Bissett_19: Det hoppas jag också. Men det jag oroas över är att man inte kommer lämna luckor för talanger att växa i när man får bättre ekonomi och kan köpa in spets och bredd. Tex. Järnrkrok och Silfvberg har ju fått tagit mycket plats tidigt eftersom Brynäs inte har haft råd att täppa alla hål. Jag hoppas att man vågar spela Lindholm i en bra omgivning nästa år så att han snabbt kan ta steget o god tid innan det är dags för NHL. Det är flera föreningar som börjar förstå att talangutveckling är modellen och då gäller det att Brynäs utnyttjar sin position och fortsätter att släppa fram dom bästa.
Anders Berg: Ekholm kom från Mora men utvecklades till landslagsback eftersom han fick ett otroligt stort ansvar när Lasse Jonsson gick sönder. Ekholm hade inte exploderat på samma sätt förra året om han inte hade fått chansen till istid och ansvar. Brynäs ska självklart fortsätta att släppa fram unga spelare på samma sätt. Att värva till framgång har misslyckats så många gånger att vi inte behöver prova det igen.
Ett typ exempel på vad som händer när man når en högre nivå och vill stanna där till varje pris är Fröunda. Dom hade Sveriges bästa talangutveckling men oron att inte vara med i toppen gjorde att man ersatte egenproducerade spelare som stack till NHL med legoknecktar istället för att fortsätta med en vinnande taktik. Nu 60mille senare försöker dom satsa hemvävt igen. Nyckeln för Brynäs är att behålla så många som möjligt av nuvarande trupp, ta in 2-3 spetsspelare och sen fylla på med unga spelare. Jag vill se Lindholm som en av fyra centrar från start nästa år.
Zzz: Jag är övertygad om att nästa års trupp kommer att innehålla Molin och Lindholm. Om de tränar rätt i sommar och fortsätter utvecklas kommer de att fylla en viktig roll nästa år.
Den som kommer att bli svårast att ersätta är naturligtvis Silfver. En tanke som jag lekt med är att om Calle stannar, vilket jag tror han gör, skulle det kunna vara intressant att ge honom en ny lekkamrat som heter Pavel B. Tänk vad mål en kille som Brendl skulle kunna göra på Calles "mackor". Detta förutsätter naturligtvis att Pavel är i vältränat skick när han kommer.
Vet inte om någon har skrivit om det här, men det här står som Doubtful rumours hos EP. Kan man hoppas på ingen rök utan eld ;-)
03/29/2012 | ![]() | Connecticut Whale | Brynäs |
70 Rodrigues: Thuresson-ryktet har varit uppe här förut. Har för mig att det kommer från MrMadHawk.
Då vill jag först säga: Var är Berg.. på med dumstruten!
Sen har jag ett kanon lag till nästa säsong:
MV:
Niklas Svedberg - Johan Holmqvist
(Oscar Dansk)
Backpar:
Simon Bertilsson - Ryan Gunderson
Jusso Hietanen - Timmy Pettersson
Simon Löf - Jörgen Sundqvist
Lasse Jonsson - Johan Motin
(Victor Berglind - Djoos/K.Johansson/Rotbakken?)
Kedjor:
Linus Omark - Calle Järnkrok - Mats Lavander
Jesper Ollas - Sebastian Enterfeldt - Andreas Thuresson
Daniel Widing - Jonas Nordquist - Jonathan Granström
Henrik Eriksson - Mads Hansen - Mario Kempe
Martin Johansson
(Joachim Rohdin - Elias Lindholm - Emil Molin)
SM GULD NÄSTA !!!!!
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Vore ju roligt för MJ om någon förstod honom ;-)
Kan ju inte vara en dyr värvning?
Pettisbif:
Joachim Rohdin,Elias Lindholm,Emil Molin ser jag mycket hällre att vi satsar på än Henrik Eriksson? och Mario Kempe.
Peja:
Snackades om Bibic att han skall vara aktuell för Brynäs, han har kontrakt över nästa säsong så han kan ni glömma , likaså Filip Forsberg ;)
Redigerad kommentar
Peja:
Iof men jag tror ändå båda stannar. Bra för dom personligen tror jag om dom får 1 år till i As.
Bissett_19:
Han är redan uppvaktad av några, likaså Hanses och Bibic. Vet dock inte vilka klubbar det gäller för Forsberg men i bibic fall är det Brynäs och Hanses av MoDo.
Peja: Jo du, vänta bara när de rycker i våra kontraktslösa backar....
Där har väl Berglind och Andersén dessutom Värmlandskopplingar.
Bissett_19:
Kände inte till det, måste ha missat men Hanses var ett hett namn för MoDo förut men då kanske han får en säsong till i Leksand då.
Jag är anti mot legoknäktvärvningar som Växjö gjort tex.
Jag tycker man ska försöka förlänga med så många i nuvarande trupp som möjligt och behålla kontinuiteten som klubben jobbat efter i många år.
Sen att försöka få in ett par tre riktiga spetsvärvningar,samt att fylla på med våra talanger,det tror jag är melodin.
Jag är helt övertygad om att Brynäs även nästa säsong kommer att vara ett topplag.