Redigerad kommentar
MarcusElving:
Han hade säkert varit bra men jag tror han glömde skridskoskydden på va? Så många vurpor ser man väl annars bra på mellandagarnas friåkning ?
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Ersättaren för Jacke tror jag d är, Janne Hauhtonen.
Rapp skridskoåkning, tung tvåvägscenter med näsa för målet...
Jeklund:
Jag skojar bara, jag ser helst att han blir kvar hos er för vi ( Leksand ) vill inte ha honom . Iaf inte jag...
Redigerad kommentar
Jeklund:
Jag gissar på livstidskontrakt med Lasse Jonsson ;)
Redigerad kommentar
Ok, så vem blir det nu da?
Om en dryg halvtimme vet vi, Enterfeldt gissar vi på eller?
Bara en liten tanke, säg att nyförvärvet som ska presenteras är...
assisterande coach...Andreas Dackell!
Vilket antiklimax ;)
Roger Ramkvist:
Fast han har väl inte direkt övertygat när han har spelat på stor rink? i KHL floppade han ju.
Visst kunde det vara kul att se honom i Brynäs, men för de pengar han förmodligen skulle kosta får vi ju en Svensk spelare av hög ES-klass och då går jag hellre för Svenskt.
tompap71:
ja självklart är det en osäkerhet när man tar en spelare från AHL om han passar in i Brynäs och så vidare. Men just den spelare vi talade om är som gjord för att spela på större rink. Hans två största tillgångar är spelförståelse och farten i skridskoåkningen och hans största minus för just AHL är storleken men lik väl producerar han alltid. Sen om han passar in i gänget ja det vet man aldrig det är alltid en chansning att få in en ny person i en arbetsgrupp sen om det är idrott eller företagande har ingen betydelse så finns alltid chansen till konflikter. Men som sagt smaken är som baken vi tycker olika vem som har rätt eller fel är svårt att säga det skulle kunna bli pannkaka eller så skulle det bli förbaskat bra. Hade vi aldrig tagit nån direkt från AHL hade vi inte vunnit guld 93-99 då vi tog Bisset direkt från AHL men det betyder inte heller att det alltid blir succe...Kul att ämnet väcker liv i känslor :)
Roger Ramkvist:
Man måste ju väga in att det är ett helt annat spel därborta också, att han är stjärna i AHL garanterar ju inte att han blir det i ES. Sedan är det ju frågan om karaktär också, passar han in i laget och sättet att spela? En sådan värvning skulle bli en chansning och en chansning som säkert kostar +200k/mån tycker inte jag är någon bra idé.
tompap71:
Självklart det vet jag om, men säg en spelare som är ledig som är bättre. jag kan inte komma på nån direkt. Om man tar en topp spelare ifrån AHL så lär det bli dyrt vilken det än är svensk eller utländsk. Men att hitta denna spelare ledig i Elitserien då får man leta ihjäl sig och i allsvenskan ja 1 gång på 100 kanske. Tyvärr tror jag inte han kommer heller men men vem det kanske snöar i helvetet i morgon :)
Roger Ramkvist:
Chris Bourque lär ju inte vara skitbillig han heller, med den lön han haft i Hershey skulle han hamna minst topp 3 i Brynäs löneliga.
arnio:
Ja du det går nog alldeles utmärkt men frågan är vilken klass dom har men det är klart hellre en spelare med svensk härkomst som håller 50% av kunnandet av en spelare med utländsk härkomst eller hur! Det finns spelare med svensk härkomst som är lika bra som C. Bourque men frågan är vad skulle det kosta att få hit dom och finns dom lediga. Nej när det gäller spetsen av truppen skiter jag i om dom har utländsk härkomst.
Anders Berg:
Skulle tro att han ses som 2 center men det lär väl märkas.
kikat runt på vad vilka som har utgående kontrakt i AHL sen om dom får nya kontrakt eller inte vet jag inte men hittade två eu spelare och en Transatlant
Stephane Da Costa Bingham Senators C varit bra i dom matcherna man sett med Ottawa risken är väl att han får ett nytt kontrakt med dom annars vore det en bra spelare att få hit
Justin Krueger Charlotte Checkers D bra storlek spelar enkelt följsam med bra skridskoåkning tysk landslagsman ja perfekt för oss.
Chris Bourque Hershey Bears W ja det vore en dröm att se han med järnkrok
killen är otroligt snabb på grillorna och producerar varje år i AHL i år 94p hade han varit 5 cm längre och 5 kg tyngre hade han spelat i Caps två top linor.
Redigerad kommentar
tompap71:Äntligen händer det något på spelarfronten,ska bli roligt att se vilka nya spelare som kommer in i laget framöver.
Bissett_19:
Har letat info om detta nyförvärv, vart har du sett det??blir det på läkerol arena som det kommer hända??
Bissett_19: Brodin? Överskattad och det gick väl inte sådär jättebra för honom i år. Åberg har kontrakt med DIF och frågan är om han som junior ens tänkte på att ha med en opt out klausul om DIF skulle trilla ur.
Iofs omförhandlas kontrakt nu men det är för att få ner lönenivåerna och där tror jag inte Åberg är den som driver upp kostnaderna.
Nyförvärv till nästa säsong:
Andreas Thuresson
Sebastian Enterfeldt
Ludvig Rensfeldt
Juuso Hietanen
Daniel Brodin
Filip Forsberg
Johan Harju
Anders Berg:
Skulle inte förvåna mig mycke om laget ser ut så här kommande säsong:
Niklas Svedberg/Eddie Läck/Johan Backlund
Johan Holmqvist
Oscar Dansk
Alen Bibic/Mathias Porseland
Christian Djoos
Victor Berglind
Simon Löf
Jusso Hietanen
Niclas Andersén
Simon Bertilsson
Ryan Gunderson
Jörgen Sundqvist
Jesper Ollas
Sebastian Enterfeldt
Filip Forsberg/Sebastian Lauritzen
Sebastian Wännström
Calle Järnkrok
Niclas Bergfors/Nicklas Danielsson
Ludvig Rensfeldt
Mads Hansen
Martin Johansson
Andreas Thuresson
Elias Lindholm
Emil Molin
Jonathan Granström
Daniel Brodin
Daniel "Farao" Widing
Mats Lavander
Johan Harju
foppa78: nja, han har väl inte riktigt kapacitet det va?
Hade gärna sett Jonathan Carlsson som arvtagare till Sunken, men det kanske inte är för sent än...
70 Rodrigues: Trist att Rohdin lämnar, men han behöver ju speltid och det var något han kanske inte kunde få i Brynäs. Timråfansen verkar dock överlyckliga över att han signat. Vet dom verkligen vad dom får? Var någon i deras forum som hade honom i första kedjan i hans uppställlning för nästa år.. =).
Hoppas på fin utveckling på Rohdin så kan han komma tillbaka om två säsonger. Även Carlsson har ju goda förutsättningar att ta ytterligare ett par kliv. Han är ju endast 23år trots att det känns som om han har varit med länge. Timrå har ju förädlat spelare åt oss förr..
Nu vill vi se Sundlöv släppa några namn!