1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 743534 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 2012/2013

Sv: Silly season 2012/2013
Zzz:

Jag är anti mot legoknäktvärvningar som Växjö gjort tex.
Jag tycker man ska försöka förlänga med så många i nuvarande trupp som möjligt och behålla kontinuiteten som klubben jobbat efter i många år.
Sen att försöka få in ett par tre riktiga spetsvärvningar,samt att fylla på med våra talanger,det tror jag är melodin.
Jag är helt övertygad om att Brynäs även nästa säsong kommer att vara ett topplag.

Zzz: Ja, Ekholm hittade man ju i Mora, men Silfver och Larsson kommer ju underifrån, fast att vänta in två nya av deras kaliber kanske tar; säg 10 år. Så att börja prata om att ta ett steg tillbaka nästa säsong, det tror inte jag på, för då kommer laget stå och hacka fram och tillbaka från säsong till säsong. Sen har jag inget recept för varaktig framgång - men ett lag som FBK har ju lyckats att vara med i toppen i många herrans år. Jag minns när Brynäs hade 10 eller 11 guld och Färjestad hade 3 eller 4, idag har de 9!

Bissett_19: Det hoppas jag också. Men det jag oroas över är att man inte kommer lämna luckor för talanger att växa i när man får bättre ekonomi och kan köpa in spets och bredd. Tex. Järnrkrok och Silfvberg har ju fått tagit mycket plats tidigt eftersom Brynäs inte har haft råd att täppa alla hål. Jag hoppas att man vågar spela Lindholm i en bra omgivning nästa år så att han snabbt kan ta steget o god tid innan det är dags för NHL. Det är flera föreningar som börjar förstå att talangutveckling är modellen och då gäller det att Brynäs utnyttjar sin position och fortsätter att släppa fram dom bästa.

Anders Berg: Ekholm kom från Mora men utvecklades till landslagsback eftersom han fick ett otroligt stort ansvar när Lasse Jonsson gick sönder. Ekholm hade inte exploderat på samma sätt förra året om han inte hade fått chansen till istid och ansvar. Brynäs ska självklart fortsätta att släppa fram unga spelare på samma sätt. Att värva till framgång har misslyckats så många gånger att vi inte behöver prova det igen.

Ett typ exempel på vad som händer när man når en högre nivå och vill stanna där till varje pris är Fröunda. Dom hade Sveriges bästa talangutveckling men oron att inte vara med i toppen gjorde att man ersatte  egenproducerade spelare  som stack till NHL med legoknecktar istället för att fortsätta med en vinnande taktik. Nu 60mille senare försöker dom satsa hemvävt igen. Nyckeln för Brynäs är att behålla så många som möjligt av nuvarande trupp, ta in 2-3 spetsspelare och sen fylla på med unga spelare. Jag vill se Lindholm som en av fyra centrar från start nästa år.

Zzz: Jag är övertygad om att nästa års trupp kommer att innehålla Molin och Lindholm. Om de tränar rätt i sommar och fortsätter utvecklas kommer de att fylla en viktig roll nästa år.

Den som kommer att bli svårast att ersätta är naturligtvis Silfver. En tanke som jag lekt med är att om Calle stannar, vilket jag tror han gör, skulle det kunna vara intressant att ge honom en ny lekkamrat som heter Pavel B. Tänk vad mål en kille som Brendl skulle kunna göra på Calles "mackor". Detta förutsätter naturligtvis att Pavel är i vältränat skick när han kommer.

Skulle Mario Kempe kunna vara en spelare för Brynäs nästa år ?

70 Rodrigues: Pontus Åberg skulle vara en bra värvning. Han skulle nog passa in i Brynäs spelsätt.

Av beskrivningen att döma så skulle den här liraren passa in klockrent i Brynäs :-)

Vet inte om någon har skrivit om det här, men det här står som Doubtful rumours hos EP. Kan man hoppas på ingen rök utan eld ;-)

03/29/2012  Andreas Thuresson (F) Connecticut Whale Brynäs

70 Rodrigues: Thuresson-ryktet har varit uppe här förut. Har för mig att det kommer från MrMadHawk.

MarcusElving: Japp, är mrmadhawk som ryktet kommer ifrån...

MarcusElving: Ja, det gör det och det är 100% sant att Brynäs vill signa honom.

Peja: Vem då? Inte han med frissan väl?

Peja: Vem vill Brynäs signa?

MarcusElving: Thuresson.

Då vill jag först säga: Var är Berg.. på med dumstruten!

Sen har jag ett kanon lag till nästa säsong:

MV:

Niklas Svedberg - Johan Holmqvist

(Oscar Dansk)

Backpar:

Simon Bertilsson - Ryan Gunderson

Jusso Hietanen - Timmy Pettersson

Simon Löf - Jörgen Sundqvist

Lasse Jonsson - Johan Motin

(Victor Berglind - Djoos/K.Johansson/Rotbakken?)

Kedjor:

Linus Omark - Calle Järnkrok - Mats Lavander

Jesper Ollas - Sebastian Enterfeldt - Andreas Thuresson

Daniel Widing - Jonas Nordquist - Jonathan Granström

Henrik Eriksson - Mads Hansen - Mario Kempe

Martin Johansson

(Joachim Rohdin - Elias Lindholm - Emil Molin)

SM GULD NÄSTA !!!!!

Redigerad kommentar

Pettisbif: ja var är Berg? Jag vet att han har svårt att ta vinster och det här blev nog bara för mycket.

70 Rodrigues: Vore ju roligt för MJ om någon förstod honom ;-)

Kan ju inte vara en dyr värvning? 

Macahan: Eller hur, skånska är fan inte att leka med. Jag har bott här nere i banjoland i tre år och fattar fortfarande inte vad de grymtar om ;-)

70 Rodrigues:

Vad vet vi om Andreas Thuresson?
Har dålig koll på honom förutom det som står på EP.

Bissett_19: Kommer bara ihåg honom från ES och Malmö, att han var så ung men ändå spelade så moget och tufft, gick rakt på mål och var duktig på rören. Nu har han ju blivit äldre och troligtvis bättre på allt. 
Han passar säkerligen in i Brynäs offensiva spel. Han har ju bra storlek, något som saknas i laget.

Pettisbif: Tyvärr en helt orealistisk laguppställning.

Pettisbif:

Joachim Rohdin,Elias Lindholm,Emil Molin ser jag mycket hällre att vi satsar på än Henrik Eriksson? och Mario Kempe.

Är det helt kört att få tre eller två biljetter till första eller andra hemmamatchen? Försov mig idag :-( hade börjat köra från Småland nu om jag fått biljetter...

bifhjärta:utsålt på båda

arnio: Håller med, vill se dom ta ännu större kliv nästa år. Ska det värvas ska det vara spets. Ingen skugga ska falla över Thuresson, men inte är det någon spetslirare vad jag vet. Han får väl ett bud från Ängelholm också.

bifhjärta: Finns några få ströplatser kvar till första, men det går ju fortfarande att beställa ståplats till första med

blir ståplats ;)

Rögle drömmer...

Officiellt med Berglund till Växjö. Berglund, Sevc, Frögren har redan lämnat. Likaså Brodin som ska försöka ta plats i NHL nästa säsong. Klefbom ska också försöka men kanske blir utlånad. Snacka om att Färjestads backuppsättning håller på att fallera. Kvar finns es mest överskattade spelare (Sanny) och Nygren som bara kan skjuta. Lite skadeglädje har man allt...

Peja:

Snackades om Bibic att han skall vara aktuell för Brynäs, han har kontrakt över nästa säsong så han kan ni glömma , likaså Filip Forsberg ;)

Redigerad kommentar

mattias - 74: William Karlsson hade kontrakt med Västerås också...

Peja:

Iof men jag tror ändå båda stannar. Bra för dom personligen tror jag om dom får 1 år till i As.

mattias - 74:

Hört talas om ES-klausuler?

Bissett_19:

Absolut men jag tror dom stannar ändå.

mattias - 74:

Vad du tror är ju nåt helt annat.

Filip Forsberg vill ju säkert bli proffs inom några år,så han behöver nog pröva på ES-kostymen innan dess.
Han kommer helt klart bli uppvaktad av ett flertal ES-klubbar.

Bissett_19:

Han är redan uppvaktad av några, likaså Hanses och Bibic. Vet dock inte vilka klubbar det gäller för Forsberg men i bibic fall är det Brynäs och Hanses av MoDo.

mattias - 74:

Varför skulle Modo uppvakta Hanses?
Dom har ju säkrat sin målvaktssida med Alsenfeldt och Forsberg..

Peja: Jo du, vänta bara när de rycker i våra kontraktslösa backar....
Där har väl Berglind och Andersén dessutom Värmlandskopplingar.

Huss: Exakt, dessto gladare borde dom vara att slippa därifrån!

Huss: ja Berglind vore ett stort tapp

Berglind har kontrakt över nästa säsong också...

Bissett_19:

Kände inte till det, måste ha missat men Hanses var ett hett namn för MoDo förut men då kanske han får en säsong till i Leksand då.

Peja: Rögle verkar drömma om Vic Bartley, som ryktas tillbaka till Europa för spel. Har för mig att han var på tapeten tillsammans med Gunderson, var väl t.o.m Sundlövs förstaval där vad jag förstår.
Kan ju vara nåt istf Ekholm, verkar även ha bra karaktär.

Vad skulle vi tro om en sån här lirare då?! Vet ju att finnar inte är direkt populära här på forumet och hans poängskörd har väl inte varit kanon i KHL, men en powerforward av rang som kan spela på båda kanterna... Utgående kontrakt i Ryssland.

Hur står det till hos vår kära moderator? Vad jag minns har du sagt till flertalet användare här att sluta babla om CZ, och att du kommer radera alla inlägg som fortsätter gnöta om honom.

Det börjar bli DJÄVLIGT tröttsamt med alla "anmälda inlägg" och motanmälningar på "anmälda inlägg". 

Har ni inte en SM-finalserie att glädjas över????????

Per HApps:

Jag vill anmäla Richard Wallin för hans gnällande.
Tar du emot min anmälan?;)

« · 1487421 · »