han och Huge gjort så vart det 4é lian.
För handen på hjärtat; Hansen på blå i PP = H U M O R.

För alla som fattar hockey, ja inte du då Huge eftersom NC inte haft ett fel med varken laguttagningen eller sin obefintliga coachning, såg detta.

Vi behåller en klen norrbagge som har gjort 20-30 ok matcher i Bif men skeppar Sundström.

Killen som offrade sig för laget till 100% i VARJE byte.

Ska vi tro på en förlängning på 3+1 år på Hansen?

Pettisbif: Clarke spelade ihop med i princip alla backar. Detta i NC's försök att få fason på honom. Men han spelade med sunken under försäsongen och spelade i alla fall de fem första seriematcherna med Sunken. Sedan blev det Anderssén osv osv.

Lindström: Ja det var en miss att göra sig av med Sundström. Han visade hjärta och kämparglöd. Han bet ju till och med ihop och spelade back under ett stort antal matcher förrförra säsongen.

Hansen är väldigt bra i boxplay men offensivt är han helt ofarlig. Att NC körde honom som point i PP är för mig en gåta. Men han hade väl nån idé med det antar jag. Det skulle vara skoj att få ta del av dessa :-) Även om jag är rädd att det finns en risk för efterhandskonstruktioner där.

Jag tror inte att Hansen får förlängt. Får han det så blir jag besviken.

Jaha, Wännström nu också...
Ett Brynäs i lånta fjädrar kan möjligen överleva elitserien även 11/12 men inför säsongen 12/13 känns det som katastrofvarning. Ett par av de bärande äldre spelarna lär då sluta plus att det börjar sina i källan av fullvärdiga uppkomlingar från de yngre leden. Uj uj uj vad det känns oroligt inför framtiden.

Burken: Om jag inte minns fel så tackade väll Sundström nej till en förlängning eftersom Brynäs inte kunde ge honom en större roll? Säkert någon som minns exakt hur det var. Men det är alltid tråkigt när en spelare som alltid ger 120% och spelar med stort hjärta lämnar.

Zzz: Kan ju vara så att man åtminstånde vill ha senior lön...

Inget NHL-kontrakt för Svedberg i alla fall..

Clarence: Jobbigt för klubben med alla utlåningar då det gör att lönerna hoppar upp.

Hursom så måste Bif ha en farmar förenigs samarbete med något lag i As då junisana åker 8 i J20 och nöter bänk i A-laget.

Bara att se vad Larsson presterade i Slutspele när han fick mer än 4 min att åka å brunka på.

Få se nu on nya Bossen vågar låta spelarna spela om platserna eller om det fortfarande det är viktigast vad det står på ryggen...

Burken: "Du kan väl ändå inte mena att det inte varit en hel del kontroverser genom åren. Ta tex Hur man behandlade Sandlin."

Säg den förening där det aldrig förkommer kontroverser i ngn form mellan ledning och spelare?
Jag talar om vårt jätteorakel Lindström, du vet han med enorm insikt i föreningen, som påstår att Brynäs misshandlar sina spelare och gamla ledare å det grövsta.
Nåt belägg för den saken har vi förstås aldrig fått se. För vår man med insyn räcker det att en av hans kusiner känner en spelare som gnällt över dåligt med istid och vips: det är föreningen som stått för misshandeln.
Jag säger som tompa71: för att kunna bedöma vem eller vilken part som ev stått för nån "misshandel" så måste man ha alla kort på bordet, dvs ha tillgång till båda parters argumentation och inställning.
Det räcker inte att som Lindström, lyssna på den ena parten (kusinens brorsas syrra) och och ta dessa uppgifter som den enda rätta sanningen.

Angående Sandlin och även när det gäller andra kontroverser så gäller samma sak: när 2 parter träter så är det aldrig enbart den enes fel.
Vad än Lindström och andra tomtar som påstår sig ha "insyn" säger...

Redigerad kommentar

Huge: Precis vad jag menar. Alla klubbar/föreningar har kontroverser. Man kan därför inte utesluta att Lindström har rätt i det här fallet. Insyn eller inte.

Osvuret är bäst.

Resultatet är ändå detsamma. Brynäs har slarvat bort en väldigt nyttig spelare.

Lindström:
"Jobbigt för klubben med alla utlåningar då det gör att lönerna hoppar upp."

???

Burken: Man kan heller inte utesluta att det är Lindström som i sin sedvanligt negativa svartsyn och allmänna skitkastarinställning till det mesta som rör föreningen, svamlar som den tomte han är.
Jag skulle snarare vilja påstå att det isf är spelarna som oftast står för ev misshandel, ex via brutna muntliga avtal, gnäll i media osv.

Svårt att säga om vi slarvat bort Sundström eller inte, då det kommer nytt folk underifrån samtidigt som vi värvat lite nytt.
Nån måste ju gå, men personligen har han alltid varit en av mina favoritspelare. Tycker dock att han kanske har stagnerat lite i en från början lovande utveckling och att man därför valt att låta honom gå och få en ny chans nån annanstans.
Om han nu hade varit så enormt viktig för laget så är det isf lite förvånande att inte nåt annat ES-lag varit intresserade.
Eller så har han haft såna anbud men själv valt att kliva ner ett hack till AS.

Burken: Antar att det är Wallin du menar att Brynäs slavat bort. I vilket sammanhang är han och Brynäs i konflikt? Nåt jag missat isf.

Lindström: "Hursom så måste Bif ha en farmar förenigs samarbete med något lag i As  då junisana åker 8 i J20 och nöter bänk i A-laget.

Bara att se vad  Larsson presterade i Slutspele när han fick mer än 4 min att åka å brunka på."

Ajfan, det är alltså SÅ det funkar: varje junior som åker 8 i J20 kommer automatiskt att bli lika framträdande i A-laget som Larsson varit, bara dom får lika mkt istid som honom.
Att tränarna inte tänkt på det....

SH: Jag antar att Burken avser Sundström och inte Wallin.

« · 1384021 · »