1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 746154 inlägg · 7967 ämnen

Silly season 2012/2013

Sv: Silly season 2012/2013

Helt klart en intressant trupp kan bli roligt detta?

Jajjen:

Fernholm,Ahnelöv,Frögren bort på backsidan.
Och Olausson,Bång och Fasth bort på forwardssidan.

Kul för våra Brynäsare.

2012-05-01 20:15

Senaste nytt om Tre Kronors trupp inför VM

Senaste nytt om Sveriges trupp inför VM. Tre Kronors trupp inför VM består nu av 25 spelare.

Tre Kronors trupp inför VM består nu av nedanstående 25 spelare:

SVERIGE

MÅLVAKTER
1. Jhonas Enroth
30 . Viktor Fasth
41. Christopher Nihlstorp

BACKAR
4. Staffan Kronwall
7. Niklas Kronwall
14. Mattias Ekholm
28. Jonas Brodin
44. Niklas Hjalmarsson
52. Jonathan Ericsson
65. Erik Karlson
77. Victor Hedman

FORWARDS
10. Johan Larsson
11. Daniel Alfredson
12. Fredrik Pettersson
16. Calle Järnkrok
19. Patrik Zackrisson
20. Joel Lundqvist
21. Loui Eriksson
23. Niklas Persson
25. Viktor Stålberg
32. Marcus Krüger
33. Jakob Silfverberg
40. Henrik Zetterberg
92. Gabriel Landeskog
93. Johan Franzén

hahii: Annars hade ju USA en bra rightare, Bobby Ryan. Förmodligen den bästa spelaren jag har sett i Läkerol Arena den här säsongen. Tycker att Brynäs ska ta och köpa loss honom från Anaheim ;)

hahii:Såg Pesonen många gånger i Oulu när han spelade för Kärpät. Jag kan påstå att han i de matcher dominerade ungefär som Silfverberg dominerade i Brynäs.

Vad tror ni om Jannes Pesonen som Silfverbergs ersättare? 

Säkert för dyr men bra är han ju. Bättre än Harju.

Bissett_19:Ja, om lokala polisen tillåter.

sylf:

Dom åker hem idag..

Lindström: Är dom inte kvar i Las Vegas?

arnio:Krävs isf att han slutar känna efter så mycket under för sesse träningen om han ska hålla nästa sesse.

Oroväckande tyst ang Andersén & Granis....

Två ryggrads spelare som behövs.

65selander: Hyffsad förstärkning om vi får en Basse i samma form som förra hösten, landslagsklass. Vi får hoppas att han håller bara nu så att han kan brilljera.

atilla:Nu har jag ju bara sett dom sista 3 min av matchen (har spenderat hela jävla dagen på toa med maginfluensa :-(( ) men jag är inte oroad jag är helt övertygad att när det blir allvar så kommer vi se ett helt annat lag!

70 Rodrigues: Jo det håller jag med om, dom har en del att jobba på där. Men offensivt är allt bra tycker ja

atilla: Bedrövligt försvarsspel :-(

Någon som tittar på matchen btw? Brynäsfemman är ju bäst på isen.

Och tittar man på USA målet så är det ju exakt lika som det Granström gjorde som alla klaga på att det var offside i målgården. Nu i pausen säger Renberg att målet är klockrent och ingen anledning att döma bort det. Fast iofs, kanske var bara för att vi gjorde ett sånt mål som alla anser att det är fel....

65selander: Gött tycker jag, men hoppas bara inte Sundlöv pungade ut för mycket pengar bara. Vi kan ju hoppas nu att han håller sig från skador mer nu efter operationen

Den här spelaren ryktas till sverige.

någonting för Brynäs kanske

Redigerad kommentar

Lyssna på Peja.

brynäsjohan: Han kanske menade att Lavander och Johansson har det tillsammans.

Brynäslegenden: vet med ganska stor säkerhet att Johansson inte har över 100 tusen i lön

Brynäslegenden: Källa på att de har så hög lön? Tror knappast Johansson har över 100 tusen.

Pettisbif: Jättekul med olika förslag till laguppställningar men hur kan du ställa Lavander och Johansson som har en lön över 100 tusen utanför laget. Varför skrev man kontrakt med Molin tror du? Kanske för att matcha in han i laget, så bra Molin var i slutspelet ska han ha en självklar plats.

arnio: Ja eller hur?

arnio: ja, det är alltid spännande... :-/

Redigerad kommentar

Pettisbif: Fantastiska laguppställningar, fler varianter önskas.

Pettisbif: Var detta din 202456:e uppställning elle? ;-)

Dream Team: Jaha, visste inte att Salo hade lockat Elias till Leksand.  Han kunde säkert at blommat ut i Brynäs.

Pettisbif: Dackells karriär är väl över ? Men i övrigt så....

micke63: Är inte han redan klar för Leksand? Jag gissar att Tommy Salo har betalat rätt frikostigt för att locka hem Granath. Hoppas för Elias del att han når den nivå han nådde ganska ofta den första säsongen han spelade med Timrå. Nu på slutet har det mer varit en nedåtgående spiral för honom. Fast Timrå har iofs inte varit en klubb man blommar ut i heller kanske.

micke63: 

Vad sägs om den här truppen då?

Jonathan Carlsson - Alen Bibic

Lasse Jonsson - Mathias Porseland

Mattias Ekholm - Teemu Laakso

Jakob Silfverberg - Mikael Samuelsson

Jonas Nordquist - Andreas Thuresson

Andreas Dackell - Johan Harju

Sebastian Lauritzen - Linus Omark

Johan Larsson - Sebastian Enterfeldt

Joachim Rohdin - Ludvig Rensfeldt

Femmor:

Niklas Svedberg (Johan Holmqvist)

Simon Bertilsson Ryan Gunderson

Mikael Samuelsson Calle Järnkrok Linus Omark

Teemu Laakso Niclas Andersén

Jesper Ollas Sebastian Enterfeldt Johan Harju

Mathias Porseland Jörgen Sundqvist

Daniel Widing Jonathan Granström Andreas Thuresson

Simon Löf Alen Bibic

Sebastian Wännström Mads Hansen Ludvig Rensfeldt

Oscar Dansk, Victor Berglind, Mats Lavander, Martin Johansson, Emil Molin, Elias Lindholm

Ser att Elias Granath är på väg ifrån Timrå, Han kanske skulle färga i Brynäs tröjan ?

Peja: Ja och fler boxplays känns ganska onödigt, tycker det räckte mer än väl under finalserien, även om man tycker att Brynäs åkte på löjligt många (eller så är man färgad?)

micke63: Förstår vad du menar och håller till stor del med. Det som har varit bra med Brynäs defensiva backar är att de har varit rörliga och följsamma, typ Bertilsson, Sundqvist mfl, och därför inte dragit på sig några utvisningar, eller åtminstone väldigt få utvisningar för hakningar, fasthållningar och så vidare. En spelare som Kudroc hade varit bra att ha, men det hade även blivit fler boxplay.

Peja: Jo men jag tyckte ibland att motståndarna kom in för nära Svedberg många gånger, då skulle det behövas någon som kunde stå och tabort dessa  forwards.

micke63: För lätt för vad? Inte för lätt för att vinna guld i alla fall ;) Men självklart kan man aldrig sitta nöjd; man måste alltid se hur man kan göra laget bättre...

Huss: Det är ju sant men jag tycker ändå att våra backar vägde lite för lätt ibland. Lite mer muskler skulle inte skada.

Bissett_19: Fast, vi såg ju att det inte hjälpte FBK ett dugg mot våra illrar till anfallare...

A_x_e_l:

Till årets Hockey-VM så har ju Slovakerna fått in tre jättar i Chara,Kudroc och Mihalic.
Deras medellängd lär ju vara typ 3 meter;)
Klart det finna stora backar därute,gäller ju bara att hitta dom.

Vinsten Brynäs gjorde i år borde gå till att skapa en hockeyakademi i Ukraina där man bara spcialicerar sig på att ta fram stora tunga 2 metersbackar med hjärta för BRYNÄS IF. så om ca 15 år kanske vi kan plocka in lite grymma bjässar!

micke63: Det vore ju drömmen, men verkar ju vara en bristvara att få tag i såna backar

Brynäslegenden: Vore rätt kul att veta vad Sundlöv håller på att smida för planer inför kommande säsong. Hoppas på lite mer tyngd på backsidan.

Lite mer aggresiva backar som håller rent framför eget mål, mao ett par stora starka sopgubbar ;-)

Redigerad kommentar

HappyX3: Haha, man vet ju aldrig säkert men jag saknar faktiskt någon riktig målskytt i kedjorna. Jag ser gärna att vi köper en kanadensare eller amerikan från NHL/AHL.

Senaste jag hörde om Wännström är ju att St.Louis vill att han stannar ett år till för utvecklingens skull, men det vet man inte. Sen är jag också mycket väl medveten om att dessa kedjor/lag inte kommer ske, men det är alltid kul att spekulera och göra lag.. ;P sen vet man inte? =)

HappyX3: Kommer aldrig bli det laget och de kedjorna men byt plats på Wänna och Lavander.

HappyX3: ska inte Wännström till NHL?

Spekulerar i Omark till BIF?
http://www.hockeysverige.se/blogg/abrahamsson 

vet att detta inte är ett seriöst rykte utan bara en spekulation, men OM nu Harju hamnar i Brynäs som ryktena säger så är väl också chansen väldigt stor att Omark gör de samma? Intressant läsning i vilket fall.

Harju-Järnkrok-Omark (förlite Tynd kanske men borde funka mot sämre lag)
Ollas-Enterfeldt-Johansson (Enterfeldt ist för Larsson, bör bli intressant)
Widing-Granström-Lavander  (Tung powerline! sprida ut i toppmatchera)
Thuresson-Hansen-Wännström (Defensiv kedja där W får träna offensiven)
Rensfeldt-Lindholm-Molin (Ungdomarna som kommer få chansen under säsongen)

HappyX3: Det kan du har rätt i!

Dr Spec: Nej nej jag har inte hört nått mer än det som stod i GD.se för nån vecka sen. Men vore ju väldigt lämpligt att presentera honom då om han kommer till BIF vill säga när ändå LA har fokus från hockeysverige! ;P

« · 1499051 · »