1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743533 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 2012/2013

Sv: Silly season 2012/2013
Zzz:

Jag är anti mot legoknäktvärvningar som Växjö gjort tex.
Jag tycker man ska försöka förlänga med så många i nuvarande trupp som möjligt och behålla kontinuiteten som klubben jobbat efter i många år.
Sen att försöka få in ett par tre riktiga spetsvärvningar,samt att fylla på med våra talanger,det tror jag är melodin.
Jag är helt övertygad om att Brynäs även nästa säsong kommer att vara ett topplag.

Bissett_19: Frågan är väl om dom som lämnar går att ersätta för pengar? Silfverberg, Larsson och Ekholms kvalitér går inte att köpa in utan måste utvecklas underifrån. Jag hoppas inte att Sundlöv försöker erstätta dessa med en massa finlänska legoknäcktar för då är det början till slutet. På samma sätt som Modo och Frölunda gjorde. Trots 20mille i eget kapital kan Brynäs inte köpa sig framgång på långsikt.

Hela det här året har det pratas hockey i Gävle på ett sätt som det inte gjort sen början 90-talet. Hela staden är intresserad. En stor del i det är självklart framgången men en annan stor del är att det är unga spelare från orten som har flyttat klubben framåt. Jag hoppas man bygger vidare på detta även om det innebär att man nästa år får ta ett steg tillbaka.

70 Rodrigues: Undra om Daniel Brodin ångrar att han inte skrev på för Brynäs inför denna säsong? I år har han varit bänkad stundtals. inte utvecklats ett skit och får spela Allsvenskan nästa år.. Är det sånt som kallas avgörande val? =)

Redigerad kommentar

tobhund:

Precis.
Det ser riktigt ljust ut för Brynäs IF framöver,det spekuleras i en vinst på minst 8 miljoner denna säsong.Skulle innebära att Brynäs IF hat ett eget kapital på närmre 20 miljoner.Så det kommer finnas muskler att ersätta dom som sticker.

Lallarna på Sätraåsen har gjort ett skapligt jobb de senaste åren;)

Det här tycker jag låter riktigt bra. Jag är övertygad om att vi kommer att ha ett slagkraftigt lag även nästa säsong!

70 Rodrigues:

Daniel Tjärnqvist skulle kunna vara en ersättare till Mattias Ekholm, frågan är vad han vill med sin karriär efter denna miserabla säsong. Är nog inte så troligt att han hamnar i Brynäs.

Pontus Åberg är en väldigt intressant spelare, vore inte fel att försöka med.

Vad tror ni om spelare som Cehlin, Claesson och Norman? De sitter på utgående kontrakt. Även om deras utvecklingskurva varit annorlunda än Järnkroks och Silfverbergs så borde det finnas potential att plocka fram. Jag har i alla fall fortfarande Cehlins insats i JVM på näthinnan.

70 Rodrigues: Jag tvivlar på att Sundlöv är intresserad av någon av dessa. En några år yngre Jimmie Ö hade varit något, men nu tror jag han kommer att stanna och försöka spela upp Djurgården och jag tycker dessutom att han är något år för gammal. Övriga namn tror jag ej på.

De här Djurgårdsspelarna har ES klausuler i sina kontrakt. Tror ni att Sundlöv är intresserade av någon/några?

De 13 spelarna som klausulen gäller för:

Erik Gustafsson

Daniel Tjärnqvist

Philip Holm

Mattias Carlsson

Kyle Klubertanz

Jimmie Ölvestad

Kim Lenhammer

Pontus Åberg

Jonas Almtorp

Fredric Wengel

Ludwig Blomstrand
Stefan Söder

Marcus Nilson

micke63:
Med tanke på uppbyggnaden av det här forumet kan du nog vänta dig att allt i trådarna inte kommer handla om vad rubriken syftar på.

sylf: " Helvete Huge, jag har också haft Birger Eklund!!!!!!!!!"

Misstänkte det, med tanke på din ålder....    ;-)

Ursäkta mig, jag kan vara helt fel ute men skulle inte denna tråd handla om "Silly season 2012/2013" ?

tobhund: Välkommen i klubben då, klart att det var Rock-Olga jag tänkte på.
Nån annan kändis som bott i den gamla banvaktarstugan känner jag dock inte till...   ;-)

Huge: Helvete Huge, jag har också haft Birger Eklund!!!!!!!!!

Huge: Knaperåsen har bebotts av fler, men jag förmodar att du tänkte på Rock-Olga.

Därmed har man väl avslöjat att man inte är så ung som man känner sig...

Skitstöveln: Bra jobbat på rebusen där.
Som min gamla svenskalärare Birger Eklund på Lillhagsskolan i Bomhus sa, när nån vunnit en frågetävling:

"Grattis!!
Och första pris blir en gratis promenad till Knaperåsen."

Vem bodde förresten i Knaperåsen?
Kanske överkurs för dom lite yngre....

Skitstöveln: Japp, tackar :)

Stratan: Professornivå ;]

Tänkte på en sak; det här med "nu eller aldrig" tar BIF guld detta år...

Nog för att vi har extra goda chanser i år med Silfverberg och Larsson och Järnkrok i truppen, men de flesta tror ju att Järnkrok stannar en säsong till. Lägg därtill att BIF lär göra ett riktigt bra resultat i år och kan stå med upp emot 20 miljoner i eget kapital. Dessutom bör man ha blivit mer attraktivt för spelare utifrån, så det borde finnas goda möjligheter att ha en trupp som kan slåss om guldet kommande år oxå.

..tänkte jag..

Peja: Haha..you got me :)

Jajjen: Ja, precis, det där med Hlinka. Haha, njae, jag tycker att han är fruktansvärt skicklig och har sett bra ut i de matcher som jag har sett honom, men en så smart och bra passningsspelare är ju väldigt beroende av effektiva medspelare (avslutare) för att samla ihop många assistpoäng...

Satt jag verkligen kvar och genomled reklamen för det där lilla? Herregud TV4!

hahii: haha det var inte ens spännande! Hade inte FBK snott match 1 så hade finalplatsen varit klar redan! Nu håller vi på Gnaget ikväll och hoppas på minst sex perioder

Peja: Det där med Hlinka? Fyfan vad jag har varit bekymrad!

Guldet ska hem till Gävle igen!

Davey_22: Hahah det var ett aprilskämt!

Zappaholic: "För övrigt ska Huge hålla sig borta från forumet under match, och inte dyka upp och jinxa och trixa :-)"

Fan, jag har ju jinxat tidigare och det har funkat, så gambla inte nu...
Ligger som vanligt lågt och återkommer när allt är klappat och klart.
Ska vi säga 1-3 och Järnkrok avgör i tom kasse?   ;-)

Frisco: O Familjen släpper inte ut en enda siffra, inte ens en spekulation om siffror... Nordkorea är fan mer öppen med sin information.

The gallion:Lärking/Rönnmark enligt swehockey iaf

är de någon som vet vem som dömmer i dag.

Nihlstorp står inte ikväll, känns bra

Redigerad kommentar

Brynäslegenden: Jag har den i min iPad så om den inte finns på aftonbladet.se så finns den enbart i Sportbladet (papperformatet). 

Ett litet utdrag:

"Enligt Sportbladets beräkningar kommer Brynäs IF göra en vinst på mellan åtta och 13 miljoner kronor,

- Vi kommer att göra ett positivt resultat, men även om jag har en prognons i huvudet vill jag ine just nu kommentera några siffror."

Sagt av H-G Karlsson. :)

Falken: Hittar inte artikeln, vill du länka?

Varför i helvete är jag inte nervös??

Jag borde ligga i fosterställning och knapra magmedicin nu. 

För övrigt ska Huge hålla sig borta från forumet under match, och inte dyka upp och jinxa och trixa :-)

Peja: Det låter oroväckande och lite dumt, en mätt,åldersstigen spelare med nedåtgående poängkurva ?

hahii: Probably, hon är väl från Härnösand. Ryktas förresten om att Brynäs har gjort klart med Jaroslav Hlinka.

Ser bra ut. :)
Uppladdat:

500x0-img_0054.png

Peja: Kudroc vill spela i Sverige för att hans fru är svensk. Antar att hon inte vill bo i Finland. 

Kudroc har ett mycket bättre rykte i Finland än i Sverige, men han vill gärna spela här. Money talks.

Slajsarn: Ja visst! Gärna för mig! Men än en gång så byggde jag det där på de rykten jag hört om spelare som ev. är på väg in i laget till nästa säsong!

Anders Blank:"Widing, Wännström, Ollas och nån av Danielsson/Thuresson. Så vem av dessa fyra skulle du sätta i en fjärdelina då?"

jag kanske skullege fan i att värva Daniesson och/eller Thureson och värva en vass vänsterforward istället ;)

Brynäslegenden: Kolla under "Transactions" ganska långt ner på sidan så står det att han ev. kommer till Sverige nästa säsong... Sen VART!? Det vette fan!

Faktum är ju att Kudroc har gjort hela 27 poäng i Finland. 9+18

Vart kommer ryktet ifrån?

Redigerad kommentar

S-vikaren: OK! Det hade jag missat, men jag har varken drömt eller flummat! Har bara lyssnat på rykten å försökt sytt ihop det hela! Men det var ju bara bra det då för då är ju Thuresson enda förslaget på den där platsen så slipper jag ha Danielsson ELLER Thuresson. Tack för infon!

För Thuresson är ju faktiskt ett rykte som även stått hos mrredhawk eller vad han heter, nu vet jag inte om han har rätt i ALLT men jag har fått för mig att han har rätt bra koll på transfermarknaden! Rätta mig gärna om jag har fel där!

Anders Blank: Sluta dröm. Danielsson kommer inte spela i Brynäs nästa säsong. Han har sagt att det är MoDo som gäller om det blir Elitserien nästa säsong.

Slajsarn: Haha, ja faktiskt har det blivit två öl redan! HEHE

Näe, men vilket kedjenummer dom ska ha är väl skitsamma, men ser man vilka positioner som dom här lirarna har så är dom ju högerforwards allihop. Widing, Wännström, Ollas och nån av Danielsson/Thuresson. Så vem av dessa fyra skulle du sätta i en fjärdelina då?

Wännström har ju funkat bra med Järnkrok och det skulle nog bli bra med en sån som Filip Forsberg som komplement där, Thuresson/Danielsson (om nån av dom kommer) tar nog inte en 3:e eller 4:e lineplats. Då äre Widing och Ollas kvar som ska sättas ut. Men visst, sätt Widings line på fjärde plats då och Ollas lina på tredje så har du fått som du vill! :)

Hyffsat jobbig checking line:
Kempe - Granström - Widing

Anders Blank:Ollas i en fjärdelina? Har du supit eller?

Spännande forwardsuppställning! Brynäs version 2012/13?? :)

Forsberg - Järnkrok - Wännström
Lavander - Enterfeldt - Thuresson/Danielsson
Kempe - Granström - Widing
Johansson - Hansen - Ollas

Lindholm
Molin

70 Rodrigues:

Bibic är absolut en spelare för ES men jag blir inte förvånad om flera lag blandar sig i om hans signatur. Han har dockj varit ojämn i KS då han har en tendens att spela över sin förmåga. Dela Rose och Händemark är 2 juniorer som Leksand snart kommer bli av med också.

« · 1487421 · »