1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746215 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 2012/2013

Sv: Silly season 2012/2013
70 Rodrigues:

Jag vill inte ha ett gäng legoknektar i Brynäs,jag vet ju att du satt med ribba över Växjös alla sådana inför denna säsong och spydde rätt bra på Sundlövs lagbygge.
" SPARKA SUNDLÖV" är tydligen borta från din pres undra varför?;)

SM-GULD!

Bissett_19: Jag är överlycklig :-) Svara på frågan nu.

70 Rodrigues:

Äsch sluta va så bitter nu.
SM-Guld!!!!

Zappaholic: Även en del MoDoiter och klytattare ;-)

Vi är Brynäs IF nummer ett och vi är svenska mästare !!!!!!

Bissett_19: Då får du väl hoppas på att Sundlöv endast satsar på egna talanger i truppen till nästa säsong. Fast du kanske menar att det endast är de andra lagens värvningar utifrån som är legoknektar?

Redigerad kommentar

tompap71: *asg* Hoppas att du snodde whiskeyn av honom :-)

70 Rodrigues: när det gäller Haydar skulle jag inte lita på något annat än personlig närvaro.

tompap71:

Låt dom köpa in sina legoknektar,vi satsar på våra egna talanger.
Vinnande koncept.

SM-Guld.

Mike Babcock, tränare i Detroit, har i alla fall lite koll på läget:

"förlorar man med 4-1 är det inget snackförlovning vi ju iofs med 4-2 men det säger lite om att veta när man mött ett bättre lag. Där har Forsberg lite kvar att lära. 

70 Rodrigues:

Vem fan är Haydar? ;) Jag dricker guldöl o har fått en AIK:are med på "Sm-guld SM-guld SM-GULD!" :)))))))))))))

Och där smällde Gunderson just in 2-0 på Canal Plus.
Ryyyyyyyyysningar och ståpäls...    :-)))

Darren Haydar återförenas med sina nära vän Jason Krog, denna gång i HV71, Haydar o HV är tydligen muntligt överens.

Nyström tar ner debatten om domarnas "deltagande" i guldfesten till rätt nivå:

"Domare på guldfest, då?

Visst, det kanske är smartast av domare att undvika att vistas i samma lokal som hockeyspelare överhuvudtaget och jag kan förstå att besvikna supportrar i Skellefteå svär över detta.

Men kom igen.

Sören Persson stod inte och sjöng ”SM-guld, SM-guld”, med armen runt Mattias Ekholm.

Domarna satt inte vid samma bord som spelarna i restaurangen i Läkerol Arena.

Och nej…jag har faktiskt svårt att hetsa upp mig över det här.

Skulle detta göra Sören Persson partisk till fördel för Brynäs?

Skulle detta ge fördel för Brynäs nästa säsong?

Bevisar detta att domarna hejade på Brynäs i SM-finalen?

Nej. Nej. Nej.

Naturligtvis inte.

Det enda det bevisar är att domarna vet att maten brukar vara god i restaurangen i Läkerol Arena och att de gärna ville äta där och kanske till och med ta en öl efter en lång säsong.

So what?"

ang. Dansk

När får vi se Oscar Dansk i elitserien? 
- Jag hade hoppats på att få göra ett inhopp i elitserien den här säsongen, men det blev inte så. 

Spelar du i Brynäs nästa säsong eller finns det annat som lockar? 
- Det är klart att det finns alternativ, men det är Brynäs som gäller för mig

Thuresson spelar slutspel i AHL och får nog inte skriva kontrakt medans han spelar så tar nog yttligare nån vecka där.. Annars tror jag faktiskt att Enterfeldt får ett två årskontrakt på måndag och att Rensfeldt kommer skriva på ett Try-out kontrakt över sommaren.

Sen hoppas jag självklart att Andersén också förlänger på Måndag :D:D 

Brynäslegenden: Skulle tippa att Enterfeldt och Thuresson blir offentliga inom en vecka.

Slajsarn: Är han inte redan nollställd ? ;-)

...du har så rätt i vad du skriver....

Men jag har nyss blivit övertalad att skita i framtiden ett tag och fira....:-)

tompap71: japp, vi kan definitivt kosta på oss att fira...Vi bör fira...fan, vi SKA fira...Nån annan får tänka på framtiden :-)

Tommy: Klart att vi skall satsa på talanger från vår egen "talangkläckningsmaskin", solklart. Det viktiga för lagbygget är att man kompletterar med spelare utifrån. Som den här säsongen har varit så har de dyra spelarna varit komplementspelare och inte tongivande som deras höga lön borde ha gjort dem till. Ekonomiskt ligger vi väldigt bra till nu och detta måste fortgå på samma sätt som man jobbat under de senaste åren.

Vi har gjort misstaget 1999 och Modo gjorde samma misstag efter deras högst oförtjänta guld (jag passar på att ge tillbaka ;)) här om året. Efter det har de haft det väldigt tungt med många gamla mätta spelare, dyra nyförvärv och liknande.

Jag vill se en hälsosam mix med egna produkter, tongivande spelare i sin prime och rena rollspelare. När Sundlöv kommer till jobbet på måndag efter en helg dränkt i skumpa och glädjeyttringar så måste han nollställa sig och fortsätta att bygga 2012/2013 års upplaga av vårat stolta lag. Ersätta de tunga tapp vi kommer att åka på. Det GÅR INTE att ersätta Silfverberg med EN spelare men väl med en sammanspelt kedja ledd av Järnkrok.

70 Rodrigues: Det är nog en bra gissning ;) Ser fram emot det hur som helst!

Brynäslegenden: Efter GULDFESTEN :-)

När tror vi första nyförvärvet presenteras?

tompap71: Skåååååål :-)

Tommy:

Vad som gäller nu är att njuta av Guldet, hylla våra hjältar och fira rejält! Framtiden kan vänta.  Skål på er alla Guldbröder. :)

Tror att det gäller att inte bli fartblind åt nåt håll. Att inte satsa orimliga pengar för spelare utifrån, men heller inte tro att det bara är att fylla på med talanger underifrån hur mkt som helst. Kontinuitet har varit och är viktigt.

Visst finns det fler talanger som kommer underifrån, men att tro att det vi upplevt de senaste säsongerna kommer att fortsätta i all evighet är nog att hoppas för mkt...

Det har varit helt fantastiskt vilka underbara spelare som fostrats i klubben, eller åtminstone blommat ut i en bra miljö. Kanon för ekonomin och kanon med Gävleanknytningen...allt har en uppgång och ett fall...

Nu gäller det att vara sansad och FÖRBEREDD!!!

Skicka Dansk till Mora, har ju funkat tidigare. ;)

Å andra sidan så är ju det hela en nonsensdiskussion än så länge, vi vet ju inte om Svedberg ens försvinner.

Peja: Det jag menade med Markström var att han klev direkt från juniorlaget in i elitserien och visade att det går. Sen vill jag inte jämföra Dansk med Markström för övrigt.

Jag kommer inte på någon målvakt som har gått direkt från juniorhockey till seniorspel vid seriestart. Men bedömmer man att Dansk är redo tycker jag att man ska ge honom chansen, vi har Honken som kostar en del och är en fullgod förste målvakt i elitserien och att slussa in en talang bredvid honom tycker jag hade varit perfekt. Sen finns ju risker för skador på Honken och att Dansk då inte skulle vara redo. Men alternativet är att vi annars riskerar att tappa Dansk som har potential att bli en riktigt bra målvakt. 

Zzz:

Du måste ju ändå se en viss skillnad på saker och ting, att släppa fram juniorer ska man givetvis fortsätta med men det är en sak att släppa fram en helt oprövad målvakt och en helt annan att ta in exempelvis Lindholm som en av fyra centrar.

Zzz: Som sagt, chansen är nog ganska stor att Dansk drar. Jag är för talangfabriken så jag förstår inte riktigt vad du skriker om.

tompap71: Abslout, han kan tänka så. Men jag tror att han får ett bättre alternativ om Brynäs kan ge honom en plats av två i A-truppen. Gör man inte det så tror jag att ditt scenario kan vara väldigt troligt. Jag tror inte att han accepterar J20 ytterligare ett år. Utlåning till allsvenskan kanske, men då är som du säger nord amerika kanske ett närmare alternativ för honom.

70 Rodrigues: Skillnaden är att tidigare har man inte haft ekonomi att tänka på om någon eventuellt blir skadad. Utan man har släppt fram juniorer för att fylla upp luckor. Det har gett resultat. Nu har man råd och du ropar efter tex. Daniel Larsson och Honken som målvaktspar. Jag tror att vi kommer att få en billig målvakt bredvid Honken och då ser jag gärna att man släpper fram Dansk så att man säkrar upp honom snarare än att tar in någon annan medioker målvakt,

Zzz: Markström debuterade inte i kvalserien. Han debuterade i en bortamatch i grundserien, mot SSK, om jag inte minns fel. Säg någon som har varit andramålvakt från säsongsstart utan att ha stått en seniormatch innan...?

När Brynäs hade Markan-Lindbäck från säsongsstart så hade Markström stått både grundseriematcher och kvalseriematcher, och Lindbäck hade varit utlånad till Almtuna säsongen innan.

Peja: Det är precis så man inte ska tänka. Med det tänket hade knappast Marström fått chansen i kvalserien, Bäckström knappast fått chansen som en av fyra centrar blott 17 år gammal. Vi skulle i så fall ha Honken + en väldigt lovanade målvakt. Tror du Dansk stannar om han ska spela J20 ytterligare ett år?

tompap71: Håller med dig, planen med talanger ska fortsätta men då måste givetvis vara talanger, det ska ju inte plockas upp killar bara för att. Molin har fått ett 2-årskontrakt sen tycker jag att Elias, Djoos och kanske Berglind ska ha ett. Resten av de vakanta platserna ska rekryteras utifrån. Vi får inte glömma att vi redan har ett väldigt ungt lag. ska bli mycket intressant o se vad Sundlöv och Scoutingruppen har gjort/gör :-)

Zzz:

Självklart ska planen med talanger fortsätta, varför ändra ett vinnande koncept? Har överhuvudtaget inte satt mig emot det, Jag bara säger att det kan finnas en risk att Dansk försvinner till Nordamerika. Och det vore inte så konstigt om du tänker efter, det finns ett intresse runt honom, han har bott där och känner till kulturen, har erfarenhet av mindre rink. Skulle inte vara helt otänkbart att han väljer att göra en resa likt Lehner om chansen gavs.

Om man väljer en annan målvakt än Dansk så betyder ju inte det att man släpper juniorspåret. Vad händer om Honken blir skadad under en längre tid, är då Dansk redo att ta över, jag är tveksam.

Zzz: Det vore ett väldigt risktagande att göra någon som aldrig har stått en seniormatch till andrakeeper.

tompap71: Om man kan ge honom en av målvaktsplatserna så skulle det kännas konstigt om han lämnade. Svedberg får säkert kontrakt med någon NHL-klubb som vill chansa på honom med tanke på det slutspel han gör. Frågan är hur illa det är? Han har ju inte varit på topp under grundserien och även om han blommat ut i slutspelet är det inte säkert att han kommer att hålla samma höga nivå nästa säsong. Jag håller med Gurra, Brynäs måste fortsätta släppa fram unga spelare och lämnar Svedberg ska Dansk in där. Att fortsätta att ersätta flyktande etablerade spelare med talanger är fortsatt nyckeln till framgång. Nu är det väldigt lätt att man börjar värva ihop till luckorna och då får talangerna inte samma utvecklingskruva. Se ska man självklart spetsa och komplettera laget, men det måste alltid finnas plats för en talang att utvecklas. Sundlöv byggde sveriges bästa lag med en liten plånbok, så man behöver uppenbarligen inte värva dyrt för att vinna SM-Guld.

Gurra88:

Om nu Dansk blir kvar, det är stort intresse för honom på andra sidan pölen, kan med lite tur, eller otur som vi ser det, gå så tidigt som i andra rundan i draften i sommar. Inte omöjligt att han försvinner.

Brynäs stora utmaning blir att hitta en lösning för att skapa en ny superfemma eftersom mästerlige Jakob Silfverberg redan är på väg till Ottawa före VM.

- Det går inte ersätta Silfverberg med någon. Han är född i Gävle, han är på väg dit bort. (Calle) Järnkrok blir kvar och vi får hitta två lekkamrater till honom så att vi får en förstafemma som kan leda det här som vi gjort i år, säger Michael Sundlöv.
Silfverberg och Järnkrok har spelat med Mats Lavander, Sebastian Wännström och till slut Johan Larsson.

Gurra88: Dansk och Honken kan bli Grymt!

Plocka upp Dansk. Vill se en förening som fortsätter i samma spår. pissar fram talanger:)

70 Rodrigues:

Har inte kollat nyligen, men senast jag kollade var Dansk högsta Europeiska keeper på draftrankingen.

tompap71: Hoppas att Sundlöv har koll på läget även när det gäller målvaktsbiten, det kan ju faktiskt vara så att dem därborta på andra sidan pölen drar även i Dansk och vill ha över honom.

70 Rodrigues:

Inte många av oss amatörer skulle jag tro, men Luleå borde ju haft lite koll på honom, han gick ju hockeygymnasium däruppe om jag inte minns fel?

70 Rodrigues: Jag hade då ingen koll på Fasth i alla fall. Inte lätt det där med målvakter, Honken var ingen klippa i serien 99 och det var inte Svedberg den här säsongen heller.

tompap71: Då har vi löst det, man kan inte gilla alla :-) Sen kan man ju fråga sig hur många visste om Fasth innan han lirade i KS?

70 Rodrigues:

Fasth är ju rätt exeptionell, helt olika typer av målvakter. Men visst , 26 år är ingen ålder, men jag gillar honom ändå inte ;)

arnio: Frågan är om Dansk är redo?

« · 1496383 · »